Styla min Fiesta (Första bil)

bombare
19 januari 2009 · 282 Inlägg

dimljus

loudness
19 januari 2009 · 4 554 Inlägg

nog med snack om annat håll er till projektet. och använd en vänligare attityd.

falkn
19 januari 2009 · 76 Inlägg

Förstår inte meningen med att ha ett "diskusionsforum" om man inte får diskutera. Dagisnivå på det hela. "Alla ska skriva snälla saker om alla".

DaNi8331
19 januari 2009 · 121 Inlägg

Dimljus ska klart dit ! Blir mycket snyggare smile Tack för förslaget (Y)

Navkapsel
19 januari 2009 · 4 637 Inlägg

Det blir mer dagisnivå om man har ovänlig attityd. Har något ett projekt kan man komma med vettig kritik och förslag som kan hjälpa personen men inte hålla på och bråka...

Senast redigerat av EmilHammarlund (19 januari 2009)

Rquired Allmänt envis
19 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Klart man kan styla en Fiesta om man känner för det, man kan göra rätt mkt på en sådan för vad kjolpaketet kostar till en "riktig" bil som alla här inne refererar till.

EDIT: men ingen tråd är rolig utan bilder...

Senast redigerat av Rquired (19 januari 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
loudness
19 januari 2009 · 4 554 Inlägg

som sagt det motiverar inte projektägaren att höra din bil är skitful skota den och köp en nyare när man på ett vänligare sätt kan skriva bilen är inte riktigt min smak men förstår att du kanske inte har förutsättningar att ha en annan så lycka till, konstruktiv kritik istället för tomma gör stäminingen mycket bättre.

Lycka till med fiestan!

SoNic- Okejbratja
19 januari 2009 · 255 Inlägg

AMAGAD tjacka en bmw 325 me turbo å åk fort!!! skit i massa onödigt neon å skit tar ju bah en massa plats å vikt...! LÄTTA Å TRIMMA! min åsikt men men alla kan ju inte va fartglada....

BMW 325 e36 (1994)
DaNi8331
19 januari 2009 · 121 Inlägg

öhm. Ja det första jag vill ha är böter..

Ska styla Mondeon säger jag juh smile

Gör en ny tråd när jag har köpt den... Ungefär runt 1 Feb...
Han som ska sälja den väntar på en ny bil, men säljer han inte så fortsätter jag med Fiestan.
Har inte kunna gjort nå på fiestan då den står nere hos min Farbror som just nu lånar ut garaget till en annan såhmm

falkn
19 januari 2009 · 76 Inlägg

EmilHammarlund skrev:
Det blir mer dagisnivå om man har ovänlig attityd. Har något ett projekt kan man komma med vettig kritik och förslag som kan hjälpa personen men inte hålla på och bråka...

Har inte varit otrevlig. Läs om. Har kommit med konstruktiv kritik också. Orkar inte argumentera med personer som dig.

snoddas
19 januari 2009 · 1 142 Inlägg

skulle skippat allt neon då ja själv tycker de är helt ute med neon... dom ända som fortfarande sätter i neon i bilarna är epa raggare...skippa tärningarna helt och hållet. och sätt på 2.5tums avgas istället. kan köpa på biltema och bygga själv

TritoN Motorburen Ungdom
19 januari 2009 · 499 Inlägg

falkn skrev:

TritoN skrev:
Vet inte vad ni tycker men i mina ögon är fiesta en jävla skit bil, dom är så fula så man undrar ju om inte man borde få betalt för att köpa dom. Bilar som Fiesta, nu syftar jag på dom äldre går inte styla, hur du än gör kommer det se ut som världens bonn trimm edition med atraktor styling så det heter fjortisragg på g. Men det är helt vad jag tycker, men visst kasta i en värr motor men strunta i neonet.

Du kör ju själv en 740 gl iofs. Eller, kommer väl göra när du får körkort.

Vet inte, men jag antar att du inte kollat på mitt motorbygge.. Sedan uttryckte jag mig inte som att det skulle vara något dåligt med en fiesta, eller ? Du verkar ta det som det. Jag sa och skrev att det var vad jag tyckte ..

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
DaNi8331
19 januari 2009 · 121 Inlägg

alla är emot mig med Neon wink Jag tycker neon är snyggt och kommer att använda det. Neon under och vid fötterna kommer garanterad åka dit ialfall.
Vad tycker ni om en Scoop ?

DaNi8331
19 januari 2009 · 121 Inlägg

"och sätt på 2.5tums avgas istället" Bara det inte blir för mycket ljud. Menar du hela avgasröret eller bara Ljuddämpare/ändröret nu ?

falkn
19 januari 2009 · 76 Inlägg

Du uttryckte inte dig som att det skulle vara något dåligt med fiesta?

"Vet inte vad ni tycker men i mina ögon är fiesta en jävla skit bil, dom är så fula så man undrar ju om inte man borde få betalt för att köpa dom."

Nej, du uttryckte ju inget dåligt om fiesta.

Det jag ser på dina bilder är att du har tvättat och målat vissa delar samt honat blocket. Det är ju duktigt, visst, men dina GL hästar lär inte bli många fler för det. Sen tycker jag att det är lite samma grej att styla en fiesta som en volvo 740. Du skriver själv att gamla bilar inte går att styla, men din bil är nog inte mycket nyare än fiestan om den nu inte är äldre. För mig finns det inget som skriker mer "bondtrimm edition" som du så fint uttryckte det, än just än stylad och småtrimmad volvo 740.

Uppmärksamma nu dock att jag inte uttryckte mig som att det skulle vara något dåligt med en 740. Jag bara skrev det jag tyckte. Du uttryckte dig själv likadant, inte sant? smile

Nu tänker inte jag kommentera mer i denna tråden.

Pikey
19 januari 2009 · 2 283 Inlägg

TritoN skrev:

falkn skrev:

TritoN skrev:
Vet inte vad ni tycker men i mina ögon är fiesta en jävla skit bil, dom är så fula så man undrar ju om inte man borde få betalt för att köpa dom. Bilar som Fiesta, nu syftar jag på dom äldre går inte styla, hur du än gör kommer det se ut som världens bonn trimm edition med atraktor styling så det heter fjortisragg på g. Men det är helt vad jag tycker, men visst kasta i en värr motor men strunta i neonet.

Du kör ju själv en 740 gl iofs. Eller, kommer väl göra när du får körkort.

Vet inte, men jag antar att du inte kollat på mitt motorbygge.. Sedan uttryckte jag mig inte som att det skulle vara något dåligt med en fiesta, eller ? Du verkar ta det som det. Jag sa och skrev att det var vad jag tyckte ..

Kasta inte sten i Glashus TritoN...
Sen undrar jag vad du menar med motorbygge?

R.I.P. Michael Jackson!
snoddas
19 januari 2009 · 1 142 Inlägg

DaNi8331 skrev:
"och sätt på 2.5tums avgas istället" Bara det inte blir för mycket ljud. Menar du hela avgasröret eller bara Ljuddämpare/ändröret nu ?

ja de är ju upp till dig själv. kan ju köra 2" med ljuddämpare som vanligt hela vägen me. ja ska bygga om mitt avgas på min 745a. då ska ja börja bygga vid katten och bakåt med 2.5" och med ljuddämpare då ja inte vill ha de klassiska epa ljudet alla här ute där ja bor vill ha.


ja tycker inte om fiestan så mycket. men alltid roligt med udda byggen. en som bygger om en likadan fiesta som dig nu och ska köra old school stuk på den. har inte länken till den men du kanske kan få tips därefrån

Peete
19 januari 2009 · 134 Inlägg

Go for it DaNi8331!
Skippa allt skitsnack i den här tråden, man skapar ju ett projekt för att man vill modifiera en bil oavsett om det är en skyline eller en fiesta. Så fånigt att alla klagar på att en fiesta är så ful och så dålig och allting, ju sämre en bil är ju bättre (tycker jag!) för då blir dem mer udda och sticker ut ifrån mängden.
Angående det du tänker göra på bilen så säger jag bara, gör som du själv känner för.
Jag personligen skulle satsa på ett par snygga fälgar med låg profil, sänkning, lack, sen då ljudbygge med en snygg installation och sen kanske någon snygg stripe eller något. Att satsa på effekt i en fiesta tycker jag känns onödigt eftersom det blir nog ganska mycket pengar.

Men som sagt, fortsätt och satsa på fiestan!
Gillar ovanliga byggen som kanske inte behöver vara så kostsamma.

MVH Peete

Senast redigerat av Peete (19 januari 2009)

DaNi8331
19 januari 2009 · 121 Inlägg

Japp har sett den, men gillar inte den riktigt.. Visst. Det är jävligt najs men inte riktigt min smak.
Hur ska man veta om det blir olagligt då. Bygger jag ett eget avgasrör med 2.5" och det blir olagligt, Vad ska jag göra då då ? Lite jobbigt att slösa bort onödogt om det finns bättre alternativ..

DaNi8331
19 januari 2009 · 121 Inlägg

Jag tror jag behåller och stylar både Fiestan och Mondeon..
Men med min inkomst just nu: 350kr månaden så dröjer det 1 år innan jag får Kjolpaket till mondeon yikes sad
Fan asså, Ingen som vet nån som säljer ett begangnat sånnt ? sad

Med Mondeon ska jag : Köpa Kjolpaket,Sänka,runt 17" fälgar, Måla den röd med Mattsvart huv.

Men vet inte vilken jag ska kosta på mest, Blir förmodligen Mondeon, Då kan jag ha den som "Seriösare bygge" och Fiestan som lite "lekstylar" bil och Isbil på vintern smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang