Sponsring ang billjud

snoddas
30 januari 2009 · 1 142 Inlägg

har nu funderat och ska nu lägga ut myyycket pengar på min volvo:P men undrar tror ni man kan få sponsring av BRL även fast min bil inte är tokstylad eller relativt ny?? om ja visar en "plan" eller vad  vi ska kalla de för dom om hur ja ska göra...

KingWS6 TACS Medlem
30 januari 2009 · 457 Inlägg

Det skadar nog inte att fråga i alla fall, men var beredd på att berätta om dina planer och visioner på ett intressant och medryckande sätt.  . Go for it!

snoddas
30 januari 2009 · 1 142 Inlägg

de ska ja:P har ju precis fått sparken så letar nytt jobb men ja har ju högtalare ligger hemma så man kan ju alltid börja göra iordning allt tills ja får nytt jobb... kommer ju köpa de ja ska ha ändå men de är ju alltid ett + att få sponsring:P

snoddas
30 januari 2009 · 1 142 Inlägg

detta är var ja tänkt kasta in i bilen:

2st 5.25 kitsystem Rockford Fosgate

1par 6*9 3vägs Rockford Fosgate

1st 12" Rockford Fosgate p3

1st Gas alpha steg

1st Rockford Fosgate Power monosteg

1st Pioneer cd med 6st lågnivå utgångar

2st Rockford Fosgate kabelkitt

1st GAS 1Farad Kondensator

kommer sitta i en 745a

Tokken Team dBakuten
30 januari 2009 · 3 453 Inlägg

Dom har ju upp till 50% rabatt just nu i diverse eller kanske till och med alla butiker just nu..
Mycket mer kan du inte hoppas på.
BRL sponsrar ett FÅTAL bilar och då är det till folk som garanterat vet vad dom gör samt har presterat
bra i tävlingar och på utställningar, evilaudio är ett exempel på kille som e har helspons på BRL.

Så räkna inte med att få någon sponsring i första taget, bra rabatter kan du på sin höjd få.

Senast redigerat av Tokken (30 januari 2009)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
snoddas
30 januari 2009 · 1 142 Inlägg

allt ja kan komma över billigare än normalt är ett stort + tongue

thulle1
30 januari 2009 · 733 Inlägg

snoddas skrev:
detta är var ja tänkt kasta in i bilen:

2st 5.25 kitsystem Rockford Fosgate

1par 6*9 3vägs Rockford Fosgate

1st 12" Rockford Fosgate p3

1st Gas alpha steg

1st Rockford Fosgate Power monosteg

1st Pioneer cd med 6st lågnivå utgångar

2st Rockford Fosgate kabelkitt

1st GAS 1Farad Kondensator

kommer sitta i en 745a

du skrev att du skulle lägga mycket pengar? dessa saker är inte "dyra"... jag har betalat allt mitt ljud själv och ingen rabatt, kolla mitt galleri o projekt. så det är inte lönt att kvida över dina summor eller?

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil
BMW 545i (2005)
snoddas
30 januari 2009 · 1 142 Inlägg

hehe för mig är detta mycket pengar... speciellt i en bil för 5000kr

Lonefox Bad music kills good sound
30 januari 2009 · 7 241 Inlägg

snoddas skrev:
hehe för mig är detta mycket pengar... speciellt i en bil för 5000kr

Nu skall vi se.

Stereosystem: 13500:-
Kringmatrial RUNT 25000:- and still counting.....(jo....jag har lagt runt 25K på själva byggnationen hittils då jag byggt om ngr ggr med, så jag räknar in ALLT jag lagt hittils tills jag är färdig.) Jag tror att jag landar på runt 35K i total matrialkostnad när jag är helt färdig.
Ah jo jag glömde att jag skall snart byta steg med....vilka det blir är jag inte helt hundra på men vilka det än blir så kostar de runt 9K.....då ligger jag på drygt 19K i utrustningen totalt (räknat bort stegen jag har nu).
Detta i en bil jag köpte för 2400:- big_smile
Galen? EN del anser det, själv föredrar jag att säga passionerad.

Och nej jag är INTE gjord av pengar.
Drar runt hushållet ensam, huslån plus alla räkningar, mat, kläder leksaker osv till tösen så jag har själv inte mkt pengar över varje månad.

Så att komma o säga att det är dyrt? Njaeä....det håller jag INTE med om.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
diamond_ Diamond
30 januari 2009 · 540 Inlägg

det är svårt att få spons överhuvudtaget när det gäller 740 och dom modellerna runtomkring..

Själv var jag på väg att bli delsponsrad av mds för min gamla a6:a. men blev aldrig av nåt då jag inte hade tid att hålla på och bygga nåt..

I'm Rick James Bitch!
TLO
30 januari 2009 · 1 062 Inlägg

Var beredd på att bli negligerad, om du inte har en extremplastad bil eller känner någon i branschen.  Mailade själv bla Pioneer, Blaupunkt, Clarion, och presenterade min Corrado, och mina ideer, samt hur mycket bilen exponeras och används........fick inte ens ett svar!!!!

Men det är klart, jag  har väl en skrotfolka kanske......

"You Go, we go!"
thulle1
30 januari 2009 · 733 Inlägg

snoddas skrev:
hehe för mig är detta mycket pengar... speciellt i en bil för 5000kr

min bil kostade 8500 för 3 år sedan så det är ingen ursäkt, bra bilstereo kostar :p

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil
BMW 545i (2005)
FreddeK
30 januari 2009 ·

skulle jag vara ägare  till en stor firma som säljer billjud så skulle min krav vara:

1: du ska synas på dom flesta stora träffarna i sommar, gärna på mindre också och räkna med att få åka långt!

2. Din bil måste vara respektabel för företaget och sticka ut, vi kan inte bjuda på billjud om inte bilen står upp för kvalite och utseende.

3. Du måste veta allt om våra produkter innan vi kan ge dig sakerna, vi kräver att du kan en hel del om bilstereo.

4. du ska vara väldigt seriös när det gäller bemötande, artighet etc.

5. Vi vill inte se dig svina när du har våran loggo på din bil...det ger dålig reklam etc...osv osv osv.

Det var lite av vad jag skulle kunna tänka mig dom skulle vilja ha i utbyte. Finns säkert massor mer.

Så nu är frågan till trådskaparen: vill du fortfarande ha sponsring?

Senast redigerat av Freddeponken (30 januari 2009)

andreas_gbg_
30 januari 2009 · 1 634 Inlägg

Jag har spons på ljud och kan liksom Lonefox (som iofs betalar ljudet själv) säga att jag lägger mer på installationsmaterial än vad många lägger på hela systemet. Hade jag inte gjort det kan jag säga adjöss till sponsen, samma sak gäller det med vissa modifikationer. Bara att svälja och kapa, för görs inte det kommer inte ljudet duga.

Så lägg du dina egna pengar på det där ljudet du listat där, för skall du ha spons kommer du behöva lägga mer pengar än så bara på installationsmaterial. Däremot kan du försöka få lite rabatt i utbyte mot reklam på bilen.

Så jag säger som Freddeponken som för övrigt nämnde kriterier som alla bilstereoföretag går efter:

"Vill du fortfarande ha sponsring?" smile

Mvh Andreas

edit* Veta allt om företagets produkter är väl att ta i iofs, det vet oftast inte ens de som säljer prylarna.

Senast redigerat av andreas_gbg_ (30 januari 2009)

Numera Saab 9-5 Aero -00
snoddas
30 januari 2009 · 1 142 Inlägg

ja ja vet de är inte så mycket ja lägger ut... men ändå så är de VÄLDIGT mycket för många... ja kommer i princip gå in och säga vad de är ja skulle vilja göra och vad dom tycker om de om dom har något tips på vad ja borde ändra och så... och sen kommer ja köpa allt påengång och då tänkte ja att man kanske kan få de lite billigare då...

men om vi säger så här istället... kan in ni som här på garaget ge mig lite tips vad ni skulle köpt för ljud och helst inte över 20000....

andreas_gbg_
30 januari 2009 · 1 634 Inlägg

Jo men vad som är väldigt mycket för många har ju ingen betydelse. Det handlar om vad företaget anser, och de är vana vid ganska rejäla ombyggnader. Varför skulle de välja att sponsra en 5k kr bil när det kommer in folk med supror etc som redan är i utställningsskick. Det är lite så man får tänka.

Jag hade köpt begagnat eller väntat på reor och köpt en pryl åt gången. Ullareddigital brukar ha riktigt fina fynd, Bilradiohuset i Borås hade 50% rea i mellandagarna, så vänta till nästa år :p Nä men vad jag menar är att tar man det lungt kan man göra riktigt bra affärer.

exempel på prisfördelning.

Huvudenhet: 4000kr
Framsystem: 3000kr
Bas: 2000kr
Slutsteg till framsystem: 3000kr
Slutsteg till bas: 3000kr
Kablar: 1500kr
Nytt batteri: 1000kr, gärna 2st likadana
Kondning: (om du inte kan ha extra batteri bak) 1000kr

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
Holme
30 januari 2009 · 1 417 Inlägg

Sponsring handlar ofta om hur du kan förbättra ett företags rykte och anseende utåt. Hur du kan göra reklam för dem och deras produkter. Kommer du klara av att representera dem bra vid mässor och utsällningar med den budget du har kanske inte bilen i sig spelar så stor roll.
Vissa har fullsmetade supror och måste nästan skruva loss saker för att kunna sitta i den och då visar man ju vad man kan göra med fria händer och företagets produkter.
Din vinkel skulle kunna bli att visa vad man på ett enkelt och smidigt sätt kan prestera med bra och prisvärda produkter och en bestämd budget i en bil som vem som helst kan köpa, och som väldigt många redan har köpt.

Gör ett försök! Men presentationen av din plan och ditt upplägg är nästan A och O.

Leewkas
30 januari 2009 · 42 Inlägg

nej, du kommer inte få spons..

Morre_W Mr Kock =)
30 januari 2009 · 199 Inlägg

Vad sägs om att uppmuntra istället för att bara trycka  ner?

Det går att få spons, min bil är en standard honda helt utan plast och jag har spons på stereo, batterier, laddare, byggmaterial...

MEN: de du söker spons hos vill ha en välorganiserad plan för vad du ska göra, vad du har för mål osv. ha sånt redo, gärna bilder och info OM du gjort något förut.  Alla som ger rabatt/reklam vill ha någonting i gengäld, antingen måste du få deras namn att synas väl, på utställningar och sådant, eller så måste du ha planer på nåt som ingen annan gjort förut=)   

Lycka till, du kan itne få mer än ett nej, o i de flesta fall får man inget svar alls...

Morre W, Team KLÅP, Linköping
Svensk Mästare i billjud (spela HÖGT) 5 gånger...
Sponsrad av: www.ljudia.se
ajka
30 januari 2009 · 194 Inlägg

Glöm inte att memorera och skriv vad dom sa till dig, jag är i behov av en ny förnedrande och nekande mening i mitt ordförråd  lol






Haha, nä men har ingen koll på vad som krävs men lycka till tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang