Mina nyaa leeksaker! :) Corvette C6 & Seadoo rxp-x

Bjork OEM <3
8 februari 2009 · 6 957 Inlägg

Ahremark skrev:
guwib: vafan vet du om vad jag kan hantera o inte? Vilken tur att du är så grym på att köra bil då "farfar" smile

Jaja sorry att jag la upp tråden här smile
Men visst lås tråden! Så slipper jag läsa erat avundsjuka skiiit snack!

MVH

Hade du räknat med annat med en sån här tråd? tongue
Gilla din gamla CTR skarpt, såg den på Gatebil..förresten så prata du med mig tongue skulle kolla
pris på däck åt dig wink

Hade du inte ngn stor Cheva Avalanche häromdan? eller såg ja fel?

Lycka till med C6:an, sägs ju vara bland de bättre jänkarna som byggts big_smile

OEM <3
leksak Kanon..
8 februari 2009 · 1 473 Inlägg

Ellertz skrev:

leksak skrev:

Ahremark skrev:
guwib: vafan vet du om vad jag kan hantera o inte? Vilken tur att du är så grym på att köra bil då "farfar" smile

Jaja sorry att jag la upp tråden här smile
Men visst lås tråden! Så slipper jag läsa erat avundsjuka skiiit snack!

MVH

Ge lite tips istället på hur vi andra ska få råd med likadana leksaker...

Ta ett lån... ?

Ta ett lån och leeka plaaayaah? ...

TRYIT Teddan
8 februari 2009 · 2 495 Inlägg

leksak skrev:

Ellertz skrev:

leksak skrev:

Ge lite tips istället på hur vi andra ska få råd med likadana leksaker...

Ta ett lån... ?

Ta ett lån och leeka plaaayaah? ...

helvete...... spelar inge roll om man har 10 miljoner i lån, så länge man e man nog att betala amortering och ränta så .

at det inte är bra med lån osv är den fattiges tröst när avundsjukan blir för stor

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
tusse82 elektriker
8 februari 2009 · 36 Inlägg

nice! usa import?

livet handlar inte om att hitta sig själv. det handlar om att skapa sig själv
Masterworks
8 februari 2009 ·

r-ted skrev:

leksak skrev:

Ellertz skrev:

Ta ett lån... ?

Ta ett lån och leeka plaaayaah? ...

helvete...... spelar inge roll om man har 10 miljoner i lån, så länge man e man nog att betala amortering och ränta så .

at det inte är bra med lån osv är den fattiges tröst när avundsjukan blir för stor

Jag tröstar mig med nya lån! hehehe...  lol

J-FORSGREN Dä ä bare o åk
8 februari 2009 · 798 Inlägg

V10 skrev:
Jag kan hålla med till ämnet med en simpel fråga? Din bil måste ha dom värsta bromsarna och däcken i världen om den bromsar 100-0 km/h på 30 m? lol Vet du hur kort den sträckan är? Det finns bilar som bromsar neråt 30, men dom ligger oftast på 32-34m, vilket är rekordlågt. Som jag ser det så är din bil original, och några 30 m klarar den inte, snarare 35 m wink

0-200 km/h siffran är inte heller i klass med vad testerna säger, snarare bortåt 16 sekunder. Den nya Corvette C6 med LS3 motorn klarar 0-200 km/h tider neråt 14.5 sekunder.


Edit: stavfel

Varför skulle inte en corvette klara att bromsa från 100-0 på 30m när min bmw klarar det på 35m?

FireTraXX DFFL
8 februari 2009 · 9 020 Inlägg

RedEyeMS3 skrev:

Rquired skrev:

FireTraXX skrev:
Fan alltså, vattenskoter kanske man skulle köpt till sommaren?
Får man fortfarande bara leka på farleder eller vad det var?

Jo det lagen finns kvar, det senaste jag hört i alla fall. Däremot har det visat sig att den bryter mot EU-reglerna om användarrätt. Det vill säga att åker du dit, är det bara att vänta tills fallet når domstol där man måste tillämpa EU-reglerna tongue

Och det sista jag läste var att kustbevakningen inte tänker bry sig.. Om man inte bryter mot hastighetsbegränsningar elr kör som ett svin då.

Då är det lugnt ju, för inte tänker jag köra fort eller vårdslöst. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Ahremark
8 februari 2009 · 6 Inlägg

Bjork: Jafan det var en väldigt rolig bil big_smile oofaan minns tyvärr inte dig sad jo det stämmer, är online nu igen.. Tackar, får se vad jag gör med C6:an smile

tusse82: Ja bilen är usa import, håller på att regga den nu smile

Senast redigerat av Ahremark (8 februari 2009)

Bjork OEM <3
8 februari 2009 · 6 957 Inlägg

Ahremark skrev:
Bjork: Jafan det var en väldigt rolig bil big_smile oofaan minns tyvärr inte dig sad jo det stämmer, är online nu igen.. Tackar, får se vad jag gör med C6:an smile

tusse82: Ja bilen är usa import, håller på att regga den nu smile

Okaj, ne du va rätt stressad, de va vid Ralphs däck om ja minns rätt, du å flickan(?) din åkte förbi big_smile
Vart rullar CTR:en  nu?

OEM <3
HereComesTrouble Livsnjutare
8 februari 2009 · 1 707 Inlägg

Ett tips, kompressor och ett bullet avgas system.. då blir C6:an lite roligare smile

Och till er som vill ha tips, prioriteringar..och ett skapligt jobb.
Gör man sen några bra affärer så slipper man lån smile

En Corvette orginal är inte speciellt dyr.

V10
8 februari 2009 ·

J-FORSGREN skrev:

V10 skrev:
Jag kan hålla med till ämnet med en simpel fråga? Din bil måste ha dom värsta bromsarna och däcken i världen om den bromsar 100-0 km/h på 30 m? lol Vet du hur kort den sträckan är? Det finns bilar som bromsar neråt 30, men dom ligger oftast på 32-34m, vilket är rekordlågt. Som jag ser det så är din bil original, och några 30 m klarar den inte, snarare 35 m wink

0-200 km/h siffran är inte heller i klass med vad testerna säger, snarare bortåt 16 sekunder. Den nya Corvette C6 med LS3 motorn klarar 0-200 km/h tider neråt 14.5 sekunder.


Edit: stavfel

Varför skulle inte en corvette klara att bromsa från 100-0 på 30m när min bmw klarar det på 35m?

För att den inte har varken bromsar eller breda däck nog fram för att få stopp på den på bara 30 m! Din ligger inte på några 35 m. M3 E36 3.2 ligger på 38,6 m...ska då din 328i bromsa bättre? Är det här en gissningslek? Se till fakta istället.


M3 CSL ligger på rekordlåga 32,4 m, ett rekord! Det är en så kort bromssträcka att den överträffar superbilar som Ferrari Enzo och Carrera GT, Enzo och CGT ligger på ca 35 m, bereonde på lite olika tester, vissa tester säger 34 m, andra säger 36 m, antagligen beroende på väder! Corvette C6 bromsar inte på några 30 m, lägsta siffran jag sett är 35 m, allt enligt tester!

Senast redigerat av V10 (8 februari 2009)

TRYIT Teddan
8 februari 2009 · 2 495 Inlägg

V10 skrev:

J-FORSGREN skrev:

V10 skrev:
Jag kan hålla med till ämnet med en simpel fråga? Din bil måste ha dom värsta bromsarna och däcken i världen om den bromsar 100-0 km/h på 30 m? lol Vet du hur kort den sträckan är? Det finns bilar som bromsar neråt 30, men dom ligger oftast på 32-34m, vilket är rekordlågt. Som jag ser det så är din bil original, och några 30 m klarar den inte, snarare 35 m wink

0-200 km/h siffran är inte heller i klass med vad testerna säger, snarare bortåt 16 sekunder. Den nya Corvette C6 med LS3 motorn klarar 0-200 km/h tider neråt 14.5 sekunder.


Edit: stavfel

Varför skulle inte en corvette klara att bromsa från 100-0 på 30m när min bmw klarar det på 35m?

För att den inte har varken bromsar eller breda däck nog fram för att få stopp på den på bara 30 m! Din ligger inte på några 35 m. M3 E36 3.2 ligger på 38,6 m...ska då din 328i bromsa bättre? Är det här en gissningslek? Se till fakta istället.


M3 CSL ligger på rekordlåga 32,4 m, ett rekord! Det är en så kort bromssträcka att den överträffar superbilar som Ferrari Enzo och Carrera GT, Enzo och CGT ligger på ca 35 m, bereonde på lite olika tester, vissa tester säger 34 m, andra säger 36 m, antagligen beroende på väder! Corvette C6 bromsar inte på några 30 m, lägsta siffran jag sett är 35 m, allt enligt tester!

dom testerna är utan ankare och fallskärm ..... big_smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
V10
8 februari 2009 ·

r-ted skrev:

V10 skrev:

J-FORSGREN skrev:

Varför skulle inte en corvette klara att bromsa från 100-0 på 30m när min bmw klarar det på 35m?

För att den inte har varken bromsar eller breda däck nog fram för att få stopp på den på bara 30 m! Din ligger inte på några 35 m. M3 E36 3.2 ligger på 38,6 m...ska då din 328i bromsa bättre? Är det här en gissningslek? Se till fakta istället.


M3 CSL ligger på rekordlåga 32,4 m, ett rekord! Det är en så kort bromssträcka att den överträffar superbilar som Ferrari Enzo och Carrera GT, Enzo och CGT ligger på ca 35 m, bereonde på lite olika tester, vissa tester säger 34 m, andra säger 36 m, antagligen beroende på väder! Corvette C6 bromsar inte på några 30 m, lägsta siffran jag sett är 35 m, allt enligt tester!

dom testerna är utan ankare och fallskärm ..... big_smile

lollol

HereComesTrouble Livsnjutare
8 februari 2009 · 1 707 Inlägg

En BMW är alltid bäst, enligt en BMW ägare.

FireTraXX DFFL
8 februari 2009 · 9 020 Inlägg

HereComesTrouble skrev:
En [Valfritt bilmärke] är alltid bäst, enligt en [Valfritt bilmärke] ägare.

Så borde det stå. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
HereComesTrouble Livsnjutare
8 februari 2009 · 1 707 Inlägg

FireTraXX skrev:

HereComesTrouble skrev:
En [Valfritt bilmärke] är alltid bäst, enligt en [Valfritt bilmärke] ägare.

Så borde det stå. tongue

Ja, så bortde det jag ha skrivit tongue
Dock så brukar BMW ägare vara lite känsligare än andra..
Kommer ihåg när man själv satt i träsket lol

FireTraXX DFFL
8 februari 2009 · 9 020 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

FireTraXX skrev:

HereComesTrouble skrev:
En [Valfritt bilmärke] är alltid bäst, enligt en [Valfritt bilmärke] ägare.

Så borde det stå. tongue

Ja, så bortde det jag ha skrivit tongue
Dock så brukar BMW ägare vara lite känsligare än andra..
Kommer ihåg när man själv satt i träsket lol

Hehe, jag har självinsikt iallafall.
Jag vet att min bil inte är en sportbil, snare gubbracer. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
8 februari 2009 · 1 948 Inlägg

Vad går en sån corvette lös på i staterna? om man importerar?

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
HereComesTrouble Livsnjutare
8 februari 2009 · 1 707 Inlägg

Väldigt olika.. men med egen import nu så kanske du kan få in en för 300k..
Sen brukar det vara lite pyssel med lampor, buller mm.

Ellertz Norrlänning
8 februari 2009 · 1 453 Inlägg

Ahremark skrev:
Bjork: Jafan det var en väldigt rolig bil big_smile oofaan minns tyvärr inte dig sad jo det stämmer, är online nu igen.. Tackar, får se vad jag gör med C6:an smile

tusse82: Ja bilen är usa import, håller på att regga den nu smile

De är lite iskallt att plocka hem en nu när dollarn nyss gått upp 2.50 kr wink  Vilka fraktade du hem den med? Wallenius?

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang