vad är detta?

niklasmannen
15 mars 2006 · 16 Inlägg

surfade runt lite bland alla annonser och fann detta.
http://www.blocket.se/vi/7408293.htm?ca=3_s
någon som vet vad det är för nått? låter lite suspekt när
det är så billigt men och andra sidan vet jag ju ingenting heller..

JohnnyN Rutinerad medlem
15 mars 2006 · 1 938 Inlägg

Bullshitt om du frågar mej och andra lite mer erfarna wink

Slim_Kim Arbetssökande lokförare
15 mars 2006 · 170 Inlägg

Ja skulle inte lägga pengar på ett sånt chip iaf, då betalar ja hellre lite mer o e säker på va ja får!!

To get old and wise, you have to be young and stupid!!
9-5 AERO M-06
15 mars 2006 · 231 Inlägg

här finns den på E-bay... Lite utförligare text om den.... http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1991-Hon … 8005327641

Chevrolet Captiva LTZ "4WD Aut" (2012)
Lone Star
15 mars 2006 · 1 231 Inlägg

Förmodligen BS. Men svårt att avgöra på priset, ett chip kostar ju inget och har man programvaran så är 650 en stor vinst.

Men andra ord, its fun och andra firmor tar ett jäkla överpris på ett gammalt chip wink

Senast redigerat av Lone Star (15 mars 2006)

Mitt projekt: Evo III
peo Kaffeknarkare.
15 mars 2006 · 135 Inlägg

Vad jag har förstått med själva grejen med att chipa så kan man väl inte få ut 20hk bara sådär utav ett litet kretskort?
De här är bara ett litet utdrag ifrån 200sx klubben jag läste, ingen aning om de gäller på alla bilar så rätta mig gärna om jag har fel på den här punkten.

Många tror att en i övrigt helt original bil som man monterar ett chip i får 30-40hk extra bara av chipet, så är tyvärr inte fallet. På en 200SX gör chipet att man tar bort den laddtrycksspärr som finns som standard. Chipet styr även tändkurvan och bränslemängden.


Så satsa på nått säkert chip istället om du verkligen vill chippa bilen.

Bästa ställningen måste ändå vara bakifrån. Fast spegelvänt.
Lone Star
15 mars 2006 · 1 231 Inlägg

Håller med. Tror inte mycket på det där skitsnacket men kan inte tillräckligt för att säga emot.

Någon måste väl sitta på papper, före och efter.

Mitt projekt: Evo III
niklasmannen
15 mars 2006 · 16 Inlägg

sant sant, skulle iof vara kul att veta om skiten funkar eller om det bara är bs.
skulle som sagt vara intressant och se om det är någon som testat och har det på papper.
lär ju iofs knappast vara troligt, jaja skrev till snubben för att få lite info.
återkommer när jag fått svar, mest troligt lär han väl säga: Its the shit tongue

PeppeVectra Peppe Vectra
15 mars 2006 · 1 076 Inlägg

Description:
Turn on the Juice diesel performance module and experience increases from 25-125 hp, and 50-250 lbs of torque depending on your specific vehicle (see Related Images above for details). Plus, up to 10% better fuel economy, too!

Multiple preset power levels—3 for the Powerstroke and Cummins engines and 4 for the Duramax—let you choose the performance intensity. Communicating directly with your vehicle’s ECM, the Juice makes real time adjustments to the engine, transmission and fuel system. The result—smooth and precise power that’s truly custom, not just an offset from stock like other performance modules. And, the Juice keeps a close eye on the transmission and decreases power if any slippage is detected.

This complex monitoring keeps the tranny out of “limp mode” and the power flowing to your wheels. While towing, the Juice’s extra power lets your engine pull most grades in the mid RPMs. That means less downshifting and a lower EGT (Exhaust Gas Temperature). Go ahead, get Juiced!


sa han att de inte va till diesel?? hittar inget av Juice som är till bensin.

Senast redigerat av Lucifer84 (15 mars 2006)

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Dirq
15 mars 2006 · 305 Inlägg

låter lite som den där saken som snurra runt luften i insuget så skall bilen gå bättre.
Har svårt att tänka mig att detta skulle vara något som man märker under höger foten.

Saab 9-5 2,3ltt "Banbilen" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang