Rätten att kalla någon för snutjävel!?

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
8 januari 2009 · 2 258 Inlägg

Sebus skrev:

HyperSonica skrev:

Sebus skrev:

Då förstår jag varför du känner så, Men fortfarande Bara för att det finns aspiranter och maktmissbrukare behöver man inte dra hela sveriges (200 000 poliser Om jag kommer ihåg rätt) Bakom en å samma linje
Att du e frustrerad det förstår jag och att dom har gjort fel håller jag med om, Men var då istället den mogna utav er och håll åsikterna om honom vara om honom och inte om hela poliskåren

Säger bara en sak... SKIT SKA SKIT HA!
sen får du gnälla hur mycke du vill... alla 200.000 Minus 2% kan dra åt helvete!

Okej okej, Alla e vi ju olika som tur e. Men jag tror att det e bra att tänka på att vara "onödigt" snäll emot poliserna och så om man nu sitter i den sitsen som du beskrivit.  Ju fler gånger du tas in för otrevlighet eller liknande desto längre kommer du finnas hos polisen tyvärr:/

Du har inte en häst i stallet....

Sump Runk Rätt O Slätt!
Sebus
8 januari 2009 · 164 Inlägg

MHperformance skrev:
En kompis blev intagen på förhör i en piketbuss på östersjä festivalen förra året, han nekade till en sak som han var oskyldig till ,slutade med att dem misshandlade honom grov och sen slängde ut honom, han skrattade och sprang iväg och försökte anmäla dem tre polisena men ingen trodde honnom, är det tecken på maktmissbruk?

Åh fyfan.... Det är bland de värsta jag har hört! Men Frågan e hur mycket "misshandel" det var om han sprang skrattandes därifrån?

Saab 9-3 Aero 1,9ttid "Äntligen Familjeräser IV" (2008)
Sebus
8 januari 2009 · 164 Inlägg

HyperSonica skrev:

Sebus skrev:

HyperSonica skrev:

Säger bara en sak... SKIT SKA SKIT HA!
sen får du gnälla hur mycke du vill... alla 200.000 Minus 2% kan dra åt helvete!

Okej okej, Alla e vi ju olika som tur e. Men jag tror att det e bra att tänka på att vara "onödigt" snäll emot poliserna och så om man nu sitter i den sitsen som du beskrivit.  Ju fler gånger du tas in för otrevlighet eller liknande desto längre kommer du finnas hos polisen tyvärr:/

Du har inte en häst i stallet....

Det är upp till dig att tycka så, Och om fler gör det så fine by me, Jag säger bara vad jag har på hjärtat och i hjärnan!

Saab 9-3 Aero 1,9ttid "Äntligen Familjeräser IV" (2008)
MHperformance CNC operatör
8 januari 2009 · 280 Inlägg

Sebus skrev:

MHperformance skrev:
En kompis blev intagen på förhör i en piketbuss på östersjä festivalen förra året, han nekade till en sak som han var oskyldig till ,slutade med att dem misshandlade honom grov och sen slängde ut honom, han skrattade och sprang iväg och försökte anmäla dem tre polisena men ingen trodde honnom, är det tecken på maktmissbruk?

Åh fyfan.... Det är bland de värsta jag har hört! Men Frågan e hur mycket "misshandel" det var om han sprang skrattandes därifrån?

värsta du hört? då har du inte hört mkt...
ja, snutjävlarna lyckades inte knäcka honom, dem slog sönder ett finger på honom med batongen bland annat

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra
Volkswagen Passat 3c "2.0tdi" (2009)
Volkswagen Golf vr6 "Syncro" (1996)
Sebus
8 januari 2009 · 164 Inlägg

MHperformance skrev:

Sebus skrev:

MHperformance skrev:
En kompis blev intagen på förhör i en piketbuss på östersjä festivalen förra året, han nekade till en sak som han var oskyldig till ,slutade med att dem misshandlade honom grov och sen slängde ut honom, han skrattade och sprang iväg och försökte anmäla dem tre polisena men ingen trodde honnom, är det tecken på maktmissbruk?

Åh fyfan.... Det är bland de värsta jag har hört! Men Frågan e hur mycket "misshandel" det var om han sprang skrattandes därifrån?

värsta du hört? då har du inte hört mkt...
ja, snutjävlarna lyckades inte knäcka honom, dem slog sönder ett finger på honom med batongen bland annat

Nu var det inte riktigt så jag menade med "det värsta jag hört" Det var mer att jag blev förvånad att dom gjorde det under en festival. Och JA det är maktmissbruk till 200%

Saab 9-3 Aero 1,9ttid "Äntligen Familjeräser IV" (2008)
MHperformance CNC operatör
8 januari 2009 · 280 Inlägg

Sebus skrev:

MHperformance skrev:

Sebus skrev:

Åh fyfan.... Det är bland de värsta jag har hört! Men Frågan e hur mycket "misshandel" det var om han sprang skrattandes därifrån?

värsta du hört? då har du inte hört mkt...
ja, snutjävlarna lyckades inte knäcka honom, dem slog sönder ett finger på honom med batongen bland annat

Nu var det inte riktigt så jag menade med "det värsta jag hört" Det var mer att jag blev förvånad att dom gjorde det under en festival. Och JA det är maktmissbruk till 200%

ja, aspiranterna är svin! där drar jag alla över en kant, dock så är "riktiga" poliser guldvärda, är man trevlig mot dom är dem trevliga tillbaks

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra
Volkswagen Golf vr6 "Syncro" (1996)
Volkswagen Passat 3c "2.0tdi" (2009)
MrJim normal people are scary
8 januari 2009 · 57 Inlägg

ja att dom misshandlar folk tillhör ju inte ovanligheterna direkt...mej följer dom efter ända hem parkerar på gatan bakom min bil och sitter och tittar på mej...då jag lite menade tittar på dom kör dom ner rutan och frågar vad JAG vill?? vänta nu ni följer efter mej ända hem och frågar vad JAG vill??...till saken hör att polisen åker förbio här i stort sett varje dag ibland flera gånger på en dag...dom vet mycket väl vart min bil hör hemma...visst finns det trvliga poliser tyvärr så är dom väldigt sällsynta...rötäggen förstör för dom som är som folk...ungefär som för oss bil folk...

Fiat For Life
pasta bilar is the shit
Volvo 142 DL "GOLDIE" (1973)
Sarge
8 januari 2009 · 2 337 Inlägg

Mycket generalisering här, tycker jag. Jag umgås med ett antal polisaspiranter, och det är inget fel på dem, varken privat eller professionellt.

Personligen tycker jag aldrig man har rätt att kalla folk "snutjävel". Visst finns det mindre bra poliser, men det är ju deras personlighet som ställer till det, inte det faktum att de är lagens långa arm. Kalla dem vad ni vill, men håll uniformen utanför det hela smile Sen är det ofta så att man blir bemött som man själv bemöter poliser (men ja, det finns självklart undantag som bekräftar regeln).

Och har man gjort fel, ja, då får man skylla sig själv. Bedömt så åker inte polisen runt och provocerar fram brott, så att skylla på dem gör ju knappast saken bättre.

Just my $.02.

Senast redigerat av Sarge (8 januari 2009)

MHperformance CNC operatör
8 januari 2009 · 280 Inlägg

Sarge skrev:
Mycket generalisering här, tycker jag. Jag umgås med ett antal polisaspiranter, och det är inget fel på dem, varken privat eller professionellt.

Personligen tycker jag aldrig man har rätt att kalla folk "snutjävel". Visst finns det mindre bra poliser, men det är ju deras personlighet som ställer till det, inte det faktum att de är lagens långa arm. Kalla dem vad ni vill, men håll uniformen utanför det hela smile Sen är det ofta så att man blir bemött som man själv bemöter poliser (men ja, det finns självklart undantag som bekräftar regeln).

Och har man gjort fel, ja, då får man skylla sig själv. Bedömt så åker inte polisen runt och provocerar fram brott, så att skylla på dem gör ju knappast saken bättre.

Just my $.02.

dem låg bakom mej och en kompis med en civil bil och tryckte oss i röven och påbörjade omkörningar, allt för att vi skulle börja tväla med dem, men vi höll stadiga 40 på 50 vägen för vi hade blivit varnade för den bilen tidigare på kvällen, så att dem inte skulle provocera brott är ju bullshit...
men, det är ju bara min åsikt

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra
Volkswagen Golf vr6 "Syncro" (1996)
Volkswagen Passat 3c "2.0tdi" (2009)
Pikey
8 januari 2009 · 2 283 Inlägg

FireTraXX skrev:
Man ska alltid visa respekt mot poliser.

Hahaha från rätt röv wink

R.I.P. Michael Jackson!
blacken
8 januari 2009 ·

Bedömt så åker inte polisen runt och provocerar fram brott,

Visst gör dom det, en del av dom, visst misshandlar dom oskyldiga stup i kvarten. Men även jag måste erkänna att det finns en och annan hygglig länsman, med dom försvinner i "bruset" så att säga..

Moparboy440
8 januari 2009 · 4 682 Inlägg

finns ju schyssta poliser å jävliga poliser , liksom inom alla yrkesgrupper.
ska man inte få tycka illa om en person bara för att han/hon e polis?

Pikey
8 januari 2009 · 2 283 Inlägg

blacken skrev:

Bedömt så åker inte polisen runt och provocerar fram brott,

Visst gör dom det, en del av dom, visst misshandlar dom oskyldiga stup i kvarten. Men även jag måste erkänna att det finns en och annan hygglig länsman, med dom försvinner i "bruset" så att säga..

Visst de ska föregå med gott exempel och så men ska inte alla det?
Jag menar finns det inte folk som slår ned oskyldiga med som inte uniformerade?

R.I.P. Michael Jackson!
blacken
8 januari 2009 ·

Pikey skrev:

blacken skrev:

Bedömt så åker inte polisen runt och provocerar fram brott,

Visst gör dom det, en del av dom, visst misshandlar dom oskyldiga stup i kvarten. Men även jag måste erkänna att det finns en och annan hygglig länsman, med dom försvinner i "bruset" så att säga..

Visst de ska föregå med gott exempel och så men ska inte alla det?
Jag menar finns det inte folk som slår ned oskyldiga med som inte uniformerade?

Den "lilla" skillnaden är att en länsman ska SKYDDA individen i ett samhälle. medans idioter ägnar sig åt att banka ner folk utan anledning. Att "vanligt" folk dangar ner folk till höger och vänster utan anledning eller urskiljning är en av orsakerna att vi har en poliskår..

MrJim normal people are scary
8 januari 2009 · 57 Inlägg

blacken skrev:

oxr333 skrev:
Bagarjävel!! haha

Ja, han hade inte rent mjöl i påsen, så han smet iväg..loltongue

jag ladda hårt smile

Fiat For Life
pasta bilar is the shit
Volvo 142 DL "GOLDIE" (1973)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 januari 2009 · 13 749 Inlägg

Sarge skrev:
Mycket generalisering här, tycker jag. Jag umgås med ett antal polisaspiranter, och det är inget fel på dem, varken privat eller professionellt.

Personligen tycker jag aldrig man har rätt att kalla folk "snutjävel". Visst finns det mindre bra poliser, men det är ju deras personlighet som ställer till det, inte det faktum att de är lagens långa arm. Kalla dem vad ni vill, men håll uniformen utanför det hela smile Sen är det ofta så att man blir bemött som man själv bemöter poliser (men ja, det finns självklart undantag som bekräftar regeln).

Och har man gjort fel, ja, då får man skylla sig själv. Bedömt så åker inte polisen runt och provocerar fram brott, så att skylla på dem gör ju knappast saken bättre.

Just my $.02.

det är lätt för dig att säga att dom är jätte bra när du känner dom

mekade åt en polis tjej förr och det var aldrig några problem inte heller när jag blev stoppad
hon uppförde sig korrekt och allt

det betyder inte autoamtiskt att alla blir behandlade med den respekten

som 3st idioter till aspiranter och det var riktiga jävla snutjävlar bokstavligt
som släpade mig på provtagning hade just slutat jobbet osv
visst om dom tror att jag är drogpåverkad visst jag var snällt och korrekt
dom var griniga som FAN hela tiden tjafsade om det ena och det andra
jag började så klart ställa frågor om vad som händer under provtagningen..asperanten kunde inte ens svara på frågorna som var väldigt enkla att besvara om man är polis och gör ett SÅNT JÄVLA intrång mot min integritet
men visst jag hamnade på beronde centrum här i örebro (usö)
fick göra ett snabb test (urinprov) och blovprov inte nog för att jag är spruträdd så misslyckades hon som skulle ta blodprovet så efter 3gånger i ena armen och 2gånger i den andra fick dom kalla in en annan
som lyckades bättre vilket resulterade i att jag hade kramp i ena armen i 2dagar
dessutom så visade så klart snabbprovet inget  eftersom jag inte ens provat en drog i hela mitt liv och inte ens druckit sprit på 1.5år och dessutom aldrig rökt eller snusat
sedan när dom är klara  efter att ha visiterat mig och dessutom rotat igenom min bil
som dom så fint lämnade i ett industriområde mitt i natten
så sa dom att jag var fri att gå
inte fan skjutsade dom mig till bilen
nej FAN jag fick för fan inte ens köra hem min egen JÄVLA bil pga jag var misstänkt för ringa narkotika brott och drograttfylla

men dagen efter fick jag köra om jag så ville hade även förklarat att jag normalt kör skolbuss men ähh vafan ungarna är väll inget viktiga för det var lungt bara jag itne körde hem min egna bil den dagen

och sen har du mage att påstå att inte poliser är jävla svin
har aldrig varit så jävla kränkt i hela mitt liv
den dagen du råkat ut för samma sak skulle jag vilja se om du har samma inställning

visst alla poliser är inte svin men många av dom

roligaste av allt att när jag fick svar från polisen att jag inte var drogad
så skrev dom

Gärningen Ej brott! hur fan kan man skriva en så korkad sak?
inte en ursäkt eller något inte ett jävla skit
förbannade jävla makt missbruk är vad det är

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
FL3JM Inga konstigheter
8 januari 2009 · 2 064 Inlägg

Äsh, folk som är sura är ju bara sura för att deras bil är för trött för att köra ifrån snuten med. wink

Go_sideways
8 januari 2009 · 428 Inlägg

Sebus skrev:

Go_sideways skrev:

Dawe_A skrev:
Jag började fundera vafan snutarna gjorde när jag körde hem ifrån stockholm på E4an...  - grader ute och snö på vägarna.  Såg en buss stå och lura mellan filerna i ett litet område , + en bil vid våran vägsida  ut i från en "stig" i väntan på fortkörare, i DET VÄDRET??

Tror inte dem hittar någon fartdåre när man får häng på bilen när man försöker byta fil  och köra om.. Riktigt patetiskt.

Precis. alla poliser har inte alla hemma. Men gäller ju även vissa förare dock. Men om jag ska va ärlig så tycker jag att många poliser ofta får höra vad dom förkänar. många poliser är så sjukt spydiga utan anledning och tror att dom kan säga precis vad fan dom vill. Ska ge ett annat exempel på det du precis skrev. Jag körde med en kompis för ett tag sen upp till karlstad för att hämta grejor till en bil. Jag som inte har stenkoll på alla hastighetsregler höll då 95 med släp då jag trodde att det var 90 som gällde. (fick fortkörning men får ju såklart skylla mig själv) men grejen var den att dom mätte min hastighet å brydde sig först när dom såg att jag hade släp å då inte höll hastigheten. Men då  så bokstavligt talat SPRINGER polisen ut på MOTORVÄGEN och börjar vifta. LIVSFARLIGT!! kunde ju för fan lika bra kört över idioten. så där får jag stå på brommsarna mitt på motorvägen... med släp... !! killen kunde väl lika görna hoppat in i bilen och stannat mig vid vägkanten. Men så då till nästa sak. när han ber mig köra upp på vågen för att väga släpet så säger han skit kaxigt med världens blick"varit i tyskland eller?" då kudne jag inte låta bli att dummförklara idioten. Så folk får säga vad dom vill men många poliser bör fundera över vad dmo sysslar med i sitt jobb!!

Då har du ju ett motargument oxå emot dom killar/tjejer som e kaxiga emot polisen utan anledning? Allt beror ju på hur man är som person, Och som alla oxå vet så blir man ofta trött på att jobba efter en lång arbetsdag/vecka, O kom inte o säg att du aldrig blitt smått irriterad eller så när du behövt jobba ända in i sista minuten osv, Det tror jag ingen kan undgå att ha blivit. Och varför läser du tråden om den nu var så tragisk? XP

Vad jag menar är att alla poliser är inte dumma i huvudet. verkligen inte. men enligt mig är många jävligt otrevliga. och självklart kan det bero på att det finns många idioter ute. Men jag personligen har stött på MÅNGA poliser som är almänt sura. och att dom haft en jobbig dag på jobbet är inget att skylla på. jag jag jobbar själv i butik och hur illa det än går så måste man alltid vara trevlig mot kunden. exakt samma sak..

Kesler
8 januari 2009 · 3 650 Inlägg

Så, hur lyder slutsatsen?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 januari 2009 · 13 749 Inlägg

Go_sideways skrev:

Sebus skrev:

Go_sideways skrev:

Precis. alla poliser har inte alla hemma. Men gäller ju även vissa förare dock. Men om jag ska va ärlig så tycker jag att många poliser ofta får höra vad dom förkänar. många poliser är så sjukt spydiga utan anledning och tror att dom kan säga precis vad fan dom vill. Ska ge ett annat exempel på det du precis skrev. Jag körde med en kompis för ett tag sen upp till karlstad för att hämta grejor till en bil. Jag som inte har stenkoll på alla hastighetsregler höll då 95 med släp då jag trodde att det var 90 som gällde. (fick fortkörning men får ju såklart skylla mig själv) men grejen var den att dom mätte min hastighet å brydde sig först när dom såg att jag hade släp å då inte höll hastigheten. Men då  så bokstavligt talat SPRINGER polisen ut på MOTORVÄGEN och börjar vifta. LIVSFARLIGT!! kunde ju för fan lika bra kört över idioten. så där får jag stå på brommsarna mitt på motorvägen... med släp... !! killen kunde väl lika görna hoppat in i bilen och stannat mig vid vägkanten. Men så då till nästa sak. när han ber mig köra upp på vågen för att väga släpet så säger han skit kaxigt med världens blick"varit i tyskland eller?" då kudne jag inte låta bli att dummförklara idioten. Så folk får säga vad dom vill men många poliser bör fundera över vad dmo sysslar med i sitt jobb!!

Då har du ju ett motargument oxå emot dom killar/tjejer som e kaxiga emot polisen utan anledning? Allt beror ju på hur man är som person, Och som alla oxå vet så blir man ofta trött på att jobba efter en lång arbetsdag/vecka, O kom inte o säg att du aldrig blitt smått irriterad eller så när du behövt jobba ända in i sista minuten osv, Det tror jag ingen kan undgå att ha blivit. Och varför läser du tråden om den nu var så tragisk? XP

Vad jag menar är att alla poliser är inte dumma i huvudet. verkligen inte. men enligt mig är många jävligt otrevliga. och självklart kan det bero på att det finns många idioter ute. Men jag personligen har stött på MÅNGA poliser som är almänt sura. och att dom haft en jobbig dag på jobbet är inget att skylla på. jag jag jobbar själv i butik och hur illa det än går så måste man alltid vara trevlig mot kunden. exakt samma sak..

tänk om man behandlade sina kunder på det sättet dom kan göra ibland
jag har tappat all förtronde efter allt man varit med om
har t.o.m hört i götahovrätt när en fd polis (var polis vid tiden för brottet) setat och ljuget om
hur en nära vän till mig och en kompis till honom ska ha setat och pratat om ett brott och en 3:e person
ska ha tipsat polisen om vad han hörde
när den ena aldrig varit hemma hos mig och den andra inte skulle våga och inte kunnat varit hemma hos mig
värsta av allt var att jag bara var där som åhörare och sitta där och höra hur idioten sitter och ljuger för att få fast min bästa vän
jävligt konstigt att ingen hörde mig om brottet dom skulle tala om
inför min sambo och mina 2barn som enligt polisen ska ha hörts i bakgrunden vid tips lämningen

förtrondet kan inte var lägre
visst jag kanske har vänner som inte alltid varit på rätt sida av lagen
men inte fan ska jag och min familj bli indragen utan att ens veta om det förens man hör skiten i hovrätten
trodde inte sånt kunde hända men nu vet jag bättre sad

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang