Osmakliga o sönderstylade BMW M3s?

FreddeK
6 januari 2009 ·

Irmscher Vectra skrev:

camaro67 skrev:

evilaudio skrev:

fortfarande så e en orginalbil tråkig.. drömmen vore ju å sätta kapen i en lambo elle ferarri..tongue

Bam Margera och Billy Idol gjorde ju taklucka på bams lambo längs vägkanten tongue

Men så är ju Bam en renrasig idiot också... tongue

jo och sen att allt är manus gör ju inte saken bättre...vad hade killarna varit om inte MTV fanns? Så mycket respons som det fick när dom satte kapeni lambon betalar lambon 100 gånger om...

Sorry om jag är en glädjedödare men allt dirtysanches...bam....jackass gör är manusbaserat.

PG Avstängd
7 januari 2009 · 298 Inlägg

TheXaZ skrev:
DTM slutrör som var modernt i början på 90 talet

M3 E36 var också modern i början på 90 talet wink

håller med lite om DTM slutrören,dom sabbar rätt mycket.
ska byta till Eisenmann på min framöver så blir man av med plåtnicklas ljudet också.

M3 E36 tycker inte jag man ska röra allt för mycket på utsidan.
en sänkning då dom är höga som hus original,särkskillt fram
vassare hjulvinklar fram och bak ser ju bara kaxigare ut och ger bättre grepp i kurvor.
Möjligen en GT läpp och GT vinge.

original fälgarna funkar än idag
19" sitter ju perfekt om man vill visa upp bilen.

jag är väl mer inne på att en M3a ska vara optimerad för bankörning utan en massa lull lull som inte gör nån nytta.
men det beror ju på vad köparen är ute efter.
styla vid mojjen eller kunna njuta av dom grymma köregenskaperna till max?
tror det finns två läger av köpare där och jag tillhör den senare.

Dansken-
7 januari 2009 · 950 Inlägg

Personligen tycker jag att "less is more" är snyggast inom styling. Den Amazon Kombi som Vöx har byggd, ser ju fortfarande ut som en Amazon kombi, men mycket tuffare. Jag vet att HELA bilen är ombyggd, så det kanske är ett dåligt exempel, men när exteriört är det ju primärt ett "cleaner look".
Förlåt att detta inte direkt hade något med sönderstylade BMW M3 att göra, men Vöx bilen visar tydligt vad jag vill säga.

Mr_EmCom Med.lem
7 januari 2009 · 3 759 Inlägg

Dansken- skrev:
Personligen tycker jag att "less is more" är snyggast inom styling. Den Amazon Kombi som Vöx har byggd, ser ju fortfarande ut som en Amazon kombi, men mycket tuffare. Jag vet att HELA bilen är ombyggd, så det kanske är ett dåligt exempel, men när exteriört är det ju primärt ett "cleaner look".
Förlåt att detta inte direkt hade något med sönderstylade BMW M3 att göra, men Vöx bilen visar tydligt vad jag vill säga.

Hade den låg i gallerit så jag kan lika gärna visa vad du talar om för de som inte vet.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/49646/216968_gexavt.jpg

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Dansken-
7 januari 2009 · 950 Inlägg

Mr_EmCom skrev:

Dansken- skrev:
Personligen tycker jag att "less is more" är snyggast inom styling. Den Amazon Kombi som Vöx har byggd, ser ju fortfarande ut som en Amazon kombi, men mycket tuffare. Jag vet att HELA bilen är ombyggd, så det kanske är ett dåligt exempel, men när exteriört är det ju primärt ett "cleaner look".
Förlåt att detta inte direkt hade något med sönderstylade BMW M3 att göra, men Vöx bilen visar tydligt vad jag vill säga.

Hade den låg i gallerit så jag kan lika gärna visa vad du talar om för de som inte vet.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/49646/216968_gexavt.jpg

Tack, snälla! Fan var snygg den är och tittar man sen under skalet blir man bara mera och mera imponerat.

PG Avstängd
7 januari 2009 · 298 Inlägg

TheXaZ: din M3a är ju på tok för hög
det får du göra nåt åt smile

http://web.telia.com/~u15011313/large_123188-1151744.jpg

TRYIT Teddan
7 januari 2009 · 2 495 Inlägg

evilaudio skrev:

Cvitan skrev:
Det som folk skriver att inte styla kan se förjävligt ut.. Det beror på bil, En standard E36 320, elle E34 520 Ser inte så himla attraktiv ut, Men ett M-paket ser det snyggt ut. Alu Vinge på bmw - Så jävla gräsligt, DOCK på en drifting bil måste det ju nästan sitta där.. BMW (som det i detta fall handlar om) har tänkt till, och nej det säger inte bara en Bmw fantast. Kolla på alla BMWs olika modeller Vad skiljer sig En M3/M5/M6 m.m. från en standard bil utseendemässigt... Jo, MAN SKA SE ATT DET ÄR RACING, dem hade inte en motorsport avdelning för styling. Dem har lyckats helt och hållet med deras exteriör.. Däremot kan ja med handen på hjärtat säga att lite plast på en Peugeot, saab elle volvo kan se väldigt bra ut, OM det inte är för stora mängder -  utan stilrent!! Mvh

fortfarande så e en orginalbil tråkig.. drömmen vore ju å sätta kapen i en lambo elle ferarri..tongue

varför förstöra en bil som är perfekt från början ?

skulle du klistra på massa dekaler, huv scoop å kapa fjädrarna då eller ?

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Mr_EmCom Med.lem
7 januari 2009 · 3 759 Inlägg

r-ted skrev:

evilaudio skrev:

Cvitan skrev:
Det som folk skriver att inte styla kan se förjävligt ut.. Det beror på bil, En standard E36 320, elle E34 520 Ser inte så himla attraktiv ut, Men ett M-paket ser det snyggt ut. Alu Vinge på bmw - Så jävla gräsligt, DOCK på en drifting bil måste det ju nästan sitta där.. BMW (som det i detta fall handlar om) har tänkt till, och nej det säger inte bara en Bmw fantast. Kolla på alla BMWs olika modeller Vad skiljer sig En M3/M5/M6 m.m. från en standard bil utseendemässigt... Jo, MAN SKA SE ATT DET ÄR RACING, dem hade inte en motorsport avdelning för styling. Dem har lyckats helt och hållet med deras exteriör.. Däremot kan ja med handen på hjärtat säga att lite plast på en Peugeot, saab elle volvo kan se väldigt bra ut, OM det inte är för stora mängder -  utan stilrent!! Mvh

fortfarande så e en orginalbil tråkig.. drömmen vore ju å sätta kapen i en lambo elle ferarri..tongue

varför förstöra en bil som är perfekt från början ?

skulle du klistra på massa dekaler, huv scoop å kapa fjädrarna då eller ?

Att sänka en bil är inte att förstöra...
Nu är inte den här m3:an specielt hög, men det skulle inte skada (utseendemässigt) att sänka den några mm fram.

Det finns 3 saker som gör en bil snygg.
1. Det allmänna skicket (typ lack, fräshet osv)
2. Höjden i hjulhusen
3. Fälgarna

I 9 fall av 10 stämmer detta. För mig iaf. smile

Senast redigerat av Mr_EmCom (7 januari 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
evilaudio
7 januari 2009 · 16 195 Inlägg

r-ted skrev:

evilaudio skrev:

Cvitan skrev:
Det som folk skriver att inte styla kan se förjävligt ut.. Det beror på bil, En standard E36 320, elle E34 520 Ser inte så himla attraktiv ut, Men ett M-paket ser det snyggt ut. Alu Vinge på bmw - Så jävla gräsligt, DOCK på en drifting bil måste det ju nästan sitta där.. BMW (som det i detta fall handlar om) har tänkt till, och nej det säger inte bara en Bmw fantast. Kolla på alla BMWs olika modeller Vad skiljer sig En M3/M5/M6 m.m. från en standard bil utseendemässigt... Jo, MAN SKA SE ATT DET ÄR RACING, dem hade inte en motorsport avdelning för styling. Dem har lyckats helt och hållet med deras exteriör.. Däremot kan ja med handen på hjärtat säga att lite plast på en Peugeot, saab elle volvo kan se väldigt bra ut, OM det inte är för stora mängder -  utan stilrent!! Mvh

fortfarande så e en orginalbil tråkig.. drömmen vore ju å sätta kapen i en lambo elle ferarri..tongue

varför förstöra en bil som är perfekt från början ?

skulle du klistra på massa dekaler, huv scoop å kapa fjädrarna då eller ?

perfekt??  för de första har den för lite stereo.. sen finns de alltid saker på bilar man vill ändra på.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
MilleN
7 januari 2009 · 9 108 Inlägg

Sedan är ju allt en smaksak, Riegers paket gör sig snuskigt bra på en e36 och varför inte slå på stort och sätta det på en M3 då? E46-fronten är ju också snyggare, sedan är det ju synd att kvalitén inte är som original men man får väl ge fan i att köra in i saker.

Finns alltid folk som tycker det är hädelse att göra någonting med vissa bilar men varför inte acceptera att andra har en annan syn på det hela?

evilaudio
7 januari 2009 · 16 195 Inlägg

kylspray skrev:

evilaudio skrev:

Cvitan skrev:
Det som folk skriver att inte styla kan se förjävligt ut.. Det beror på bil, En standard E36 320, elle E34 520 Ser inte så himla attraktiv ut, Men ett M-paket ser det snyggt ut. Alu Vinge på bmw - Så jävla gräsligt, DOCK på en drifting bil måste det ju nästan sitta där.. BMW (som det i detta fall handlar om) har tänkt till, och nej det säger inte bara en Bmw fantast. Kolla på alla BMWs olika modeller Vad skiljer sig En M3/M5/M6 m.m. från en standard bil utseendemässigt... Jo, MAN SKA SE ATT DET ÄR RACING, dem hade inte en motorsport avdelning för styling. Dem har lyckats helt och hållet med deras exteriör.. Däremot kan ja med handen på hjärtat säga att lite plast på en Peugeot, saab elle volvo kan se väldigt bra ut, OM det inte är för stora mängder -  utan stilrent!! Mvh

fortfarande så e en orginalbil tråkig.. drömmen vore ju å sätta kapen i en lambo elle ferarri..tongue

Är du helt pantad eller.? Sätta kapen í en sån bil. Dessutom i dina förra inlägg. Bara för att man inte gillar att kapa sönder och plasta ihop nått till det fulaste "EXTREME som ni vill kalla det "någonsin betyder det inte att man inte kan något om bilar.! FY FAN FÖR PLAST BYGGEN säger jag bara..!

skulle utan tvekan sätta kapen i en sån bil om ja fick.. de e ju liksom bara en bil..tongue

du säger att du hatar "plastbyggen"... konstigt att många racebilar e i plast/glasfiber/kolfiber. 
hatar du sånt oxå??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
saabgutten
7 januari 2009 · 756 Inlägg

jag tycker det värsta är dom som sätter rund plast styling på 240/740/940

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd
Saab 90 t16 aero "webtangen.com" (1987)
hedley Saaboholic
7 januari 2009 · 3 129 Inlägg

haha så klockrent^^

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Crozzfire Avstängd
7 januari 2009 · 512 Inlägg

Väljer Amazonkombi utan att blinka framför en postgul M3! Synd bara i Amazonen, stolarna! men grymt Nice

PG Avstängd
7 januari 2009 · 298 Inlägg

Crozzfire skrev:
Väljer Amazonkombi utan att blinka framför en postgul M3!

ok men det säger ju inget om bilarna utan bara att du som jag hatar gula bilar eller hur smile
amazing amazonen är ju ingen amazon,den ser ut som en men hur mycket är original?
ska vi prata original bilar och jämföra dom med super trimmade ombyggda banracers så är det nog fel tråd.

alla amazoner ser ju ut så där med feta 19" fälgar så det är väl inget märkvärdigt med den på utsidan.
släng på 14" plåtisar så är du tillbaka till 60 talet igen smile

Senast redigerat av PG (7 januari 2009)

evilaudio
7 januari 2009 · 16 195 Inlägg

Crozzfire skrev:
Väljer Amazonkombi utan att blinka framför en postgul M3! Synd bara i Amazonen, stolarna! men grymt Nice

finns ju inte så många andra stolar å välja på.. de sitter ju fullbur i den bilen samt att "puffran" går rätt så då kan de ju va skönt å sitta säkert smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Cvitan
7 januari 2009 · 36 Inlägg

Helt enkelt alla har olika smaker, Visst kan det se snyggt ut med lite styling (på bmw bör det vara BMW original styling) Jag hade en rieger front på bilen (dock E34) och ja må säga det men den gladeligen förstörde jag när jag monterade ner den.. Man kan bygga schysst o man kan bygga överdrivet.. För min del är t ex Kooz bilar för mycket för min personliga åsikt, visst kan de va häftigt att kolla på hur de går till och allt, men själv skulle ja inte vilja åka runt i en sån.. Massa neon och glasfiber blir lite för mycket för min del.. Men släng på ett Do-luck paket på en Supra elle Skyline skulle ju absolut inte skada. Då blir de snygga.. Men ja föredrar lite mer prestanda framför styling.. DET är inte så många som gör, oftast är det styling eller prestanda, I några fall finns det ju båda.. Men jag är inne mer på racing är plast, Jag skulle aldrig kunna tänka mig en överspacklad BMW komma på bana, Det är bara något som inte stämmer där..

Thorssa
7 januari 2009 ·

MilleN skrev:
Sedan är ju allt en smaksak, Riegers paket gör sig snuskigt bra på en e36 och varför inte slå på stort och sätta det på en M3 då? E46-fronten är ju också snyggare, sedan är det ju synd att kvalitén inte är som original men man får väl ge fan i att köra in i saker.

Finns alltid folk som tycker det är hädelse att göra någonting med vissa bilar men varför inte acceptera att andra har en annan syn på det hela?

E46 M3 fronten är ju snygg i sig, men på en E36 ser det inte bra ut. Linjerna är helt fucked up.

Aerodynamik ...
7 januari 2009 · 7 120 Inlägg

evilaudio skrev:
du säger att du hatar "plastbyggen"... konstigt att många racebilar e i plast/glasfiber/kolfiber. 
hatar du sånt oxå??

Det är skillnad på riktiga race-bilar som har plasten för att väga så lite som möjligt och generera downforce; vingar, venturi-tunnlar osv mot vanliga svenssonbilar med stora plastpaket som har 0 funktion.

evilaudio
7 januari 2009 · 16 195 Inlägg

Aerodynamik skrev:

evilaudio skrev:
du säger att du hatar "plastbyggen"... konstigt att många racebilar e i plast/glasfiber/kolfiber. 
hatar du sånt oxå??

Det är skillnad på riktiga race-bilar som har plasten för att väga så lite som möjligt och generera downforce; vingar, venturi-tunnlar osv mot vanliga svenssonbilar med stora plastpaket som har 0 funktion.

fast då hatar man inte "plastbyggen"...


men ja anser fortfrande att en orginalbil e "tråkig"..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang