Idioter utan hänsyn till andras bilar....

C70
16 januari 2009 · 424 Inlägg

Har inte orkat läsa igenom hela tråden. Men jag kan säga att det går att trycka ut bucklorna från insidan utan att behöva plocka ner någonting. Kostar runt en tusenlapp.

Jag parkerar alltid så långt borta som möjligt men har fått uppslag ändå :S

Fick uppslag på en XC90(bland annat) för 700 000+ vilket är jättekul verkligen :S Personen hade "torkat" bort skiten för att se om det blev en buckla, och det blev det, en stor jävla buckla plus ett märke men ändå så stack dom därifrån utan att ge sig till känna. Har iofsig fått bilen vandaliserad av några avundsjuka jävlar också...var dock en annan bil.

Johankocken
16 januari 2009 · 529 Inlägg

Hexenhammer skrev:
Hej hej.

Det må hända att vissa av er ser detta som ett inlägg mer lämpat för bloggen. Men jag har lite frågor och
sånt där också, så jag upplever att det gör sig bättre här i forumet. Finns det något elakt monster som tycker
något annat, så ja... då accepterar jag det! wink

Hur som helst så hämtade jag min helt nya Volvo V50 i förrgår (Tisdags; 2009-01-13). Där efter åkte jag
till Linköping för att hämta min sprillans nya dator. Jag parkerar och går sedan in för att hämta datorn. När
jag sedan kommer ut så har någon jävel slagit upp sin dörr i sidan på min bil. Det har inte gått helt igenom
lacken, men det är en liten buckla och sådär. Och det känns ju jävligt roligt när man har haft bilen i mindre
än tre timmar. Vad är det för jävla folk som inte har någon som helst hänsyn till andras ägodelar? Blir så
jävla förbannad. Hade jag varit där och sett det så hade den personen kunnat räkna med en rak höger. Var
så jävla förbannad i någon dag efter detta. Fick skadan polerad, vilket gjorde en del skillnad. Nu ser man
bara att det är en buckla om man står och tittar så att ljuset speglar sig i lacken. Dom på min bilaffär trodde
dessutom att bucklan var för liten för att slå ut.

Frågan är då om man på något sätt kan få detta på någon försäkring (jag ska ju ha ett tillägg på min
försäkring hos Volvia, som ska täcka mindre sådana skador; med en självrisk på 1.500kr, om jag inte
minns helt fel), genom att göra en polisanmälan (har läst något om det, men är inte säker på något) eller
nåt sånt? Det sista man vill ha på en sprillans ny bil är ju en buckla mitt på ena bakdörren, eller hur?

Sedan får ni gärna lista egna liknande händelser om ni har några! wink

fan lider med dej  folk e störda så fort dem ser en ny bil ska dem pakera så nära som möjligt.

Råka ut häromdagen I  Malmö på en pakering hade ställt mej avsides  nog fan kommer där en liten  jävla äcklig röd bil med 2 typ 18åringar  ska fan mej pakera precis brevid mej när ja ska precis köra ja glodde surt på han o som fan o virra på huvudet o mumlade. hade han slatt upp dörren  jag hade kreverat  jag hade nog råkat ge han en smäll men risk för åka fast för misshandel.

Stör mej på såna människor blää för dem...

Volvo fore life :)
Volvo c30 (2008)
Volvo v40 (2014)
master_-
16 januari 2009 · 730 Inlägg

Jäkligt tråkigt såntdär, plus att de är en ny bil med.

Sj har jag råkat ut för kärringar som har smällt upp deras dörrar på mina bilar utan att ens be om ursäkt då jag suttit i bilen när det hänt, vissligen inga fin bilar, men en ursäkt skadar ju inte.

lucather
12 december 2009 · 112 Inlägg

Bästa boten för parkering på handikapplats borde vara ett slag med käppen på bildörren. :-)

27 MHz lever igen! Järfälla CB Meeting på kanal 19FM
R8N CB SHOP http://cbshop.se / www.facebook.com/r8n.cbshop.se
Chevrolet C10 "Råttan" (1966)
Chevrolet Caprice Brougham LS "Lille Skutt" (1989)
Volvo TGB13 "Stridsmaskinen" (1975)
NissanMotorsport
12 december 2009 ·

C70 skrev:
Har inte orkat läsa igenom hela tråden. Men jag kan säga att det går att trycka ut bucklorna från insidan utan att behöva plocka ner någonting. Kostar runt en tusenlapp.

Jag parkerar alltid så långt borta som möjligt men har fått uppslag ändå :S

Fick uppslag på en XC90(bland annat) för 700 000+ vilket är jättekul verkligen :S Personen hade "torkat" bort skiten för att se om det blev en buckla, och det blev det, en stor jävla buckla plus ett märke men ändå så stack dom därifrån utan att ge sig till känna. Har iofsig fått bilen vandaliserad av några avundsjuka jävlar också...var dock en annan bil.

700 000? kr eller vad? för vad? tongue

Craazy_ Avstängd
12 december 2009 · 115 Inlägg

fram me spackel bara hehe tongue

turbonova gillar en riktig burnout
12 december 2009 · 1 174 Inlägg

tycker det är tråkigt att det finns sånna folk...har själv en skruttig vectra -92 men är ju ändå försiktig när jag går ur min bil,även om jag skiter i om min bil skulle få ett märke så vill jag ju inte förstöra nån annans bil.

CrilleD
12 december 2009 · 831 Inlägg

Ja oavsett om man ställer sig långt bort helt själv kan man ge sig fan på att det likförbannat står en bil bredvid när man kommer tillbaks... Folk är idioter!

henke_99 Offroad Racing
12 december 2009 · 3 122 Inlägg

Min lilla cheva kan folk få köra emot o slå upp dörrar mot bäst dom vill big_smile Skulle faktiskt vilja se nån som backar in i bakänden på den, är det en kombi så får dom dragkroken genom rutan... Skulle jag vara där när det händer så skulle jag ställa mig o skratta åt dom tongue

Men när jag parkerar med min vanliga bil är jag alltid rädd för att nån ska ha klantat sig när jag kommer tillbaka.

Senast redigerat av henke_99 (12 december 2009)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
blacken
12 december 2009 ·

Frozen1985 skrev:

DusanMandick skrev:

Rallyhalle skrev:

Har inte du märkt att handikapplatser ofta är bredare! Finns en anledning och det är för att vissa inte kan ta sig ur bilen på vanliga p-platser som är ganska precis att man får plats med bilen i!

Men tänker man inte på någon annan än sig själv så kan jag tänka mig att det är svårt att ha koll på iaf några utav dom handikapp som finns...

Vill du inte ha några bulor i dörren så får fan parkera längre bort och använda benen som du har möjlighet att använda mer än dom som har tillstånd.

har har vi en som förstår att handikappade människor har problem med saker vi tar för givet i vår vardag.

säg att de tar en vanlig person 3 minuter o parkera bilen på en vanlig parkering ca 20m från en bankomat, ta ut pengar o sätta sej i bilen, hur tror du det känns för  en som tex sitter i rullstol eller en som har hjärtfel o ibland inte klarar av o gå för dom blir anfådda när de kommer nån som inte ens har rätt o stå på handikappsplats, o behöva ställa sig långt bort o krångla på en tajt parkeringsficka o ta ut sej helt?

HoHo,

Även om man parkerar längst bort och där ingen annan står, så visst fan står det en biljävel precis brevid när man kommer ut från tex biltema. då har man gjort sitt bästa. men men åter till tråden. Jag använder Handikapp när jag känner för det. och ingen kan göra nåt åt det.

Jodå det finns åtskilliga som kan göra något åt det, tro mig. För övrigt så skall sådana som dig inte ha körkort ni är inte mentalt lämpliga att vistas i trafik. Är du så jävla mentalt förtvinad att du inte kan inse att handikapp P-platser är "heliga", så ska du inte få köra bil eller ens en barnvagn på allmän plats.

ironhead volvoraggare
12 december 2009 · 4 776 Inlägg

Frozen1985 skrev:
ta alltid 2parkeringar som ajg, eller parkera på handikapp som jag. då slipper man massa strul med bilar som smäller upp dörrar. Om du inte gör det få du vackert stå ut med parkerings bulor.

det är sådant sätt jag blir så jävla arg på  då har man bara lust att slå sönder bilfan för såna som dig

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Ingetnick Clueless
12 december 2009 · 93 Inlägg

Jag har inte läst igenom tråden, bara sista sidan.

Men läste om detta missbruk av handikapprutor.  Jag som sitter här och har ett riktigt tillstånd, vill bara säga att jag skulle kunna strypa er idioter som använder rutorna fast ni inte behöver.  Dom gånger man finner alla rutorna upptagna och jag får parkera en bra bit därifrån och sedan hanka mig fram bäst de går till affären eller vart jag nu ska och de visar sig vara folk som står där utan tillstånd och tar upp platserna. Ni har fan ingen heder i kroppen, lämna rutorna till dom som behöver dom!

Och jag skulle utan tvekan hellre få en hela jävla drös bilar sönderslagna än att behöva vara "handikappad" bara så ni vet..

Nissan Silvia S14A "Darth Vader" (1997)
BMW 320i Touring "Stancewagon" (1999)
Volkswagen Corrado G60 "Skruvkompressor" (1991)
Remiss
12 december 2009 · 1 339 Inlägg

Det där med handikapp rutorna, dom är ju aldrig upptagna känns det som tongue


740n har ett ganska bra skydd mot dörruppslag, listerna på dörrarna i mitten sticker ut rätt mkt så dom tar stöten, har nog inte en enda buckla på någon av dörrarna. Har en på höger-bakskärm som syns om man står i en viss vinkel i solen ibland.

Senast redigerat av Volvo740an (12 december 2009)

ironhead volvoraggare
12 december 2009 · 4 776 Inlägg

Ingetnick skrev:
Jag har inte läst igenom tråden, bara sista sidan.

Men läste om detta missbruk av handikapprutor.  Jag som sitter här och har ett riktigt tillstånd, vill bara säga att jag skulle kunna strypa er idioter som använder rutorna fast ni inte behöver.  Dom gånger man finner alla rutorna upptagna och jag får parkera en bra bit därifrån och sedan hanka mig fram bäst de går till affären eller vart jag nu ska och de visar sig vara folk som står där utan tillstånd och tar upp platserna. Ni har fan ingen heder i kroppen, lämna rutorna till dom som behöver dom!

Och jag skulle utan tvekan hellre få en hela jävla drös bilar sönderslagna än att behöva vara "handikappad" bara så ni vet..

hehe bara ringa bärgaren så bärgar dom bort bilen jag hade fan  gjort det om jag var handikappad...men men dom kan ju ändå göra bredare p-platser åt hos som inte är handikappade

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
blacken
12 december 2009 ·

lucather skrev:
Bästa boten för parkering på handikapplats borde vara ett slag med käppen på bildörren. :-)

Nej det skulle vara för lindrigt. Utan dom skulle själva behöva att bli handikappade, typ bryta bägge benen av dom riktigt rejält, så att dom får en smak av sin egen "medicin", så får dom se hur kul det är när någon fullkomligt intelligensbefriad skitstövelssnorhyvelsungdjävlarövhål snor deras p-platser...

Senast redigerat av blacken (12 december 2009)

Funkiee Saab älskare!
12 december 2009 · 4 597 Inlägg

Hände mig för någon månad sen. Vart och när vet jag inte, eller hur jag fick det, men det är min gamla saab 9000, som aldrig haft ett enda jävla dörruppslag, och sen helt plötsligt är det en fet jävla buckla på vänster framdörr. Så på 17 år har den klarat sig mot alla dörruppslag, men sen då efter 17 år så fan ska det komma någon jävla idiot och slå upp sin fula jävla skit hög till bil och slå upp sin dörr rakt in i min... Fan håll er borta från andras bilar, nästa jag ser nitar jag fan till, och har man läst tråden så är jag inte ensam om det... Ställ er själva frågan, vill jag ha uppsalg i min dörr? om du väljer nej, gör så lika dant mot andras bilar, alltså håll koll på dörrjäveln.

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
ironhead volvoraggare
12 december 2009 · 4 776 Inlägg

blacken skrev:

lucather skrev:
Bästa boten för parkering på handikapplats borde vara ett slag med käppen på bildörren. :-)

Nej det skulle vara för lindrigt. Utan dom skulle själva behöva att bli handikappade, typ bryta bägge benen av dom riktigt rejält, så att dom får en smak av sin egen "medicin", så får dom se hur kul det är när någon fullkomligt intelligensbefriad skitstövelssnorhyvelsungdjävlarövhål snor deras p-platser...

ahhh en man med samma inställning som mig hehe

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Volvo_Mannen Volvoskadad
12 december 2009 · 6 017 Inlägg

Volvo740an skrev:
Det där med handikapp rutorna, dom är ju aldrig upptagna känns det som

Jag parkerar inte på hadikapplatser, men jag håller med, minst 80% av dom är ju jämt lediga. Spelar ingen roll när på dygnet.

Senast redigerat av Volvo_Mannen (12 december 2009)

Jonas
Ingetnick Clueless
12 december 2009 · 93 Inlägg

blacken skrev:

lucather skrev:
Bästa boten för parkering på handikapplats borde vara ett slag med käppen på bildörren. :-)

Nej det skulle vara för lindrigt. Utan dom skulle själva behöva att bli handikappade, typ bryta bägge benen av dom riktigt rejält, så att dom får en smak av sin egen "medicin", så får dom se hur kul det är när någon fullkomligt intelligensbefriad skitstövelssnorhyvelsungdjävlarövhål snor deras p-platser...

mycket bra idé! ska se till att placera en fin kofot i bakluckan på volvon nästa gång, och om ja får tag på personen som tagit "min" parkeringsplats så kan han säga hejdå till båda sina knäskålar smile

Jag är inte gravt handikappad, det är endast tillfälligt men i vilket fall så behöver jag mitt tillstånd och de är tur att de finns hjälp. Men ja tycker verkligen synd om äldre damer och gubbar som ska behöva stå på dom vanliga trånga parkeringsplatserna och sen inte kunna komma ur bilen ens en gång för att de finns idioter.

Och att dom inte har något att göra på ica maxi/större köpcentran va de jävligaste ja hört, dom behöver väl handla som vilka vanliga människor som helst.

ush va arg ja blir! Fast nu har ja fått avreagera mig lite, tur att gorg finns hehe wink

Nissan Silvia S14A "Darth Vader" (1997)
BMW 320i Touring "Stancewagon" (1999)
Volkswagen Corrado G60 "Skruvkompressor" (1991)
NHansson Musikproducent
12 december 2009 · 79 Inlägg

FireTraXX skrev:

Hexenhammer skrev:
Jo. Från och med nu lär jag nog parkera längre bort, på lite mindre parkeringsplatser, där det är färre bilar o.s.v. Och så ska man väl börja titta om det finns barnstolar i bilarna brevid, samt om dom är "lyxiga" (i så fall vill dom nog inte slå upp sina egna dörrar heller).

Jag knycker familjeparkeringarna så ofta som möjligt.
Familjer kan faktiskt ha sedaner. smile

Javisst, ibland har jag sett små tuffa Audi TT's (eller andra bilar som bara har två sittplatser) stå på familjeplatserna och jag förstår dem fullt ut för ingen klarar av att hålla i dörrarna, inte ens när stormen ligger på och man BORDE fatta att när man öppnar dörren flyger den upp av vinden så håller man inte hårdare i den för det.
Därför ställer jag mig också hellre ett par hundra meter ifrån entrén (nästan oavsett väder) för att slippa dörruppslag och dylikt. Men har ni tänkt på en sak? Även om man står där längst borta ensam när man går in i affären så är där fan ändå en bil bredvid i 9 av 10 fall! Störigt!

"Bad sound kills good music"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang