"Volvo skyldigt till dödsolyckan i Frankrike"

Andreas 940 -utan 940
18 december 2008 · 1 728 Inlägg

Det var ju ett liknande fall i England med en 850, också den hade automatlåda; det blev nåt fel på bilen så att de två pedalerna bytte funktion med varandra alternativt att båda blev gaspedaler för enligt kvinnan gick bilen fortare och fortare ju hårdare hon trampade på bromspedalen. Jag har för mig att två barn dog i den olyckan.

Muttley
18 december 2008 ·

Andreas 940 skrev:
Det var ju ett liknande fall i England med en 850, också den hade automatlåda; det blev nåt fel på bilen så att de två pedalerna bytte funktion med varandra alternativt att båda blev gaspedaler för enligt kvinnan gick bilen fortare och fortare ju hårdare hon trampade på bromspedalen. Jag har för mig att två barn dog i den olyckan.

de undrar jag, vill se den artikeln isåfall.
gaspedal har absolut inget med bromspedal att göra, så de vore väldigt skumt om de skulle bara börja gasa när man bromsar.

Syst3m
18 december 2008 · 1 079 Inlägg

T16_AeRo skrev:

Syst3m skrev:
Volvo säger ju själva att bromsarna tog.

Ja de tror fan de.. 
Borde inte nån oberoende kontrollerat det istället..?

Tror du seriöst att Volvo skulle ljuga?

Fortfarande finns det ingen anledning till att köra upp på trottoaren, volta bilen och döda folk för det.

Andreas 940 -utan 940
18 december 2008 · 1 728 Inlägg

tkd_rille skrev:

Andreas 940 skrev:
Det var ju ett liknande fall i England med en 850, också den hade automatlåda; det blev nåt fel på bilen så att de två pedalerna bytte funktion med varandra alternativt att båda blev gaspedaler för enligt kvinnan gick bilen fortare och fortare ju hårdare hon trampade på bromspedalen. Jag har för mig att två barn dog i den olyckan.

de undrar jag, vill se den artikeln isåfall.
gaspedal har absolut inget med bromspedal att göra, så de vore väldigt skumt om de skulle bara börja gasa när man bromsar.

Själklart trampade kärringen på fel pedal och skyllde på bilen, det var precis så hon sa iaf; att bilen gick fortare och fortare ju hårdare hon trampade på bromspedalen.

Syst3m
18 december 2008 · 1 079 Inlägg

Andreas 940 skrev:

tkd_rille skrev:

Andreas 940 skrev:
Det var ju ett liknande fall i England med en 850, också den hade automatlåda; det blev nåt fel på bilen så att de två pedalerna bytte funktion med varandra alternativt att båda blev gaspedaler för enligt kvinnan gick bilen fortare och fortare ju hårdare hon trampade på bromspedalen. Jag har för mig att två barn dog i den olyckan.

de undrar jag, vill se den artikeln isåfall.
gaspedal har absolut inget med bromspedal att göra, så de vore väldigt skumt om de skulle bara börja gasa när man bromsar.

Själklart trampade kärringen på fel pedal och skyllde på bilen, det var precis så hon sa iaf; att bilen gick fortare och fortare ju hårdare hon trampade på bromspedalen.

Exakt, sen har kärringen mage att skylla på tillverkaren till den bilen hon hade... Vissa ska inte ha körkort.

Krink
18 december 2008 · 260 Inlägg

Haha, Hur i hela hevlete skulle en bromspedal bli till en gas pedal? Speciellt runt -95 när det är inte är så mycke dator styrt som det är idag?! Bromsledningen kanske lossa o hoppa upp på gasrullen lr nått smile

Dodge Ram 2500 "Cummins" (2004)
Rquired Allmänt envis
18 december 2008 · 12 512 Inlägg

Syst3m skrev:

Andreas 940 skrev:

tkd_rille skrev:

de undrar jag, vill se den artikeln isåfall.
gaspedal har absolut inget med bromspedal att göra, så de vore väldigt skumt om de skulle bara börja gasa när man bromsar.

Själklart trampade kärringen på fel pedal och skyllde på bilen, det var precis så hon sa iaf; att bilen gick fortare och fortare ju hårdare hon trampade på bromspedalen.

Exakt, sen har kärringen mage att skylla på tillverkaren till den bilen hon hade... Vissa ska inte ha körkort.

Haha ungefär som den "Superhero movie", där lastbilschaffisen skriker " i can´t break" och så ser man hur han trampar upprepande ggr på gasen big_smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Syst3m
18 december 2008 · 1 079 Inlägg

Rquired skrev:

Syst3m skrev:

Andreas 940 skrev:

Själklart trampade kärringen på fel pedal och skyllde på bilen, det var precis så hon sa iaf; att bilen gick fortare och fortare ju hårdare hon trampade på bromspedalen.

Exakt, sen har kärringen mage att skylla på tillverkaren till den bilen hon hade... Vissa ska inte ha körkort.

Haha ungefär som den "Superhero movie", där lastbilschaffisen skriker " i can´t break" och så ser man hur han trampar upprepande ggr på gasen big_smile

De kanske är släkt med varandra, kärringen och skådespelaren? Så de har samma inavlade gener? tongue

s12 Nissan Gazelle
18 december 2008 · 1 460 Inlägg

tror mer på att de va kvinnans fel än volvo att de hände så som de gjorde

Nissan Silvia
Chrill27
18 december 2008 · 553 Inlägg

Hade volvo glömt att bygga in ratt och växelspak också eller ?

expect1991
18 december 2008 · 1 814 Inlägg

HUr kan det vara volvos fel om bromsarna på bilen i fråga tog? tror nog hon ville sätta dit de för att lätta på sitt eget samvete, jävla kärring

B23
18 december 2008 · 94 Inlägg

Blir så jeffla sur när jag läser om sånna kärringar!  "jag bröt benet när jag var ute och sprang, Jag kollade på en volvo 740 just då. Ska stämma dom för att bilarna är så snygga så jag  inte såg trottoar kanten.""

Senast redigerat av B23 (18 december 2008)

zshoe Kokar ris
18 december 2008 · 923 Inlägg

men herregud, vilket jävla trams! Det jag blir mest förbannad på är att volvo ska bli dömda till att skämma ut sig själva genom att köpa annonsplats, allt skriker ju bara fransk idioti.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
SNL
18 december 2008 · 615 Inlägg

Äh, hon var ju fransyska, hon såg väl inte vart fan hon körde för att näsan stack upp mitt i synfältet....

Let's stance!
TurbOla Reservdansk
18 december 2008 · 6 271 Inlägg

Fizzer skrev:
Äh, hon var ju fransyska, hon såg väl inte vart fan hon körde för att näsan stack upp mitt i synfältet....

Snarare vitlöksbröden o sniglarna... tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
SNL
18 december 2008 · 615 Inlägg

TurbOla skrev:

Fizzer skrev:
Äh, hon var ju fransyska, hon såg väl inte vart fan hon körde för att näsan stack upp mitt i synfältet....

Snarare vitlöksbröden o sniglarna... tongue

Va?...
Varför skulle vitlöksbröd täcka hennes synfält?

Senast redigerat av Fizzer (18 december 2008)

Let's stance!
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
19 december 2008 · 1 874 Inlägg

Waho skrev:
När bromsarna inte tog? Och volvo har medgett att bromsarna kärva på just dom modellerna...

Om inte jag läste fel så stod det att bromsarna kändes "tröga" eller så, men att felet inte påverkade bromsverkan.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
19 december 2008 · 13 758 Inlägg

Hexenhammer skrev:

Waho skrev:
När bromsarna inte tog? Och volvo har medgett att bromsarna kärva på just dom modellerna...

Om inte jag läste fel så stod det att bromsarna kändes "tröga" eller så, men att felet inte påverkade bromsverkan.

tröga blir dom tex om man bromsar samtidigt som man gasar åtminsstånde blir min 855turbo sådan

har råkat ut för hänggas några gånger när gaspedalen fastnat i mina orginal tygmattor
och det är inte lätt att bromsa ner en aut med 300hk och utan bromsservo
men nog fick jag ner axet och 0.1sec senare fimpa av bilen
inte speciellt svårt
detta hände i 30km/h när jag gjorde en rullande "burrnis" när jag tröttnat på tröghuvudet framför smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
pars Operatör
19 december 2008 · 346 Inlägg

Growe skrev:
har råkat ut för hänggas några gånger när gaspedalen fastnat i mina orginal tygmattor
och det är inte lätt att bromsa ner en aut med 300hk och utan bromsservo
men nog fick jag ner axet och 0.1sec senare fimpa av bilen
inte speciellt svårt
detta hände i 30km/h när jag gjorde en rullande "burrnis" när jag tröttnat på tröghuvudet framför smile

De hade jag nästan betalat för att se big_smilebig_smile

Jag tycker att det är fel att tillverkaren åker på ngt sånnt. Man ska väl provbromsa varje gång man ska ut å köra? Jag brukar göra det.

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)
Volvo 144 "Vera" (1971)
Frosted
19 december 2008 · 1 878 Inlägg

Andreas 940 skrev:
Det var ju ett liknande fall i England med en 850, också den hade automatlåda; det blev nåt fel på bilen så att de två pedalerna bytte funktion med varandra alternativt att båda blev gaspedaler för enligt kvinnan gick bilen fortare och fortare ju hårdare hon trampade på bromspedalen. Jag har för mig att två barn dog i den olyckan.

omöjligt att det skall bli så.  fram med faktan!

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang