Köpa s40 2.0T

Novemuna
19 januari 2009 · 98 Inlägg

Hej!

Jag går i banorna att köpa en s40 2.0T då den ligger i en vettig prisklass och finns i väldigt fina exemplar, dock så har jag inte riktigt koll på allt man ska tänka på innan man slår till... det jag vet är att kamremen bör vara bytt innan 12- 16000 mil.
Sen har jag hört, men mest gällande s40 T4 att styrboxarna kan bli kassa efter ett x antal mil, vet ej om detta stämmer för s40 2.0T.

Sen förutom detta så skulle jag gärna vilja se om någon vet en sida med bra priser när det gäller styling sov.

Daniel.

Senast redigerat av Novemuna (19 januari 2009)

Saab 900 2.0T "179 Hästarn" (1997)
-Akerfeldt-
19 januari 2009 · 2 638 Inlägg

Jag har en s40 2,0t -03. Är hur nöjd som helst med min, har kört 4000mil på de 2 åren jag haft den utan några som helst problem.

Om det är något speciellt för s40 man ska titta på vet jag inte, annars kolla det vanliga, rost m.m. Beror på om du hade tänkt dig en fas 1 eller fas 2, fas 1:orna är mer kända för att rosta.

Vad det gäller styling finns det mycket på b.la. www.realcar.se www.hova.com samt www.samsteffansson.se

Hoppas att jag kunde hjälpa till litegrann iallafall smile

DusanMandick Random Hero
19 januari 2009 · 4 047 Inlägg

kört en del fas 1or på jobbet, o växelspakarna blir "lösa" efter ett tag o växellägena blir konstiga. svårt o förklara men antar att x40 ägarna vet va ja menar o kan förklara bättre

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Muttley
19 januari 2009 ·

DusanMandick skrev:
kört en del fas 1or på jobbet, o växelspakarna blir "lösa" efter ett tag o växellägena blir konstiga. svårt o förklara men antar att x40 ägarna vet va ja menar o kan förklara bättre

vet inte vad du menar=). för jag har aldrig kört en med "lös" växelspak.

R_fused There is no replacement for displacement
19 januari 2009 · 630 Inlägg

Kan tänka mig att det är renaultlådorna på de mindre motorerna som blir slappa, har aldrig märkt de på min. Det är t4 från 1998 som styrboxarna kan va dåliga på.

Köp min annars! 65 000 så är den din:)

Tessan
19 januari 2009 · 7 Inlägg

Skriv gärna in din fråga på www.x40nordic.com så får du många vettiga svar och tips.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang