Vad tycker ni om julafton??

SuperNova
24 december 2008 · 236 Inlägg

Jag tycker det är mysigt när man träffas och äter,
det behöver inte vara massa paket för det.
Dock är det inte kul när man ska fira på flera ställen
för då är det bara en massa stress.

Germax
24 december 2008 · 12 086 Inlägg

Ja, julen är ju inte som den va förr.

Är iofs hemma hos morsan men alla tycker de mest är jobbigt smile

Senast redigerat av JapMax (24 december 2008)

Oljekatt
24 december 2008 · 122 Inlägg

min jul bestod av:

vakna , äta snabb makaroner å falukorv (vid 13.00 tiden), snabbt iväg, fira jul på flera ställen och nu sitter jag här utan att ha ätit något sedan makaronerna och falukorven hmm fick dock 2 ölglas i julklapp (halvkasst då jag inte dricker alkohol) VISST ÄR JULEN EN UNDERBAR TID! smile..not

/Mvh

Senast redigerat av Oljekatt (24 december 2008)

Inga problem!
Explosiv_Tomte
24 december 2008 · 195 Inlägg

Tycker julafton är ganska trevligt, umgås med släkten, äta och dricka gott, och förstås ge och få julklappar.
Dock aldrig like roligt som när man var liten, då gick man och längtade ett halvår innan. tongue

- Varför slå runt med polarna, när man kan slå runt med en A-klass?
Superdtm i övrigt värdelös.
24 december 2008 · 613 Inlägg

visst jul är trevligt.. men seriöst vad har jag gjort sen vi hade släckten över på kaffe å julklapps utdelning vi kl 5? jovars inte ett jävla dret.. rätt jävla trög å överreklamerad dag...

MrL Med lem
25 december 2008 · 624 Inlägg

Det duger..

Somliga kallar det lyx, Lexus kallar det för standard. ♠
LexusOwnersClub.se
RPM2006
25 december 2008 · 537 Inlägg

Men sug enligt mig..
Var som sagt kul när man var mindre. Inte nu längre...

Men blev så glad i måndags på tunnelbanan. En invandrare som kom in i vagnen, höll i en fin bukett med blommor, tog av sig mössan, hälsade, började nynna på en trevlig melodi. Man märkte att det livade upp hur många, léndena kom, i alla fall fanns en som var glad och på gott humör. Medan man såg paniken i alla andra.

Sen är julen en jobbig period för många. På mammas jobb hade dem "luciatåg" eller vad man ska säga. Dem sjöng sånger och fikade i konferensrummet. De hade gjort ett litet "schema" för att turas om att sitta i receptionen. Men redan efter någon minut kom en och ville byta med mamma. Hon kom med en kaffekopp i ena handen och en lussekatt i andra. Hon klarade helt enkelt inte av att sitta och sjunga dumma låtar. Hon grät.


Iår kändes det som att man hade kunnat sitta i garaget och göra absolut inget. Men ändå tänker man. Varför? Umgås med familj så länge man har dem, man vet aldrig vad som kan ske. Kan man inte "offra" EN dag per år med att umgås? Räknade en snabbis på att jag sitter 60dagar vid datorn per år..

Aja. Blev väl lite mer än tänkt.

lisautanz
25 december 2008 · 71 Inlägg

Kort och gott, jag hatar julen.

Grabber Dagdrömmare
25 december 2008 · 2 836 Inlägg

Som alla skrev tidigare - det var roligt när man var liten men det räcker med EN DAG!

Umgås med familj måste man ju oxå göra o det kan vara roligt samt ett helvete att träffa familjens gamla tanten o ungar som gapar o skriker hela dan.
Sen är den hela paniken kring julen en j@£a procedur som om det vore världens undergång om man inte köpte dyra o ofta onödiga klappar till alla.
Ha bara jul den 25:e o sen räcker det! Inget afton eller andra dag för min del!

Man jag tror att många tar det som ett tillfälle då kan man supa i 2-3 dagar o villa från jobben då det är jul kaos där oxå o Lucia tramset med....

Allt är helt enkelt onödigt överdrivet...  Men så är det....

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Grundstrom Nismo
25 december 2008 · 758 Inlägg

Freddeponken skrev:
fan försökte beställa en calzone från pizzerian men dom vägra svara...ja nu vet ni vad jag tycker om julen...den suger!

hahaha, klockrent big_smile

Rquired Allmänt envis
25 december 2008 · 12 512 Inlägg

Tycker det är mysigt och funkar som en liten paus där man kan umgås med bekanta.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Muttley
25 december 2008 ·

julafton är bara trevligt, den värsta tiden med julen är mellandagarna, folk är som dårar och tränger sig som djur i stan då.

volvo_nicke3 Avstängd
25 december 2008 · 519 Inlägg

Hemskt va ni är negativa tongue

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)
Grundstrom Nismo
25 december 2008 · 758 Inlägg

volvo_nicke3 skrev:
Hemskt va ni är negativa tongue

Ja men de är ju så jävla tråkigt, ;p nästa år blir de nog fan inget firande..

ExXtr3me Kiss my palewhite ass
25 december 2008 · 1 898 Inlägg

Tycker inte att det nått fel med julafton.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
-Akerfeldt-
25 december 2008 · 2 638 Inlägg

Rquired skrev:
Tycker det är mysigt och funkar som en liten paus där man kan umgås med bekanta.

Precis, värst vad alla är negativa till julen hmm Det är ju en trevlig tid med mycket god mat, umgås med släkt och vänner m.m.

Marcus_89 Biltokig elektriker
25 december 2008 · 3 352 Inlägg

Var självklart bättre när man var liten, vilket alla andra ungar får uppleva nu wink Lite presenter skadar aldrig, men hela dagen är rätt seg. Iofs är det ju skönt att man är ledig några dagar iallafall.

Senast redigerat av Marcus_89 (25 december 2008)

Niklas1987 NO
25 december 2008 · 2 182 Inlägg

Tycker inte direkt det är nått fel med julen, kan dock störa mig på folk som överdriver den
Trevligt å äta mat med släktingar å kolla på Kalle Anka Aarapapapapapapapariaaa!

Det bästa med Julen är alltså maten smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Glader9991
25 december 2008 · 956 Inlägg

Personligen tycker jag jul är väldigt kul.
Men har en polare som förlorade sin pappa precis innan jul. Inte så kul för honom att sitta och tänka på julen: "Förra året så här dags så fanns han med mej, men nu är han bort." Det måste vara något för jävla jobbigt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang