HJÄLP!!! Audi S4 cab eller min Mercedes E55

Malmoe SSS -12
6 januari 2009 · 3 217 Inlägg

Jag tänker helt annorlunda gentemot alla andra här faktiskt!

(Många och alla får gärna poängtera att jag själv kör Audi och är frälst, men det spelar inte in så mycket på min åsikt för närvarande)

Ditt resonemang om att åka nercabbat en varm sommardag i Kroatien talar ju mycket för Audin, det är ju trots allt en lyx som Mercan saknar i detta sammanhanget. Du lär ju ha väldigt svårt att hänga på nere på Autobahn med 420 hk (rätta mig om jag har fel ang. S4) men du har möjligheten att åka komfortabelt och samtidigt med vinden i håret!

Audin har säkerligen inte en bråkdel så mycket komfort som E-klassen, då det inte ens är samma storlekskategori!

Sen ekonomiskt (vilket inte verkar vara ditt stora problem) så vinner ju Audin med både häst och sulky-längder, har svårt att tänka mig att den genomsnittliga förbrukningen skulle vara densamma.

Upptäckte i skrivandets skeende så blir man väl själv ganska kluven över valet, men du har ju bytt bilar med korta mellanrum tidigare, så varför inte prova S4:an över våren/sommaren och eventuellt byta tillbaka till Mercedes om det inte känns som en grej för dig! Sen har ju S4:an Quattro, det gör den dessutom lite roligare i starten wink

Det är nog bara du själv som kan svara på denna frågan, alla är vi ju målade av olika märken... Tyvärr så lyser nog min Audikärlek fram alldeles för mycket i detta svaret trots att jag skulle undvika det som jag fint formulerade i början av mitt inlägg!

Känn efter, känns det fel... Då får vi anta att det är fel! smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
ErnadG
6 januari 2009 · 212 Inlägg

Fuckface skrev:
Jag tänker helt annorlunda gentemot alla andra här faktiskt!

(Många och alla får gärna poängtera att jag själv kör Audi och är frälst, men det spelar inte in så mycket på min åsikt för närvarande)

Ditt resonemang om att åka nercabbat en varm sommardag i Kroatien talar ju mycket för Audin, det är ju trots allt en lyx som Mercan saknar i detta sammanhanget. Du lär ju ha väldigt svårt att hänga på nere på Autobahn med 420 hk (rätta mig om jag har fel ang. S4) men du har möjligheten att åka komfortabelt och samtidigt med vinden i håret!

Audin har säkerligen inte en bråkdel så mycket komfort som E-klassen, då det inte ens är samma storlekskategori!

Sen ekonomiskt (vilket inte verkar vara ditt stora problem) så vinner ju Audin med både häst och sulky-längder, har svårt att tänka mig att den genomsnittliga förbrukningen skulle vara densamma.

Upptäckte i skrivandets skeende så blir man väl själv ganska kluven över valet, men du har ju bytt bilar med korta mellanrum tidigare, så varför inte prova S4:an över våren/sommaren och eventuellt byta tillbaka till Mercedes om det inte känns som en grej för dig! Sen har ju S4:an Quattro, det gör den dessutom lite roligare i starten wink

Det är nog bara du själv som kan svara på denna frågan, alla är vi ju målade av olika märken... Tyvärr så lyser nog min Audikärlek fram alldeles för mycket i detta svaret trots att jag skulle undvika det som jag fint formulerade i början av mitt inlägg!

Känn efter, känns det fel... Då får vi anta att det är fel! smile

bra svar, audin har 344hk förresten, och s4.ans quattro e till ingen hjälp om dom startar i ett race, men e både sugen på s4.an fast haft mercan så pass lite att jag tvivlar lite, sen kommer jag aldrig kunna köra 317km/h med audin, hehe, med mercan e d en baggis. vi får se imrn ska vi träffas. Hör av mig för vidare detaljer.

Rspeter Audi A5 quattro driver.
6 januari 2009 · 2 203 Inlägg

S4 cabben är ju fin men det sitter ju en ganska vulgär stylingfront på den. Gör det som känns mest rätt. Det är ju ditt val.

fredde85
6 januari 2009 · 1 798 Inlägg

ja du gör ju va du vill men ja skulle tveklöst behållt mercan ska bli kul o se va du kommer fram till

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
ErnadG
6 januari 2009 · 212 Inlägg

shiit så kass s4 e i prestanda, fan den blir piskad av en m3 e46 duktigt, j*vla mög, fan audi e kass i prestanda.

Walle_wandalen
6 januari 2009 · 61 Inlägg

mercan hade jag valt helt klart

zkumboll
6 januari 2009 · 53 Inlägg

http://www.garaget.org/?car=126423&image=1187108

Ehh, är det inte bytesaudin som står jämte din bil i tvätthallen?
(Behåll Mercan..)

brush
6 januari 2009 · 24 Inlägg

Tycker du ska spara mercan, snabbare, lyxigare, snyggare, det enda som är bra med audin är att det kan fläkta i håret när du är ute åå kör, jag hade heldre sparat mercan, köpt en hårtork av guld för 50 000 kronor och börjat fläkta på mig samtidigt som jag är ute åå kör än att byta till audin.
Det regnar ju hela tiden i Sverige särskilt på sommaren glöm inte det, hur ofta är du utomlands jämnfört mot hemma?

Crozzfire Avstängd
6 januari 2009 · 512 Inlägg

Ja som sagt, känn efter själv, och vad det är för peng imellan, men att sälja mercan är nog inte så lätt, hur soligt det än är!

Crozzfire Avstängd
6 januari 2009 · 512 Inlägg

Dum fråga, hur startar man ny tråd??

brush
6 januari 2009 · 24 Inlägg

crozzfire gå bakåt till en forumdel, stå inte i en tråd alltså, och nästan högst upp till höger, lite under fliken min sida, där harudät tongue

ErnadG
6 januari 2009 · 212 Inlägg

zkumboll skrev:
http://www.garaget.org/?car=126423&image=1187108

Ehh, är det inte bytesaudin som står jämte din bil i tvätthallen?
(Behåll Mercan..)

nej nej det är min polares a4 cab, djokahasan heter han här på garaget.




Sen vad tycker ni om priset, ska jag ge pengar emellan ha pengar emellan eller byte rakt av, hur hade ni gjort?

Sen är jag ca 4-5 veckor nere i Bosnien under sommaren. Kanske lite dumt att byta till en cab bara för dom 5 veckorna.

getawaymuppen
6 januari 2009 · 39 Inlägg

Aldrig att jag hade bytt mot dendär sketna Audin  wink

Senast redigerat av getawaymuppen (6 januari 2009)

FireTraXX DFFL
6 januari 2009 · 9 020 Inlägg

Köp S4:an också. big_smile

Man kan aldrig ha nog med tyska bilar på uppfarten. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Riccardo
6 januari 2009 · 237 Inlägg

Jag har oxå kollat på denna cab och jag tycker den är jävligt snygg.Men jag skulle aldrig byta om det var för att jag skulle köra långt.Har själv kört mycket i europa och vet hur skönt det är och ha en bra bil.Min polare har en likadan som din och jag älskar den samt att han drog min c32.När det gäller byte så ska du inte lägga några pengar jämt kan vara ok.Om du tänker i affärssyfte kan byte vara bra audin är lättare och sälja mvh Riccardo

Porsche 992 Carrera S "Bubblan" (2019)
ErnadG
6 januari 2009 · 212 Inlägg

hehe c32 vs e55, onödigt att prova, e55 vs c63 är ett bra race, men ändå är e55 vinnaren.
Jaja nog om det, av ca 30 kommentarer är det nog 2 som hade tagit audin. Ska nog behålla mercan, snygga upp den lite till sen ut och gasa på autobahn, det är inte ofta man kör 320km/h hehe.

Sotam
7 januari 2009 · 95 Inlägg

Om det är den S4a jag tror att det är så är det ett riktigt härligt ljud i den med det avgassystemet! Har sett och hört den några gånger i malmö och det är helrätt att åka nedcabbat och lyssna på v8ans sång. Prestandan i en s4 cab är däremot inte mycket att hurra för i jämförelse med e55an och gillar du att gasa på motorvägen kommer du nog bli besviken. En org. s3 med 265hk hänger med en s4 cab och numera finns det rätt många nyare småchippade turbobilar som hänger på s4an.

ErnadG
7 januari 2009 · 212 Inlägg

Sotam skrev:
Om det är den S4a jag tror att det är så är det ett riktigt härligt ljud i den med det avgassystemet! Har sett och hört den några gånger i malmö och det är helrätt att åka nedcabbat och lyssna på v8ans sång. Prestandan i en s4 cab är däremot inte mycket att hurra för i jämförelse med e55an och gillar du att gasa på motorvägen kommer du nog bli besviken. En org. s3 med 265hk hänger med en s4 cab och numera finns det rätt många nyare småchippade turbobilar som hänger på s4an.

shiit så kass den är, vill inte ha en bil som är mycket slöare än e55:an, så det blir inget byte.

Rquired Allmänt envis
7 januari 2009 · 12 512 Inlägg

bmw530iA skrev:

Sotam skrev:
Om det är den S4a jag tror att det är så är det ett riktigt härligt ljud i den med det avgassystemet! Har sett och hört den några gånger i malmö och det är helrätt att åka nedcabbat och lyssna på v8ans sång. Prestandan i en s4 cab är däremot inte mycket att hurra för i jämförelse med e55an och gillar du att gasa på motorvägen kommer du nog bli besviken. En org. s3 med 265hk hänger med en s4 cab och numera finns det rätt många nyare småchippade turbobilar som hänger på s4an.

shiit så kass den är, vill inte ha en bil som är mycket slöare än e55:an, så det blir inget byte.

Väghållningen brukar inte bara mycket bättre, när taket försvinner följer vridstyvheten delvis med roll Men jag tror S4 cab är tänkt som glidarbil med lite pulver och inte en "riktig racer"

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
HansN83 x40
7 januari 2009 · 1 209 Inlägg

gör som du tycker om du vill ha en cab så e det bara att bytta...

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang