Generatorsurrande? (hjälp)

Alexkb89
3 januari 2009 · 16 Inlägg

Hejsan skulle behöva hjälp o tips har problem med generator vinande? jag blir inte av med de de finns bara när bilen e igång när den är avstäng finns svag stöning men bara lite granne?
skulle uppskata all hjälp för att bli av med det.

MVH Alex

Volvo 945 "Rudolf Peformance 965" (1993)
Chevrolet Silverado "Cummins Performance" (1983)
Volvo 242 "Busen M50 Turbo" (1975)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
3 januari 2009 · 2 252 Inlägg

din lågnivå kabel ligger för nära strömkabeln till steget eller dylika kablar som de är höga strömmar i

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Mickius
3 januari 2009 · 4 670 Inlägg

The_Mechanic skrev:
din lågnivå kabel ligger för nära strömkabeln till steget eller dylika kablar som de är höga strömmar i

^^

TT-Avant
3 januari 2009 · 6 851 Inlägg

The_Mechanic skrev:
din lågnivå kabel ligger för nära strömkabeln till steget eller dylika kablar som de är höga strömmar i

Om det bara vore så enkelt jämt...roll
Finns dock endel andra saker som spelar in oxå..
Men jag råder trådskaparen att använda SÖK FUNKTIONEN då samma fråga kommer ganska ofta.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Alexkb89
3 januari 2009 · 16 Inlägg

TT-Avant skrev:

The_Mechanic skrev:
din lågnivå kabel ligger för nära strömkabeln till steget eller dylika kablar som de är höga strömmar i

Om det bara vore så enkelt jämt...roll
Finns dock endel andra saker som spelar in oxå..
Men jag råder trådskaparen att använda SÖK FUNKTIONEN då samma fråga kommer ganska ofta.

jag har sök och ja hitta en annan tråd men tyckte inte ja blev så mkt smartare av den df ja la upp denna för att kanske hitta fler svar jag har kollat så att dom inte ligger för nära o de gör dom inte ligger på ena sidan av bilen o strömen på andra har  jord att i en balk där bak på bilen 945.

TT-Avant
3 januari 2009 · 6 851 Inlägg

http://www.garaget.org/forum/search.php … 1717583021

Där är 2 sidor om generatorvinande i högtalare.

Senast redigerat av TT-Avant (3 januari 2009)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
3 januari 2009 · 2 252 Inlägg

TT-Avant skrev:

The_Mechanic skrev:
din lågnivå kabel ligger för nära strömkabeln till steget eller dylika kablar som de är höga strömmar i

Om det bara vore så enkelt jämt...roll
Finns dock endel andra saker som spelar in oxå..
Men jag råder trådskaparen att använda SÖK FUNKTIONEN då samma fråga kommer ganska ofta.

jaa de finns många saker som orsakar det men de vanligaste är vad jag märkt är just att den ligger för nära..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Alexkb89
4 januari 2009 · 16 Inlägg

The_Mechanic skrev:

TT-Avant skrev:

The_Mechanic skrev:
din lågnivå kabel ligger för nära strömkabeln till steget eller dylika kablar som de är höga strömmar i

Om det bara vore så enkelt jämt...roll
Finns dock endel andra saker som spelar in oxå..
Men jag råder trådskaparen att använda SÖK FUNKTIONEN då samma fråga kommer ganska ofta.

jaa de finns många saker som orsakar det men de vanligaste är vad jag märkt är just att den ligger för nära..

Jag har löst problemet det försvann när ja jorda om lågnivå kablen till stereon.
så blir att lämna in stereon men tackar så mkt för hjälpen smile

m.v.h alex


tråden kan stängas

Hoaken
4 januari 2009 · 1 163 Inlägg

har själv haft detta problemet när ja köpteny bilstereo (kinesikt skit) , å provade med störningsfilter å allt , men i slutet hade ja 2 alternativ.. dra om exakt alla kablar å dra isär alla osv så skulle ja antaglige n få slippa det ... eller byta tebax till gammla stereon, så ja va lat å bytte tillbax å fungerar fint nu , men ifall du ej ha nåt å byta tillbax till eller något så rekomenderar ja dej att prova störningsfilter till lågnivåkablarna och  sedan gå igenom alla kablarna smile från början till slut!

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang