Automalåda volvo 940

Spacklarn
21 december 2008 · 32 Inlägg

Hello boys and girls.. Har en fundering om det är samma automatväxellåda i alla volvo 940? såväll turbo som utan... tänkte nämligen köpa en begagnad smile


Tack o bock

M Power
volvokrille12 Blyfot
21 december 2008 · 829 Inlägg

Om ja har fattat de rätt så ska de vara samma

"bara en mor kan älska en sån son"
850_GLT
31 mars 2011 · 947 Inlägg

tar upp denna tråd igen. Jag håller på att byta i min 940 turbo och jag köpte en annan automat låda men dom är i helt olika utföranden. den jag hade i min bil har vajern på passagerarsidan och lite elektronik på förarsidan och en kontakt som jag inte ens vet vad den är till. På nya lådan finns inte någon elkontakt och vajern är på förarsidan. vad är elkontakten till för? kan man använda lådan som inte har den kontakten eller måste ja skaffa en annan låda?

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
31 mars 2011 · 17 581 Inlägg

Vad köpte du för låda? ZF är väl standard på 940 Turbo (Finns en och annan bastard med AW-låda, det är dock sällsynt)?

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
850_GLT
1 april 2011 · 947 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Vad köpte du för låda? ZF är väl standard på 940 Turbo (Finns en och annan bastard med AW-låda, det är dock sällsynt)?

Mvh
Alexander

ja vettifan han som sålde den sa att de va till 940 turbo och dom ser lika ut förutom utrustningen på dom eller vad man ska säga tongue. första gången jag skruvar med en bakhjulsdriven volvo så därför är jag lite lost. Har bara skruvat framhjulsdrivet innan. Vet dock att lådan som satt i min bil var från japan och den andra lådan från tyskland

Volvo 850 cab "Mr Green" (1995)
Volvo V70 (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang