Strömkabel från biltema

Drönirettab
31 januari 2009 · 21 761 Inlägg

Folk har använt Biltemas strömkablar utan problem förut åtminstone, hur det är i dagens läge med kopparinnehållet i deras kablar vet jag dock inte. Lågnivåkablarna har en del haft problem med och då är det själva kontakterna som brukar bråka. En del kontakter glappar och en del sitter ruskigt hårt så att det är problem att få loss dem.

Niklas12
31 januari 2009 · 128 Inlägg

Hur är det med kjellocompanys strömkablar då?

Faniskogen Skogsfan
31 januari 2009 · 649 Inlägg

Skillnaden kan väll vad jag förstått, ibland vara att det är aluminium med i kabelhistorian? Så var det iaf i ett kit jag köpte för ett tag sedan, kopparbeklädda aluminiumkablar.
Sedan i kickerkitet jag köpte senast så skulle det tydligen vara silver med i kabeln också vilket jag har förstått ska leda bättre än koppar? Så kan kanske vara en del materialskillnad på dyrar respektive billigare kablar.
Och sedan självklart hur lätthanterliga dem är, böjbara osv, kickerkitet är som en liten gummislang gämfört med en stålbalk i jämförelse med billiga kit.. eller ja, nästan iaf, väldigt mycket skillnad iaf smile

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930
Audi A3 (1997)
-Brink-
31 januari 2009 · 378 Inlägg

BJonsson skrev:
billig kabel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Från 16mm2 till 120mm2.

http://stenvalls.ehandel.net/sv/categor … l_so_300_v

Nån som hittar billigare så säg til.

Skicka fler sånna här länkar smile  Förresten så är det ett Rockford Fosgate power steg på 1500rms jag ska driva. Och nä, jag ska inte tävla. Fick bara steget rätt billigt och vill bara få rätt så bra ljud.

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
Nissan 350Z GT "Rocket Bunny" (2003)
haagi
31 januari 2009 · 905 Inlägg

jag rekomenderar starkt att du inte väljer biltemas kablar. . jag körde med låg budget kablar och byte till kvalitet. . vilken skillnad det blev. . . sen beror det på vilken nivå du satsar på . . men till 99% är det billigaste alternativet sämre. . tycker jag

_IsakssoN_
31 januari 2009 · 310 Inlägg

Biltemas kabel fungerar perfekt..

Sluta nu för fan och klanka ner på stället, inte är de väl mycket sämre, visst högtalarna är kanske inte i tävlingsklass men de funkar ju !
Har både lågnivå och strömkabel i sambons bil.. samma bas och steg som jag har och de låter lika bra..
Så ge er nu för helvete.

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes
Sand_Man Magister Mundi Sum
31 januari 2009 · 177 Inlägg

jag har alltid kört med biltemas alla Kablar lågnivå som ström o högtalrkabel men det var för 5 år sen sist jag köpte "byggde" o det kan ju ha förändrat iaf priserna har nästan gått upp med dubbelt...

O dom groma 16,kvadrats kabel o upp till 32 som jag andvänt är hur mjuka o fina som helst !
Även dom jag har i dag som jag köpte för 10 år sen i en påse på vinden är mjuka o goa i gummi o koppar fortfarande...

Så nästa bygge som blir av blir defentivt Biltema kablar till....

Så det tycker jag smile

Idrott luktar svett Sport Luktar Bensin =)
Volvo V50 1,8F "Snålbilen" (2008)
Chevrolet Corvette "Vetten" (1987)
Audi A6 Allroad 2,7 Biturbo "Quattron" (2004)
haagi
31 januari 2009 · 905 Inlägg

jag har blivit så besviken på biltema så många gånger nu. . så jag köper inget därifrån längre. . kön till åter lämning är längre än själva kassan. . .

-Brink-
31 januari 2009 · 378 Inlägg

Ge gärna förslag på var man kan köpa Strömkabel och nån bra skyddad lågnivå-kabel. smile

Senast redigerat av 740_Fredde (31 januari 2009)

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
Nissan 350Z GT "Rocket Bunny" (2003)
joonte_ got stance?
31 januari 2009 · 546 Inlägg

media markt sålde några kompletta kit , kom inte ihåg priset bara men det var inte så dyrt

夢の力
Honda Civic "EK3" (1998)
JaggaChafen Tesla Senior Technician
31 januari 2009 · 2 307 Inlägg

Jag avgudar Biltema dom har nästan bara skitbra grejjer. Dock så har dom nåra skitkassa med en kabel e en kabel jag kan lova dig att den leder ström

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash
Lonefox Bad music kills good sound
31 januari 2009 · 7 241 Inlägg

Biltemas strömkabel är helt ok.

Högtalarkablarna duger för vardagsbruk.

Signalkablarna? HELL NO! Som de flesta lågnivåkablar är det av värdelös kvalitét rent konstruktionsmässigt.
Vet inte HUR många BILLIGA kablar (mångt fler än Biltemas) som stiftet har släppt på, störningar som de tar upp osv.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
-Brink-
31 januari 2009 · 378 Inlägg

Förresten är det någon som vet var jag kan hitta basskontroll (Remote Punch Bass Kit) till mitt steg? Steget heter Rockford Fosgate 1501bd och årsmodell 2003.

Står också så här i manualen: 

Punch Bass – The Punch Bass control helps correct for acoustical deficiencies in the listening environment by helping produce full range sound without adding excessive boost.. The Punch
Bass control is a narrow band adjustment at 45Hz variable from 0dB to + 18dB. Connection is
made with a cable using RJ-45 and can be installed under the dash for remote control access.

Senast redigerat av 740_Fredde (31 januari 2009)

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
Nissan 350Z GT "Rocket Bunny" (2003)
Drönirettab
31 januari 2009 · 21 761 Inlägg

Om du har köpt steget i en butik så borde det stället också kunna fixa fram en sån kontroll. smile

-Brink-
1 februari 2009 · 378 Inlägg

Drönirettab skrev:
Om du har köpt steget i en butik så borde det stället också kunna fixa fram en sån kontroll. smile

Har köpt de begagnat. Har bara steget. Manualen hitta jag på google. Har kollat google också efter sån kontroll men jag fattar typ inget

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
Nissan 350Z GT "Rocket Bunny" (2003)
k1mm0 tokfrans
1 februari 2009 · 982 Inlägg

http://www.carbonize.se/shop/product_in … cts_id=784

detta måste väl ändå vara bland de billigaste att köpa just nu när de gäller "all" kitt? smile


finns de billigare rätta mig gärna smile

puss åkram

Seat Leon 1.8T 20v Sport "Sjusovaren" (2001)
-Brink-
1 februari 2009 · 378 Inlägg

k1mm0 skrev:
http://www.carbonize.se/shop/product_info.php?cPath=3_33&products_id=784

detta måste väl ändå vara bland de billigaste att köpa just nu när de gäller "all" kitt? smile


finns de billigare rätta mig gärna smile

puss åkram

De skulle man nästan köpt ju wink

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
Nissan 350Z GT "Rocket Bunny" (2003)
Gizmojohan
1 februari 2009 · 3 295 Inlägg

haagi skrev:
jag rekomenderar starkt att du inte väljer biltemas kablar. . jag körde med låg budget kablar och byte till kvalitet. . vilken skillnad det blev. . . sen beror det på vilken nivå du satsar på . . men till 99% är det billigaste alternativet sämre. . tycker jag

Kan du specificera vad det är som blev bättre? vad är skillnaden?

mvh

BJonsson
1 februari 2009 · 4 074 Inlägg

740_Fredde skrev:

k1mm0 skrev:
http://www.carbonize.se/shop/product_info.php?cPath=3_33&products_id=784

detta måste väl ändå vara bland de billigaste att köpa just nu när de gäller "all" kitt? smile


finns de billigare rätta mig gärna smile

puss åkram

De skulle man nästan köpt ju wink

lättvikt! gissa vad dom är gjord av.....

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Gizmojohan
1 februari 2009 · 3 295 Inlägg

BJonsson skrev:

740_Fredde skrev:

k1mm0 skrev:
http://www.carbonize.se/shop/product_info.php?cPath=3_33&products_id=784

detta måste väl ändå vara bland de billigaste att köpa just nu när de gäller "all" kitt? smile


finns de billigare rätta mig gärna smile

puss åkram

De skulle man nästan köpt ju wink

lättvikt! gissa vad dom är gjord av.....

sånt här vahetere, balsaträ? wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang