Ett hyffsat paket?

Tokken Team dBakuten
1 februari 2009 · 3 453 Inlägg

lejjonet skrev:

Tokken skrev:

lejjonet skrev:
den där lådan är inte alls bra ! dom basarna hade behövt lite större låda ! steget är halv ok

om du kan investera lite mer så får du mer
det här är garanterat marknadens bästa låda under 2tusen kr
http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=354

som dag och natt med gas lådan och den här impact ! Impact är ett mkt bra märke oxå...
Men sen behövs ett steg och ett passande våre http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=244 ... driver på bra i 1ohm på dessa basar ...

andra goda ting

denna pulse spelar oxå bättre än gas lådan http://www.pixmania.com/se/se/1611244/a … ePromo=oui fast beroende på vilken bil typ du har !

denna fusion kit spelar mkt bra som impact http://www.pixmania.com/se/se/1543944/a … -pack.html

http://www.carbonize.se/shop/product_in … cts_id=255

RE låda grymt bra http://www.carbonize.se/shop/product_in … cts_id=885

bygga egen låda och köpa kvalitets element http://www.blekingebilradio.se/ShowProd … mp;cat=216

finns många bra val . Gaslådan är ett stort besvikelse sorry !!

Tro allvarligt nog inte att du lyssnat på den GAS-lådan.. Den låter bra för sitt pris.

Att du sen dessutom jämför den med pulse.. säger allt.

har du hört på PULSE? jag har hört bägge i en golf. Impact eller DLS och dom andra jag nämde är på vägen till lyckade resultat! vet hand full som inte vart nöjd med GAS lådorna i 2x10 . 2x12 . 1x12
Sen om du gillar GAS lådan så har du låga krav bara. Jag tycker man ska inte rekommendera saker som inte är bra. Som har felbyggd låda helt. Jag kan bygga egen låda och få Gas låta bättre än lådan dom kommer i !

#1 Ja jag har haft en kundbil med pulselåda.. Vilket seriöst skit det var.. brölig bumlig otät och skrammlig.
En bas var dessutom körd efter 6 minuter, visade sig vara limmad snett i talspolegapet.

#2 Nej jag har INTE låga krav.. tro mig. Men den lådan ÄR ett bra budgetalternativ, och fungerar bra.

#3 Att man kan bygga lådor bättre än fabriker är inget nytt under solen, det kan de flesta.. med varierande resultat.

#4 Jag tycker att man ska rekomendera dom saker man PROVAT och som man enligt sin egen uppfatting
låter bra.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
k1mm0 tokfrans
1 februari 2009 · 982 Inlägg

kör på detta kittet du!

det är billigt som attans och låter helt ok!

mkt bra instegs saker.. bara å spela på smile!

Seat Leon 1.8T 20v Sport "Sjusovaren" (2001)
Drönirettab
1 februari 2009 · 21 761 Inlägg

Nu har flera rutinerade byggare (som vet hur bra saker kan låta och även hur högt saker kan spela) skrivit att detta paket är ok för pengen, det var kul att höra. Inte alltid som "billiga" grejor ens kommenteras av seriösa billjudsbyggare. smile

dbjanoz
1 februari 2009 · 1 785 Inlägg

lejjonet skrev:
det som får mig att bli rädd är att är det verkligen seriösa människor här inne som rekommenderar skräp!
Saknar detaljer och helhet och närvaro helt dom där lådorna ! Om det våre så bra som alla säger skulle inte Infinity rockford kicker dd impact hertz mm finnas lol vilka galningar eller så har ni pajjat era örön eller blir mutade lol jag håller mig till sanningen och inga bluff grejjer

den som säger dom här lådorna är bra = anser jag tycka volvo 245 är oxå jävligt skön att köra

Någonstans börjar man eller hur? Alla har inte heller obegränsat med pengar. Om alla hade kunnat handla exakt vad de ville ha hade inte dessa budget paket sålt alls! För så pass lite pengar är det inte mycket man får men har man inte pengar till mer kan det vara ett bra alternativ.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
jockeee
1 februari 2009 · 18 Inlägg

Väldigt mycke delade meningar härtongue
Men tror jag ska satsa på nått annat paket efter de man läst här. Nån som har nå mer förslag på bra bas och slutsteg, hyffsat billigt? smile

Volvo S40 (1998)
Mrfat allt-i-allo
1 februari 2009 · 13 Inlägg

lejjonet skrev:

jockeee skrev:
Väldigt mycke delade meningar härtongue
Men tror jag ska satsa på nått annat paket efter de man läst här. Nån som har nå mer förslag på bra bas och slutsteg, hyffsat billigt? smile

men så är det! Har man inte hört på mkt mer än GAS så tycker man det är bra säkert ! Man måste ha en otroligt bred erfarenhet innan man kan börja tala om märken. Har man bara ägt 3 basar i sitt liv så har man inte så mkt att säga om ! Jag har ägt över 40tal olika basar. Allt har varierat stort från priser.storlekar.märken.bilar jag monterat i.steg jag drivit med.sättet jag monterat på

Jag har gett GAS chansen så många gånger under 10år här nu och inte en enda gång har det vart riktigt bra nånsin! Samma gäller MDS billigare serier ! Däremot har vissa dyra MDS prylar vart ok ibland!
Älskar man sjukt bra ljud och vet när man uppnår det så känns allt annat skit trist lyssna på sen ! Jag vet ett par kicker basar som är 9år gamla som låter bättre än dagens enligt mig ! Inte lika effekt hysteriskt utan mer lätt drivna och dom beter sig så himla korrekt enligt mig så jag har spart dom ! Impact imponerar och det gör även mycket från grannlandet SPL DYNAMICS prylar även DigitalDesigns.Morel.Vissa Soundstream.En hög dls prylar

Hur mkt ekonomi har du? musik smak? Bra kablar kostar 1500kr till ett slutsteg .Mindre bra 300kr .Allt är relativt. Berätta mer om dig själv

NR1 är ju framsystemet ! där ska du lägga mest pengar anser jag ! vad har du tänkt göra med framsystemet? vad har du idag där?

lejjonet har helt rätt... man kan driva en dålig bas med ett bra steg och få hyfsat ljud... men inte tvärtom... jag har oxo använt diverse olika basar å steg... kablar, stereo, steg, å framsystem är  DET viktigaste.. sen först kommer basen..

Ford Anglia "Osthyvel" (1967)
Iam2fast4U
1 februari 2009 · 1 534 Inlägg

det är ett bra paket för pengarna

BMW E34 "538" (1990)
Drönirettab
1 februari 2009 · 21 761 Inlägg

lejjonet skrev:
det som får mig att bli rädd är att är det verkligen seriösa människor här inne som rekommenderar skräp!
Saknar detaljer och helhet och närvaro helt dom där lådorna ! Om det våre så bra som alla säger skulle inte Infinity rockford kicker dd impact hertz mm finnas lol vilka galningar eller så har ni pajjat era örön eller blir mutade lol jag håller mig till sanningen och inga bluff grejjer

den som säger dom här lådorna är bra = anser jag tycka volvo 245 är oxå jävligt skön att köra

Nu glömmer du en viktig detalj. Man säger att paketet är ok för pengarna, inte att de är bra jämfört med tex de märken som du räknar upp. smile

Det är lite skillnad det. wink

dbjanoz
1 februari 2009 · 1 785 Inlägg

lejjonet skrev:

jockeee skrev:
Väldigt mycke delade meningar härtongue
Men tror jag ska satsa på nått annat paket efter de man läst här. Nån som har nå mer förslag på bra bas och slutsteg, hyffsat billigt? smile

men så är det! Har man inte hört på mkt mer än GAS så tycker man det är bra säkert ! Man måste ha en otroligt bred erfarenhet innan man kan börja tala om märken. Har man bara ägt 3 basar i sitt liv så har man inte så mkt att säga om ! Jag har ägt över 40tal olika basar. Allt har varierat stort från priser.storlekar.märken.bilar jag monterat i.steg jag drivit med.sättet jag monterat på

Jag har gett GAS chansen så många gånger under 10år här nu och inte en enda gång har det vart riktigt bra nånsin! Samma gäller MDS billigare serier ! Däremot har vissa dyra MDS prylar vart ok ibland!
Älskar man sjukt bra ljud och vet när man uppnår det så känns allt annat skit trist lyssna på sen ! Jag vet ett par kicker basar som är 9år gamla som låter bättre än dagens enligt mig ! Inte lika effekt hysteriskt utan mer lätt drivna och dom beter sig så himla korrekt enligt mig så jag har spart dom ! Impact imponerar och det gör även mycket från grannlandet SPL DYNAMICS prylar även DigitalDesigns.Morel.Vissa Soundstream.En hög dls prylar

Hur mkt ekonomi har du? musik smak? Bra kablar kostar 1500kr till ett slutsteg .Mindre bra 300kr .Allt är relativt. Berätta mer om dig själv

NR1 är ju framsystemet ! där ska du lägga mest pengar anser jag ! vad har du tänkt göra med framsystemet? vad har du idag där?

Synd att du inte ens har en bild på en bil men har ägt över 40basar. Men ingen kamera då förstår jag hehe..... Du har rätt i mycket av det du skriver i alla fall.

Senast redigerat av dbjanoz (1 februari 2009)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
gemini78 Jägermeister
1 februari 2009 · 909 Inlägg

Jag vet inte om nån annan märker det men detta lejon är väldigt lik en viss person som blivit avstängd ett x antal ggr nu, ialf om man ser till hur personen skriver, sättet att bete sig på och att denna personen påstår sig ha ägt allt mellan himmel och jord men har noll bildbevis osv...

Visst personen har gett mig ett och annat gott skratt här emellanåt men är väldigt tröttsam i längden och tar forumplats i onödan, går det verkligen inte att spärra personen forever?

Ifall detta inte är fallet , im sorry isåfall, men det verkar så ialf...

Jag har tidigare i en bil en bil fått med en Gas baslåda med 2st 12" gas basar, likadana typ som dom guldiga men dom var silvriga iställe, sen ett Gas Alpha 4x100 slutsteg som var bryggat till dom och jag tyckte personligen dom lät ok för den pengen ca (2000kr) vad dom kostar nya.

Senast redigerat av gemini78 (1 februari 2009)

En gång är ingen gång...
jockeee
1 februari 2009 · 18 Inlägg

lejjonet skrev:

jockeee skrev:
Väldigt mycke delade meningar härtongue
Men tror jag ska satsa på nått annat paket efter de man läst här. Nån som har nå mer förslag på bra bas och slutsteg, hyffsat billigt? smile

men så är det! Har man inte hört på mkt mer än GAS så tycker man det är bra säkert ! Man måste ha en otroligt bred erfarenhet innan man kan börja tala om märken. Har man bara ägt 3 basar i sitt liv så har man inte så mkt att säga om ! Jag har ägt över 40tal olika basar. Allt har varierat stort från priser.storlekar.märken.bilar jag monterat i.steg jag drivit med.sättet jag monterat på

Jag har gett GAS chansen så många gånger under 10år här nu och inte en enda gång har det vart riktigt bra nånsin! Samma gäller MDS billigare serier ! Däremot har vissa dyra MDS prylar vart ok ibland!
Älskar man sjukt bra ljud och vet när man uppnår det så känns allt annat skit trist lyssna på sen ! Jag vet ett par kicker basar som är 9år gamla som låter bättre än dagens enligt mig ! Inte lika effekt hysteriskt utan mer lätt drivna och dom beter sig så himla korrekt enligt mig så jag har spart dom ! Impact imponerar och det gör även mycket från grannlandet SPL DYNAMICS prylar även DigitalDesigns.Morel.Vissa Soundstream.En hög dls prylar

Hur mkt ekonomi har du? musik smak? Bra kablar kostar 1500kr till ett slutsteg .Mindre bra 300kr .Allt är relativt. Berätta mer om dig själv

NR1 är ju framsystemet ! där ska du lägga mest pengar anser jag ! vad har du tänkt göra med framsystemet? vad har du idag där?

Tänkter lägga ut några tusen, kanske 5-6 max, behöver ju inte ha tävlings ljud men så de duger åt en amatör:p musik smaken är bred, lyssnar på allt.
Ska köpa en ny huvod enhet, vet inte vilken än bara och byta ut högtalarna fram ( vet inte storleken ännu)
Så man ska satsa på ett par bra högtalare fram?
MVH

Volvo S40 (1998)
Gulmun * Klåpare
1 februari 2009 · 1 718 Inlägg
Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
allanbog
1 februari 2009 · 31 Inlägg

jag tkr att en kvaltitets bas är bättre än 2 b basar, men jag kanske e ensam om det?

Lonefox Bad music kills good sound
1 februari 2009 · 7 241 Inlägg

*host* JAG klagar på Infinity idag.....
Jag BEGRIPER inte vad HK Group har hållt på med när de ladeöver JBL och Infinity till 2 ohm......
Dessa serier låter ju skit och ännu värre.
Nä sista Kappa-serien med 4 ohm lät fort. bra från infinity.
Stegen däremot kan jag inte uttala mig om.....

Men detta är en HELT annan diskussion.'FÖr du har många bra poänger i ditt inlägg...det skall medges.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
allanbog
1 februari 2009 · 31 Inlägg

Tack smile

jockeee
2 februari 2009 · 18 Inlägg

Får tacka för all hjälp man fått:)
en liten fråga bara, jag ska ha ett steg som ska driva två 10" basar och två 6*9, ska jag ha två eller fyr kanals då?

Volvo S40 (1998)
luunggan
2 februari 2009 · 956 Inlägg

jockeee skrev:
Får tacka för all hjälp man fått:)
en liten fråga bara, jag ska ha ett steg som ska driva två 10" basar och två 6*9, ska jag ha två eller fyr kanals då?

Då ska du ha ett 4-kanals eller ett 3-kanals steg om du bara vill ha ett steg.
Det du då måste tänka på är vilken impendens dina basar har. 4-kanals steget vill man ju brygga 2 kanaler på och då dom oftast är 2-ohm stabila tål dem bara en last av 4 ohm bryggat. Så basarna bör då vara på 8, 2, 2x4 eller 2x1-ohm st.

Senast redigerat av luunggan (2 februari 2009)

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang