Idioter utan hänsyn till andras bilar....

ironhead volvoraggare
12 december 2009 · 4 776 Inlägg

bredare p-platser ja  p-platserna är på tok för små

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
blacken
12 december 2009 ·

ironhead skrev:
bredare p-platser ja  p-platserna är på tok för små

Japp! dom ska dimensioneras efter en Cadillac -59 med dörrarna öppna.. big_smile

ironhead volvoraggare
12 december 2009 · 4 776 Inlägg

blacken skrev:

ironhead skrev:
bredare p-platser ja  p-platserna är på tok för små

Japp! dom ska dimensioneras efter en Cadillac -59 med dörrarna öppna.. big_smile

hehe dags att skicka brev te kommunen och vägverket hehe

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Jokke_
12 december 2009 · 453 Inlägg

Funderar på att ta upp två rutor jag med från och med nu. Var och handlade på maxi i norrköping idag, när jag kommer ut igen så är det nån som har gått emot min bil, nu är det dock så att den är så jävla skitig så jag inte ser om det har blivit några repor. Hoppas verkligen inte att det har blivit nåt. Hela vägen från bakdörren till bagaget har nån gått emot.

Ska tvätta imorgon så får jag se om det blivit repor, om inte så har i alla fall personen som gick emot den en jävligt skitig jacka/tröja eller vad det nu kan var för nåt. Så något positvit med det hela tongue

DanielssonC
12 december 2009 · 213 Inlägg

henke_99 skrev:

DanielssonC skrev:

ironhead skrev:

då har jag ett hett tips åt dig köp en smart

Vore ju fräckt att koppla släpet med grävaren efter den lol skulle nog sacka lite i backarna;)

Du får väl ställa en smart på flaket, då måste du ju få parkera på två platser eftersom det faktiskt är två bilar som ska parkeras big_smile

Och sen är det ju så att vissa parkeringsrutor helt enkelt är alldeles för små, så vad gör man? (det är visserligen inte flera i bredd här, men ändå...)
http://archive.pixbox.se/arkivet/synlig … 955680.jpg

Haha , så där ser en parkering ut om jag har gjort ett försök att parkera , brukar bara köra upp på trotoaren eller ställa mellan 2 rutor wink Finns ju som sakt en anledning till att jag har chevan och inte en smart wink
Jävligt fräck bil du har måste jag tillägga big_smile

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...
henke_99 Offroad Racing
12 december 2009 · 3 122 Inlägg

ironhead skrev:

blacken skrev:

ironhead skrev:
bredare p-platser ja  p-platserna är på tok för små

Japp! dom ska dimensioneras efter en Cadillac -59 med dörrarna öppna.. big_smile

hehe dags att skicka brev te kommunen och vägverket hehe

Det är ju faktiskt så att den lagliga gränsen för ett fordons bredd är 2,6 meter. Skulle vilja se hur många parkeringar man får plats med en sån på utan att inkräkta på omkringliggande rutor...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
ironhead volvoraggare
12 december 2009 · 4 776 Inlägg

man  får ju knappt plats med cittraskåpet jag har på jobbet är tvungen att köra upp på trottarkanten

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
DanielssonC
12 december 2009 · 213 Inlägg

ironhead skrev:
man  får ju knappt plats med cittraskåpet jag har på jobbet är tvungen att köra upp på trottarkanten

Sant , för j*vla små parkeringsrutor i sverige ! Kan ju säga att  parkeringsvakten tittade snett på mig när jag parkerade chevan med släpet med grävaren. På över 3 parkeringsrutor big_smilebig_smile

Senast redigerat av DanielssonC (12 december 2009)

Världen är full av idioter.. Men lustigt nog är dem flesta konstruktörer.
Trafikregler gäller bara på dagen...
BergsST
12 december 2009 · 177 Inlägg

Jag tar oftast 4 parkeringar smile Allså 1/4 på varje... Mohaaahahahahaha!

Senast redigerat av BergsST (12 december 2009)

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5
henke_99 Offroad Racing
12 december 2009 · 3 122 Inlägg

BergsST skrev:
Jag tar oftast 4 parkeringar smile Allså 1/4 på varje... Mohaaahahahahaha!

För att få plats med hela ditt ego eller? wink tongue

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Arnie
12 december 2009 · 295 Inlägg

jag ställer mig så när affären det går där det finns 2 platser . Enda sen jag fick min första buckla på min första bil ( 5 år sen ) har jag ställt mig över 2 parkeringsplatser. fått en del skit av div kärringar och moralfolk men ber dom sköta sitt.  inte EN p bot dock big_smile

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?
Nissan 350Z (2003)
Keller Hamster
12 december 2009 · 817 Inlägg

Hur har det gått för hexenhammer?
Kan säga at jag hade nog itne börjat mickla med metallic lack på en flång ny bil som experiment :p AWTech i malmö är gtrymt duktiga. Ditec gör också buckel-riktningar?

Ang. Handikapps rutor.. Kan ju fråga min far hur kul han tycker det är när nån köttskalle har tagit handikapp-platserna (som inte är berättigad till det). Handlar inte om avståndet (elelr jo lite, är ju inte jättekul att köra rullstol från andra sidan på en ICA Maxi parkering... ) För pappas del handlar det om utrymmet för att han ska kunna harva ut rullstolen.

Men det slår aldrig fel när man ställer sig så långt bort från andra bilar som möjligt, så står där bilar brevid när man kommer ut ur affären igen...

Senast redigerat av Keller (12 december 2009)

Ford Probe GT "Hamster-Racing" (1992)
Remiss
12 december 2009 · 1 339 Inlägg

Keller skrev:
Hur har det gått för hexenhammer?
Kan säga at jag hade nog itne börjat mickla med metallic lack på en flång ny bil som experiment :p AWTech i malmö är gtrymt duktiga. Ditec gör också buckel-riktningar?

Ang. Handikapps rutor.. Kan ju fråga min far hur kul han tycker det är när nån köttskalle har tagit handikapp-platserna (som inte är berättigad till det). Handlar inte om avståndet (elelr jo lite, är ju inte jättekul att köra rullstol från andra sidan på en ICA Maxi parkering... ) För pappas del handlar det om utrymmet för att han ska kunna harva ut rullstolen.

Men det slår aldrig fel när man ställer sig så långt bort från andra bilar som möjligt, så står där bilar brevid när man kommer ut ur affären igen...

Han har sålt bilen wink

allenalle snickare
13 december 2009 · 612 Inlägg

jonnielahti skrev:

Frozen1985 skrev:

Adde666 skrev:

Hoppas du inte gör om det igen.
Det är till för såna som HAR tillstånd.

Tar hellre 800:- i böter än få en buckla som kostar 1500:-

håller med tongue, men annars kan man ju ställa längre bort, slippar man boten med smile

de spelar ingen roll vart du ställer dej så e de ialla fall någon idiot jävel som ställer sig breve.. va med morsan o handla för några år sen o då ställde hon sig långt bort o så kommer de en gubbe o ställer sig breve o smäller upp dörren i bilen när vi sitter i o morsan ut ur bilen fly förbannad o skriker va fan håller du på med o hans svar till de va skit i de du kärringjävel sen gick han o kan ju säga att de skulle han inte sagt big_smile mohahah

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
FireTraXX DFFL
13 december 2009 · 9 020 Inlägg

RPMDennis skrev:

FireTraXX skrev:

RPMDennis skrev:

Va är det för jävla mentalitet som du snackar om din dumme fan??? Gå och krocka med bilen och bli förlamad från midjan och neråt eller vad som helst så ska vi se va du säger när du ska ställa dig längst ner på parkeringen. Då kan du stå där din korkade fan och krångla och hålla på hur mycket du vill.

Det där var ju bara oförskämt...

Nu skojar du väl ändå? Föddes du på fel sida så du bara blev dryg eller vad är de frågan om?

Nog en kombination av en massa latinska ord och droger, men vad vet jag?
Jag är ju dum i huvudet.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Mr_dOhC
13 december 2009 · 214 Inlägg

200 P platser lediga och man ställer sig långt bort, när man kommer ut till bilen igen, tro på fan att nån idiot har ställt sig precis brevid!!!

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
13 december 2009 · 1 948 Inlägg

FireTraXX skrev:

RPMDennis skrev:

FireTraXX skrev:

Det där var ju bara oförskämt...

Nu skojar du väl ändå? Föddes du på fel sida så du bara blev dryg eller vad är de frågan om?

Nog en kombination av en massa latinska ord och droger, men vad vet jag?
Jag är ju dum i huvudet.

Jajjemen! lol nja kanske inte men en jobbig jävel iallafall... wink

On-topic.

Har inte haft så många fina bilar men min golf har fått X-antal bucklor under tiden längs sidorna, utöver det som vart när jag köpte den... fast vi bor i en mindre håla och det är inget stort problem här men det förekommer som sagt...

...har otroligt svårt att fatta vad som är så svårt med att öppna dörren och kliva ut... är själv inte den minsta eller vigaste personen, men inte fan har jag ens någon gång gjort nått i närheten av en ansträngning för att inte slå upp dörren i någon annans bildörr och ändå aldrig lyckats med det... man visar ju respekt för både sina egna, men framförallt andras prylar...

... ibland om det är trångt så gör man en fuling genom att "försiktigt" lägga dörren mot den andra bilens dörr.. det blir inga märken då(jätteförsiktigt) och om det skulle vara så att inga lister finns och så så kan man lägga tröjan imellan ibland. Men i regel så behöver man inte ens vara "på" den andra bilen utan man får plats ändå... fast vissa idioter ger en inget val då de parkerar över 2 rutor osv... då "klämmer jag mig in ändå" om jag kan så får det bli deras problem när dem ska ut sen...

klämde mig in bredvid en xc90 som parkerat så fel en gång, han kunde alltså omöjligt kommit in på förarsidan lol men kan man inte parkera i sin ruta (med normalstor bil) så får man skylla sig själv om man får "uppslag" och kanske inte kommer in i bilen wink

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Opelmadness German cars, quality and beyond
13 december 2009 · 8 197 Inlägg

blacken skrev:

ironhead skrev:
bredare p-platser ja  p-platserna är på tok för små

Japp! dom ska dimensioneras efter en Cadillac -59 med dörrarna öppna.. big_smile

En tvådörrars! big_smile
De dörrarna är fan inte korta. smile 207cm bil plus de dörrarna, blir som att öppna en herrgård på bägge långsidorna. lol

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
IceEyes Varningar: För många..
13 december 2009 · 2 552 Inlägg

Håller med FireTraXX.


Om inte risken för böter fanns så skulle jag också parkera på h-parkeringen.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
InZan3
13 december 2009 · 110 Inlägg

IceEyes skrev:
Håller med FireTraXX.


Om inte risken för böter fanns så skulle jag också parkera på h-parkeringen.

Då ska jag nog ta och be min polaren parkera sin "lilla" scania brevid dig så jag kan hoppa ur.. lovar dig.. det blir inga dörruppslag.. men fina bucklor i taket kommer du att få...

Ge fan i handikapp plats och lastzon om du inte har tillstånd eller ärende som kräver det...
Min mening och moral i det hela är: kan du inte trafik vett eller trafik regler så har du fan inte i trafiken att göra.

/Son till en rullstolsbunden.

Gorg-o-holic...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang