Lär-dig-av-andras-misstag tråden

Team-Adolfsson Gödseldräng
20 maj 2009 · 4 529 Inlägg

ligg aldrig under fjäderkoppen bak på en mercedes när man  slår ur bulten yikes
de kändes i bröstet kan jag lova
å inte han jag tänka på det ^^

känn inte om det är dåligt motstånd i fläkten på en camaro från 74
skapligt skärsår genom halva delen av ett par fingarar:|

Mack Forum- och sitemoderator
20 maj 2009 · 26 167 Inlägg

Glöm inte att vara noga med att "Parkeringen" ligger i  - med automatlåda - och inte "Reverse", när du står still och kliver ur bilen med öppen dörr. Det är liksom lite jobbigt när man dras in och man i panik försöker styra undan för att se dörren kapas av en illa placerad container..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
OmnicroN
20 maj 2009 · 5 Inlägg

se till att sätta tebax låsningarna för olje kylaren efter motor byte - sprutar ganska friskt
och att fel söka en bil som går dåligt utan soppa i tanken kan bli svårt.. tongue

BMW M5 (1989)
OmnicroN
20 maj 2009 · 5 Inlägg

Emilius skrev:
läs inte den här tråden med dryck i munnen kan va ett bra tips att lägga till.

WORD

BMW M5 (1989)
Invertion
20 maj 2009 · 10 Inlägg

Ligg aldrig i bagaget på en Evo 9 när de börja leka. Det är inte så kul att ligga bak där. I början kanske men inte när det sladdas och härjas åt alla håll haha

MagneticNorth Aktad Medlem
20 maj 2009 · 301 Inlägg

Byt inte bromsrören på bilen lufta och gör klart.. för att sen upptäcka att man nyttjade ringnyckeln för att skruva fast nippeln. 

*dingel dingel*

TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
20 maj 2009 · 938 Inlägg

Kör inte 50 på 30väg förbi skola när man vet att polisen står där med lasern... Kostade 2800 å en varning, samt kommentaren "ja sluta skjuta vid 50..."

Om man backat runt en husknut 50gånger, ta inte för givet att de inte sitter en markis där den 51a... Blev en repa på skåpet på scanian, förbannad butiksägare vars markis nu var en aning krokig...

Stoppa inte in foten i boggin på skotern å gasa, de gör ont när tårna med nageltrång kläms fast mellan mattan å vändhjulet... 

Håll inte ut med en lastbil på en smal å utplogad skogsbilväg... Låg halvt på sida i 3 timmar innan bärgarn kom... Hade snö upp till framrutan, å hade de inte varit för snön så hade ja legat helt på sida, med en skadad lastbil...

Bada inte ute nu bara för att båten ska i sjön, man blir så jävla förkyld...  Atjoo!

De var allt för idag, fyller väl på när ja kommer på nå mer...


EDIT: Kom på mer...

Kolla oljan i gräsklipparen oftar än vart 5e år... Den skar rätt ordentligt...

Kör inte över en nermonterad hamock med den nya klipparen, vevaxeln kan bli krokig... Vibrera som satan till motorfästena gick av... tongue

Senast redigerat av TobbeE_87 (20 maj 2009)

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Jublub
20 maj 2009 · 187 Inlägg

Glykol och spolarvätska är inte samma sak. Så häll inte i glykol i spolarvätske behållaren!

När du insett misstaget så ska du inte hälla glykol på bilen heller, För det är inte heller bra!


Och om du nångång får för dig att du ser ett flygplan utan vingar, tänk på att det kan vara en helikopter..

Senast redigerat av Jublub (20 maj 2009)

Ford Taunus "Turbo" (1982)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 maj 2009 · 13 754 Inlägg

morganevelina skrev:
Byt inte bromsrören på bilen lufta och gör klart.. för att sen upptäcka att man nyttjade ringnyckeln för att skruva fast nippeln. 

*dingel dingel*

hehe klant ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
P_Jonsson
20 maj 2009 · 104 Inlägg

Planera inte bröllop parallellt med ny inköp av dyrare bil roll

fontheking5
20 maj 2009 · 825 Inlägg

Glömt sätta tillbaka oljestickan på gräsklipparen så den liknade en ångmaskin , som det rök . Men som tur var stängdes motorn i tid för att undvika motorras.  Dessutom knäckte en före detta kollega 3 nycklar i ett tändningslås genom att bara sätta in nyckeln halvägs , den sista gången blev bilen bucklig . Fick inte ut nyckeln ur ett dörrlås , hämtade en spik , jo jag fick ju ut halva nyckeln wink inte så kul att försöka fiska ut resten av nyckeln ur låset sen .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________
Dirtymike
20 maj 2009 · 1 532 Inlägg

Pallle skrev:
Inte mitt misstag, men jävligt roligt tyckte jag! 
Inte riktigt rätt sätt att "AGA-Diffa" kanske tongue
http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=763645

haha nolla

Jeep J20 (1978)
Craazy_ Avstängd
20 maj 2009 · 115 Inlägg

haha skönt folk , alla gör misstag,, backa inte för en du kollat i backspeglarna haha  plötsligt kan en taxi vara där som du drar in i haha

sirmiro Double-Unicorn Rider
21 maj 2009 · 2 486 Inlägg

Använd riktiga slangklämmor direkt!
Sa det högt innan jag monterade, men orkade inte köpa, och pang så gick tryckslangen.

Pierre_r Lastbilsmekaniker
22 maj 2009 · 729 Inlägg

Tycker att denna tråden passar här inne. Den blir roligare på sidan 2.
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=226570

engolf
22 maj 2009 · 3 235 Inlägg

AirOne skrev:
Glöm inte att vara noga med att "Parkeringen" ligger i  - med automatlåda - och inte "Reverse", när du står still och kliver ur bilen med öppen dörr. Det är liksom lite jobbigt när man dras in och man i panik försöker styra undan för att se dörren kapas av en illa placerad container..

Yes, gjort det misstaget också...Tack och lov drog jag åt handbromsen innan jag gick ut ur bilen, och passerade den bakifrån, och då såg jag att backen "lyste"...

Lewinsson
22 maj 2009 · 27 Inlägg

Haha! fan vilken skön tråd smile

jag får väl ge ett bidrag jag med:D

Dra inte åt fälgar med bara 2 muttrar för att man bara ska åka en liten sväng och testa, blev ståendes i en rondell smile

Volvo V70N "babyräserN" (2005)
_MaCCe_ Majestas
22 maj 2009 · 1 319 Inlägg

Lägg ALDRIG en glass ( Gbsandwich ) bakom framdäcket när du sitter i passagerar sätet i polarens bil...
det slutade med Plattwich

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
teamvolvoracing Trucker
22 maj 2009 · 1 220 Inlägg

kan väl lämna ett bidrag jag oxå då

lämna aldrig bilen till en fordons skola om du vill ha till bax bilen fort å med ett bra jobb gjort!!  fick tillbax min bil efter 5 veckor :mad (kamremsbyte, byte av vattenpump, handbromsbackar, oljeservice å koll bromsar) hittade förljande fel 1. Anligande broms fram 2. handbroms som inte tar 3. för lite kylarvätska i bilen 4. inte åtskruvade bultar till fälgarna och 5. sönder riven instruktionsbok till slutsteget när jag kom hem med bilen! knallade in där efter 3 veckor av dom 5 bilen var där för å kolla läget och fick då höra att idioterna hade kletat kopparpasta på vevaxelbulten isället för locktite :mad så det fick dom göra om och göra rätt

Vissa är bara bättre än andra!
MikeyMouse
22 maj 2009 · 214 Inlägg

Kör inte med varselljus/dimljus på kvällen tydligen inte lagligt yikes hmm

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang