Däcksmärke 19"?

PG Avstängd
15 januari 2009 · 298 Inlägg

a_wingard73 skrev:
Har bara kört med de Dunlop SP9090 som satt på BBSén vid banåka än, och de blev snorhala väldigt fort..

var det dom däcken du hade bild på för nåt år sen?
jag tror jag kommer ihåg hur slitna dom var smile
det såg ju ut som däcken hade smält.

iofs beror det väl på hur hårt man kör och om man kör lugnt nåt varv för att kyla ner dom igen.

antar att Michelin är det bästa.
lutar åt dom bak
fram vet jag inte vad det blir men eftersom man hr ökat cambern så är greppet inga problem med några däck,dom biter sig fast ändå.

Ulf_W bilder.ulfw.se
15 januari 2009 · 1 103 Inlägg

PG skrev:
låter som dom är prisvärda också.
har du bild på dom monterade möjligen?

Har inga såna just nu, satt redan P-Zero på Golfen. Körde SportMaxx på A4:an jag hade innan, tills jag körde sönder ett.
Eftersom det var en quattro bytte jag allihop och tyvärr snålade jag och köpte Kuhmo då. Dom var så spårkänsliga så jag va tvungen att göra 4-hjulsinställning för jag trodde allt stod fel, men det gjorde det inte för det blev ingen skillnad. Så Kuhmo köper iaf inte jag i fortsättningen...

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"
MP_BMW
15 januari 2009 · 11 Inlägg

Precis som Wingård skriver så går det inte jämföra Michelin PS2 men priset går inte jämföra heller. Jag har haft Kumho och det går tyst i början men sen blir det bra mycket buller. 17" som sitter på nu är Dunlop Sport 9000 och de går rätt hyffsat. Överstyr en del vid körning på Knutstorp. Hyffsat tysta ännu. För visso är det 235/45-17. Ett däck som jag hade på min 525:a -02 var Vredstein Ultrac Giugiaro http://www.vredestein.se/Banden_Bandgro … D=68718684 och de gick riktigt tyst på den bilen.

PG Avstängd
16 januari 2009 · 298 Inlägg

JapMax skrev:
Är de M3an du ska ha däcken på ? För E60 du har på bild är de för små däck på, tycker jag då..

man lurar sig nog lite på just den bilden
här är några bilder till på samma bil
Michelin PS2 235/35 på 19" 9.5"

jag tycker det är helt klockrent!
måste ha smile

http://i151.photobucket.com/albums/s132/trobin44/Picture606.jpg

http://i151.photobucket.com/albums/s132/trobin44/Picture607.jpg

225/35 19" på 8.5 bred fälg fram på bilden så 215/35 blir nog kanon.
http://i151.photobucket.com/albums/s132/trobin44/Picture610.jpg

Senast redigerat av PG (16 januari 2009)

850_T5_
16 januari 2009 · 55 Inlägg

Jag har Nakang på 19 tummare. Och dom slits rätt fort och tar ojämt. Fast dom är helt klart okej för priset

m3jocke
16 januari 2009 · 26 Inlägg

Kör med Nangkang på m3,funkar fint,men det bästa jag kört med är Yokahama S drive,bra grepp,vara länge,slets långsamt...

Mange_C5
16 januari 2009 · 220 Inlägg

Om jag får sticka ut hakan lite, så tycker jag att den allmäna fåfängan verkar vara större än innehållet i plånboken.. roll hmm

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!
PG Avstängd
16 januari 2009 · 298 Inlägg

Mange_C5 skrev:
Om jag får sticka ut hakan lite, så tycker jag att den allmäna fåfängan verkar vara större än innehållet i plånboken.. roll hmm

vad menar du med det?

Mange_C5
16 januari 2009 · 220 Inlägg

PG skrev:

Mange_C5 skrev:
Om jag får sticka ut hakan lite, så tycker jag att den allmäna fåfängan verkar vara större än innehållet i plånboken.. roll hmm

vad menar du med det?

Du har en M3:a och sen funderar du på 19" med däck som inte gör den bilen rättvisa. sad
Jag antar att du har råd, därför tycker jag att du skall köpa Michelindäcken om du vill ha dem (annars kanske det inte är riktigt läge rent ekonomiskt för fälgbyte heller).
No hard feelings smile

P.S. Om du kör på bana så föreslår jag att du sätter på r-däck, gatdäck blir som tidigare sagt överhettade väldigt fort. wink

Senast redigerat av Mange_C5 (16 januari 2009)

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!
carlsson1234
16 januari 2009 · 41 Inlägg

inget fel på nankang bara för att dom är billiga...    har 20tummare på vetten med nankang runtom, o greppet är förvånansvärt bra.  tom bättre än några mitchelin som satt på original...   inga vibrationer heller.  då har jag ändå kört ganska fort mycket o länge....      har ni ens haft nankang ni alla som klagar???big_smile

m3jocke
16 januari 2009 · 26 Inlägg

Håller med Carlsson,har kört med bättre märke som varit sämre än dom billigare märken....

Mange_C5
16 januari 2009 · 220 Inlägg

fordst skrev:
Håller med Carlsson,har kört med bättre märke som varit sämre än dom billigare märken....

De Michelindäck Carlsson pratar om antar jag är EMT däcken, som inte är överdrivet populära bland Corvetteägare som vill ha lite payback på prestandan i bilen.

Jag hade skitdäck på min första bil (Volvo 244 DL -79) och och med en orginal 244:as kända "prestanda" (till skillnad mot BMW M3) spelade regummerat, gamla vinterdäck med urdragna dubb mm ingen större roll. roll

Den rätta frågan bör vara: Vad/hur vill man köra och vad förväntar man sig då av däcken?
Det är inte alltid priset som avgör kvalite'n men det är en indikation.
Cruisar man endast runt den lokala korvkiosken kan man ha målade trähjul, billigt som f-n men inte så bra..  lol

Lite skillnad mellan bil och bil bara...  hmm

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!
m3jocke
16 januari 2009 · 26 Inlägg

Helt klart spelar det roll hur o var man ska köra,men till vanlig gat körning så tror jag skillnaden är liten mellan ett dyrt o billigt däck men det är bara min erfarenhet.....

850_T5_
16 januari 2009 · 55 Inlägg

carlsson1234 skrev:
inget fel på nankang bara för att dom är billiga...    har 20tummare på vetten med nankang runtom, o greppet är förvånansvärt bra.  tom bättre än några mitchelin som satt på original...   inga vibrationer heller.  då har jag ändå kört ganska fort mycket o länge....      har ni ens haft nankang ni alla som klagar???big_smile

Greppet är det verkligen inget fel på. Nankang är prisvärda däck.

PG Avstängd
17 januari 2009 · 298 Inlägg

Mange_C5 skrev:
Du har en M3:a och sen funderar du på 19" med däck som inte gör den bilen rättvisa. sad

vilka däck syftar du på?
har jag nämt Nankang och andra skitdäck?

eller påstår du att däck i samma prisklass som Falken och andra däck ligger i inte gör bilen rättvisa?
hade jag vela ha maximalt grepp så hade jag köpt R däck,men köper man 19" till en M3a så är nog inte bankörning det första man tänker på.
då har jag M3 GT 17" fälgarna till sånt istället.

bra prestanda/hållbarhet i förhållande till pris är väl det man är ute efter.
för vanlig gatkörning
inte banåka.

Senast redigerat av PG (17 januari 2009)

PG Avstängd
17 januari 2009 · 298 Inlägg

som det ser ut så kan man sluta leta däck smile

ändrade mig och går upp till 245/30 istället bak så blir rullomkretsen mer lik original.
+4.4% rullomkrets för 235/35 jämfört med +1.5% för 245/30

det enda märket som finns i 245/30 är Dunlop SP SPORT MAXX.
priset på nordendäck är ju inte helt fel heller: 1900:-/st

så där har vi nog bra prestanda i förhållande till pris!

bild på dom monterade på 9.5" bred fälg

https://www1.garaget.org/archive/67/66449/62652/large_62652-801730.jpg

m3jocke
17 januari 2009 · 26 Inlägg

Det blir nog bra PG,så länge du är nöjd så är det det viktigaste,finns en hel uppsjö av däck o välja mellan,det är inte lätt:)

bremnes
17 januari 2009 · 133 Inlägg

Jag kommer köra Kumho däck på mina 19" har kört med dom på alla bilar jag haft e nöjd med dom till det priset dessutom.
Sämsta däck jag nånsin ägt var ett par Michelin vinterdäck livsfarliga köper inte michelin efter det.
Kör iofs inte på Kumho's vinterdäck men nu pratar vi ju sommar däck smile

Kämpande familjefar ---- barnvagn eller baslåda :( :)
Rickard-v
17 januari 2009 · 2 665 Inlägg

Jag håller helt med Mange_C5. Du kör en BMW M3 då är det bara bland det bättre som gäller tycker jag.

Michelin eller Dunlop. Visst är michelin dyra men jag har kört med michelin och de äär bra o håller troligen längre.

Visst nankang kanske är prisvärda, men hallå då hade han inte åkt M3 då hade han åkt oktavia RS.

Ska man bara glida runt på stan med sina ny stora fälgar o inte har råd med bra däck kan väl nankang duga på en enklare bil men inte på en M3.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Team-Bmw
17 januari 2009 · 86 Inlägg

PG skrev:

JapMax skrev:
Jag kan rekomendera hankook k107, har jag på min Bmw 235/35-19 o de bettar fint, framdäcken har hållt bra oxå. Fått bra resultat i tester, kostar ca 2000kr tror jag.

noterar.

pratade med en BMW tok i går som rekomenderade Nankang men dom har man bara hört dåligt om.
riktigt opålitliga däck tydligen så jag vet inte om han svamlade eller inte smile

Jag hade nankang på min bmw, och de var de sämsta däck jag nån gång har varit med om.. Tog slut efter mindre än en sommar!! Sen var dom extremt hala på blött underlag. Bmw har ju en tendens att nöta på insidorna...

Senast redigerat av Team-Bmw (17 januari 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang