Sveriges bästa bilförare, varför finns inte det?

BMWKimmo Mekaniker
31 januari 2009 · 472 Inlägg

Detta skulle vara en programsuccé tror jag. Det skulle nog inte vara svårt att få med folk i programet! Jag skulle lätt ställa upp!

Skulle ni?

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
Schipperke-owner Hundägare,mc-åkare,fartgalning
31 januari 2009 · 272 Inlägg

Nix ! Jag skulle inte ställa upp för jag vet att jag är bäst ! ;-)

Schipperke rules !
expect1991
31 januari 2009 · 1 814 Inlägg

För att det är mer intressant att kolla på folk som inte kan köra? tongue

Att det finns bra förare på vägarna vet de flesta om men många fattar inte att det finns minst lika många dåliga...:hense tv programmet P

Rquired Allmänt envis
31 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Säger som expect1991, ingen som skulle vara intresserad av något sådant.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Holme
31 januari 2009 · 1 417 Inlägg

Det finns ju redan 2 sådana tävlingar. STCC och Carerra Cup big_smile

KHRacing
31 januari 2009 ·

Holme skrev:
Det finns ju redan 2 sådana tävlingar. STCC och Carerra Cup big_smile

en av Sveriges "bästa" rallyförare åkte förut fast för rattfylla... Är han då en av Sverige bästa förare ?

Navkapsel
1 februari 2009 · 4 637 Inlägg

Jag skulle ställa upp! (Och efter det skulle jag kanske få en plats i Sveriges värsta...)

putte-p
1 februari 2009 ·

Det är roligare att dissa än att hylla i Sverige roll

FireTraXX DFFL
1 februari 2009 · 9 020 Inlägg

Gör jag ju visst!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
s12 Nissan Gazelle
1 februari 2009 · 1 460 Inlägg

de e ju mer intressant å se dom som inte kan köra bil he he

Nissan Silvia
Mortalis VW-nörd?
1 februari 2009 · 4 332 Inlägg

Tror inte de finns mkt kul o se i att ngn kan köra som man ska...bästa racingförare e nåt helt annat, men bästa normala föraren kan man ju lika gärna åka med ngn som övningskör och kollar i alla speglar osv. Skitkul de...

Sketstopp24v STREETRACER
1 februari 2009 · 892 Inlägg

om man visar alla som e dåliga i tv så känner sig de framför tvn duktiga juh...  och folk tycker om att ge sig själva beröm.. 

och folk hade juh känt sig dåliga som fan och börjat må dåligt av att se att nån e bättre på en vardags grej i tv.. 

och hur kan man avgöra vem som e bäst i trafiken?!
alla kan juh ha en dålig dag tex... 

de flesta gör juh nåt olagligt/fel i trafiken minst ett par gånger per dag elr i veckan tror jag...

så tror inte det finns nån som är bäst på vanlig trafik körning...

Bmc Crew
bmx
1 februari 2009 · 7 100 Inlägg

för alla tror att dom är så jävla bra på att köra,så de skulle bara bli en soppa ändå!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
R1kard V-Power
1 februari 2009 · 1 186 Inlägg

Dem kunde ju gjort något roligt i stil med Idol ungefär. Det är ju inte det lättaste för tillfället att komma in i racingvärlden.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Klaesson
1 februari 2009 · 399 Inlägg

Sveriges bästa bilförare borde vara dom som tävlar i nån form av motor sport då skulle det vara skoj å se eX: Rikard Rydell Thed Björk Kennet Hansen osv......

VOLVO for life
rickylicious Webbutvecklare
1 februari 2009 · 2 369 Inlägg

KHRacing skrev:

Holme skrev:
Det finns ju redan 2 sådana tävlingar. STCC och Carerra Cup big_smile

en av Sveriges "bästa" rallyförare åkte förut fast för rattfylla... Är han då en av Sverige bästa förare ?

Han kan väl fortfarande vara en bra förare..?

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
Holiace
1 februari 2009 · 1 754 Inlägg

Det går inte att veta vem som är bäst... Kanske om man räknar in de som kör i bilsport. Och vi vet att de är bäst...

Jag kan inget om allt.
carnageman Rallyförare
25 maj 2009 · 1 075 Inlägg

Ändå lite svårdefinerat som flera av föregående skribenter skriver.

Formuleringen skulle vara annorlunda, fast då blir det ingen kul programtitel, typ:
Sveriges tekniskt kunnigaste bilförare (Rallyförare och inte ännu men inom ett antal år även kanske svenska driftare, dom har en bra bit att gå men i Japan är dom riktigt grymma på att köra)
Dom förare som bemästrar vänsterbroms, handbroms, powerslide, scandinavian flick, kurvtagningstekniker, bromstekniker mm på is, snö, grus & asfalt.

Sen har vi banracingfolket som bemästrar kurvtagningstekniker på asfalt, bromsavstånd mm på asfalt.

Sen har vi grymma bilförare i trafiken som har stenkoll, både bakåt & framåt, blinkar rätt och inte segar ner trafikrytm.

Vilket av följande kategorier ska vi ha med i ett program? Ska vi blanda?

smile

Tyvärr tror jag inte heller på att det skulle bli något underhållande, men själv efterlyser jag att TV-sporten visar mer från mindre tävlingar, det är ju faktiskt så att dom som syns i SM idag tillhör den ekonomiska eliten som har kontakter till höger & vänster, vilket inte nödvändigtvis gör dem till landets skickligaste förare. Få duktiga kommer till topp, pengarna styr men media kunde ta ett visst ansvar och
bege sig till mindre tävlingar och filma bilar ur alla klasser, inte bara dom bilar som kostar 1miljon och uppåt....

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Sluskk
25 maj 2009 · 778 Inlägg

men hej halo här prata vi den som kan kontrolera bilen bäst eller den som kan trfik reglerna bäst ? jag bäst på drifta i värden roll

kimish
25 maj 2009 · 182 Inlägg

det är väl inget underhållningsvärde om folk var bra på att köra.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang