Mitsubishi galant -89 2,0 glsi startar ej trots gnista.

Fenne
11 februari 2009 · 160 Inlägg

som rubriken säger den startar inte. bilen funkade bra hela tiden tills jag stängde av den sen när jag skulle starta den igen så gick det inte. plockade av ett tändstift o kolla o där var gnista. och där sitter ett filter precis innan fuelrailen och där kom det bensin. där är självställande tändning så de ska funka.

kan det vara spridarna då? men verkar otroligt om alla spridarna gått sönder på samma gång... har kollat säkringar o relä o dom e hela vad jag sett.

nån som vet problemet? smile

Ford mustang gt500 "shelby gt500" (2007)
CyberaxX Hellre 40 roliga år än 80 tråkiga
11 februari 2009 · 31 Inlägg

Testa stargas och se om den tänder till iaf..

jojje81 George
11 februari 2009 · 1 956 Inlägg

Kan vara bränslepumpen trotts att du fick ut bensin. Hör du att pumpen går?

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
Fenne
15 februari 2009 · 160 Inlägg

får fortfarande inte igång den. där kommer bensin hela vägen fram till spridarna men sen tar det stopp... så bensinpumpen verkar ok. dock verkar det som inte spridarna öppnar. där var jord hela vägen fram till spridarna och där var 12v fram till spridarna oxå.

men ska där verkligen vara 12v hela vägen fram?

nån som vet vad som kan vara fel. enda jag kan komma tänka på e att styrboxen har ballat ur.

plockar jag bort spridarna och droppar bensin rakt ner i toppen o vrider på nyckeln så tänder den till. så e helt hundra på att det är i spridarna som problemet ligger. o jag testade även att dra loss fuelrail med spridarna på o starta o spridarna öppnade inte då heller. men plockade jag bort en spridare från fuelrailen så var där tryck i fuelrailen för det pös ut bensin som f-n då.

//mvh Alexander

Ford mustang gt500 "shelby gt500" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang