Ljudbygge i bagaget?

stratovarius
27 januari 2009 · 31 Inlägg

Hejsan, finns det någon som har lite bilder eller något att lägga upp hur man går tillväga om man vill bygga ett glasfiberbygge i bagaget för ljud? Gärna lite tips vad man bör tänka på, material till "skelett/stomme". Tänkte försöka ge mig in på det men kan absolut inget om glasfiberbyggande hmm

Mvh // Jimpa

snipercat
27 januari 2009 · 669 Inlägg

sök..

andreas_gbg_
27 januari 2009 · 1 634 Inlägg
Numera Saab 9-5 Aero -00
Emilpfoshizzle
27 januari 2009 · 58 Inlägg

Nu är jag heller inget proffs, men jag kan åtminstone grunderna wink

Det du behöver är: Polyester, härdare (till polyestern) och glasfiber.

Du börjar med att spänna upp tyg, eller fleecepläd eller nåt annat, över en mdf ring som du vinklat så du vill ha den wink
Efter det stryker du på ett lager polyester (+härdare) på tyget.
Sen river du sönder glasfibermattan, och lägger på där du penslat polyester.
Sen stryker du på mer polyester (på glasfibermattan)  och man kan då börja se lite hur det är tänkt att bli smile
Sen fortsätter du så 2-3 lager (vad jag har läst).
sen är det bara att börja spackla, med vanligt och glasfiberspackel.

Allt klarnar upp otroligt mycket när man står där med produkterna i handen, bara så du vet.
Jag och mina kompisar köpte ett litet "kit" och provplastade, då förstod vi att det faktiskt inte var så svårt.

OBS. att jag kan ha fel, men detta är det sättet jag gjort på, och det har funkat wink


EDIT: Med stomme antar jag att du menar det som håller upp MDF-ringen, och där kan man ta i stort sett vad som helst, som klarar att hålla upp ringen självklart wink ett tips är ju att du tar vanliga träbitar som du sågar till önskad längd:D

Senast redigerat av Emilpfoshizzle (27 januari 2009)

Volvo 740 Cab "Gråtn Edition" (1988)
stratovarius
27 januari 2009 · 31 Inlägg

Tack för länk och lite förklaring smile Nu ska det nog kunna funka.

zEk3 Avstängd
27 januari 2009 · 85 Inlägg

gå in o kolla på pain940
han har ju byggt ett redigt bygge i sitt bagage han kan nog hjälpa dej med frågor wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang