Mina nyaa leeksaker! :) Corvette C6 & Seadoo rxp-x

V10
8 februari 2009 ·

HereComesTrouble skrev:
En BMW är alltid bäst, enligt en BMW ägare.

Vem syftar du på?

TRYIT Teddan
9 februari 2009 · 2 495 Inlägg

HereComesTrouble skrev:
Väldigt olika.. men med egen import nu så kanske du kan få in en för 300k..
Sen brukar det vara lite pyssel med lampor, buller mm.

eller så köper man en i sverige som är reggad och klar för under 300 000, av någon som behöver pengar big_smile
Jag vet iaf en till på blocket som man kan få för under 300k big_smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
HereComesTrouble Livsnjutare
9 februari 2009 · 1 707 Inlägg

V10 skrev:

HereComesTrouble skrev:
En BMW är alltid bäst, enligt en BMW ägare.

Vem syftar du på?

Den som skriver samma sak i alla trådar wink

HereComesTrouble Livsnjutare
9 februari 2009 · 1 707 Inlägg

r-ted skrev:

HereComesTrouble skrev:
Väldigt olika.. men med egen import nu så kanske du kan få in en för 300k..
Sen brukar det vara lite pyssel med lampor, buller mm.

eller så köper man en i sverige som är reggad och klar för under 300 000, av någon som behöver pengar big_smile
Jag vet iaf en till på blocket som man kan få för under 300k big_smile

Ja, med tanke på dollarn så är det tveksamt om man tjänar så mkt på att importera just nu..
Det är om man vill ha en bil som det är en del gjort på som man kan tjäna lite

Under 300? Bra pris :p

V10
9 februari 2009 ·

HereComesTrouble skrev:

V10 skrev:

HereComesTrouble skrev:
En BMW är alltid bäst, enligt en BMW ägare.

Vem syftar du på?

Den som skriver samma sak i alla trådar wink

Jag skiter i personliga åsikter och tankar, tester är tester och det enda som gäller när det handlar om siffror, punkt slut! Om man nu inte tål att en M3 CSL är en bättre bil än en C6, well buhu...roll Vill man sen drömma om att man har en viss prestanda så får man väl det, siffrorna talar för sig ändå wink

TRYIT Teddan
9 februari 2009 · 2 495 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

r-ted skrev:

HereComesTrouble skrev:
Väldigt olika.. men med egen import nu så kanske du kan få in en för 300k..
Sen brukar det vara lite pyssel med lampor, buller mm.

eller så köper man en i sverige som är reggad och klar för under 300 000, av någon som behöver pengar big_smile
Jag vet iaf en till på blocket som man kan få för under 300k big_smile

Ja, med tanke på dollarn så är det tveksamt om man tjänar så mkt på att importera just nu..
Det är om man vill ha en bil som det är en del gjort på som man kan tjäna lite

Under 300? Bra pris :p

Jag köper bara om det är bra pris big_smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
MrNinja
9 februari 2009 · 148 Inlägg

Freddeponken skrev:

Ahremark skrev:
Tackar allihopa!

ja här var det väldigt blandade kommentarer neutral

Inte så många som håller sig till ämnet precis, utan funderar och pratar om mitt privatliv och vart tråden ska ligga osv:(  lite tråkigt menmen..
NEJ jag har inte tagit ett banklån och NEJ jag är inte "sveriges rikaste 21 åring"

Snoooze: Tråkigt att du tycker så. Jag ser inte detta inlägg som något "skryt", för isåfall skryter alla om sina bilar när de lägger upp dem på internet! Du har själv din bil uppe på internet så..

Ja alla har vi olika smak och åsikter, tur det smile
Jag är iaf nöjd med mina leeksaker.

Fortsätt att kommentera, men håll er gärna till ämnet tongue

MVH

Patetiskt att folk disskuterar ekonomi etc, skitsamma en del har mer pengar och andra mindre...

Men vad vill trådskaparen ha ut av tråden? Din bil är ju upplagd på din sida och vattenskotern med, räckte det inte att visa det där igenom?

Håller inte med dig, jag tycker det är intressant hur folk får ihop pengar, ger idéer och tankar kring ens egna liv. Alltid intressant för de som inte bestämt sig än vilken karriär man ska satsa på. Själv är jag klar med min utbildning om 1½ år med 93% anställning direkt och fet lön. Då kommer mina skrytobjekt upp haha wink

HereComesTrouble Livsnjutare
9 februari 2009 · 1 707 Inlägg

V10 skrev:

HereComesTrouble skrev:

V10 skrev:

Vem syftar du på?

Den som skriver samma sak i alla trådar wink

Jag skiter i personliga åsikter och tankar, tester är tester och det enda som gäller när det handlar om siffror, punkt slut! Om man nu inte tål att en M3 CSL är en bättre bil än en C6, well buhu...roll Vill man sen drömma om att man har en viss prestanda så får man väl det, siffrorna talar för sig ändå wink

Du är duktig på siffror, men tror du inte att tex föraren har någon betydelse? Däck, väder mm.
Det går inte att jämföra när inte alla faktorer är exakt likadana.

Den fantastiska CSL får stryk så det sjunger om det i superstage tex.

Sen som jag sagt tidigare, man bör jämföra CSL mot Z06 eftersom priset är betydligt jämnare.
Och vem får pisk där? Jo..CSL!

V10
9 februari 2009 ·

HereComesTrouble skrev:

V10 skrev:

HereComesTrouble skrev:
Den som skriver samma sak i alla trådar wink

Jag skiter i personliga åsikter och tankar, tester är tester och det enda som gäller när det handlar om siffror, punkt slut! Om man nu inte tål att en M3 CSL är en bättre bil än en C6, well buhu...roll Vill man sen drömma om att man har en viss prestanda så får man väl det, siffrorna talar för sig ändå wink

Du är duktig på siffror, men tror du inte att tex föraren har någon betydelse? Däck, väder mm.
Det går inte att jämföra när inte alla faktorer är exakt likadana.

Den fantastiska CSL får stryk så det sjunger om det i superstage tex.

Sen som jag sagt tidigare, man bör jämföra CSL mot Z06 eftersom priset är betydligt jämnare.
Och vem får pisk där? Jo..CSL!

Jag skrev det ganska så tydligt att tester är tester, dom visar bilen bästa sidor då det är proffs som kör till max för vad bilen klarar. Vad som skulle hända ute i det vardagliga är en annan sak, det vet vem som helst!

Den fantastiska CSL kördes när den kom 2003, C6 kördes på den nya asfalten, vilket är en fördel. Å andra sidan har jag aldrig sett Superstage som en referens vad gäller banegenskaper, det är mer en sick sack grej, gammal asfalt eller ny, vilket som!

På Nürburgring får C6 spö med 25 sekunder av M3 CSL, och det är ändå en bana som passar bilar med kraftfulla motorer, något som C6 har mer av än M3 CSL. 25 sekunder är en enorm skillnad!

Tar man istället M3 CSL vs C6 Z06 eftersom du vill det så är C6 Z06:an 1 sekund snabbare än CSL. Men då till det roliga: M3 CSL har 360 hk fördelat på ca 1420 kg, C6 Z06 har 512 hk och väger också ca 1420 kg.

När Sport Auto körde dessa bilar så fick M3 CSL tiden 7:50 min runt ringen och C6 Z06 fick tiden 7:49 min...ja jag vet inte men av någon anledning så imponerar faktiskt M3 CSL otroligt mycket.

Jag vill inte göra det till en märke vs märke grej, så för att komma tillbaka till trådskaparens info på hans sida så nej, några 30 m stannar han inte på, inte heller den andra killen med 328:an som skrev här i tråden som sa sig bromsa på 35 m. 35 m är vad en C6 klarar, och jag kan sätta mitt liv på att en 328i inte bromsar bättre än en Corvette C6. cool

Annars håller jag med dig, det är mycket som spelar in bland vanliga förare. Den stora skillnaden dock är att vem som helst kan bromsa hårt i en bil, men att sätta snabba tider på bana är det inte många som kan.

Senast redigerat av V10 (9 februari 2009)

TRYIT Teddan
9 februari 2009 · 2 495 Inlägg

sen kostar ju en beggad csl nästan sm en ny c6 .....

Jag tycker personligen att Csl är så jävla underbar och var nära att köpa en förra året men valet föll på en ferrari den gången, då ja personligen tycker en ferrari 355 var roligare bil.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
HereComesTrouble Livsnjutare
9 februari 2009 · 1 707 Inlägg

CSL imponerar helt klart för den låga effekten.
Speciellt med tanke på att det är en "pimpad familjebil".

Men det vore intressant att veta vilken av alla C6 dom testat, finns 3 olika lådor..3 olika upphängningar och ett par olika bromsar. Sen kördes den troligen på run-flat.. och dom s***r get p**g.

Hybriden
9 februari 2009 · 677 Inlägg

älska C6 zo6!!

Sen om BMW CSL är bättre eller inte så är det skit samma, corvette, det tar allt smile

Roliga leksaker, grattis

V10
9 februari 2009 ·

r-ted skrev:
sen kostar ju en beggad csl nästan sm en ny c6 .....

Jag tycker personligen att Csl är så jävla underbar och var nära att köpa en förra året men valet föll på en ferrari den gången, då ja personligen tycker en ferrari 355 var roligare bil.

Yes, CSL ligger runt 500K, några ex kostar mer, några ex liiite under 500, fortfarande dock en svindyr bil. Hade jag haft möjlighet att ha flera bilar i garaget så vore M3 CSL en självklar bil i samlingen. Motorljudet ur den är ifrån en annan planet, vilken musik, herregud! big_smile



HereComesTrouble skrev:
CSL imponerar helt klart för den låga effekten.
Speciellt med tanke på att det är en "pimpad familjebil".

Men det vore intressant att veta vilken av alla C6 dom testat, finns 3 olika lådor..3 olika upphängningar och ett par olika bromsar. Sen kördes den troligen på run-flat.. och dom s***r get p**g.

Testbilen var 6-växlad manuell med Goodyear Eagle F1 däck.

TRYIT Teddan
9 februari 2009 · 2 495 Inlägg

V10 skrev:

r-ted skrev:
sen kostar ju en beggad csl nästan sm en ny c6 .....

Jag tycker personligen att Csl är så jävla underbar och var nära att köpa en förra året men valet föll på en ferrari den gången, då ja personligen tycker en ferrari 355 var roligare bil.

Yes, CSL ligger runt 500K, några ex kostar mer, några ex liiite under 500, fortfarande dock en svindyr bil. Hade jag haft möjlighet att ha flera bilar i garaget så vore M3 CSL en självklar bil i samlingen. Motorljudet ur den är ifrån en annan planet, vilken musik, herregud! big_smile



HereComesTrouble skrev:
CSL imponerar helt klart för den låga effekten.
Speciellt med tanke på att det är en "pimpad familjebil".

Men det vore intressant att veta vilken av alla C6 dom testat, finns 3 olika lådor..3 olika upphängningar och ett par olika bromsar. Sen kördes den troligen på run-flat.. och dom s***r get p**g.

Testbilen var 6-växlad manuell med Goodyear Eagle F1 däck.

visst låter den underbart,me jag föredrar nog hellre en italiensk bil på högvarv då.
Och ser man det krast, så är ju en 14år gammal bil snabbare (rakt fram iaf)
eller så köper man en C6 och ger den lite bättre väghållning och ett broms-kitt så är den snabbare både rakt fram och när det svänger.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
V10
9 februari 2009 ·

r-ted skrev:

V10 skrev:

r-ted skrev:
sen kostar ju en beggad csl nästan sm en ny c6 .....

Jag tycker personligen att Csl är så jävla underbar och var nära att köpa en förra året men valet föll på en ferrari den gången, då ja personligen tycker en ferrari 355 var roligare bil.

Yes, CSL ligger runt 500K, några ex kostar mer, några ex liiite under 500, fortfarande dock en svindyr bil. Hade jag haft möjlighet att ha flera bilar i garaget så vore M3 CSL en självklar bil i samlingen. Motorljudet ur den är ifrån en annan planet, vilken musik, herregud! big_smile



HereComesTrouble skrev:
CSL imponerar helt klart för den låga effekten.
Speciellt med tanke på att det är en "pimpad familjebil".

Men det vore intressant att veta vilken av alla C6 dom testat, finns 3 olika lådor..3 olika upphängningar och ett par olika bromsar. Sen kördes den troligen på run-flat.. och dom s***r get p**g.

Testbilen var 6-växlad manuell med Goodyear Eagle F1 däck.

visst låter den underbart,me jag föredrar nog hellre en italiensk bil på högvarv då.
Och ser man det krast, så är ju en 14år gammal bil snabbare (rakt fram iaf)
eller så köper man en C6 och ger den lite bättre väghållning och ett broms-kitt så är den snabbare både rakt fram och när det svänger.

F355 och M3 CSL ligger faktiskt på lika tider 0-200 km/h, 16 sekunder för båda smile Faktiskt så pratade jag med några kompisar idag, den Ferrarin som låter bäst är Ferrari FXX men efter den kommer faktiskt varken Enzo eller 430 Scuderia, det är F355, den motorn låter galet skönt!

Klart det går att modifiera, som alla andra bilar, men man kommer ju undan bra billigt samtidigt med Corvetten, ett plus i sig!

Senast redigerat av V10 (9 februari 2009)

TRYIT Teddan
9 februari 2009 · 2 495 Inlägg

ja 355an har ett underbart ljud som förmodligen tillhör topp tio .

jasså är det samma tider till 200 ?
jag har inte kollat så noga, vet dock att 355 är mycket snabbare till 100 än cslen ..

sen är den snabbare till 295 oxå wink

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
TRYIT Teddan
9 februari 2009 · 2 495 Inlägg

det jag menade med c6an är ju att motoreffekten finns ju där redan , den är ju snabbare än dom flesta snabba bilar idag, tror inte bmw har någon bil som smiskar en c6 0-100 ?
skall man ha något som är snabbare så måste man över på riktigt dyra bilar som 430scuderia, gallardo superleggera, gt2, 997 turbo osv... alla bilarna är iaf mycket dyrare .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
STriiiker
9 februari 2009 · 609 Inlägg

Moderatorerna verkar lysa med sin frånvaro, konstigt då mindre banala trådar stryps åt direkt..

V10
9 februari 2009 ·

r-ted skrev:
ja 355an har ett underbart ljud som förmodligen tillhör topp tio .

jasså är det samma tider till 200 ?
jag har inte kollat så noga, vet dock att 355 är mycket snabbare till 100 än cslen ..

sen är den snabbare till 295 oxå ;)

Faktiskt så är M3 CSL snabbare 0-100 km/h :) F355:ans bästa tid är 4.9 sek, CSL gör det på 4.8 sek. Till 200 km/h så tar F355 16.5 sekunder på sig medans M3 CSL gör det på 16.7 sek, dom är med andra ord fruktansvärt jämna, rakt fram iaf...annat på bana då CSL briljerar.



r-ted skrev:
det jag menade med c6an är ju att motoreffekten finns ju där redan , den är ju snabbare än dom flesta snabba bilar idag, tror inte bmw har någon bil som smiskar en c6 0-100 ?
skall man ha något som är snabbare så måste man över på riktigt dyra bilar som 430scuderia, gallardo superleggera, gt2, 997 turbo osv... alla bilarna är iaf mycket dyrare .

M5 E60 som jag har gör det på 4.4 sek medans Corvette C6 LS3 med nya motorn på 437 hk ligger på 4.5 sek, C6 med LS2 motorn hittar jag faktiskt inte en enda tid under 5 sekunder. Personligen så tycker jag 0-100 km/h är ointressant, för det finns många bilar som är snabba där, för att en krokna till och inte orka så mycket över 100 km/h!

V10
9 februari 2009 ·

STriiiker skrev:
Moderatorerna verkar lysa med sin frånvaro, konstigt då mindre banala trådar stryps åt direkt..

Likaså trådskaparen som skapade tråden till ingen nytta, man skapar inte en tråd för att få kommentarer. Garaget funkar som så att man har en personlig sida där folk kan kommentera och ge betyg....vissa verkar ha missat det roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang