Inbrott i bilen igen...

DoomDevil
1 januari 2009 · 113 Inlägg

Känner för att skriva av mig litegrann.
Körde fylletaxi under nyårsafton åt alla polare. Svängde in om lägenheten kl 3 för att slå en piss och hämta nåt att dricka. Var uppe i lägenheten i ca 15min. När jag kommer ner och ska iväg igen så har nån jävel slagit in rutan på förardörren och snott min gamla stereo som inte kan vara värd mer än 100kr, men lämnat navigatorn som låg på golvet på passagerarsidan.
Lagom fly förbannad så stormar man upp i lägenheten igen och hämtar ett badlakan för att lägga över glset i sätet, och sen iväg snabbt som fan för att se om man hittar den jäveln som snodde stereon.
Körde väl runt ca 10min och letade, men utan resultat..

Givetvis har man bara trafikförsäkring på den gamla skorven så nu får man lägga ett par timmar på att åka till skroten och hitta ny ruta och byta.

Hoppas 2009 började bättre för er andra här på forumet och god fortsättning!

Mazda Miata (1991)
Koxen Stolt RHD Fjant
1 januari 2009 · 130 Inlägg

Shit vilken röten start. undrar hur man hade hanterat det om man klev ut precis när rutan small.

Rquired Allmänt envis
1 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Tråkigt, var väl nån som fått för mkt att dricka i och med att han missade navin roll
Synd du inte fick tag i honom, fyllecell osv hade varit rätt åt honom minst sagt...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
-Akerfeldt-
1 januari 2009 · 2 638 Inlägg

DoomDevil skrev:
Känner för att skriva av mig litegrann.
Körde fylletaxi under nyårsafton åt alla polare. Svängde in om lägenheten kl 3 för att slå en piss och hämta nåt att dricka. Var uppe i lägenheten i ca 15min. När jag kommer ner och ska iväg igen så har nån jävel slagit in rutan på förardörren och snott min gamla stereo som inte kan vara värd mer än 100kr, men lämnat navigatorn som låg på golvet på passagerarsidan.
Lagom fly förbannad så stormar man upp i lägenheten igen och hämtar ett badlakan för att lägga över glset i sätet, och sen iväg snabbt som fan för att se om man hittar den jäveln som snodde stereon.
Körde väl runt ca 10min och letade, men utan resultat..

Givetvis har man bara trafikförsäkring på den gamla skorven så nu får man lägga ett par timmar på att åka till skroten och hitta ny ruta och byta.

Hoppas 2009 började bättre för er andra här på forumet och god fortsättning!

Tråkigt när sådant här händer, och speciellt för en gammal stereo roll

Men detta är väl ett blogg om något?

God fortsättning på dig med, och hoppas att resten av året blir bättre än de första timmarna.

DoomDevil
1 januari 2009 · 113 Inlägg

Med eftertanke så är det nog lika bra att jag inte hittade honom/dem, har lite svårt att behärska mig när jag är så pass förbannad. Hade inte varit värt att åka på misshandel för en sketen stereo och en ruta.
Men man önskade verkligen att man hade stött på fanskapet när man var ute och letade..

Mazda Miata (1991)
Hasselstrom
1 januari 2009 · 796 Inlägg

Hade en jävligt spännande nyår iaf. Det började med att polaren skjuttsade in oss till förfesten i sin 945 polar turbo, med uppställt laddtryck till max..

200meter ifrån festen, i med tvåan ut ur en rondell, 5500varv och PANG! Så dog biljäveln och det var vatten i  hela motorutrymmet.  Förmodligen gick toppackningen och mycket mycket mer..

På vägen hem kom polarens morsa i sin 850 o hämtade oss..  mitt ute i ingenstan tappar skiten oljetryck och börjar låta skumt, då jag skriker att hon ska stänga av.. Fast ute i ingenstans, på nyårsafton och taxi skulle ta tre timmar... kul..

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
Larsson_Power Saabvilde!
1 januari 2009 · 1 708 Inlägg

Hasselstrom skrev:
Hade en jävligt spännande nyår iaf. Det började med att polaren skjuttsade in oss till förfesten i sin 945 polar turbo, med uppställt laddtryck till max..

200meter ifrån festen, i med tvåan ut ur en rondell, 5500varv och PANG! Så dog biljäveln och det var vatten i  hela motorutrymmet.  Förmodligen gick toppackningen och mycket mycket mer..

På vägen hem kom polarens morsa i sin 850 o hämtade oss..  mitt ute i ingenstan tappar skiten oljetryck och börjar låta skumt, då jag skriker att hon ska stänga av.. Fast ute i ingenstans, på nyårsafton och taxi skulle ta tre timmar... kul..

>_<

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
decib3L Körv
1 januari 2009 · 3 535 Inlägg

Hasselstrom skrev:
Hade en jävligt spännande nyår iaf. Det började med att polaren skjuttsade in oss till förfesten i sin 945 polar turbo, med uppställt laddtryck till max..

200meter ifrån festen, i med tvåan ut ur en rondell, 5500varv och PANG! Så dog biljäveln och det var vatten i  hela motorutrymmet.  Förmodligen gick toppackningen och mycket mycket mer..

På vägen hem kom polarens morsa i sin 850 o hämtade oss..  mitt ute i ingenstan tappar skiten oljetryck och börjar låta skumt, då jag skriker att hon ska stänga av.. Fast ute i ingenstans, på nyårsafton och taxi skulle ta tre timmar... kul..

Låter som en underbar nyår big_smile

Truckdriving Man
Medde
1 januari 2009 · 183 Inlägg

DoomDevil skrev:
Känner för att skriva av mig litegrann.
Körde fylletaxi under nyårsafton åt alla polare. Svängde in om lägenheten kl 3 för att slå en piss och hämta nåt att dricka. Var uppe i lägenheten i ca 15min. När jag kommer ner och ska iväg igen så har nån jävel slagit in rutan på förardörren och snott min gamla stereo som inte kan vara värd mer än 100kr, men lämnat navigatorn som låg på golvet på passagerarsidan.
Lagom fly förbannad så stormar man upp i lägenheten igen och hämtar ett badlakan för att lägga över glset i sätet, och sen iväg snabbt som fan för att se om man hittar den jäveln som snodde stereon.
Körde väl runt ca 10min och letade, men utan resultat..

Givetvis har man bara trafikförsäkring på den gamla skorven så nu får man lägga ett par timmar på att åka till skroten och hitta ny ruta och byta.

Hoppas 2009 började bättre för er andra här på forumet och god fortsättning!

Hej! fan va surt när sånt händer...hmmyikes jävla nollor som inte kan skilja på mitt o ditt... blev av med min R vinge för några månader sen:(mad vad ska man göra åt sånt här???

Medde T5

chrizz Administratör
1 januari 2009 · 11 790 Inlägg

Trist att det hänt, men jag måste ändå hänvisa dig till bloggen istället.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang