Styla min Fiesta (Första bil)

ErnadG
19 januari 2009 · 212 Inlägg

DaNi8331 skrev:
Blir nog inte så mycket pengar tror jag. Och köper jag en ny bil kan jag ta det mesta från fiestan och slänga in i den "andra" bilen jag köper..

Hittils har jag handlat för 1149kr.

vet ej känns som du planerar lägga ner mycket, omlackering kostar en del

DaNi8331
19 januari 2009 · 121 Inlägg

Tycker ni jag ska köpa en risig Ford Mondeo som har gått 37tusen mil och styla den istället då ?

Kesler
19 januari 2009 · 3 650 Inlägg

Nej fan, kör hårt! kolla in mitt fiesta projekt..satsar på lite retro/clean stuk smile Men skippa neon, lite dioder kan bli snyggt, men inte för mkt bara

940R
19 januari 2009 · 1 567 Inlägg

DaNi8331 skrev:
Tycker ni jag ska köpa en risig Ford Mondeo som har gått 37tusen mil och styla den istället då ?

Vänta några år och väx upp och inse hur löjligt detta kommer bli.. Spara pengarna till en Nya riktig bil med lite fart och fläkt ifrån början.Ingen kommer bli impad av detta bygga så är det bara..big_smile

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
DaNi8331
19 januari 2009 · 121 Inlägg

Hittade denna http://www.m-99.co.uk/Car_Bodykits/Ford … ondeo.html
Den längs upp som är röd. Hur mycket är £169.95 i Svenska kronor ?

Isåfall behåller jag Mondeon

DaNi8331
19 januari 2009 · 121 Inlägg

Det var visst £389.95 ..hmm Visst är det 3890kr ?

Akka
19 januari 2009 · 1 174 Inlägg

asså seriöst?  Ska du ha i en zetec motor? Då måste du byta fäste, bränslepump, växellåda osv osv!

Men fan... Om du är seriös med allt detta kom in till stockholms bästa återförsäljare till ford! (www.kindwalls.se)

Du är varmt välkommen!

TritoN Motorburen Ungdom
19 januari 2009 · 499 Inlägg

Vet inte vad ni tycker men i mina ögon är fiesta en jävla skit bil, dom är så fula så man undrar ju om inte man borde få betalt för att köpa dom. Bilar som Fiesta, nu syftar jag på dom äldre går inte styla, hur du än gör kommer det se ut som världens bonn trimm edition med atraktor styling så det heter fjortisragg på g. Men det är helt vad jag tycker, men visst kasta i en värr motor men strunta i neonet.

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
falkn
19 januari 2009 · 76 Inlägg

Nja snarare ca 4800 kr plus frakt. Vilket är mer än vad din fiesta är värd. Alltså. Inte för att vara taskig, men hade jag varit du hade jag skippat all denna styling tills du har råd att köpa en riktig bil. Det är inte värt att lägga tusentals kronor på en bil som inte är värt mer ändå. Du får aldrig igen pengarna om du får nåt alls för fiestan. Att slänga i motorn från mondeon kommer aldrig fungera utan extremt mycket jobb. Dessutom är den typen av styling du nämner ganska ute, om det nu nånsin varit inne.

falkn
19 januari 2009 · 76 Inlägg

TritoN skrev:
Vet inte vad ni tycker men i mina ögon är fiesta en jävla skit bil, dom är så fula så man undrar ju om inte man borde få betalt för att köpa dom. Bilar som Fiesta, nu syftar jag på dom äldre går inte styla, hur du än gör kommer det se ut som världens bonn trimm edition med atraktor styling så det heter fjortisragg på g. Men det är helt vad jag tycker, men visst kasta i en värr motor men strunta i neonet.

Du kör ju själv en 740 gl iofs. Eller, kommer väl göra när du får körkort.

DaNi8331
19 januari 2009 · 121 Inlägg

Så vad ska jag göra? Nu pratar jag om en Mondeo..
Funderar på att ta den, Sälja Fiestan, Köpa detta Kjolpaket http://www.m-99.co.uk/Car_Bodykits/Ford … ondeo.html
sen sätta dit Turbo Eventuellt..

Sen lite Småstyling. Men lyssnar nog på er, Inget ändrör med neon.. Blir garanterat Neon under och vid fötterna.. Sen kanske bak vid basen.

EDIT: Sänka den med fina fälgar kanske skulle vart nått också..

Senast redigerat av DaNi8331 (19 januari 2009)

DaNi8331
19 januari 2009 · 121 Inlägg

Tänkte säga: Ska han med en 740 säga..wink

falkn
19 januari 2009 · 76 Inlägg

DaNi8331 skrev:
Så vad ska jag göra? Nu pratar jag om en Mondeo..
Funderar på att ta den, Sälja Fiestan, Köpa detta Kjolpaket http://www.m-99.co.uk/Car_Bodykits/Ford … ondeo.html
sen sätta dit Turbo Eventuellt..

Sen lite Småstyling. Men lyssnar nog på er, Inget ändrör med neon.. Blir garanterat Neon under och vid fötterna.. Sen kanske bak vid basen.

Hur hade du tänkt att turbokonvertera den. Känns som bortslösade pengar. Dessutom på en motor som rullat 37k mil? Hade jag varit du hade jag behållt någon av bilarna. Den som går igenom nästa besiktning helst. Sen sparat pengarna tills man har råd att köpa något riktigt som, iaf enligt somliga, kan vara värt att lägga pengar på.

Tega Yrkesförare
19 januari 2009 · 1 073 Inlägg

TritoN skrev:
Vet inte vad ni tycker men i mina ögon är fiesta en jävla skit bil, dom är så fula så man undrar ju om inte man borde få betalt för att köpa dom. Bilar som Fiesta, nu syftar jag på dom äldre går inte styla, hur du än gör kommer det se ut som världens bonn trimm edition med atraktor styling så det heter fjortisragg på g. Men det är helt vad jag tycker, men visst kasta i en värr motor men strunta i neonet.

Det där var väl och kasta sten i glashus?... roll


För övrigt tycker jag trådskaparen ska fortsätta med det han vill oavsett vad folk tycker eller vad som är ute, det hade iaf jag gjort!

DaNi8331
19 januari 2009 · 121 Inlägg

Man kan alltid göra en bil fin om man är beredd på att lägga ut pengar så. Pajjar den motorn så köper jag väll en ny begangnad.

falkn
19 januari 2009 · 76 Inlägg

Det jag menar är att du antagligen hade sparat pengar i längden om du hade sparat och köpt ett bättre utgångsobjekt.

Navkapsel
19 januari 2009 · 4 637 Inlägg

BboyLuna skrev:
Gillar du bilen?fortsätt jobba med den;O)En sak bara intget tattarstyling mitt råd..försök o få den clean skaffa ett par riktigt shyssta fälgar förs o främst ;O)

Jag håller med!
Kul tanke föressten att styla en Fiesta, varför göra som alla andra? En rätt stylad gammal Fiesta är tuffare och ger mer uppmärksamhet än t ex en stylad Focus.

Men vill du ha lysande ändrör o s v, köp det! Man ska alltid gå efter egen smak.

Senast redigerat av EmilHammarlund (19 januari 2009)

Smajly
19 januari 2009 · 3 059 Inlägg

falkn skrev:
Det jag menar är att du antagligen hade sparat pengar i längden om du hade sparat och köpt ett bättre utgångsobjekt.

Jobba på med din fiesta, så kommer du också få lite erfarenhet och antagligen jobba på lite problemlösningar under byggets gång.. Egna ideer och sånt som du kan ta med dig till nästa bil du ska ge dig på.. då kan det bara bli bättre o bättre.. Bry dig inte om allt jädra gnäll om att det är skitbil eller sånt.
Det är ju upp till dig om du vill "fixa" lite med den och passar det inte alla gnällrövar behöver dom inte läsa tråden heller.  Alla ska vi börja någonstans.

Tycker de kan bli roligt att se vad du kommer göra med den.. Bara hoppas du tar åt dig av konstruktiva inlägg på vägen så kan det bli litta fräckt.

Senast redigerat av Smajly (19 januari 2009)

Svurre
19 januari 2009 · 55 Inlägg

It's gonna be LEGEN.......WAIT FOR IT........DARY!

DaNi8331
19 januari 2009 · 121 Inlägg

Ska nog Styla Mondeo istället. Mer krut i den utan att jag behöver byta motor, Mer delar osv...
http://www.m-99.co.uk/Car_Bodykits/Ford … ondeo.html
Första och andra bilder där, Det Kjolkitet ska jag köpa, Kostar 5300 ungefär.
http://www.blocket.se/vi/19888236.htm?ca=5_s Skulle vara perfekt !
Sen Kanske sänka den..

Måla den Röd med mattsvart huv.., Sk höra med nån om dom kan photoshopa till en..

Senast redigerat av DaNi8331 (19 januari 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang