volvo eller saab? plus företag som trimmar ?

maccan92
16 januari 2009 · 190 Inlägg

tjenare.. snart dags att köpa min första bil, är sugen på en volvo 850 turbo eller typ nån saab.. har alltid gillat volvo 850 turbo så tänkte hellst köpa en sån. men finns det några bra företag som kan chippa 850 och typ som kan trimma upp bilen med intercooler och turbo m.m?

sen har jag kollat efter en hemsida med mycket delar till 850 som man kan beställa typ som kjolpaket och sådan lysen, blinker, sen även intercooler och turbo och flera trimm saker?

Tagg3N Konsult
16 januari 2009 · 1 247 Inlägg

Kan säga direkt att den här tråden kommer spåra ur som alla volvo vs saab trådar.

Men men, har ingen egen erfarenhet av 850 så det får någon annan uttala sig om. Det verkar som du nästan bestämt dig för 850n så ändra topic så tråden kanske lever längre..

/Kim

pwei Mr.
16 januari 2009 · 253 Inlägg

Tagg3N skrev:
Kan säga direkt att den här tråden kommer spåra ur som alla volvo vs saab trådar.

Låt oss reta folkmassorna...

Go Volvo! Saab är ingenting! (Och det kanske blir verklighet med finanskrisen o allt...=/)





OT. 850'in är ju en fin bil, försök hitta en som inte Raggar Thompa med keps och flames på inte har börnat sönder bara... Fina trimmfirmor finns det ju också för den med $$ som te.x Autotech. www.atechmotor.com..

Är nog lättare att hitta en Agda -93 år som kör Saab och aldrig varit över 1500RPM...

Senast redigerat av pwei (16 januari 2009)

Köpes:
18T Turbo
Tagg3N Konsult
16 januari 2009 · 1 247 Inlägg

pwei skrev:

Tagg3N skrev:
Kan säga direkt att den här tråden kommer spåra ur som alla volvo vs saab trådar.

Låt oss reta folkmassorna...

Go Volvo! Saab är ingenting!


OT. 850'in är ju en fin bil, försök hitta en som inte Raggar Thompa med keps och flames på inte har kört sönder bara...

Är nog lättare att hitta en Agda -93 år som kör Saab och aldrig varit över 1500RPM...

Nu ska vi ju inte vara såna..

Bilval kan ju bara ägaren bestämma utifrån egna upplevelser och smak.. Att lyssna på en massa pajkastning och falska anklagelser på ett forum är ju bara dumheter..
Så jag säger som jag sagt förut.
Är du intresserad av en bil ta då på dig skorna och stick ut och provkör en samling bilar. Fortsätt med det till det att du hittar den som faller dig i smaken, helt enkelt den bilen du blir kär i och känner dig bekväm och trygg att köra.. När du hittat bilen du vill ha kommer du tillbaka och hör efter om delar och tips om just den bilen istället för att sätta igång en till volvo vs saab tråd..

Nu ville jag inte vara elak, men jag har väl inte fel?

/Kim

pwei Mr.
16 januari 2009 · 253 Inlägg

Tagg3N skrev:

pwei skrev:

Tagg3N skrev:
Kan säga direkt att den här tråden kommer spåra ur som alla volvo vs saab trådar.

Låt oss reta folkmassorna...

Go Volvo! Saab är ingenting!


OT. 850'in är ju en fin bil, försök hitta en som inte Raggar Thompa med keps och flames på inte har kört sönder bara...

Är nog lättare att hitta en Agda -93 år som kör Saab och aldrig varit över 1500RPM...

Nu ska vi ju inte vara såna..

Bilval kan ju bara ägaren bestämma utifrån egna upplevelser och smak.. Att lyssna på en massa pajkastning och falska anklagelser på ett forum är ju bara dumheter..
Så jag säger som jag sagt förut.
Är du intresserad av en bil ta då på dig skorna och stick ut och provkör en samling bilar. Fortsätt med det till det att du hittar den som faller dig i smaken, helt enkelt den bilen du blir kär i och känner dig bekväm och trygg att köra.. När du hittat bilen du vill ha kommer du tillbaka och hör efter om delar och tips om just den bilen istället för att sätta igång en till volvo vs saab tråd..

Nu ville jag inte vara elak, men jag har väl inte fel?

/Kim

Vad jag menade var att det är lättare att hitta en Saab som inte körts lika hårt som en 850... Visst finns det säkert fina 850'is också... Jag säger inte på nått sätt att det ena är bättre än det andra. (förutom i de 3 första raderna, men där hoppas jag att ni som läser har intelligens nog att förstå ironi.)

Senast redigerat av pwei (16 januari 2009)

Köpes:
18T Turbo
Portal Filkörning?
16 januari 2009 · 852 Inlägg

Köp du dig en 850 turbo och ha den i nårra månader. vänta med att trimma den tills du börjar tröttna på effekten. när de börjar bli dax så hör av dig till typ Autotech dem e väll de vanligaste namnet man hör angående volvo trimmning + att dem verkar ha bra rykte


bara för att flika in de så är jag jättenöjd med min 9-3a och har inga som hellst planer på att byta bort den i det närmsta taget.

AxlSam
16 januari 2009 · 1 497 Inlägg

Du får väldigt mycket bil för pengarna om du köper en nyare Saab 9000.
Samtidigt får du ett oslagbart motorljud om du köper en Volvo 850.

Trimleverantörer finns det väl ungefär lika många till båda.
Om du tänkt dig högre effekter har Saab en fördel så de
utan problem körs med 500hk på original kolvar/stakar.

Skall man titta på växellådor som ofta är en bristande faktor
i framhjuls drivna bilar har Volvon en liten fördel.
Dock inte speciellt mycket då man lätt rensar ett par drev i den också.

Mvh Axel

Epitaph
16 januari 2009 · 835 Inlägg

Tycker du ska satsa på en saab. Finns många väldigt bra bilar väldigt billigt nu. De kastar ju Og9-3or på folk smile Men är väl kanske likadant på volvos begagnatparkering?

AxlSam
16 januari 2009 · 1 497 Inlägg

En följdfråga.

Vilken prisklass tänker du dig?

Tagg3N Konsult
16 januari 2009 · 1 247 Inlägg

pwei skrev:

Tagg3N skrev:

pwei skrev:

Låt oss reta folkmassorna...

Go Volvo! Saab är ingenting!


OT. 850'in är ju en fin bil, försök hitta en som inte Raggar Thompa med keps och flames på inte har kört sönder bara...

Är nog lättare att hitta en Agda -93 år som kör Saab och aldrig varit över 1500RPM...

Nu ska vi ju inte vara såna..

Bilval kan ju bara ägaren bestämma utifrån egna upplevelser och smak.. Att lyssna på en massa pajkastning och falska anklagelser på ett forum är ju bara dumheter..
Så jag säger som jag sagt förut.
Är du intresserad av en bil ta då på dig skorna och stick ut och provkör en samling bilar. Fortsätt med det till det att du hittar den som faller dig i smaken, helt enkelt den bilen du blir kär i och känner dig bekväm och trygg att köra.. När du hittat bilen du vill ha kommer du tillbaka och hör efter om delar och tips om just den bilen istället för att sätta igång en till volvo vs saab tråd..

Nu ville jag inte vara elak, men jag har väl inte fel?

/Kim

Vad jag menade var att det är lättare att hitta en Saab som inte körts lika hårt som en 850... Visst finns det säkert fina 850'is också... Jag säger inte på nått sätt att det ena är bättre än det andra. (förutom i de 3 första raderna, men där hoppas jag att ni som läser har intelligens nog att förstå ironi.)

Ledsen om det uppfattades som att jag tog illa upp, så var det absolut inte smile

Tillbaka till topic då, som epitaph sa så kastar dom i princip og9-3 efter folk så ska du ha en kan det vara värt att satsa på det, som också tidigare nämnts ger saabs lådor vika tidigare, men nu vet vi ju inte hur mycket effekt du är ute efter.. Jag är grymt nöjd med min 9-3a men tänkte ändå sälja den till förmån för en större bil..

/Kim

guwib
16 januari 2009 · 624 Inlägg

det är mkt lättare att hitta en turbo saab i fint skick ( 900 2.0t) otrimmad.
än en gammal t5..

till saab har du maptun, nordic uhr, speedparts..tex

till volvo- autotech!

jag skulle ta en saab just på grund av utbudet av bilar

who´s the man?
guwib
16 januari 2009 · 624 Inlägg

kamkedja har ju saab men volvo kör med pissrem..

hur tror ni det sköts med ngra yngre ägare bakom sig i historiken??

tacka vet jag kedja!

who´s the man?
Blomsterberg plattsättare!
16 januari 2009 · 804 Inlägg

jag är nöjd med 855an men jag säger bara köp inte automatare som jag dom bara strular och allt, om du vill ha automat har den orginal annars håller den inget vidare. fast jag tycker 850ins inredning är inget att ha men alla är vi olika lycka till med bilköpet

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
KJoensson
16 januari 2009 · 273 Inlägg

Både Saab och Volvo är otroligt bra bilar smile precis som dom innan mej har sagt så har båda bilarna både fördelar och nackdelar, det hela är nog en smaksak. som tagg3n skrev: stick ut och provkör ett antal bilar och ta den som du tycker passar dej bäst.

Men ljudet i volvos 5:a är oslagbart wink

och nu gott folk, SUPA!

rehborG Driftmeister
16 januari 2009 · 218 Inlägg

som tidigare skrivits, testa kör lite olika bilar och ta sedan redan på information om den bilen du fastnat för, det är mitt tips!

Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
gravityone Fixare
16 januari 2009 · 321 Inlägg

Jag rekomenderar saab om du ska trimma. Har haft båda delarna och så länge du kostar på bilen en riktig diff så är saaben oslagbar. mycket vrid redan som orginal och mycket roligare att köra än t5:orna. Men diffarna är dyra till både volvo och saab så hittar du en og9-3:a med diffad låda så slå till. Den jag har i min saab kostar runt 30k.

Lone Star Garage
Nissan 300zx TT "Fairlady" (1991)
Chevrolet Avalanche "Z71" (2005)
MercedesJonnie
16 januari 2009 · 3 268 Inlägg

gravityone skrev:
Jag rekomenderar saab om du ska trimma. Har haft båda delarna och så länge du kostar på bilen en riktig diff så är saaben oslagbar. mycket vrid redan som orginal och mycket roligare att köra än t5:orna. Men diffarna är dyra till både volvo och saab så hittar du en og9-3:a med diffad låda så slå till. Den jag har i min saab kostar runt 30k.

håller med, köp en saab 9000 2,3t eller 900- 9-3 2,3 turbo smile

Funkiee Saab älskare!
16 januari 2009 · 4 597 Inlägg

Får väll hålla med de andra, inte för att jag älskar saab, men du får mer bil för pengarna om du köper en saab. Volvo 850 T5 är ju som sagt svårare o hitta i ett fint skick, om man jämför med saabarna, o sen där i trimmning, så är saaben bättre i motorn, o lådan är ju lite skör, men bara du underhåller den, och kör något riktigt förjävligt med den så kommer den o hålla utmärkt! big_smile

Lycka till med valet!

Mvh Patrik

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
raliman08
16 januari 2009 · 151 Inlägg

Vill inte starta någon tråd om saab vs Volvo, har en Volvo 855R som inte krånglar överhuvudtaget är kanonnöjd! Motorljudet är riktigt skönt.. Saaben har fin motor oftast bra bottenvrid, enda nackdelen med saaben är inredningen.. är väl egentligen det enda som gör att jag inte äger en saab, som sagt dom ligger sjukt bra i pris nu så om du klarar av att leva med instrumenteringen så hade jag nog köpt en Saab i dagsläget just därför. En röd Saab 9-3 Aero hade inte varit fel, dom är fina trots att man är Volvoit wink

Trimföretag finns det gott om till båda märkena
autotech,Bsr är bra och stora..

Senast redigerat av raliman08 (16 januari 2009)

Lita aldrig på bilar, och kärringar som är hårt spacklade...
M3rL
16 januari 2009 · 110 Inlägg

raliman08 skrev:
Vill inte starta någon tråd om saab vs Volvo, har en Volvo 855R som inte krånglar överhuvudtaget är kanonnöjd! Motorljudet är riktigt skönt.. Saaben har fin motor oftast bra bottenvrid, enda nackdelen med saaben är inredningen.. är väl egentligen det enda som gör att jag inte äger en saab, som sagt dom ligger sjukt bra i pris nu så om du klarar av att leva med instrumenteringen så hade jag nog köpt en Saab i dagsläget just därför. En röd Saab 9-3 Aero hade inte varit fel, dom är fina trots att man är Volvoit wink

Trimföretag finns det gott om till båda märkena
autotech,Bsr är bra och stora..

Vad är det för fel på inredningen i t.ex en og9-3 aero?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang