Volvo 850 beter sig konstigt vid högre laddtryck

mouritsen
6 januari 2009 · 76 Inlägg

Min 850 t5 automat har börjat bete sig konstigt när laddtrycket når 0,8 o uppåt, ibland är det som den dör till i en sekund asså den rycker till för att sen fortsätta gå som normalt. Alla slangar och magnetventilen till turbon är nya. Det konstiga är att den inte alltid gör så här, nu ikväll gjorde den det under två gaspådrag för att sen gå felfritt resten av kvällen. Funderar på om det kan va soppa tillförseln eller katten eller kanske lmm:aren???? Men får inga felkoder och är det katten borde det väll märkas hela tiden.

Nån som har en anng eller kanske har råkat ut för samma sak? Kan ju inte vara bra för motorn att stanna upp så där ibland i högre hastigheter.

Live your life in the fast lane
mouritsen
6 januari 2009 · 76 Inlägg

Ingen?

Live your life in the fast lane
Gizmojohan
6 januari 2009 · 3 295 Inlägg

låter som det vore nån slags tryckvakt som slår i vid för högt laddtryck, brukar bli lite högre när det är kallt väder ute..

mouritsen
6 januari 2009 · 76 Inlägg

Jo har också tänkt på det men den laddar runt 1-1,2bar  vanliga fall och nu rycker den ju till från ca0,8 ibland fattar ingenting. Men ska kolla vidare på det här, ska ändå bytta dumventl eftersom membranet har gått sönder kanske har med den o göra.

Live your life in the fast lane
Bjornhall
6 januari 2009 · 300 Inlägg

prova att byta stift, och annan tändning. rotor, fördelare mm mm

GILLA oss på Facebook http://www.facebook.com/TeamRydboholmsGaraget
Sugtimmad volvo 850 med mö go kolfiber på!
Volvo 850 "sugtrimmad femma" (1992)
mouritsen
6 januari 2009 · 76 Inlägg

Glömde skriva att allt detta är även det bytt för inte så länge sedan, men ska kolla dessa för säkerhets skull. smile

Live your life in the fast lane
Fiesta_Power
6 januari 2009 · 120 Inlägg

chippa helvetet hade samma problem med mina t5or försvann med ny programmvara (laddtrycksvakten som spökar)

BMW 330i (2001)
Crille88
6 januari 2009 · 1 353 Inlägg

om bilen laddar 1,2 så antar ja att den e chippad o inte bara uppskruvat ladd..
ryckningarna kan juh komma av antingen soppapumpen på väg o ge sig, skit i tanken, skit i bränslefiltret eller så e dina tändstift med olika avstånd så den missar lite.. som ovan nämnt kolla tändstift. e fördelare osv bytt så borde de inte va några problem..

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
mouritsen
6 januari 2009 · 76 Inlägg

Ok ska kolla stiften imorrn, men dom e inte så gammla så jag håller nog mer på soppa pumpen, är aldrig bytt vad jag vet så det är väll dags antar jag (suck).

Live your life in the fast lane
Crille88
7 januari 2009 · 1 353 Inlägg

mouritsen skrev:
Ok ska kolla stiften imorrn, men dom e inte så gammla så jag håller nog mer på soppa pumpen, är aldrig bytt vad jag vet så det är väll dags antar jag (suck).

kolla elektråd avstånd. så de e lika långa/korta.

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
Frosted
7 januari 2009 · 1 878 Inlägg

tändstift,rotor,tändsystemet. bensin pump.
kollat alla slangar med hjälp utav startgas? oftast är det nån slang som krånglar. kolla allt.


chippa helvetet hade samma problem med mina t5or försvann med ny programmvara (laddtrycksvakten som spökar)

finns problemet redan där innan så lär du knappast kunna chippa bort problemet om det ligger i slangar/tändstift osv. kan vara knacksensor. kolla så inget läcker. det är mitt tips.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
finne-83
7 januari 2009 · 236 Inlägg

samma problem på en polarens bil bytte stift till den och nu går den 100% om de är lite för mycket mellan rum i stiftet för när man trimmar ska de vara 0.7mm ta en blad mått och knacka alla till 0.7 så ska de fungera..tror nämligen att den dödar gnistan...lycka till

de kostar att ligga på topp...
Volkswagen Caddy 1.9TDI "Blue Baron" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang