Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

it_mutt Avstängd
7 januari 2013 · 10 388 Inlägg

Volvo_1 skrev:

it_mutt skrev:

Volvo_1 skrev:

Okej, kanske får satsa på en bättre då. skumt att inte servicelampan går att släcka, känns ju som att det är en del av vitsen med att ha en felkodsläsare..

Nej, en felkodsläsare är precis vad den säger att den är.

Finns ju enheter som -bara- släcker ex.vis servicelampor (utan att kunna läsa några felkoder alls).

Men visst, en felkodsläsare som inte kan ta bort felkoden, är bara halvvägs till målet enligt mig

På så vis. finns ju en djungel av olika felkodsläsare..
Ja JAG vill då iaf kunna släcka lampor och utläsa felkoder.
du vet ingen annan OBD läsare som funkar bra och inte kostar en förmögenhet?
såg att dom hade en för enbart VAG bilar men vill även kunna felsöka andra bilmärken.

Problemet är att det är svårt att hitta något som fungerar på allt (ja, inom rimliga pengagränser då). Personligen skulle jag nog då säga att laptop och div kablar/program är det bättre, då det ger större möjligheter. Men visst, det blir inte gratis det heller

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Volvo_1
7 januari 2013 · 19 Inlägg

it_mutt skrev:

Volvo_1 skrev:

it_mutt skrev:

Nej, en felkodsläsare är precis vad den säger att den är.

Finns ju enheter som -bara- släcker ex.vis servicelampor (utan att kunna läsa några felkoder alls).

Men visst, en felkodsläsare som inte kan ta bort felkoden, är bara halvvägs till målet enligt mig

På så vis. finns ju en djungel av olika felkodsläsare..
Ja JAG vill då iaf kunna släcka lampor och utläsa felkoder.
du vet ingen annan OBD läsare som funkar bra och inte kostar en förmögenhet?
såg att dom hade en för enbart VAG bilar men vill även kunna felsöka andra bilmärken.

Problemet är att det är svårt att hitta något som fungerar på allt (ja, inom rimliga pengagränser då). Personligen skulle jag nog då säga att laptop och div kablar/program är det bättre, då det ger större möjligheter. Men visst, det blir inte gratis det heller

Får leta vidare helt enkelt, bara ut och läsa i djungeln wink
Nog om detta.
Trevlig fortsättning.

it_mutt Avstängd
7 januari 2013 · 10 388 Inlägg

Volvo_1 skrev:

it_mutt skrev:

Volvo_1 skrev:

På så vis. finns ju en djungel av olika felkodsläsare..
Ja JAG vill då iaf kunna släcka lampor och utläsa felkoder.
du vet ingen annan OBD läsare som funkar bra och inte kostar en förmögenhet?
såg att dom hade en för enbart VAG bilar men vill även kunna felsöka andra bilmärken.

Problemet är att det är svårt att hitta något som fungerar på allt (ja, inom rimliga pengagränser då). Personligen skulle jag nog då säga att laptop och div kablar/program är det bättre, då det ger större möjligheter. Men visst, det blir inte gratis det heller

Får leta vidare helt enkelt, bara ut och läsa i djungeln wink
Nog om detta.
Trevlig fortsättning.

Ja, och en djungel är vad det är

Det samma

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Janneutanb
7 januari 2013 · 7 272 Inlägg

Vet inte ifall det är sagt tidigare men jag är grymt nöjd med deras motorlyft.
https://www1.garaget.org/gallery/images/96/95213/95213-82c80def1449674fd700d32696165ee2.jpg
Rak 6a med insug, turbo och allt. Plus växellåda, fördelningslåda och främre diff.

partyvan
7 januari 2013 · 1 071 Inlägg

På tal om biltemas motorlyft så plockade jag ur en cheva v8 komplett med allt på så som servo, ac generator och automat växellåda utan några som helst problem.
Men därimot så tyckte jag deras motorstativ sviktar lite för mycket nu när cheva v8an hänger i den

Onödigt inlägg^^
Volkswagen Caddy "Caddylack" (1996)
Glader9991
12 januari 2013 · 956 Inlägg

Någon som vet diameter på Biltemas slutrör 79460 och 79461?
Kan de vara 100mm och 76mm?

equinoxe
13 januari 2013 · 158 Inlägg

vill bara säga att deras lambda sond till audis 2, 7 biturbo inte funkar. även fast lambdan ska vara anpassad till 2, 7 motorerna. 700 kr bortkasstar

it_mutt Avstängd
13 januari 2013 · 10 388 Inlägg

Är väl "så dags", men lambdasond skulle iaf inte jag köpa på Biltema

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
birka76 BASS GLAD
13 januari 2013 · 1 381 Inlägg

equinoxe skrev:
vill bara säga att deras lambda sond till audis 2, 7 biturbo inte funkar. även fast lambdan ska vara anpassad till 2, 7 motorerna. 700 kr bortkasstar

måste man väll kunna lämna tillbaks om grejen inte funkar .. men de står att man kan ha den till den bil & motor
big_smile

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom
it_mutt Avstängd
13 januari 2013 · 10 388 Inlägg

birka76 skrev:

equinoxe skrev:
vill bara säga att deras lambda sond till audis 2, 7 biturbo inte funkar. även fast lambdan ska vara anpassad till 2, 7 motorerna. 700 kr bortkasstar

måste man väll kunna lämna tillbaks om grejen inte funkar .. men de står att man kan ha den till den bil & motor
big_smile

Nej, biltema tar inte tillbaka lambdasonder, det är alltså ett köp utan bytesrätt

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
risodlarn
13 januari 2013 · 577 Inlägg

it_mutt skrev:

birka76 skrev:

equinoxe skrev:
vill bara säga att deras lambda sond till audis 2, 7 biturbo inte funkar. även fast lambdan ska vara anpassad till 2, 7 motorerna. 700 kr bortkasstar

måste man väll kunna lämna tillbaks om grejen inte funkar .. men de står att man kan ha den till den bil & motor
big_smile

Nej, biltema tar inte tillbaka lambdasonder, det är alltså ett köp utan bytesrätt

Fast funkar det inte så är det en reklamation inget byte. O man kan inte frånsäga sig det förstnämnda.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
it_mutt Avstängd
13 januari 2013 · 10 388 Inlägg

risodlarn skrev:

it_mutt skrev:

birka76 skrev:
måste man väll kunna lämna tillbaks om grejen inte funkar .. men de står att man kan ha den till den bil & motor
big_smile

Nej, biltema tar inte tillbaka lambdasonder, det är alltså ett köp utan bytesrätt

Fast funkar det inte så är det en reklamation inget byte. O man kan inte frånsäga sig det förstnämnda.

Ok, som sagt, biltema tar inte tillbaka lambdasonder <punkt>, så får du kalla det vad du vill. Och det klargör de på sin hemsida så väl som i katalogen.

Fungerar den inte så säger biltema; taskigt läge


Från biltemas hemsida, gällande lambdasond;

"Elektronikprodukt Bil, återköps ej!"

Senast redigerat av it_mutt (13 januari 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Nitromast Dr. Scanner
13 januari 2013 · 2 167 Inlägg

it_mutt skrev:

risodlarn skrev:

it_mutt skrev:
Nej, biltema tar inte tillbaka lambdasonder, det är alltså ett köp utan bytesrätt

Fast funkar det inte så är det en reklamation inget byte. O man kan inte frånsäga sig det förstnämnda.

Ok, som sagt, biltema tar inte tillbaka lambdasonder <punkt>, så får du kalla det vad du vill. Och det klargör de på sin hemsida så väl som i katalogen.

Fungerar den inte så säger biltema; taskigt läge


Från biltemas hemsida;

"Elektronikprodukt Bil, återköps ej!"

En reklamation kan dom inte neka, har dom sålt en felaktig produkt är det bara tacka och ta emot.
De gör inga återköp på sådana produkter. Det är en helt annan sak.

Senast redigerat av Nitromast (13 januari 2013)

it_mutt Avstängd
13 januari 2013 · 10 388 Inlägg

Nitromast skrev:

it_mutt skrev:

risodlarn skrev:

Fast funkar det inte så är det en reklamation inget byte. O man kan inte frånsäga sig det förstnämnda.

Ok, som sagt, biltema tar inte tillbaka lambdasonder <punkt>, så får du kalla det vad du vill. Och det klargör de på sin hemsida så väl som i katalogen.

Fungerar den inte så säger biltema; taskigt läge


Från biltemas hemsida;

"Elektronikprodukt Bil, återköps ej!"

En reklamation kan dom inte neka, har dom sålt en felaktig produkt är det bara tacka och ta emot.
De gör inga återköp på sådana produkter. Det är en helt annan sak.

Vi kör på det (även om jag inte köper det av den anledning att jag inte vet någon som lyckats lämna tillbaka en kass lambdasond, men energiuttaget i frågan har nått sin kvot)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
BOLIN_
13 januari 2013 · 2 763 Inlägg

Nitromast skrev:

it_mutt skrev:

risodlarn skrev:

Fast funkar det inte så är det en reklamation inget byte. O man kan inte frånsäga sig det förstnämnda.

Ok, som sagt, biltema tar inte tillbaka lambdasonder <punkt>, så får du kalla det vad du vill. Och det klargör de på sin hemsida så väl som i katalogen.

Fungerar den inte så säger biltema; taskigt läge


Från biltemas hemsida;

"Elektronikprodukt Bil, återköps ej!"

En reklamation kan dom inte neka, har dom sålt en felaktig produkt är det bara tacka och ta emot.
De gör inga återköp på sådana produkter. Det är en helt annan sak.

Skulle de fortfarande då neka till att ta tillbaka den går man bara till ARN, Allmänna reklamationsnämnden. Då ska ni se att det kan bli liv i luckan!

Volvo - For Life
Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 januari 2013 · 13 807 Inlägg

vad baserar du på att deras lambda inte fungerade?
motorlampan kan lysa av en uppsjö olika problem.

och den kan klaga på att lambdan visas för snålt eller för högt
utan att det för den skullen är fel på lambda sonden.
derför dom vägrar ge garanti på dessa grejer.

det gäller alla firmor som säljer resrvdelar till bilar.
enda sättet att få ut pengar är om den inte fugnerar alltså kabelbrott

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
risodlarn
13 januari 2013 · 577 Inlägg

Ni får väl skaffa lite pondus när ni ska lämna tillbaks grejer. Låt oss säga att jag byter avgassystem på en bil och är för klen för o få bort lambdan eller vill byta för säkerhets skull. Köper jag då en ny och så visar det sig att man får.en felkod kopplad till lambdan, o sen byter till en lambda man vet fungerar och felkoden försvinner då vet man ju att det är fel på lambdan. Då äre bara o reklamera o jag skulle inte ta ett nej.

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
Nitromast Dr. Scanner
13 januari 2013 · 2 167 Inlägg

En trasig produkt som inte funkar som den är sagt att göra har man full rätt att reklamera, det är en lag och inte ens "stora biltema" kan undgå.

Vurtne DEVIL
13 januari 2013 · 1 171 Inlägg

Är biltemas eltejp nåt att ha? såg att dom hade 2 rullar för 29:- :p

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Janneutanb
13 januari 2013 · 7 272 Inlägg

Legosoldaten skrev:
Är biltemas eltejp nåt att ha? såg att dom hade 2 rullar för 29:- :p

Jag är inte så nöjd över den. Tycker att den var rätt stel och klistret var inte alls lika bra som gamla tejpen jag hade liggandes.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang