Vart är Sverige påväg?

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
12 mars 2006 · 1 781 Inlägg

Slave_joe skrev:

Malm3n skrev:
Militärer i slöja och turban under stridshjälmen?

Min Lumparkompis hade "Turban" under keps och stridhjälm.... INDIE!

tycker det fortfarande är fel att ha religösa huvudbonader under stridshjälm/militärkeps/Polismössa. En Uniform är någonting som ska vara enhetligt och så vitt jag vet så ska väl ingen bli särbehandlad bara för att man kommer från ett annat land jag personligen tycker att dom ska anpassa sig efter oss precis som vi skulle få göra om vi skulle fly från sverige till något arabiskt/indiskt eller vad det nu är... te.x om min syster skulle åka till något muslimsk land så kulle alla råda henne och "tvinga" henne att bära slöja! med andra ord så skulle vi får anpassa oss efter dom, tycker bara det ska vara så i sveige också

(är ingen rasist, är själv halv jugge)

Team Insane Racing
IzzYzzI
12 mars 2006 · 51 Inlägg

Bullo skrev:
sverige har blivit för toleranta. "vi villl ju inte komma i konfrontation med någon så därför får alla göra som dom vill" som lasse lindroth sa: "Ni svenskar e så jävla mesiga"
tror ni irakiska polisen får ha svensk folkdräkt?

håller med dig till fullo!

det är precis det jag menar i 112tråden. ni vänder kappan dit vinden blåser. Stiff, här har vi en kille som vet precis hur det ligger till. smile.

Texas
12 mars 2006 · 129 Inlägg

Allt detta är sossarnas fel! Hade aldrig hänt om Moderaterna var i makten.

Senast redigerat av Texas (12 mars 2006)

B | B E | C | C E
Camitz
12 mars 2006 · 646 Inlägg

Vet ju inte om man skall skratta eller gråta, Sverige i ett nötskal

Malmoe SSS -12
12 mars 2006 · 3 217 Inlägg

Problemet är att i Sverige får varje individ tillämpa sin religion till fullo, är det ett krav från folkledare (gud) att bära slöja, så ska dessa bära slöja... Det kallas religionsfrihet, och sen går det hand i hand med diskriminieringslagen, där man inte får utesluta någon från en arbetsplats på grund av oskäligt handikapp eller tro, med andra ord, vad som försigår är helt rätt, men samtidigt väldigt fel!

Men som sagt, det är värre i Sveriges ögon att stänga ute en viss folkgrupp från en arbetsplats än att tvinga någon ta av deras religionsbeklädnader!

Det är ju inte jag som stiftar lag och etik, men jag är (tro det eller ej) emot vad jag hört, varför ska de få bära turban/slöja i en nationell dräkt? Bissart!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
MilleN
12 mars 2006 · 9 108 Inlägg

Jo det kommer bara se löjligt ut med turban/slöja istället för polismössa.. Inte speciellt respektingivande snarare skrattretande..

Kan man inte bära uniformen kan man ju välja något annat yrke. Vad kommer härnäst, ska brandmän rycka ut i brinnande hus med turban eller?

plumpen Mohaaaa
12 mars 2006 · 95 Inlägg

Fuckface skrev:
Problemet är att i Sverige får varje individ tillämpa sin religion till fullo, är det ett krav från folkledare (gud) att bära slöja, så ska dessa bära slöja... Det kallas religionsfrihet, och sen går det hand i hand med diskriminieringslagen, där man inte får utesluta någon från en arbetsplats på grund av oskäligt handikapp eller tro, med andra ord, vad som försigår är helt rätt, men samtidigt väldigt fel!

Men som sagt, det är värre i Sveriges ögon att stänga ute en viss folkgrupp från en arbetsplats än att tvinga någon ta av deras religionsbeklädnader!

Det är ju inte jag som stiftar lag och etik, men jag är (tro det eller ej) emot vad jag hört, varför ska de få bära turban/slöja i en nationell dräkt? Bissart!

Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Vart är det på väg?

Maizer
12 mars 2006 ·

Nu är det ju bara rent rasist snack för fan. Jag tycker också det är jävligt olämpligt med turban och slöja, polisen är inte religiöst på nåt sätt men nu är det ju bara en massa trams.

Malmoe SSS -12
12 mars 2006 · 3 217 Inlägg

Nej, men ärligt... Som människa, och medmänniska till andra människor så måste man släppa på det ena och det andra!

Som sagt så är det varken rätt eller fel, jag tycker, att man ska bli välkomnad på bästa möjliga vis, och detta under förutsättning att man inte kommer till stället och ska röra runt!

Men å andra sidan så bor jag i Malmö, detta gör att min tolerans automatiskt blivit högre, men jag har verkligen svårt för vissa.. sånna gangstorz tongue Det finns ett attitydsproblem i samhället, men som sagt... Tillhörande den nordiska, europeiska och förenta andan, så är alla välkomna exakt överallt och har samma rättigheter som (Edit: redan) boende!

Men som sagt, vi är staten... Vi bestämmer, men vi kan inget påverka! Antingen låter man det rinna ut i sanden eller så skriver man ett klagobrev till staten (som direkt hamnar i brasan, eller rättegång)... Eller så håller man käften!

Samma princip som: Om man inte röstar, ska man inte heller klaga när det blir fel!

Senast redigerat av Fuckface (12 mars 2006)

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Maizer
13 mars 2006 ·

Va är de så mycket o gnälla för då? Jag har fan aldrig sett en polis som är invandrare i hela mitt liv tongue

Maizer
13 mars 2006 ·

Va är de så mycket o gnälla för då? Jag har fan aldrig sett en polis som är invandrare i hela mitt liv tongue

DasAuto
13 mars 2006 · 2 751 Inlägg

öhh palla bry sig om vad polisen har på sig..... När ni blir tagna för fortkörning säger ni jävla snutjävel, nu helt plötsligt börjar ni bry er om vad dom har på sig.... Själv om ja hade blivit stoppad för fortkörning så hade ja fan inte brytt mig va fan han har på huvudet.. LOL

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Johanromeo155 Såld på Italienare
13 mars 2006 · 579 Inlägg

Intressant att se att varannan säger "Jag är inte rasist, men..."
Ni har som demokratiska medborgare rätt att kritisera utan att bli anklagade för att vara rasister.
Den rätten existerar inte i Sverige.
Jag skäms över att vara svensk då Sverige svek Danmark och tummade på yttrandefriheten.
Då kommer nästa uppenbara fråga.
Ska man förbjuda religiös kritik?

Sverige är inte längre det land jag växte upp att älska.

Ronnie.L
13 mars 2006 · 914 Inlägg

nej man har inte den rätten längre. Nåt år sedan var jag på marknad på national dagen hade en tröja med svenska kronan på fick stor stryk för man var rasse....
Nationaldagen ställdes in på skolan för det var jobbigt för dom stackars invandrare att lyssna på oss när vi sjöng nationalsången. Så demokratin i sverige existerar inte längre i mina ögon.

Isacsson_
13 mars 2006 · 186 Inlägg

Maizer skrev:
Va är de så mycket o gnälla för då? Jag har fan aldrig sett en polis som är invandrare i hela mitt liv tongue

ne, men nu när dom får ha turban och slöja kommer dom nog skaru se lol  wink

Ronnie.L skrev:
Nationaldagen ställdes in på skolan för det var jobbigt för dom stackars invandrare att lyssna på oss när vi sjöng nationalsången.

har också sett detdär.
man kan fråga sig varför allt som är svenskt helt plötsligt på några år har blivit rasistiskt.

DasAuto
13 mars 2006 · 2 751 Inlägg

Stolta svenskar de finns! LOOOL

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
chimmy
14 mars 2006 · 97 Inlägg

n0b0dy_ skrev:
öhh palla bry sig om vad polisen har på sig..... När ni blir tagna för fortkörning säger ni jävla snutjävel, nu helt plötsligt börjar ni bry er om vad dom har på sig.... Själv om ja hade blivit stoppad för fortkörning så hade ja fan inte brytt mig va fan han har på huvudet.. LOL

haha , helt rätt, vem fan bryr sig om vad snuten har på sig ?
om dom har en mössa eller en keps eller en slöja, vad fan spelar de för roll ?
"NI" lider ju inte av de ,, de e ju inte så att man får mer böter eller nå wink
smartass!

live your life as if everyday's gon be your last!!
Mitsubishi Evo 2 "projekt" (1994)
Burken Utanlem
14 mars 2006 · 895 Inlägg

håller käften för att slippa bli kallad rasist... vem har inte tröttnat på dom påhoppen...

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
widell1111 bira bira bira,bärs bärs bärs!
14 mars 2006 · 313 Inlägg

jag älskar mitt sverige med ultima thule hahaha joo visst vad fan finns det att älska ? blir bara sämre och sämre ju ! för er som gått nyligen i skolan kanske har tänkt på det att man inte får ha huvudbonad på sej i skolan ! men invandrarna som har slöja på sej i sitt land dom får ha huvudbonad så jävla sjukt !!!! ska väll vara samma för alla elle ? wake upp FÖ FAN 

menar inge rasistiskt ....... wink

///Widell
nxtream yeeah baby
14 mars 2006 · 50 Inlägg

jag skiter fullständigt om folk tror att jag är rasse...har massa polare från utlandet men jag vågar säga vad jag tycker därför i vissas ögon är jag rasist..

jag 'är så jävla less på det här med invandringen nu...

hur i helvete kan man ta in mer invandrare när det är arbets o bostads brist i tex sthlm???

och jag känner mig inte speciellt stolt att vara svensk just nu då sverige svek ett nordiskt land.

och hur kan man tvinga en skola att inte sjunga national sången på national dagen?? istället blev det magdans  (skola i malmö 2002 tror jag.)



to topic.

personligen skulle ja inte kunna vara speciellt seriös om en turban raggare skulle stanna mig på vägen...

svårt o få respekt i nåt jag kallar för maskerad kläder.

Senast redigerat av nxtream (14 mars 2006)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang