Vilket är ditt bästa bilköp?

brush
6 januari 2009 · 24 Inlägg

Nu finns det en tråd om det sämsta bilköpet, så vilket är erat bästa? Vilket har ni tjänat mest på eller vilket har gett er mest lycka?

go_offroad Avstängd
6 januari 2009 · 74 Inlägg

bytte en 900i mot en mb diesel för många år sen, gav ca 4000 för benzen, den blev iaf krockad och försäkringsbolaget gav 25 för den!
är nog ett av mina bättre köp:-p

Jag har alldrig varit rädd för arbete!!
Jag kan stå hur nära som helst och titta på!!
ErnadG
6 januari 2009 · 212 Inlägg

audi a8, köpte för 184tusen i tyskland av en vd som jobbade för audi, och sålde den för 260 efter 6mån, dessutom va bilen perfekt inga som helst problem

Railow We All Have A Story To Tell
6 januari 2009 · 269 Inlägg

Det gett mej mest lycka är fd vr6a och min gsi smile Helt underbara bilar smile

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire
Saab 9-3 Linear "Vanessa" (2008)
Saab 9-3 "Griffin" (2012)
Jlmmy
6 januari 2009 ·

Får väll säga bilen man har nu, Min 200sx smile
Är mycket nöjd än sålänge!

Senast redigerat av Jlmmy (6 januari 2009)

Navkapsel
6 januari 2009 · 4 637 Inlägg

Det bästa bilen jag ägt är den jag har nu. En pålitligare bil är svår att hitta!

jocke_gronberg
6 januari 2009 · 4 586 Inlägg

min nissan primera som jag har nu hade inga förhoppningar att bilen skulle vara bra över huvudtaget oj vad fel jag hade bland dom bästa bilarna jag ägt

Navkapsel
6 januari 2009 · 4 637 Inlägg

jorre83 skrev:
min nissan primera som jag har nu hade inga förhoppningar att bilen skulle vara bra över huvudtaget oj vad fel jag hade bland dom bästa bilarna jag ägt

Japaneserna brukar bygga bra bilar!

Sarge
6 januari 2009 · 2 337 Inlägg

Min nuvarande måste jag säga är det bästa köpet. 2 år och 6000 mil senare är den värd lika mycket som jag köpte den för.

Mickius
6 januari 2009 · 4 670 Inlägg

Den bilen jag äger nu! gjorde en riktigt bra affär på den big_smile

bmx
6 januari 2009 · 7 100 Inlägg

min mazda!
billig,snygg,bensinsnål,ovanlig smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
jocke_gronberg
6 januari 2009 · 4 586 Inlägg

EmilHammarlund skrev:

jorre83 skrev:
min nissan primera som jag har nu hade inga förhoppningar att bilen skulle vara bra över huvudtaget oj vad fel jag hade bland dom bästa bilarna jag ägt

Japaneserna brukar bygga bra bilar!

första japsen jag äger

Rquired Allmänt envis
6 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Mitt bästa (och ända ifs...) köp är Bmwn jag har nu. Gav en bra bit under listpriset för en sån trots att det var både från bilhandlare och med garanti. Och trots det låga priset är den i mkt bra skick och har hållt hittils utan problem...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
THEBADGUY Gorgilus addictus
6 januari 2009 · 4 737 Inlägg

Min Volvo 240 GL. Sjukt nöjd med den smile

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Xoff Volvo tönt... =)
6 januari 2009 · 2 344 Inlägg

det bästa bilköpet jag har gjort va när jag köpte en 740GLT -90 som va i näst intill nyskick, gav 1000:- (värdet va runt 15000:-) men mest lycka va det inte då jag totalkrachade den bara efter ett par veckor sad

mest lycka är nog v70in jag har nu, gå från 150hk 760 sugis till nästan 300hk turbo... underbart! det är ju dock också det sämsta köp jag har gjort ifall man tittar ekonomiskt...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Mangisen
6 januari 2009 · 1 035 Inlägg

Får säga min gamle golf.. Sanslöst pålitlig bil! Körde 12000 mil på 3 år med den och gjorde enbart service enligt boken.  Rullat stax över 25000mil när jag sålde den. Synd att nye ägaren fick den stulen och kvaddad sad

Även saaben ligger i min kategori bästa köp! Jättenöjd med den också!

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
6 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Mitt bästa köp är förstås min första bil. Visst, en gammal 240 GLT (1990) är inte mycket att hänga i
granen, om man säger så. Men ja. Den hade inte ens endaste millimeter rost, den hade en mycket
trevlig stereo i, den hade elhissar fram o.s.v. Köpte den av min kusin för 4.000kr. Det tyckte jag
verkligen var överkomligt. Och den höll också riktigt bra. Gick något dock sönder så var det enkelt
och väldigt väldigt billigt att laga. Sånt gillar jag!

Men den varade inte så länge. På väg hem från Vimmerby (från morsan) så smällde jag med ett
rådjur. Visst. Det var inte så farligt. Kylaren pajade totalt, samt alla skärmar och sånt skoj, fram.
Även motorhuven blev lite sned. Så jag bestämde mig för att sälja bilen. Och det är väl här den
"bästa" affären är...;

Som jag sa så hade jag köpt bilen för 4.000kr och sedan krockat den. Sålde den i det skicket den
var i för 10.000 mil till nån kille som precis fått körkort, tillsammans med hans bilkunniga farsa.
Blev rätt förvånad över att jag fick dom pengarna. Men ändå. Riktigt kul att få mer än det dubbla
för en krockad bil, jämfört med när den var hel. big_smile

Senast redigerat av Hexenhammer (6 januari 2009)

Jolle87
6 januari 2009 · 1 585 Inlägg

Mitt bästa bilköp va nog Saab 9000 2.0T eftersom jag köpte den för 9000kr och sålde den för 18.000kr 1månad efter köpet. Men annars är det nog Bmw 325:an som jag köpte billigt som renoveringsobjekt då dom trodde bakaxeln va sönder. Vissade sig att hjulen inte satt fast:P Så gjorde bra affär på den med. Men förlorade även mycket då jag krockade den senare och fick inga pengar för bilen. Även min bmw 525:a va jag sjukt nöjd med:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang