Tonade rutor!

Gislekillen RushRacing.tk
13 mars 2006 · 278 Inlägg

Vindruta måste ha en ljusgenomsläpplighet av minst 75 %. Annan ruta i förarens siktfält ska ha en ljusgenomsläpplighet av minst 70 %. Kravet gäller både inifrån och utifrån.
Från vägverket. Men som sagt: kör ner rutorna när du besiktigar bilen samma sak vid t.ex en flygande kontroll. har själv gjort det. Dom har inte sagt något.

nyllet
13 mars 2006 · 2 564 Inlägg

jag vet!! det är 85% av ljuset måste gå igenom på sido framrutorna!! bak får du har hur mörka du vill!!! så nu vet ni!!

tack till:
www.MBSCA.com
Syyhn Calibra Is The Shit!
14 mars 2006 · 662 Inlägg

Gislekillen skrev:
Vindruta måste ha en ljusgenomsläpplighet av minst 75 %. Annan ruta i förarens siktfält ska ha en ljusgenomsläpplighet av minst 70 %. Kravet gäller både inifrån och utifrån.
Från vägverket. Men som sagt: kör ner rutorna när du besiktigar bilen samma sak vid t.ex en flygande kontroll. har själv gjort det. Dom har inte sagt något.

De där låter som en bra ide... Ska jag bara hitta en kontakt att slita ur på min calibra då;P
Så båda kopplas ur samtidigt,P Om inte annat får jag väl koppla om!

/// SyyHn
chimmy
14 mars 2006 · 97 Inlägg

nyllet skrev:
jag vet!! det är 85% av ljuset måste gå igenom på sido framrutorna!! bak får du har hur mörka du vill!!! så nu vet ni!!

hur säker är du på det ?

live your life as if everyday's gon be your last!!
Mitsubishi Evo 2 "projekt" (1994)
Christian S
15 mars 2006 · 4 816 Inlägg

nyllet skrev:
jag vet!! det är 85% av ljuset måste gå igenom på sido framrutorna!! bak får du har hur mörka du vill!!! så nu vet ni!!

Du har fel.
Kolla på vägvärkets hemsida så får du se www.vv.se/templates/page3____12314.aspx (andra gången i denna tråden med länk till vv´s hemsida)
Där står det följande:
Tonade bilrutor
Vindruta måste ha en ljusgenomsläpplighet av minst 75 %. Annan ruta i förarens siktfält ska ha en ljusgenomsläpplighet av minst 70 %. Kravet gäller både inifrån och utifrån.

Det är inte tillåtet med film eller färgskikt som ger störande reflexer eller bländar andra trafikanter.

Så nu vet du också vad som gäller.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Syyhn Calibra Is The Shit!
15 mars 2006 · 662 Inlägg

netsplit skrev:
varför inte bara måla rutorna kolsvarta?
vad ska dem göra lixom, då får ni maximal toning... inte rekommenderat för framrutan dock.

Aha smaart... Gör de på din bil du!

/// SyyHn
sveddan
15 mars 2006 · 1 453 Inlägg

Syyhn skrev:

netsplit skrev:
varför inte bara måla rutorna kolsvarta?
vad ska dem göra lixom, då får ni maximal toning... inte rekommenderat för framrutan dock.

Aha smaart... Gör de på din bil du!

Kom igen, kan du inte göra det som ett test för resten på garaget? smile

Joppe_Johndeere StenkrossTomte
6 maj 2010 · 359 Inlägg

Jag ska måla mina rutor svarta...på min nyinhandlade 740 smile Så får ni se hur det blir tongue

No turbo shit! Just Real Power!
Volvo 142 "V8" (1969)
Volvo 240 "The Chrome Edition" (1992)
DenDenONE
6 september 2010 · 33 Inlägg

Här är ett 100% svar. Fick reda på hur det låg till på besiktningen då jag fick en 2:a på tonade sidorutor fram.

finns inget att man får eller inte, det handlar om procent.

Man har ett speciellt instrument som kollar om det är godkänt eller för mörkt. Och idag 2010 så får man inte ens ha en helt 100% genomskinlig film ingenting på sidorutorna fram. Instrumentet visar direkt att det inte är godkänt.

Det tala dom om för mig på besiktningen i Avesta.

Som svar på er fråga.. nepp ingen film alls på sidorutorna fram. men jag böt till andra dörrar och besikta om sen böt jag tillbaka..

simpelt för mig vare iallafall...

DenDenONE
Bmw E34
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang