koppla in remoten?

stickann
31 januari 2009 · 2 Inlägg

tja! har börjat koppla in bas och slutsteg till min 206 gti! fastnade på remoten sad var ska jag koppla den när det inte finns någon remote bak på orginalstereon?

Miramithe
1 februari 2009 · 573 Inlägg

du kan ta el från parkerings lampan. eller från tändningslåset, eller sätta en knapp fram på instrumentpanelen...

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!
olagbg OLAGBG
1 februari 2009 · 596 Inlägg

bagagerumslampan kan du ta från i skuffen. har för mig att 206 att den bara ger 12volt när nyckeln är i bilen.
Om stereon inte har remote kan du kolla om stereon har utgång för elantenn. den kan du använda som remoteanslutning till steget.

mvh ola

OLAGBG
VOLVO
dbjanoz
1 februari 2009 · 1 785 Inlägg

stickann skrev:
tja! har börjat koppla in bas och slutsteg till min 206 gti! fastnade på remoten sad var ska jag koppla den när det inte finns någon remote bak på orginalstereon?

Har du en huvudenhet som har lågnivå men saknar remote utgång? Måste vara omöjligt. Är det en 206 orginal stereo bör remote ledningen finnas någonstans i din kontakt på baksidan. Leta efter den blå ledaren på ditt ISO kabelage. Skala lite på kabeln och mät att du får 12volt när du sätter på stereon och att det blir noll volt igen när du stänger av den. Normalt är det blå ledare som är remote från huvudenheten.

På bilden nedan hittar du blå ledare i kontakten längst till höger, förväxla inte den med blå/vit.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/76602/247801_944v2s.jpg

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Niklas12
10 februari 2009 · 128 Inlägg

dbjanoz skrev:

stickann skrev:
tja! har börjat koppla in bas och slutsteg till min 206 gti! fastnade på remoten sad var ska jag koppla den när det inte finns någon remote bak på orginalstereon?

Har du en huvudenhet som har lågnivå men saknar remote utgång? Måste vara omöjligt. Är det en 206 orginal stereo bör remote ledningen finnas någonstans i din kontakt på baksidan. Leta efter den blå ledaren på ditt ISO kabelage. Skala lite på kabeln och mät att du får 12volt när du sätter på stereon och att det blir noll volt igen när du stänger av den. Normalt är det blå ledare som är remote från huvudenheten.

På bilden nedan hittar du blå ledare i kontakten längst till höger, förväxla inte den med blå/vit.

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 944v2s.jpg

Jag har för mig att jag satte den på den blå/vita och de funkade fint?

Och en fråga som inte har med saken att göra. men den röda kabeln som finns i isokablaget och inte går nånstans. Vad har man den till?

Herr_Nilzzon
10 februari 2009 · 329 Inlägg

Niklas12 skrev:

dbjanoz skrev:

stickann skrev:
tja! har börjat koppla in bas och slutsteg till min 206 gti! fastnade på remoten sad var ska jag koppla den när det inte finns någon remote bak på orginalstereon?

Har du en huvudenhet som har lågnivå men saknar remote utgång? Måste vara omöjligt. Är det en 206 orginal stereo bör remote ledningen finnas någonstans i din kontakt på baksidan. Leta efter den blå ledaren på ditt ISO kabelage. Skala lite på kabeln och mät att du får 12volt när du sätter på stereon och att det blir noll volt igen när du stänger av den. Normalt är det blå ledare som är remote från huvudenheten.

På bilden nedan hittar du blå ledare i kontakten längst till höger, förväxla inte den med blå/vit.

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 944v2s.jpg

Jag har för mig att jag satte den på den blå/vita och de funkade fint?

Och en fråga som inte har med saken att göra. men den röda kabeln som finns i isokablaget och inte går nånstans. Vad har man den till?

man kan bygla om man inte vill ha cd-spelaren att gå på tändningen..

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu
Volvo 760 "V8" (1983)
Jeep Grand Cherokee "Trackhawk" (2019)
Volvo 960 "950 T5" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang