Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

OmegaCoffe Dumpersförare.
18 november 2012 · 970 Inlägg

mrperfektion skrev:

VolvoCoffe skrev:

Pageup skrev:
Har inte läst igenom alla sidor så hoppas inte frågan har ställts tidigare. Men har någon av er erfarenhet av Biltemas kolfiberfilm ? Är sugen att köra lite film på insidan av bilen, har den luftfilter och är den lättmonterad eller ska man gå efter dyrare film ?

deras kolfiber film är skitbra enligt mig. har klätt in i min 850 lite.

Du måste skämta med mig? Vad funkar den skit bra på? Ett plant underlag gör den givetvis det, det gör deras solfilm oxå! Testa att montera den på en yta som är böjd på sina sätt och försök forma dit den så snackar vi skit dåligt kolfiberfilm enligt mig...

Den som skrev att proffs kolfiberfilm kostar 1000sek metern måste oxå vara ett skämt.... köpte 4 meters rulle från solfilmskompaniet förra veckan för runt 800 lappen och det är proffs film.... Hur enkel som helst att forma och leka med och kan luftas hur många ggr som helst typ utan att limmet blir dåligt, går att installera både med vatten eller torr installering....

sedan uppstår det enklare veck om filmen är tunn! dvs filmen ska vara tjock.. för den som påstår att tunn film är bättre än tjock film...


Peter

Hur kan jag ha lyckats då? har till och med klätt in armstödet med det utan problem.och det har inte släppt och det är ingen plan yta direkt.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
volvochefen
19 november 2012 · 514 Inlägg

Nu har int jag kollat igenom denna tråden just nåt, men nån som vet hur biltemas bättringsfärg är?
Sitter bra? Går få hyfsat snyggt?

Volvo 945 "tdi" (1992)
Henkix
19 november 2012 · 6 737 Inlägg

volvochefen skrev:
Nu har int jag kollat igenom denna tråden just nåt, men nån som vet hur biltemas bättringsfärg är?
Sitter bra? Går få hyfsat snyggt?

jag tycker den funkar alldeles utmärkt, har lackat spoilern fram på 740in med den o det ser så fint ut så. va lite mer än ett år sen ja gjorde det

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
volvochefen
19 november 2012 · 514 Inlägg

Toppen, ska bättra på en 240 jag har, tror ni dom har ljusröd 173?

Volvo 945 "tdi" (1992)
Henkix
19 november 2012 · 6 737 Inlägg

volvochefen skrev:
Toppen, ska bättra på en 240 jag har, tror ni dom har ljusröd 173?

de tror ja. de har färger till de flesta volvo tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
volvochefen
19 november 2012 · 514 Inlägg

Henkix skrev:

volvochefen skrev:
Toppen, ska bättra på en 240 jag har, tror ni dom har ljusröd 173?

de tror ja. de har färger till de flesta volvo tongue

sweet!

Volvo 945 "tdi" (1992)
SletenmenGO Officiell Däcksparkare
19 november 2012 · 919 Inlägg

volvochefen skrev:
Toppen, ska bättra på en 240 jag har, tror ni dom har ljusröd 173?

Köp direkt från Volvo, gav 90kr för en 173 inkl. klarlack tongue(dock behövs den ej haha)

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo 242 "Cab" (1980)
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
mangedif Snäll pöjk
20 november 2012 · 703 Inlägg

volvochefen skrev:
Nu har int jag kollat igenom denna tråden just nåt, men nån som vet hur biltemas bättringsfärg är?
Sitter bra? Går få hyfsat snyggt?

Riktigt dåligt, har kört det en gång och då va det en jädra nyansskillnad, och ja jag köpte med rätt färgnummer!

Ack vet jag förgasarmotorer!
it_mutt Avstängd
20 november 2012 · 10 388 Inlägg

mangedif skrev:

volvochefen skrev:
Nu har int jag kollat igenom denna tråden just nåt, men nån som vet hur biltemas bättringsfärg är?
Sitter bra? Går få hyfsat snyggt?

Riktigt dåligt, har kört det en gång och då va det en jädra nyansskillnad, och ja jag köpte med rätt färgnummer!

Långt ifrån specifikt för biltema dock

Har fått både och på biltema. Det som passat bra i nyans, och det varit helt uppåt väggarna. Precis som jag fått på Meca/Mekonomen också (fast, där har jag dessutom fått betala bra mycket mer för lyxen att det inte riktigt passar)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
turboforssen Telge Drifting Team
20 november 2012 · 5 398 Inlägg

it_mutt skrev:

mangedif skrev:

volvochefen skrev:
Nu har int jag kollat igenom denna tråden just nåt, men nån som vet hur biltemas bättringsfärg är?
Sitter bra? Går få hyfsat snyggt?

Riktigt dåligt, har kört det en gång och då va det en jädra nyansskillnad, och ja jag köpte med rätt färgnummer!

Långt ifrån specifikt för biltema dock

Har fått både och på biltema. Det som passat bra i nyans, och det varit helt uppåt väggarna. Precis som jag fått på Meca/Mekonomen också (fast, där har jag dessutom fått betala bra mycket mer för lyxen att det inte riktigt passar)

men nyansen på bilen skiftar ju med åren med . så det kan ju va rätt färg med bilen har blivit lite solblekt.
vänta ett par år å se om det synns nån skillnad wink

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
it_mutt Avstängd
20 november 2012 · 10 388 Inlägg

turboforssen skrev:

it_mutt skrev:

mangedif skrev:
Riktigt dåligt, har kört det en gång och då va det en jädra nyansskillnad, och ja jag köpte med rätt färgnummer!

Långt ifrån specifikt för biltema dock

Har fått både och på biltema. Det som passat bra i nyans, och det varit helt uppåt väggarna. Precis som jag fått på Meca/Mekonomen också (fast, där har jag dessutom fått betala bra mycket mer för lyxen att det inte riktigt passar)

men nyansen på bilen skiftar ju med åren med . så det kan ju va rätt färg med bilen har blivit lite solblekt.
vänta ett par år å se om det synns nån skillnad wink

Jadå, jag är fullt medveten om det, men i de fall jag råkat ut för det, så finns det inte en ärlig chans att det ens en gång i tiden har varit samma nyans.

Och till saken hör att de gånger jag köpt en "riktig" burk med färg (dvs fått den tillblandad efter färgkod) så har det alltid stämt bra

Senast redigerat av it_mutt (20 november 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Navkapsel
20 november 2012 · 4 637 Inlägg

Varning! Gul snöborste med skrapa i ena änden, köpt nyligen. Den smala skrapan i plast hade en böjd form så det blir bara två smala sträck när jag skrapade rutan. Köpte en likadan till andra bilen förra året, den fungerade något bättre.

Senast redigerat av Navkapsel (20 november 2012)

RD_87 Skrotsamlare
21 november 2012 · 4 031 Inlägg

Angående biltemas motorstativ.
https://www1.garaget.org/archive/154/153139/228467/228467-2147849.jpg
För mig funkade det. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
andreas1
21 november 2012 · 1 020 Inlägg

it_mutt skrev:

mangedif skrev:

volvochefen skrev:
Nu har int jag kollat igenom denna tråden just nåt, men nån som vet hur biltemas bättringsfärg är?
Sitter bra? Går få hyfsat snyggt?

Riktigt dåligt, har kört det en gång och då va det en jädra nyansskillnad, och ja jag köpte med rätt färgnummer!

Långt ifrån specifikt för biltema dock

Har fått både och på biltema. Det som passat bra i nyans, och det varit helt uppåt väggarna. Precis som jag fått på Meca/Mekonomen också (fast, där har jag dessutom fått betala bra mycket mer för lyxen att det inte riktigt passar)

Köpte 6 burkar califoniavit och dom skiljde sig märkbart från burk till burk.
Alla inköpta samtidigt.
Lägger numera pengarna på riktig färg o spruta, bättre resultat o intjänad ganska fort

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår
Saab 99 le (1974)
Saab 900 "t8" (1982)
Nippo
21 november 2012 · 42 Inlägg

Nån som testad biltemas nya glödlampor? Dom som ska ge 50% mer ljus och 33% vitare ljus.

Saab 9000 turbo "Jaktplanet" (1989)
it_mutt Avstängd
21 november 2012 · 10 388 Inlägg

Nippo skrev:
Nån som testad biltemas nya glödlampor? Dom som ska ge 50% mer ljus och 33% vitare ljus.

Bara i dimljuset på förra bilen, och det "kändes" (nåja, såg ut) som om de lös "mer". Om det var en ren placeboeffekt eller tack vare helt nya dimljus låter jag dock vara osagt.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Anderholm
21 november 2012 · 613 Inlägg

RD_87 skrev:
Angående biltemas motorstativ.
http://www1.garaget.org/archive/154/153139/228467/228467-2147849.jpg
För mig funkade det. smile

tackar Rd smile

Volvo 745-GL "AnDerHoLm" (1992)
phk
23 november 2012 · 46 Inlägg

Var på Biltema i måndags och köpte http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … jul-38881/
Har suttit ett antal timmar på denna och kan bara ge den högsta betyg!cool
Lätt att montera var den också!

Och Ni som undrar - jag är inte sponsrad av Biltema ! lol

Senast redigerat av phk (23 november 2012)

Alex-s Bakhjulskrafs
23 november 2012 · 1 479 Inlägg

phk skrev:
Var på Biltema i måndags och köpte http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … jul-38881/
Har suttit ett antal timmar på denna och kan bara ge den högsta betyg!cool
Lätt att montera var den också!

Och Ni som undrar - jag är inte sponsrad av Biltema ! lol

har en sån på jobb, fast den gamla modellen. funkar hur bra somhelst!

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
SportPilot Ubåtsingenjör
23 november 2012 · 7 246 Inlägg
Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang