polisen stoppar mig varje helg för rutin kontroll vanligt :S

NJ_
28 december 2008 · 2 118 Inlägg

en kompis har blivit stannad över 20ggr på 3år.. och han kör bara en audi coupe gt..

D.i.l.l.i.g.a.f
Sluskk
28 december 2008 · 778 Inlägg

NJ_ skrev:
en kompis har blivit stannad över 20ggr på 3år.. och han kör bara en audi coupe gt..

trevligt för han .Jag kanske slår han om det går så bra som det går

Senast redigerat av Sluskk (28 december 2008)

Opelmadness German cars, quality and beyond
28 december 2008 · 8 197 Inlägg

Sluskk skrev:
måsta vara någon sjuck gubbe som spanar in mig då mad

Ja eller så har som sagt polsen sett dig.. Men då borde dom ha nämnt nåt.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Sluskk
28 december 2008 · 778 Inlägg

då jag träffar dom bruka dom var skyst och säja hej det här är en rutin kontroll var vänlig visa körkortet och blås här osv sen prata man liten stund sen säjer dom inte fara här då bara köra vidare då ha en trevlig hälg obs! det är nya varje gång

kawiZz RMR-Crew
28 december 2008 · 478 Inlägg

Sluskk skrev:
då jag träffar dom bruka dom var skyst och säja hej det här är en rutin kontroll var vänlig visa körkortet och blås här osv sen prata man liten stund sen säjer dom inte fara här då bara köra vidare då ha en trevlig hälg obs! det är nya varje gång

Fråga om dom vill ha lite sexy time.

Sluskk
28 december 2008 · 778 Inlägg

kawiZz skrev:

Sluskk skrev:
då jag träffar dom bruka dom var skyst och säja hej det här är en rutin kontroll var vänlig visa körkortet och blås här osv sen prata man liten stund sen säjer dom inte fara här då bara köra vidare då ha en trevlig hälg obs! det är nya varje gång

Fråga om dom vill ha lite sexy time.

HAHAH ja kanske det tongue fråga om dom vill gå på bio och ta en lunch snare på kvällen

Sluskk
28 december 2008 · 778 Inlägg

ja men om tar det lungt nu på vinter tiden och bara använder billen till vikta syften som ica och jobbet så kanske dom lugnar sig ? vad tror ni hmm

jocke_gronberg
29 december 2008 · 4 586 Inlägg

vågar du knappt köra med bilen gjort något dumt?

Sedan att du blir stoppad varje helg är väl inte så farligt. Bara bra att polisen är ute och visar sig

Finns säkert fler som blir stoppade lika ofta som du. Bli en nervrak bara för polisen gör sitt jobb utan du får leva med den annars cykla

KungKjell
29 december 2008 · 150 Inlägg

kanske kan förklara en del tongue polisens förkortning, kanske någon som ringt och klagat på en busbil smile

Busbil = Bil (ofta Volvo 240 med extra rost) som brukas av kända kriminella eller pundartyper (knarkare) i trakten. Kända av polisen. Kallas även kolingabil eller skubbil. 

här har du länk: http://st.ath.cx/viewpage.php?page_id=1

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång
discokapten Kapten på disco!
29 december 2008 · 1 729 Inlägg

Vänta lite, du har alltså blivit stoppad 5 gånger och 3 av dom var i vanlig invinkningskontroll? Alltså två gånger har dom kört efter dig och verkligen stoppat dig? Och du startar en tråd om det? Kommer du upp i 14 gånger på två veckor är det väl en sak men det där är väl bara vanlig otur?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
v50sport
29 december 2008 · 230 Inlägg

är det en seriös tråd detta? ...har du något att vara rädd för?...kan ju knappast vara så att dom håller kollen på just dig, så dom vill "sätta dit dig" ;-)

Eller!?

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
29 december 2008 · 5 753 Inlägg

Kanske bilen ser ut som en pundarbil??


När jag hade min pippigula rollade 740 med mattsvart huv och heltonad och som avgassystemet slutade vid bakaxeln på så kan jag säga att man kände sig ganska iaktagen av polisen roll

Senast redigerat av _Glenne_ (29 december 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Smajly
29 december 2008 · 3 059 Inlägg

handlar nog mest om att du är ute och kör för ofta.. raggar runt hela helgerna från morron till sen natt.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
29 december 2008 · 5 650 Inlägg

om de bara e den bilen kan de ju va att den är känd hos dom + att de kommer i håg regnret /har den som prio om de ser den...

och sen har man inte gjort nått varför ska man va rädd då snutarna gör ju bara sitt jobb....

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Koxen Stolt RHD Fjant
29 december 2008 · 130 Inlägg

Har även jag problem med sheriffen sedan jag köpte chasern i juni. har väll blivit stoppad totalt 10 ggr mellan juni och oktober, flera gånger av samma poliser. då ska det blåsas och kolla däck, ringa och kolla försäkring samt gnälla på regplåtarna som är röda. Sista gångerna så bara slängde jag ut alla papper om bilen på marken och slet åt mig alkomätaren och sa precis vad jag tyckte.

Ställde av bilen i oktober och lånade tjejens Almera till pizzerian några dagar senare. när jag går ut mot bilen och håller på att låsa upp så passerar en polisbil och GIVETVIS vänder fanskapet mitt i vägen och ställer sig ivägen så jag inte kommer ut. mitt i traiken! (det va en fickparkering)
skickar ner rutan och frågar vad han håller p åmed så bara stirrar han på mig en längre stund och jag på honom tills han säger
"Jag känner igen dig, och det är inte bra"
"Jasså? jag känner inte igen dig, va det något annat?" svarade jag sammanbitet
"vi har ögonen på dig det ska du veta"
sen drog han upp rutan och pratade lite i sin radio innan han släppte mig och trafiken som bildats bakom honom.

vart så jävla irreterad så jag ville slänga en pizza rakt i fejset på gubben!

åkte sedan vidare och han åkte efter mig när jag skulle förbi ICA på vägen hem, när jag kom ut från ica så var han inte där men istället står en civilpolisbil och väntar som följer mig hela vägen hem.

Någon som har tips på hur jag ska bli kvitt denna pest? har gjort ett papper med en bild på bilen och all tänkbar information som jag ska slänga in på deras skrivbord och dela ut till alla så dom kan hålla sina frågot för sig själv och lämna mig ifred.

skjortan Down n`out
29 december 2008 · 514 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Har man inte gjort nåt brukar polisen inte bry sig..
Kan ju vara så att nån/några har sett dig gasa och ringt och tipsat.. Vore ju väl om alla var utanför stan och sladdade på nån parkering.

Här går det knappt att köra på byn nu, det är så polerat efter alla som sladdar att det är som att släppa en blöt tvål i badkaret. sad

ah du bor i sunne va? var uppe där i fredags..poliser överallt ju! klockan va fan 3 på natten..2 målade bilar å en civilare

Down n`out
Sluskk
29 december 2008 · 778 Inlägg

Koxen skrev:
Har även jag problem med sheriffen sedan jag köpte chasern i juni. har väll blivit stoppad totalt 10 ggr mellan juni och oktober, flera gånger av samma poliser. då ska det blåsas och kolla däck, ringa och kolla försäkring samt gnälla på regplåtarna som är röda. Sista gångerna så bara slängde jag ut alla papper om bilen på marken och slet åt mig alkomätaren och sa precis vad jag tyckte.

Ställde av bilen i oktober och lånade tjejens Almera till pizzerian några dagar senare. när jag går ut mot bilen och håller på att låsa upp så passerar en polisbil och GIVETVIS vänder fanskapet mitt i vägen och ställer sig ivägen så jag inte kommer ut. mitt i traiken! (det va en fickparkering)
skickar ner rutan och frågar vad han håller p åmed så bara stirrar han på mig en längre stund och jag på honom tills han säger
"Jag känner igen dig, och det är inte bra"
"Jasså? jag känner inte igen dig, va det något annat?" svarade jag sammanbitet
"vi har ögonen på dig det ska du veta"
sen drog han upp rutan och pratade lite i sin radio innan han släppte mig och trafiken som bildats bakom honom.

vart så jävla irreterad så jag ville slänga en pizza rakt i fejset på gubben!

åkte sedan vidare och han åkte efter mig när jag skulle förbi ICA på vägen hem, när jag kom ut från ica så var han inte där men istället står en civilpolisbil och väntar som följer mig hela vägen hem.

Någon som har tips på hur jag ska bli kvitt denna pest? har gjort ett papper med en bild på bilen och all tänkbar information som jag ska slänga in på deras skrivbord och dela ut till alla så dom kan hålla sina frågot för sig själv och lämna mig ifred.

då är jag inte ensam då, men på dej värkar dom har kommit steget längre på

volvo244_rallycross
29 december 2008 ·

va fan håller ni på me eftersom ni är så kollade ?? o skulle inte tro ni säger vad de är ändå....de måste ju ha bra andledningar till att de stoppar er

Sluskk
29 december 2008 · 778 Inlägg

volvo244_rallycross skrev:
va fan håller ni på me eftersom ni är så kollade ?? o skulle inte tro ni säger vad de är ändå....de måste ju ha bra andledningar till att de stoppar er

nej helt vanligt kille på 18år som kör bil dagarna utt och in och har lite göra på dagarna

Sluskk
29 december 2008 · 778 Inlägg

men kan bara vara så jag har haft otur bara sistonde

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang