TV-Licens för att ha dator och mobill??? hur sjukt är inte det???

RonJ Avstängd
7 februari 2009 · 82 Inlägg

Fyfan vad jag börja äcklas av sverige som land!. Vi har senaste året misst mer och mer av våra rättigheter FRA-Ipred lagar osv.. Och nudå tv-licens för att svt väljer att lägga upp sina program på internet!?. Vem fan ser ens på det!? inte jag iallafall! jag hade gärna gjort så att jag vart spärrad ifrån alla data-tv sändingar. Men det går ju inte eftersom hela förslaget och hela grejjen handlar om pengar för tjänster dom kunnat göra otillgängliga för dom som inte betalar tv-licens men skiter i för att det är mer lönsamt!... Jag fattar inte hur våra politiker kan svika oss så? jag ser inte ens tv har inte ens en ... Kollar aldrig på webtv heller men endå ska jag betala över 2000 utöver internetkostnaden!.. Ren jävla faschism
  jävla komunist-stat vi lever i som för övrigt har koll på våra telefon/internet förbindelser...
yikesyikesyikesyikesyikesyikes

Gulmun * Klåpare
7 februari 2009 · 1 718 Inlägg

Licens betalar man om man har en tv-mottagare. Säg upp ditt internetabonnemang så slipper du licensen.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
Crusty69
7 februari 2009 ·

Har klarat mig utan sånt tjaffs hittils iaf smile

RonJ Avstängd
7 februari 2009 · 82 Inlägg

Så varför ska jag behöva det? är det rimligt? är det inte bättre att dom gör det omöjligt att se SVTs webbtjänst? men nae då skulle ju ingen gå in och se deras gratis tjänst även om det är precis dom säger sig vilja stoppa, men det är ju bättre att tvångsbeskatta folk tycker dom.. För vad att se matlagningsprogram ifrån iran och amerikanska b-serier ifrån 90-talet??.. ingen jag känner ser knappt på SVT. Visst om det ska vara statlig tv så ska det innefatta tv inte dator mobil eftersom dom är och har alltid varit huvudsakligen till andra saker än webtv. Och 2000+ per år? det ökar hela tiden med folk som betalar tv-licens . var inte det grejjen att det var så dyrt för att folk inte betala?

nä tänk om och sluta vara så hjärntvättad!

Sushikocken Sleeper
7 februari 2009 · 3 084 Inlägg

Gulmun skrev:
Licens betalar man om man har en tv-mottagare. Säg upp ditt internetabonnemang så slipper du licensen.

Eller så gör man som de som bestämmer att sånt här ska införas, man "glömmer" att betala helt enkelt.

Senast redigerat av Sushikocken (7 februari 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
RonJ Avstängd
7 februari 2009 · 82 Inlägg

Gulmun skrev:
Licens betalar man om man har en tv-mottagare. Säg upp ditt internetabonnemang så slipper du licensen.

Så varför ska jag behöva det? är det rimligt? är det inte bättre att dom gör det omöjligt att se SVTs webbtjänst? men nae då skulle ju ingen gå in och se deras gratis tjänst även om det är precis dom säger sig vilja stoppa, men det är ju bättre att tvångsbeskatta folk tycker dom.. För vad att se matlagningsprogram ifrån iran och amerikanska b-serier ifrån 90-talet??.. ingen jag känner ser knappt på SVT. Visst om det ska vara statlig tv så ska det innefatta tv inte dator mobil eftersom dom är och har alltid varit huvudsakligen till andra saker än webtv. Och 2000+ per år? det ökar hela tiden med folk som betalar tv-licens . var inte det grejjen att det var så dyrt för att folk inte betala?

nä tänk om och sluta vara så hjärntvättad!

RonJ Avstängd
7 februari 2009 · 82 Inlägg

Och glöm inte att dom som fattar besluten är ekonomiskt oberoende och kommer inte på någotvis drabbas..... men tänk alla fattiga som kanske som har nog jobbigt med mat,hyra,el och internet!... När man helt övergår att ignorera folkets önskan,tycke och förväntan då är det helt jävla galet...

JAG SKÄMS ÖVER MITT LAND!

prodrive Avstängd
7 februari 2009 · 962 Inlägg

Bara pensionärer kollar SVT, nu bor jag fortfarande hemma och slipper bli förbannad över sån här skit men jag tänker ta mig fan aldrig betala ett öre till sånt trams när jag skaffar eget...

Chrill27
7 februari 2009 · 553 Inlägg

Bor också hemma fortfarande så man drabbas ju inte än.. Men det är ju helt sinnessjukt att dom gör så mad

Rquired Allmänt envis
7 februari 2009 · 12 512 Inlägg

Vadå "säga upp abonnemanget"?, jag har en smartphone, med denna kan jag titta på detta vart jag vill i princip. Så nu skall jag alltså betala 2k för denna bara eftersom jag kan se web-tv med den?

Håller med, det hela är sjukt. Håll web-tv utanför tv-licensen, annars får dom kräva hela världen på licenspengar eftersom de kan titta på SVT worldwide. Och är SVT dumma nog att skicka ut sitt kanalutbud på en plats som "inte är tv" så får dom skylla sig själva.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Jimmy_N Makaronborrare
7 februari 2009 · 993 Inlägg

prodrive skrev:
Bara pensionärer kollar SVT, nu bor jag fortfarande hemma och slipper bli förbannad över sån här skit men jag tänker ta mig fan aldrig betala ett öre till sånt trams när jag skaffar eget...

Gjorde inte jag heller tills jag köpte tv på Net On Net som är skyldiga att anmäla sånt till radiotjänst sad

Gulmun * Klåpare
7 februari 2009 · 1 718 Inlägg

Diskussionen handlar alltså om att SVT är skit..?
Jag betalar i alla fall gladeligen en nyhetsrapportering som är helt oberoende av vad företag tycker och som inte färgas av reklam.
Och kan man se public service med någon typ av mottagare så ska man väl betala den tjänsten. Om man sedan känner sig så fin att man är tvungen att ha en tv-mottagare i varenda elektroniska leksak så har man väl råd att betala det. Om inte, så får man väl dra in på andra nöjen eller ljuga för Radiotjänst.

Och SVT:s web-tv är ingen extra betaltjänst, utan en utökad tillgänglighet. Omkostnaderna för detta är inbakat i tv-licensen. Nu kan du som licensbetalare bl.a. se svenska nyheter utomlands.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
ILarsaI
7 februari 2009 · 326 Inlägg

Gulmun skrev:
Diskussionen handlar alltså om att SVT är skit..?
Jag betalar i alla fall gladeligen en nyhetsrapportering som är helt oberoende av vad företag tycker och som inte färgas av reklam.
Och kan man se public service med någon typ av mottagare så ska man väl betala den tjänsten. Om man sedan känner sig så fin att man är tvungen att ha en tv-mottagare i varenda elektroniska leksak så har man väl råd att betala det. Om inte, så får man väl dra in på andra nöjen eller ljuga för Radiotjänst.

Och SVT:s web-tv är ingen extra betaltjänst, utan en utökad tillgänglighet. Omkostnaderna för detta är inbakat i tv-licensen. Nu kan du som licensbetalare bl.a. se svenska nyheter utomlands.

Inför SVT och dess utbud som kodad.
Det finns ingen som helst rimlighet att man fortfarande är tvingad enligt lag att betala för en tjänst som inte beställts utan tillhandahålls öppet och kan tas emot av tv-mottagare. Nu även via dator och Internet-uppkoppling som inte ens har tv-mottagare. Web-tv kan enkelt blockeras genom att se programmen så måste man logga in med användarnamn och lösenord, som bifogas på tv-licensens utskick.

Som någon jämförde i E-24:s diskussion: Eftersom du har en brevlåda hemma för post så _ska_ du också ha dagstidningen, oavsett om du läser den eller inte. Det är lag på det, betala eller så kommer tidnings-smitarna att straffas med dryga böter av tidningskontrollanten. Det låter givetvis helt absurt men är precis likadant för tv-licensen.

Senast redigerat av ILarsaI (7 februari 2009)

Gulmun * Klåpare
7 februari 2009 · 1 718 Inlägg

Man är inte tvingad enligt lag att ha en mottagare dock.

Och på tal om jämförelser;
Som bilägare är jag skyldig att betala vägskatt, men om jag aldrig kör på allmän väg så borde jag då slippa betala vägskatten.
Efterssom Statens Järnvägar ägs av staten, alltså folket, så verkar det konstigt att man måste betala för att åka tåg.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
alain www.bimmerpower.org
7 februari 2009 · 3 995 Inlägg

Det är absurd, staten kan bestäma i stort sätt vad dom vill när det gäller att känna pengar och skatter och det är bara skattbetalarna som drabbar av det, man får se i de hella att man inte är så mycket och bara blir nertrampad.
Betala och lev så gott det går.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Thorssa
7 februari 2009 ·

calibra1992 skrev:

prodrive skrev:
Bara pensionärer kollar SVT, nu bor jag fortfarande hemma och slipper bli förbannad över sån här skit men jag tänker ta mig fan aldrig betala ett öre till sånt trams när jag skaffar eget...

Gjorde inte jag heller tills jag köpte tv på Net On Net som är skyldiga att anmäla sånt till radiotjänst sad

Men sedan sålde du TV:n igen och sedan ringde du och sa upp TV-innehavet smile

Reeplayed Vi lever i en orättvis värld..
7 februari 2009 · 560 Inlägg

Helt sjukt är det. Om de nu ska envisas med att slänga upp sin skit på internet, skit som ingen under 50 tittar på, då kan de åtminstone göra så att man får registrera sig på deras sida och då betala för det, men vi andra ska väl inte behöva betala för nått vi inte ens kollar på vanligtvis?!

Even fools they say, can find a way out of the dark.
J3lv4n
7 februari 2009 · 89 Inlägg

Gulmun skrev:
Man är inte tvingad enligt lag att ha en mottagare dock.

Och på tal om jämförelser;
Som bilägare är jag skyldig att betala vägskatt, men om jag aldrig kör på allmän väg så borde jag då slippa betala vägskatten.

Men det gör du ju, finns ju ingen som säger att din bil måste vara påställd och skattad för att få köras på privat/inhägnat område. Och när var det senast svts nyheter skiljde sig från tex dom som sänds från tv4? nej tack slopa tv licensen, finns absolut noll logik i att 100% av sveriges hushåll ska behöva betala något sådant!

Toyota Supra "MKIV" (1994)
Mortalis VW-nörd?
7 februari 2009 · 4 332 Inlägg

Kommer inte hända ett skit, får de igenom de så kommer de ändå inte få kolla om du verkligen har mobil/internet och kollar på tv...
Samma sak som när de kommer o ska kolla om du har TV, även fast ja har abonnemang hos ComHem så vet de inte om jag har TV eller inte tongue
Så de kommer inte hända ett jota, kanske ngn stackare börjar betala.

Detta är förresten ingen nyhet att SVT vill ha licenspengar för detta, egentligen inget som hänt senaste åren och inget som kommer ske inom snar framtid verkar de som..

sand3rs
7 februari 2009 · 182 Inlägg

För att ens diskutera en sådan sak kan det ju vara intressant att veta "worst case scenario" om man nu mot förmodan skulle bli påkommen. Jag antar att det är försent att bli vald in i riksdagen så för oss dödliga, vad kan hända.

Föressten frågar jag självklart för kompis räkning big_smile

Senast redigerat av sand3rs (7 februari 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang