Bilköp - Hyffsat snygg, pålitlig och bra bil (~20 000+/-)

ErnadG
15 januari 2009 · 212 Inlägg

Hasselstrom skrev:
Jag var tvungen att ändra annonsen o skriva till de!

Kan inte fatta hur dom ärligt tror att jag ska fatta vad dom säger, endel asså...


"Hej det är Anton"
  ""-Schhallaballa shacclla muhamet""
"-Klick"

shiiiit varför just muhamet? Måste vara en arabbil du säljer om bara muhamet ringer, haha

ErnadG
15 januari 2009 · 212 Inlägg

alex_side skrev:

Hasselstrom skrev:
Jag var tvungen att ändra annonsen o skriva till de!

Kan inte fatta hur dom ärligt tror att jag ska fatta vad dom säger, endel asså...


"Hej det är Anton"
  ""-Schhallaballa shacclla muhamet""
"-Klick"

hHAHAHAHAH känner igen det där man bara
-VEM SA DU ATT DU VAR?
-shalaralsallaaaa muhaaaaameeeeeet
-Nej tack vill inte köpa din dammsugare klick lol

har du något emot araber???
vi kan kanske prata jag och du under ett kopp kaffe?

MVH
Muhamed inte Muhamet

fss
15 januari 2009 · 33 Inlägg

Satt och kikade runt på bilar hela natten, en galant vore inte fel.
Dock hittade jag en Opel Calibra -94, gått 15 000 mil. Kamrem och vattenpump byttes för 2000 mil.
Riktigt nice i lacken, 20 papp.
Är Calibran en bra bil? Det är 116 hästars motorn (2.0 8v).
Såg en snygg BMW 316 Coupe också för 25 papp.

Och snälla, ni behöver inte slösa tråden till att diskutera om era åsikter om icke-svenskar... bla bla bla. Alla är bra på sitt sätt.

Senast redigerat av fss (15 januari 2009)

Audi 80 Avant 2.0E -94 - 2008-2009 - Saknad
Volvo 945 GL SE 2.3 -92 - 2009-2009 - Problembilen
Audi A4 Avant 1.8 -96 - 2009-
klaus84
15 januari 2009 · 49 Inlägg

fss skrev:
Satt och kikade runt på bilar hela natten, en galant vore inte fel.
Dock hittade jag en Opel Calibra -94, gått 15 000 mil. Kamrem och vattenpump byttes för 2000 mil.
Riktigt nice i lacken, 20 papp.
Är Calibran en bra bil? Det är 116 hästars motorn (2.0 8v).
Såg en snygg BMW 316 Coupe också för 25 papp.

Och snälla, ni behöver inte slösa tråden till att diskutera om era åsikter om icke-svenskar... bla bla bla. Alla är bra på sitt sätt.

calibra är snygga bilar om inte annat.. men hade inte köpt en 8v.. hyffsat slö grej det där. minst en 16v om det ska vara calibra. big_smile  annars så är väl rosten opels värsta fiende.. runt hjulhusen tex..

//klaus

alex_side Neerd
15 januari 2009 · 1 596 Inlägg

bmw530iA skrev:

alex_side skrev:

Hasselstrom skrev:
Jag var tvungen att ändra annonsen o skriva till de!

Kan inte fatta hur dom ärligt tror att jag ska fatta vad dom säger, endel asså...


"Hej det är Anton"
  ""-Schhallaballa shacclla muhamet""
"-Klick"

hHAHAHAHAH känner igen det där man bara
-VEM SA DU ATT DU VAR?
-shalaralsallaaaa muhaaaaameeeeeet
-Nej tack vill inte köpa din dammsugare klick lol

har du något emot araber???
vi kan kanske prata jag och du under ett kopp kaffe?

MVH
Muhamed inte Muhamet

Har inget emot araber elr ngn invandrare alls.. mestadels av mina polare kommer från andra länder.. och även jag...haha..säger bara att vissa som ringer är roliga ibland och det är inget illa menat mot dem elr ngt så om ngn tog illa upp av detta så ber jag om ursäkt för det..skojjar om sånt här varje dag med mina polare och alla skrattar lika mycket o tycker det är lika kul=D haha

Hade gött Muhamed
/Alex

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
fss
15 januari 2009 · 33 Inlägg

klaus84 skrev:

fss skrev:
Satt och kikade runt på bilar hela natten, en galant vore inte fel.
Dock hittade jag en Opel Calibra -94, gått 15 000 mil. Kamrem och vattenpump byttes för 2000 mil.
Riktigt nice i lacken, 20 papp.
Är Calibran en bra bil? Det är 116 hästars motorn (2.0 8v).
Såg en snygg BMW 316 Coupe också för 25 papp.

Och snälla, ni behöver inte slösa tråden till att diskutera om era åsikter om icke-svenskar... bla bla bla. Alla är bra på sitt sätt.

calibra är snygga bilar om inte annat.. men hade inte köpt en 8v.. hyffsat slö grej det där. minst en 16v om det ska vara calibra. big_smile  annars så är väl rosten opels värsta fiende.. runt hjulhusen tex..

//klaus

Jag menade mest att om calibran har några kända fel? Förutom rosten, tex om drivlinor och sånt är kännsliga.
Nu ska jag inte burna däck dygnet runt men jag vill ju köpa hållbara saker.

Audi 80 Avant 2.0E -94 - 2008-2009 - Saknad
Volvo 945 GL SE 2.3 -92 - 2009-2009 - Problembilen
Audi A4 Avant 1.8 -96 - 2009-
klaus84
15 januari 2009 · 49 Inlägg

fss skrev:

klaus84 skrev:

fss skrev:
Satt och kikade runt på bilar hela natten, en galant vore inte fel.
Dock hittade jag en Opel Calibra -94, gått 15 000 mil. Kamrem och vattenpump byttes för 2000 mil.
Riktigt nice i lacken, 20 papp.
Är Calibran en bra bil? Det är 116 hästars motorn (2.0 8v).
Såg en snygg BMW 316 Coupe också för 25 papp.

Och snälla, ni behöver inte slösa tråden till att diskutera om era åsikter om icke-svenskar... bla bla bla. Alla är bra på sitt sätt.

calibra är snygga bilar om inte annat.. men hade inte köpt en 8v.. hyffsat slö grej det där. minst en 16v om det ska vara calibra. big_smile  annars så är väl rosten opels värsta fiende.. runt hjulhusen tex..

//klaus

Jag menade mest att om calibran har några kända fel? Förutom rosten, tex om drivlinor och sånt är kännsliga.
Nu ska jag inte burna däck dygnet runt men jag vill ju köpa hållbara saker.

njae.. kopplingen är nog känslig. hade problem med urtrampningslagret på min gamla iaf.. och då var det inte hårt körd alls!! kamremmen ska bytas ofta också..

/klaus

Chreli
15 januari 2009 · 87 Inlägg

Mange_GVe skrev:

fss skrev:
Hittade en ganska schyst bil på blocket som tom. fans ute här på garaget som ett galleri:
http://www.blocket.se/vi/19109142.htm?ca=21_s
http://www.garaget.org/?car=69140
Dock står det "bussningar spindelled höger fram behöves bytas" och då jag inte är den smartaste (dock har jag mycket bilkunniga vänner som gått/går fordon som kan hjälpa mig) men vad kostar något sådant att laga.
Sedan tror jag heller inte den bilen är "laglig" då det står xenon (vilket jag har för mig är olagligt), sedan står det högst upp att det är en GLT motor, vilket inte kan stämma då det är 2.0L standard motorn som har 143hk, GLT har 173hk.

Finns importerade glt med 2,0 140hk har jag för mig, vanliga glt har 2,5 170hk.

Och 2.0 l motorn har 126 hk.

Mvh//Chrille
Chreli
15 januari 2009 · 87 Inlägg

Jag skulle nog satsat på en Volvo 240/740/850/940 för då har du en pålitlig o bra bil iaf. Annars finns ju Golf 3, Saab 900 m.fl.

Mvh//Chrille
Rquired Allmänt envis
15 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Leta efter en Bmw E30 eller E34, kanske till och med hittar en E36a inom budget. Köp en med sexa så har du en mkt mysig bil eller en med 4a så har du en toksnål bil wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
ErnadG
15 januari 2009 · 212 Inlägg

alex_side skrev:

bmw530iA skrev:

alex_side skrev:

hHAHAHAHAH känner igen det där man bara
-VEM SA DU ATT DU VAR?
-shalaralsallaaaa muhaaaaameeeeeet
-Nej tack vill inte köpa din dammsugare klick lol

har du något emot araber???
vi kan kanske prata jag och du under ett kopp kaffe?

MVH
Muhamed inte Muhamet

Har inget emot araber elr ngn invandrare alls.. mestadels av mina polare kommer från andra länder.. och även jag...haha..säger bara att vissa som ringer är roliga ibland och det är inget illa menat mot dem elr ngt så om ngn tog illa upp av detta så ber jag om ursäkt för det..skojjar om sånt här varje dag med mina polare och alla skrattar lika mycket o tycker det är lika kul=D haha

Hade gött Muhamed
/Alex

HAHA jag skojja åsså, trodde inte det skulle bli så allvar av detta, jaja skit samma.

ozzeman
15 januari 2009 · 29 Inlägg

Tycker du ska titta efter volvo 940, bästa bilen som har rullat ur volvo fabriken.
Inte lika pinsam som en 740, och det är mycket bra och pålitliga bilar.

Här står lite bra och veta, http://www.automotorsport.se/biltester/ … 80208.html

Pappa hade en 940 i 11 år, det enda "allvarliga" felet var att generatorn slutade ladda.

mickey
15 januari 2009 · 247 Inlägg

Fundera igenom vad du vill ha, kan starkt rekommendera en saab 900 SET då dom har bra med hk, rejält bagage, ACC (ett måste om man ska åka en bit på sommaren), man åker bekvämt och dom ser rätt sportig ut med enkla medel.

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se
Mange_GVe
15 januari 2009 · 338 Inlägg

Chreli skrev:

Mange_GVe skrev:

fss skrev:
Hittade en ganska schyst bil på blocket som tom. fans ute här på garaget som ett galleri:
http://www.blocket.se/vi/19109142.htm?ca=21_s
http://www.garaget.org/?car=69140
Dock står det "bussningar spindelled höger fram behöves bytas" och då jag inte är den smartaste (dock har jag mycket bilkunniga vänner som gått/går fordon som kan hjälpa mig) men vad kostar något sådant att laga.
Sedan tror jag heller inte den bilen är "laglig" då det står xenon (vilket jag har för mig är olagligt), sedan står det högst upp att det är en GLT motor, vilket inte kan stämma då det är 2.0L standard motorn som har 143hk, GLT har 173hk.

Finns importerade glt med 2,0 140hk har jag för mig, vanliga glt har 2,5 170hk.

Och 2.0 l motorn har 126 hk.

Ja 2,0s om du menar den 2,0 glt har nog 140.

Volvo XC90 D5 Inscription "Rugged Luxery" (2016)
Navkapsel
15 januari 2009 · 4 637 Inlägg

ozzeman skrev:
Tycker du ska titta efter volvo 940, bästa bilen som har rullat ur volvo fabriken.
Inte lika pinsam som en 740, och det är mycket bra och pålitliga bilar.

Här står lite bra och veta, http://www.automotorsport.se/biltester/ … 80208.html
Pappa hade en 940 i 11 år, det enda "allvarliga" felet var att generatorn slutade ladda.

Då får du gnälla på Boch istället för Volvo, de är de som gör generatorerna.lol

En 740 är inte pinsam så länge den är i bra originalskick eller snyggt stylad men när dem ser ut som en raggarvolvo är de inget vidare.

Min bror har en 940 GL 1991 med flera ägare och som inte är pedantskött genom åren. Enda anmärkningen på en besiktning hittils är en trasig glödlampa. Att 940 fortfarande kallas bästa begagnatköp i diverse biltester är inte så konstigt.

http://www.aftonbladet.se/bil/article55068.ab

Senast redigerat av EmilHammarlund (16 januari 2009)

fss
16 januari 2009 · 33 Inlägg

Tyvär, Saab är uteslutet då jag inte tycker om deras bilar (Fått för mig att dom ser ut som strykjärn neutral)
Iallfall imorgon ska jag och farsgubben åka och kolla på en likadan bil jag haft (Audi 80), dock en årsmodell äldre, 93.
Jag har ju vana av att köra Audi 80, kört en 4000 mil med en sån kärra, så jag vet ju hur det ska kännas.
Farsan är inte bäst på bilar, men lite kan han väl, men endå. Vad behöver jag kolla efter?
Typ max rattutslag och kolla på bromsskivor etc. Öppna huven och kolla, hur ska det se ut? Leta efter speciella saker?
Ge mig lite mer tipps grabbar!

Audi 80 Avant 2.0E -94 - 2008-2009 - Saknad
Volvo 945 GL SE 2.3 -92 - 2009-2009 - Problembilen
Audi A4 Avant 1.8 -96 - 2009-
Navkapsel
16 januari 2009 · 4 637 Inlägg

Här hittar du det mesta! http://www.bilar.konsumentverket.se/mal … icleId=301

Lycka till!

Senast redigerat av EmilHammarlund (16 januari 2009)

Markolainen
16 januari 2009 ·

Skulle jag köpa en bil för 20k skulle jag köpa en BMW 525 e34.
Haft en sådan tidigare och måste säga att jag saknar den ganska mycket.
Den drar ju lite soppa och den är ju ingen prestandamaskin, men den ligger mig varmt i hjärtat isf.smile
Om du bestämmer dig för någon BMW överhuvudtaget så kika på autopower.se. De har begagnatguider mm.

fss
16 januari 2009 · 33 Inlägg

Markolainen skrev:
Skulle jag köpa en bil för 20k skulle jag köpa en BMW 525 e34.
Haft en sådan tidigare och måste säga att jag saknar den ganska mycket.
Den drar ju lite soppa och den är ju ingen prestandamaskin, men den ligger mig varmt i hjärtat isf.smile
Om du bestämmer dig för någon BMW överhuvudtaget så kika på autopower.se. De har begagnatguider mm.

http://www.blocket.se/vi/17449323.htm?ca=21_s
http://www.blocket.se/vi/18731407.htm?ca=21_s

http://www.blocket.se/vi/19355305.htm?ca=21_s  <-- den fans tom. riktigt nära mig. Dock 14 ägare??? hmm

Audi 80 Avant 2.0E -94 - 2008-2009 - Saknad
Volvo 945 GL SE 2.3 -92 - 2009-2009 - Problembilen
Audi A4 Avant 1.8 -96 - 2009-
fss
16 januari 2009 · 33 Inlägg

Blev en 940 2.3 SE -92 smile
Gått 21 000 mil.
Enda problemet är att man bör byta/kolla bromsbeläggen/bromsbackarna och sedan besiktiga och betala skatten.
14 000kr, som hittat smile

Audi 80 Avant 2.0E -94 - 2008-2009 - Saknad
Volvo 945 GL SE 2.3 -92 - 2009-2009 - Problembilen
Audi A4 Avant 1.8 -96 - 2009-
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang