Kul lagom diskret snabb bil för 70 000-150 000

Blackdeath Chef
6 januari 2009 · 167 Inlägg

Köp en bakhjulsdriven bil!
Typ en Bmw
Det ska ju vara roligt att köra!
Bakhjulsdrivna är mkt mer trevlig att köra!

Over and out
vanten06
6 januari 2009 · 342 Inlägg

Har du råd att äga en M5 e39 så köp den.

Rquired Allmänt envis
6 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Crozzfire skrev:
Gillar inte crossfiren som är bakhjulsdriven på vintern, trots Esp och antispinn och Winterläge på Automaten och elektronisk diffspärr, och sladda var kul när man var 18år, framhjulsdrift är bäst, men kolla Blocket, köpläge på allt nu! Pruta så du skämms, finns mycket att välja på..

/A.

Smaken är olika, men de flesta föredrar RWD. Personligen anser jag att en framhjulsdriven understyrd jävel är livsfarlig borde sommar som vinter, och när man går in på ämnet "kul att köra" går FWD bort kvickt för mig iaf. Finns en del fwd som är skoj på kurvig väg, Alfa 156 tex. Men samma kontroll eller samma skojfaktor? Nope

Samma på vintern, hellre svansvift är ploga rätt in i nått. Men det är bara jag ifs...

Tycker trådskaparen ska köpa en Bmw 330 och slänga resten på en ordentlig kompressorkonvertering. Du får en bil som ser likadan ut som en 316 men som går lika bra som en M3a. Måste vara det du menar med diskret wink Inte lika dyr att äga eller underhålla som en "riktigt sportbil" typ Bmw M Merca AMG osv heller.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Blomsterberg plattsättare!
6 januari 2009 · 804 Inlägg

jag rekomenderar en volvo s60t5 varmt. Tycker att den är helt underbar att köra och med ett väghållningskit så kan den även hänga med bra i svängarna. Och med ett chip har du en hel del att säga till om vid röd ljuset också smile

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
R1kard V-Power
6 januari 2009 · 1 186 Inlägg

Crozzfire skrev:
Skippa bakhjulsdriften! Det är som att åka Volvo 240! Helst om den skall rulla på vintern, Fastnar hela tiden trots nya vinterhjul på Crossfiren, nej driv fram eller helst alla 4!

Merca och Bmw är ca 20år efter utvecklingen, längstgående motorer som tar stor plats och denna antika drivform! Volvo är om, kolla nya tester på XC60..

Haha asså är du seriös med ditt inlägg eller kommer det bara upp fel info där uppe i umeå?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Niick Avstängd
6 januari 2009 · 233 Inlägg

R1kard skrev:

Crozzfire skrev:
Skippa bakhjulsdriften! Det är som att åka Volvo 240! Helst om den skall rulla på vintern, Fastnar hela tiden trots nya vinterhjul på Crossfiren, nej driv fram eller helst alla 4!

Merca och Bmw är ca 20år efter utvecklingen, längstgående motorer som tar stor plats och denna antika drivform! Volvo är om, kolla nya tester på XC60..

Haha asså är du seriös med ditt inlägg eller kommer det bara upp fel info där uppe i umeå?

Håller med, Mercedes och bmw efter i utvecklingen? måste skämta.. finns inga bättre bilar just nu.

Blå saab 9-3 turba
HansN83 x40
6 januari 2009 · 1 209 Inlägg

tja om du har tänkt dej en s40 så ta en t4 om du nu vill ha en 2.0t så ta inte fast 2 motor e inte lika bra som fast 1.. själv kan jag rekomendera stark en 00 fast 1½. jag själv äger en och har aldrig haft problem med motor i alla fall. men det e ju upp te dej, sp lycka till med bil köpt.. tänkt på en sak försäkring det kan bli jäkligt dyrt..

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
Eddiie Bmw Fanatiker
6 januari 2009 · 292 Inlägg

Niick skrev:

R1kard skrev:

Crozzfire skrev:
Skippa bakhjulsdriften! Det är som att åka Volvo 240! Helst om den skall rulla på vintern, Fastnar hela tiden trots nya vinterhjul på Crossfiren, nej driv fram eller helst alla 4!

Merca och Bmw är ca 20år efter utvecklingen, längstgående motorer som tar stor plats och denna antika drivform! Volvo är om, kolla nya tester på XC60..

Haha asså är du seriös med ditt inlägg eller kommer det bara upp fel info där uppe i umeå?

Håller med, Mercedes och bmw efter i utvecklingen? måste skämta.. finns inga bättre bilar just nu.

Problemet med dig Crozzfire är att du inte vet hur du ska hantera en bakhjuldriven bil på vintern smile

Så sälj din Crozzfire och köp en volvo så ska du se hur roligt ditt bil liv kommer vara efter de nedköpet

Mini Cooper S "Cooper S JCW" (2014)
R1kard V-Power
6 januari 2009 · 1 186 Inlägg

Jag skulle vilja rekommendera BMW eller Mercedes. Men undvik de värsta modellerna om du inte har mycket pengar. Det kostar om något skulle gå isönder och dem dricker mycket.

Tycker inte du ska utesluta bakhjulsdrift för att Crozzfire inte kommer iväg med sin Chrysler på vintern, amerikanarna har aldrig byggt speciellt bra bilar och jag lovar dig en BMW eller Mercedes går helt perfekt även på vintern. Bakhjulsdrift är mer komfort/lyxigt och när du gasar dig ur en kurva känns det mycket bättre än framhjulsdrift.

Här är några bilar du kanske är intresserad av:

BMW 540 E39
BMW 325 E46
BMW 330 E46
Mercedes C320
Mercedes CLK430

/Rikard

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Lozinmust "Unloaded"
6 januari 2009 · 1 557 Inlägg

Crozzfire skrev:
Skippa bakhjulsdriften! Det är som att åka Volvo 240! Helst om den skall rulla på vintern, Fastnar hela tiden trots nya vinterhjul på Crossfiren, nej driv fram eller helst alla 4!

Merca och Bmw är ca 20år efter utvecklingen, längstgående motorer som tar stor plats och denna antika drivform! Volvo är om, kolla nya tester på XC60..

Så ALL bakhjulsdrift är som att åka 240? 20 år efter i utvecklingen? Får jag skratta och peka eller får jag en varning då?

"When innovation meets passion!"
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
R1kard V-Power
6 januari 2009 · 1 186 Inlägg

Mechanimal skrev:

Crozzfire skrev:
Skippa bakhjulsdriften! Det är som att åka Volvo 240! Helst om den skall rulla på vintern, Fastnar hela tiden trots nya vinterhjul på Crossfiren, nej driv fram eller helst alla 4!

Merca och Bmw är ca 20år efter utvecklingen, längstgående motorer som tar stor plats och denna antika drivform! Volvo är om, kolla nya tester på XC60..

Så ALL bakhjulsdrift är som att åka 240? 20 år efter i utvecklingen? Får jag skratta och peka eller får jag en varning då?

Jag tycker vi kan stå tillsammans och skratta och peka åt den fjanten.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
IceEyes Varningar: För många..
6 januari 2009 · 2 552 Inlägg

Crozzfire skrev:
Gillar inte crossfiren som är bakhjulsdriven på vintern, trots Esp och antispinn och Winterläge på Automaten och elektronisk diffspärr, och sladda var kul när man var 18år, framhjulsdrift är bäst, men kolla Blocket, köpläge på allt nu! Pruta så du skämms, finns mycket att välja på..

/A.

Håller med.

Rwd är överskattat, har själv fan så mycket roligare med handbromsen och fwd än jag hade med mina rwd-bilar, men jag är ju lite underlig också smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Crozzfire Avstängd
6 januari 2009 · 512 Inlägg

Ja ni Eparaggare som vet! Crossfire är en Mercedes!! Men som ställer in era bilar i garaget och vaxar hela vintern, här använder vi bilen, och vinter har vi med!Men klart med vinterhjul på 18/255 och 1dm lös snö så sitter den fast! Framhjulsdrift är det sällan problem, men som sagt, var ett tag sen man åkte moppe och sladdade som ni fjortisar! Sen mercedes..ROST!

R1kard V-Power
6 januari 2009 · 1 186 Inlägg

Crozzfire skrev:
Ja ni Eparaggare som vet! Crossfire är en Mercedes!! Men som ställer in era bilar i garaget och vaxar hela vintern, här använder vi bilen, och vinter har vi med!Men klart med vinterhjul på 18/255 och 1dm lös snö så sitter den fast! Framhjulsdrift är det sällan problem, men som sagt, var ett tag sen man åkte moppe och sladdade som ni fjortisar! Sen mercedes..ROST!

Jaså Crossfire är en Mercedes... ok... en CLK då? eller SLK?

Märkena ingår i samma koncern och det innebär inte att det är samma bil tack vare det. Tycker du Audi är lika bra som Skoda?

Sen skriver du samtidigt att Mercedes är ROST, ok borde inte din Crossfire också vara det då om det är samma bil? Är det så jobbigt för dig med bakhjulsdrivet där ute på landet så köp något annat? eller?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
zebbmachine Mr X
6 januari 2009 · 122 Inlägg

Civic Type R. No doubt

Www.Team222.se
JiDeÄMPoWAH
ErnadG
6 januari 2009 · 212 Inlägg

audi s3 eller någon bmw m5, kanske audi s4, inga japanare tro mig.

jocke_gronberg
6 januari 2009 · 4 586 Inlägg

Golf 4 r32 har kommit ner i rätt bra pris nu borde finnas några under 150.000

diskret bil som rör på sig

https://www1.garaget.org/gallery/archive/24718/537440_mnepyh.jpg

Mercedesturbodiesel Sothora <3
6 januari 2009 · 1 201 Inlägg

info vis, Så blev den som kalla mercedes och bmw för att ligga 20 efter, Totalt okunnighetsförklarad av mig. Du hittar vell ingen mer bil under superbilarna som har mer kvalite och finlir?!!
Sen bara för att de sägs att crossfire är merca så tror ja den inte gått inne på merca fabriken. Ssang young Har ju LICENS tillverkade delar ifrån mercedes jävla skillnad det. Och varför merca är känd för rost, beror på att under dom åren bilarna rostade. Höll dom på att utveckla en ny lack!

Men OT.

Mercedes e55 AMG? beror ju på om du gillar kombi
audi s4 2.2 T går riktigt fint

Senast redigerat av Mercedesturbodiesel (6 januari 2009)

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
DusanMandick Random Hero
6 januari 2009 · 4 047 Inlägg

du vet att de ibland kan va bättre o köpa en bil som gått 25000 mil än en som gått 10000 mil va?

men satsa på nån audi s4/6/8

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
SebastianAMG
6 januari 2009 · 78 Inlägg

E50/E55 AMG eller m3.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang