NETTAN´s Honda civic coupe! My baby is gone... *såld*

tobbeh78 !
4 mars 2010 · 543 Inlägg

Asse_: Om du inte gillar det du ser i den här tråden varför tittar du?
Det lilla jag har hört från er som förespråkar jdm och club jdm så är det ingen direkt positivt marknadsföring, för hur ni håller på mot Nettan, säkert mot andra också.

Om du nu ska kritisera hur andra bygger sina bilar så kanske du borde lägga upp din bil, men det kanske är för mycket begärt.. wink

Trött och bitter?? javisst!
MilleN
4 mars 2010 · 9 108 Inlägg

Asse_ skrev:

_Zuperior_ skrev:
Följande bild kommer troligt vissa människor att se ut som en fågelholk i ansiktet av och tänka ska hon
verkligen på med den?? Ja det ska jag big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/87560/867483_glcs1g.jpg
Min nya front som väntar på hämtning och testmontering big_smile

http://i67.photobucket.com/albums/h308/ … k/sigh.jpg

Och där åkte Asse på ännu en varning, det är skillnad på konstruktiv kritik och att hela tiden kommentera och nu till och med lägga in omogna bilder bara för att det inte är din smak. Sluta att hela tiden läsa tråden om det stör dig så mycket. Inget mer snack om JDM i den här tråden nu TACK.

Asse_ clubjdm.se
4 mars 2010 · 462 Inlägg

tobbeh78 skrev:
Asse_: Om du inte gillar det du ser i den här tråden varför tittar du?
Det lilla jag har hört från er som förespråkar jdm och club jdm så är det ingen direkt positivt marknadsföring, för hur ni håller på mot Nettan, säkert mot andra också.

Om du nu ska kritisera hur andra bygger sina bilar så kanske du borde lägga upp din bil, men det kanske är för mycket begärt.. wink

Detta har inget med JDM stilen att göra eller Club JDM Of Sweden. Utan tråden roar mig helt enkelt. Spelar ingen roll vad om hon skulle bygga jänkare eller DTM eller ens JDM. Jag kollar tillbaks för tråden är rolig imo. Det finns många andra styling byggen här, men jag har ändå respekt för deras byggen och tiden de lägger ner för att de gör något de tycker om...

Japp, det är lite för mycket begärt. smile

Tack Millen smile

Senast redigerat av Asse_ (4 mars 2010)

www.clubjdm.se
NETTAN Girls go fast
4 mars 2010 · 893 Inlägg

Asse_ skrev:

tobbeh78 skrev:
Asse_: Om du inte gillar det du ser i den här tråden varför tittar du?
Det lilla jag har hört från er som förespråkar jdm och club jdm så är det ingen direkt positivt marknadsföring, för hur ni håller på mot Nettan, säkert mot andra också.

Om du nu ska kritisera hur andra bygger sina bilar så kanske du borde lägga upp din bil, men det kanske är för mycket begärt.. wink

Detta har inget med JDM stilen att göra eller Club JDM Of Sweden. Utan tråden roar mig helt enkelt. Spelar ingen roll vad om hon skulle bygga jänkare eller DTM eller ens JDM. Jag kollar tillbaks för tråden är rolig imo. Det finns många andra styling byggen här, men jag har ändå respekt för deras byggen och tiden de lägger ner för att de gör något de tycker om...

Japp, det är lite för mycket begärt. smile

Tack Millen smile

Jag lägger ner tid när jag har tid. det får ta den tid det tar för mitt bygge, dels för att jag har häst som även han ska ha sitt, dels för att jag jobbar väldigt varierat. Hondan är min första bil och första bil som jag försöker så mycket jag kan själv med. Har aldrig ägt en moppe och aldrig skruvat med nått förut. Är hästtjej i rund och botten.
Om du bara har skit att komma med så gör de nån annanstans. Sjukt trött på folk som dig som är exert på att klaga men vågar fan inte ha nått uppe själv...

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874
Honda Civic Coupè "Angel Dust" (1994)
Asse_ clubjdm.se
4 mars 2010 · 462 Inlägg

tobbeh78 skrev:
Asse_: Om du inte gillar det du ser i den här tråden varför tittar du?
Det lilla jag har hört från er som förespråkar jdm och club jdm så är det ingen direkt positivt marknadsföring, för hur ni håller på mot Nettan, säkert mot andra också.

Om du nu ska kritisera hur andra bygger sina bilar så kanske du borde lägga upp din bil, men det kanske är för mycket begärt.. wink

Sen tycker jag att det är synd att du dömer en stil efter hur två personer är som är intresserade av den stilen. Gör du så med andra saker i livet? Som till exempel demokrati, partier etc?

Du har ju en nästan 100% JDM bil själv och det är tråkigt att du inte gillar den stilen som din bil är på...

En projekttråd kommer komma upp på min bil på Club JDM när jag känner att tiden är rätt och när jag får klart med min sponsor (Rising Sun Performance) hur vår deal ser ut.

Här kommer min konstruktiva kritik.
Jag tycker det är riktigt kul att du valt en Honda som utgångspunk för ditt projekt. Men sen tycker jag allt bara blir fel. Du väljer att köpa delar som var inne att ha på styling bil år 2002... Tråkigt. Sen köper du delar som i princip 70% av alla Honda styling bilar har, och du pratar om att du går efter din egna stil...
Sen handlade styling om att förbättra sin bils prestanda och sätta en egen prägel på bilen (detta har tappat sitt värde helt idag då styling idag är något helt annat imo)

Du kommer säkert tycka min Honda är skit sen, varför har man Bride stolar istället för Sparco, varför man har tagit ut alla högtalare, varför man har en moca ratt från Key Racing, varför i tusan man har sänkt bilen så mycket etc... Men det är saker jag kan leva med, och jag vill gärna höra de åsikterna, för ärligt talat så inspirerar det mig till bygga mer eget och personligt...

Mitt tips hade varit att satsa mer på prestanda då det är vad honda är... Och satsa mer på egna lösningar och unika saker, istället för saker som redan finns etc, om du nu ska hålla på med styling.

Och Nettan, jag är inte rädd för att visa upp vad jag har, snarare tvärtom. Det är bara kul att synas. Och det kommer du få se, och bara för att vara extra tydligt kommer jag ha en liten sak som du har inspirerat mig med.

Senast redigerat av Asse_ (4 mars 2010)

www.clubjdm.se
Krist
4 mars 2010 · 716 Inlägg

Seriöst, kan folk få bygga enligt deras smak, vad plånboken tilllåter och det dom själva gillar? Folk som bara är negativa ser jag som avundsjuka litegrann. Eller får hon dålig kritik för hon kan bygga och inte era flickvänner?

Skärp er nu folk! Gillar ni inte det hon gör, klicka bort er å läs en annan tråd...

Du gör ett bra jobb även om de går sakta! Fortsätt så och skit i folk som bara är avundsjuka!

Mvh, Krist.

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
Asse_ clubjdm.se
4 mars 2010 · 462 Inlägg

Krist skrev:
Seriöst, kan folk få bygga enligt deras smak, vad plånboken tilllåter och det dom själva gillar? Folk som bara är negativa ser jag som avundsjuka litegrann. Eller får hon dålig kritik för hon kan bygga och inte era flickvänner?

Skärp er nu folk! Gillar ni inte det hon gör, klicka bort er å läs en annan tråd...

Du gör ett bra jobb även om de går sakta! Fortsätt så och skit i folk som bara är avundsjuka!

Mvh, Krist.

Och för att det är en tjej som bygger så betyder det direkt att man är avundsjuk och är desperat singel när man ger negativ kritik. Om man får ge positiv kritik får man väll ge negativ kritik också. Om man bara skulle ge positiv kritik skulle saker inte utvecklas...

Senast redigerat av Asse_ (4 mars 2010)

www.clubjdm.se
Krist
4 mars 2010 · 716 Inlägg

Asse_ skrev:

Krist skrev:
Seriöst, kan folk få bygga enligt deras smak, vad plånboken tilllåter och det dom själva gillar? Folk som bara är negativa ser jag som avundsjuka litegrann. Eller får hon dålig kritik för hon kan bygga och inte era flickvänner?

Skärp er nu folk! Gillar ni inte det hon gör, klicka bort er å läs en annan tråd...

Du gör ett bra jobb även om de går sakta! Fortsätt så och skit i folk som bara är avundsjuka!

Mvh, Krist.

Och för att det är en tjej som bygger så betyder det direkt att man är avundsjuk och är desperat singel när man ger negativ kritik. Om man får ge positiv kritik får man väll ge negativ kritik också. Om man bara skulle ge positiv kritik skulle saker inte utvecklas...

Kände du dig träffad? Där visar de sig att min teori ang avundsjuka kanske stämmer litegrann...

Men, negativ kritik kan du väl begränsa lite? Inte i varje sida...

Mvh, Krist.

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
Asse_ clubjdm.se
4 mars 2010 · 462 Inlägg

Krist skrev:

Asse_ skrev:

Krist skrev:
Seriöst, kan folk få bygga enligt deras smak, vad plånboken tilllåter och det dom själva gillar? Folk som bara är negativa ser jag som avundsjuka litegrann. Eller får hon dålig kritik för hon kan bygga och inte era flickvänner?

Skärp er nu folk! Gillar ni inte det hon gör, klicka bort er å läs en annan tråd...

Du gör ett bra jobb även om de går sakta! Fortsätt så och skit i folk som bara är avundsjuka!

Mvh, Krist.

Och för att det är en tjej som bygger så betyder det direkt att man är avundsjuk och är desperat singel när man ger negativ kritik. Om man får ge positiv kritik får man väll ge negativ kritik också. Om man bara skulle ge positiv kritik skulle saker inte utvecklas...

Kände du dig träffad? Där visar de sig att min teori ang avundsjuka kanske stämmer litegrann...

Men, negativ kritik kan du väl begränsa lite? Inte i varje sida...

Mvh, Krist.

ahahaa, Suck*

Tror du får läsa det jag skrev igen. Men för att svara. Nej, jag är inte avundsjuk på Nettan som bygger på sin Honda.

Senast redigerat av Asse_ (4 mars 2010)

www.clubjdm.se
Krist
4 mars 2010 · 716 Inlägg

Va de darför du citera mig 2 gånger?

suck för sånna som dig, synnd att ni gör och är som ni är mot andra.

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
JDMy00 ClubJDM.se
4 mars 2010 · 1 608 Inlägg

Tips till att göra allting bättre.. skippa allt vad kjolpaket heter, på med ett par snygga fälgar, bort med vingen, sätt dit alla original lampor på bilen, sänk den, lacka om.

Mazda Mx-5 (1999)
NETTAN Girls go fast
4 mars 2010 · 893 Inlägg

Asse_ ja jag är singel, men jag är INTE desperat. Jag skiter i om det var inne 02, jag gör de jag tycker är snyggt. De bilder jag sett på JDM tilltalar mig inte. Vill jag ha mer effekt köper jag mig en annan bil. Och ja jag har planer på en annan japanare till sommaren med mer hk.

Krist: Tack att nån mer förstår att jag mig. Gör jag gör ju det jag gillar. Klär mig som jag gillar. Sminkar mig som jag gillar osv. smile

JDMy00 : Never ever att jag kommer sätta tillbaka fula orginal lampor, ta bort vingen och köpa nya fälgar. MEN jag kommer lacka om den och sänka den.
Med hälsling från både mig och Millen: Inget mer snack om JDM i den här tråden nu TACK.

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874
Honda Civic Coupè "Angel Dust" (1994)
tobbeh78 !
9 mars 2010 · 543 Inlägg

Hur går det med barbie?
gjort något mer?

Trött och bitter?? javisst!
NETTAN Girls go fast
10 mars 2010 · 893 Inlägg

tobbeh78 skrev:
Hur går det med barbie?
gjort något mer?

De går sakta frammåt, har iaf hissat upp henne och kollat hur de ser ut med att få dit japsen och har iaf vart och beställt färg att lacka delar invändigt med.
Hittade en riktigt underbar färg på Meca men då skulle de dröja så länge innan Johan skulle beställa hem färg därifrån så åkte till Färgbolaget och kollade igenom efter samma färg där och TLL SLUT hittade jag nästan samma undrbara färg. Så imorgon ska jag upp och hämta den. Så bild kommer då big_smile

Ni får hållas på sträckbänken wink Men den kommer iaf INTE att bli rosa.

Letar vidare efter en snygg häck åt henne, sidokjolar har jag redan hittat. Om jag inte hittar nå snyggare på Elmia så kommer de att beställas från www.tuningshop.se

Sen hoppas jag på att sportstolarna kommer in snart. Eller de SKA in innan Elmia iaf smile

Bjussar på lite pixs wink




https://www1.garaget.org/gallery/archive/87560/874911_761vic.jpg
TILLFÄLLIG framrute text, Ombyggnad pågår wink




https://www1.garaget.org/gallery/archive/87560/874912_9e8w6j.jpg
Up in the air, kollat hur de kommer se ut med japsdämparen. Nuvarande utblås är lika litet som ingången till japsen kommer vara :s




https://www1.garaget.org/gallery/archive/87560/874913_jdkkls.jpg
Skylten som ligger i framrutan wink Kolfiber skylthållare, mumms!

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874
Honda Civic Coupè "Angel Dust" (1994)
Pecustom
11 mars 2010 · 297 Inlägg

mycke skit i tråden men.
men det var nice framspoiler keep up the good work!
/pär.E

LillNaisarn
11 mars 2010 ·

Förstår inte grejen, om jag ser ngn tråd jag inte gillar då håller jag helt enkelt mig borta från tråden eller låter bli helt & hållet kommentera. Man får helt enkelt respektera att alla har olycka tycke och smak, huvudsaken är att TS blir nöjd med sin bil. För hon bygger väll ändå bilen åt sig själv och ingen annan.

(Sorry för O.T)
Lycka till!

kourosh Honda Performance Club
11 mars 2010 · 236 Inlägg

asså man får tycka vad man vill, du kan inte förvänta dig att alla som skriver ska ge positiv kritik.
folk får skriva vad de vill här, så länge det inte är kränkande på nåt sätt.
själv gillar jag både JDM och "Fast and furious" stuket men FYI detta är inte Fast and furious stuk. detta är wunderbaum stuk eller så kallad raggare stuk. inte min åsikt utan detta är info wink  (negativ kritik)

men härligt att du kämpar iaf (positiv kritik)

ber om ursäkt för OT, mer bilder och info om hur det går med bilen.

Senast redigerat av kourosh (11 mars 2010)

hpc: korre
Kör: Civic Type-R FN2
NETTAN Girls go fast
11 mars 2010 · 893 Inlägg

mq_kille skrev:
mycke skit i tråden men.
men det var nice framspoiler keep up the good work!
/pär.E

jepp de är en hel del... hmm

tak, aa jag gillar den verkligen. extremt eller inget tongue

..........................................................................................................................................................

LillNaisarn
Idag 18:16:54 Förstår inte grejen, om jag ser ngn tråd jag inte gillar då håller jag helt enkelt mig borta från tråden eller låter bli helt & hållet kommentera. Man får helt enkelt respektera att alla har olycka tycke och smak, huvudsaken är att TS blir nöjd med sin bil. För hon bygger väll ändå bilen åt sig själv och ingen annan.

(Sorry för O.T)
Lycka till!

Jo precis är samma sak hos mig, troligen hos de flesta att ma skiter i att kommentera andras byggen då.
Jag gör det som jag tyker om, är ju jag som ska köra den.

Tack smile

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


kourosh
Idag 20:23:38 asså man får tycka vad man vill, du kan inte förvänta dig att alla som skriver ska ge positiv kritik.
folk får skriva vad de vill här, så länge det inte är kränkande på nåt sätt.
själv gillar jag både JDM och "Fast and furious" stuket men FYI detta är inte Fast and furious stuk. detta är wunderbaum stuk eller så kallad raggare stuk. inte min åsikt utan detta är info   (negativ kritik)

men härligt att du kämpar iaf (positiv kritik)

ber om ursäkt för OT, mer bilder och info om hur det går med bilen.

Självklart får alla tycka olika. Jobbigt om alla skulle tycka lika. Förväntar mig inte bara posetiv kritik, verkligen inte. Bara bra om folk tipsar om hur de kan bli bättre. Men man behöver inte fortsätta tjata i evigheter.
Raggar stuk och wunderbaum stuk??? De kan jag ju knappast hålla med om att de är. Raggarstuk är ju inhoppade pilsner häckar, gamla risiga mercor osv...

Tack iaf. Kommer mer bilder imorn. Idag har jag bara hämtat hem mina saker från garaget där jag var och grejjade pga olika saker. (Läs bloggen)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Förutom att ha hämtat hem japsdämparen och fronten så har jag plockat ner fläkt galler och handtag joxxen ( de som tidigare lackats silver) är idag ner slipade. Färgen är hämtad från Färgbolaget. Så imorn blir de att in handla lite saker till under arbetet och förhoppningsvis hinna lacka sakerna. Så tyvärr kommer det bilder imorgon. God natt.

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874
Honda Civic Coupè "Angel Dust" (1994)
Andreas79
12 mars 2010 · 3 968 Inlägg

Låt var och en göra som den vill med sin bil, självklart
ska man kunna ta både positiv och negativ kritik,
men tycker att vissa skriver lite väl taskigt i tråden här,
vilket absolut inte är schysst. Tråden blir förstörd till slut,
fortsätt uppdatera och lägga upp bilder här!

Och till de som stör sig på saker: Låt bli att kommentera
då? alla kör sitt eget stuk på sin bil, så varför klaga då
hela tiden ?

Nog om detta... sluta klaga så fruktansvärt här ! yikes
Löjligt och gnälla på nån så hela tiden konstant i denna
tråd... nu får det räcka annars blir det bara tråkig stämning!



Uppdatera din tråd nu som vanligt och LYCKA TILL MED BILEN! smile

Senast redigerat av Andreas79 (12 mars 2010)

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
NETTAN Girls go fast
24 mars 2010 · 893 Inlägg

Nu blir jag galen yikes har försökt ladda upp bilder på det jag lackat. MEN de går fan inte. De går inte att lägga in bilderna från telefon till datorn. Har mmsat över de till 3 olika personer och fått de tillbaka över MSN men de funkar inte. Har fått de skickade på mail, men inte fan funkar de heller.... sad

Men det som förut var lackat i silver är nu mer bortslipat, grundat och lackats om till LILA big_smile
La 2 lager färg och ett lager med klarlack. Vart riktigt jävla bra big_smile

Ska försöka be nån ta kort och lägga in i sin dator ist.
Så kommer de bilder när allt sitter på sin plats i bilen ist smile

På fredag blir de nog att få dit japsen och kanske kolla på hur fästerna till sportstolarna ska sitta.

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874
Honda Civic Coupè "Angel Dust" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang