Kul lagom diskret snabb bil för 70 000-150 000

brush
6 januari 2009 · 24 Inlägg

tja motormänniskor
Finns säkert likande trådar men har inte hittat någon.
Vill köpa min första bil, inte riktigt ännu men vill ha lite tips på vad man kan köpa för någon.
Kan inget om bilar därför vill jag ha en bil som håller som jag slipper hålla på och fixa med, vill inte ha någon trimmad bil utan vill mer ha en snabb bil direkt ifrån fabrik, ska den vara trimmad ska den vara proffstrimmad, eller chippad, bytt avgassystem eller liknande. Alltså en volvo 740 som är trimmad till 500 hästar som knappt har något volvo kvar i motorn är inget jag vill ha.

Den får inte ha gått mer en 10 000 mil, så om ni hittar tex en audi rs4 som har gått 25 000 mil men kostar 150 000 kronor så vill jag inte ha den.
Ska samtidigt vara lagom diskret, alltså ingen Toyota supra, nissan skyline, mazda-rx 7, tänker inte köra race med den alltså, vill inte att alla vid rödljusen ska tro att här är Mister motor kille, LETS RACE! vill ha krut i den bara.


Bilar jag tänkt på
volvo s60 t5
volvo s80 t6
audi s3
audi s4
audi s8
bmw m3
bmw m5
Mercedes Benz E50/55 AMG
saab 9-3 nordic steg 3 (dom håller bra eller?)

Kommer inte på så många mer, som sagt, lagom diskret, ska hålla, ska den vara stylad ska den vara diskret stylad typ som denna http://www.blocket.se/vi/17908087.htm?ca=15_s , eller denna http://www.blocket.se/vi/18488203.htm?ca=15_s

tack på förhand!

TeedasT 100% ninja
6 januari 2009 · 342 Inlägg

tycker du borde skippa planerna på framhjulsdrivet. det är helt enkelt inte lika roligt. s60t5 är ju faktiskt en relativt slö bil.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
brush
6 januari 2009 · 24 Inlägg

en volvo s60 2.4 t bsr steg 3 går lika bra som en volvo s60 t5, en mtm audi a3 går lika bra som en audi s3.
Men Kalles garage skruvade bmw e34 300 hästar går inte bra.
ni förstår vad jag menar

brush
6 januari 2009 · 24 Inlägg

TeedasT jasså det hade jag ingen aning om, vet inte vilka av dessa som är framhjulsdriva och vilka som är bakhjulsdrivna tongue volvo s60 t5 är tillräkligt snabb för mig iaf, om det finns bakhjulsdrivna lika lyxiga bilar för samma peng som den så blir jag mycket glad, alla förslag är välkommna ,D

Blackdeath Chef
6 januari 2009 · 167 Inlägg

Satsa på en Bmw m5 e39! Komfort och pulver så det duger.
Men försäkringen kan ju kosta en slant då förståss!

Over and out
zijaa Bilmekaniker
6 januari 2009 · 1 354 Inlägg

bmw är bakhjulsdrift, men se till så det blir nån snabb o stark motor.. Saab var bra, förutom att den är framhjulsdift då det förstörde allt haha..

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!
brush
6 januari 2009 · 24 Inlägg

jovars, spånar vidare, finns de nått svårare en att välja va man ska köpa för bil eller? tongue

-Akerfeldt-
6 januari 2009 · 2 638 Inlägg

Nu blir jag väl lite partisk men en Volvo s40 skulle jag rekomendera. Bilar som idag är väldigt prisvärda.

Jag köpte min som första bil för två år sedan med 2.0T motorn, har inte haft några problem alls med den hittills. Går bra tycker jag iallafall, med ett chip så får du 205hk i 2.0T motorn. Vill du ha större direkt, så är det en T4 på 200hk du ska ha.

Personligen är det en lagom storlek på bil, och drar inte så mycket blandad körning, ca 0.82l/mil blandat, kör man längre sträckor har jag kommit ner i 0.72l/mil. Dessutom väldigt snygg och diskret enligt mig.

Har blivit riktigt billiga på sistone, dels pga finanskrisen samt att den nya modellen av s40 också börjat sjunka i pris.

Sen tänkte jag bara kommentera det där om bakhjulsdrift, det enda det är bra till är om man ska leka eller börna. Annars är det ju helt värdelöst, speciellt på vintern då framkomligheten är lika med noll.

Här är några exempel på s40 2,0T:
http://www.blocket.se/vi/9489683.htm?ca=12_s
http://www.blocket.se/vi/17037820.htm?ca=12_s

Här är några exempel på s40 T4:
http://www.blocket.se/vi/17966131.htm?ca=12_s
http://www.blocket.se/vi/19068981.htm?ca=12_s

Lycka till med bilköpet och hoppas att du hittar det du vill ha smile

Rickard_1987
6 januari 2009 · 70 Inlägg

Audi s4 biturbo eller audi s6 4.2 v8, kanske inte för 70 000 men har du ca 150 000 att lägga så tror jag absolut det inte är några dåliga alternativ. Avant med mycke pulver och fyrhjulsdrift skulle jag välja på iaf, men det är ju bara jag. smile

Senast redigerat av Rickard_1987 (6 januari 2009)

Bostrom RS
6 januari 2009 · 886 Inlägg

I den prisklassen skulle jag undvika alla audi och bmw prestandavagnar...garanterat sönderkörda. Leta en vanlig saab aero eller volvo t5 med ytterst få ägare, gärna äldre och som gått lite och aldrig varit trimmad. Då har du en bra grund att lägga pengar på lite stegtrim och ha en mkt mkt billigare bil än typ rs4, m3 etc i underhåll, försäkring och rep.

Focus RS
brush
6 januari 2009 · 24 Inlägg

Aker_s40 leka och burna är inget jag har tänkt göra så skiter i det där att köpa bakhjuldsriven bil då, såfall får de va en riktig skrutt bil jag är för rädd om mina saker.

Jag har tittat mycket på volvo s40, tycker den känns lagom på allt, skrev inte med den för att jag tyckte det var för lite krut i den men en volvo s40 t4 som jag sedan lämnar till bsr det känns lockande big_smile

Rickard aa dom har jag tittat mycket på, vill helst inte ha kombi, finns så lite av dom på blocket med lite mil på mätaren bara hmm men får se, audi s4 står mycket högre en audi s6, nä, vill inte ha audi s6, audi s4 e mycke fetare tycker jag ,D

brush
6 januari 2009 · 24 Inlägg

bostrom okaj får överväga det.

Rspeter Audi A5 quattro driver.
6 januari 2009 · 2 203 Inlägg

Du bör fråga om EN specifik bil. För trådar som denna gillar inte moderatorerna och låser dom rätt snabbt.
Finns för många "Vilken bil ska jag köpa" Köp den som DU vill ha. Du har rätt många krav för att bilen ska uppfylla dina kriterier.

M103
6 januari 2009 · 1 570 Inlägg

vill inte ha någon trimmad bil utan vill mer ha en snabb bil direkt ifrån fabrik, ska den vara trimmad ska den vara proffstrimmad, eller chippad - ska den vara trimmad eller inte?

Kan inget om bilar därför vill jag ha en bil som håller som jag slipper hålla på och fixa med -  vill man inte ha bekymmer ska man ha busskort. Det finns ingen bil som inte går sönder.

smile

Senast redigerat av henrikh (6 januari 2009)

Sarge
6 januari 2009 · 2 337 Inlägg

Passat W8? smile

Crozzfire Avstängd
6 januari 2009 · 512 Inlägg

Skippa bakhjulsdriften! Det är som att åka Volvo 240! Helst om den skall rulla på vintern, Fastnar hela tiden trots nya vinterhjul på Crossfiren, nej driv fram eller helst alla 4!

Merca och Bmw är ca 20år efter utvecklingen, längstgående motorer som tar stor plats och denna antika drivform! Volvo är om, kolla nya tester på XC60..

viktore
6 januari 2009 · 187 Inlägg

TeedasT skrev:
tycker du borde skippa planerna på framhjulsdrivet. det är helt enkelt inte lika roligt. s60t5 är ju faktiskt en relativt slö bil.

Slö relativt vad? Om du anser att en bil som gör 0-200 på 24s med 250hk är slö(utefter sina förutsättningar givetvis) så har du missat något.

brush
6 januari 2009 · 24 Inlägg

tack alla svar förutom Rspeter och henrikh.

blir att testa några bilar, kommer ju va tvungen åå göra det i vilket fall, men vill ha så många tips som möjligt som sagt kan inget om bilar hade inte hört talas om volkswagen passat w8 innan tex.

crozzfire jag gillade ju merca åå bmw hmm

AWD är bäst för acc i låga farter annars va? vill ha AWD eller FWD nu iaf.

J-FORSGREN Dä ä bare o åk
6 januari 2009 · 798 Inlägg

Bmw 330 såklart mycket bil för pengarna kanon motor och bäst av allt den driver i rätt ände. Typ http://www.blocket.se/vi/18415141.htm?ca=14_s  eller varför inte åka utan tak till sommaren http://www.blocket.se/vi/18239474.htm?ca=14_s

Crozzfire Avstängd
6 januari 2009 · 512 Inlägg

Gillar inte crossfiren som är bakhjulsdriven på vintern, trots Esp och antispinn och Winterläge på Automaten och elektronisk diffspärr, och sladda var kul när man var 18år, framhjulsdrift är bäst, men kolla Blocket, köpläge på allt nu! Pruta så du skämms, finns mycket att välja på..

/A.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang