Lysholm SkruvKompressor i en gammal Omega? ;)

corrado g60 komp ras
28 mars 2006 · 141 Inlägg

MilleN skrev:
doktorn: Har för mig det ligger på runt 28k på enem. Lika mycket som en fräsch original-Omega med andra ord wink

corrado: Det är ju bra jäkla onödigt att bygga turbo istället. Själva turbon är ju billigare i inköp men tänk på alla andra nya delar som måste inhandlas så skiter du nog i det.. Men detta är offtopic wink

Jag skippar dumpventil (pysventil är något helt annat) det är inte så nödvändigt.. Den kommer låta tillräckligt ändå ;D

He he he ja vi får se tänkte för att den va redan kompsänkt om man laddar 1bar e de ju lika mycket som en uppgraderad kompressor det kanske blir en komp om jag inte säljer den till dess
Jo de har redan bra ljud från början om man   sätter ett sport sistem ! Du får lägga in ett ljud fil så man får höra den sköna ljudet från kompen  wink Eller på din sida ! Mvh !

MilleN
29 mars 2006 · 9 108 Inlägg

Jo jag har lånat en videokamera så så fort motorn är igång kommer det ett klipp..

sorken
29 mars 2006 · 251 Inlägg

blir förhoppningsvis klar i sommar men om inte de så bli de till nästa sommar

dodge ram 2500 5,9 cummins diesel 400hk 99a
bmw 320d 99a
Fernicus Kejsare
30 mars 2006 · 547 Inlägg

Du har ju gjort det jag länge varit sugen på att göra big_smile. Fy fan vad najs ^^

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.
corrado g60 komp ras
1 april 2006 · 141 Inlägg

MilleN skrev:
Jo jag har lånat en videokamera så så fort motorn är igång kommer det ett klipp..

He he OK roligt Hoppas allting går enligt planerna !  wink

MilleN
2 april 2006 · 9 108 Inlägg

Idag startades bilen!!!! Den gick igång finfint men lite småläckage fanns det att fixa till, och så hängde sig gasen lite (pedalen släppte inte tillbaka) så det får fixas till.. Annars var det bra underbart att äntligen få höra den igång wink

WEEE!!!

MilleN
2 april 2006 · 9 108 Inlägg

http://www.streetcars.se/forum/uploads/MilleN/2006-04-03_000123_matare.jpg

http://www.coffe.dk/coffe/streetcars/millen/060402/IMG_0561.jpg

http://www.coffe.dk/coffe/streetcars/millen/060402/IMG_0580.jpg

Senast redigerat av MilleN (3 april 2006)

sorken
3 april 2006 · 251 Inlägg

när lägger du upp film så man få höra på ljudet dåå?

dodge ram 2500 5,9 cummins diesel 400hk 99a
bmw 320d 99a
MilleN
3 april 2006 · 9 108 Inlägg

Ska bara få ut den ur garaget (står en M3 i vägen) så ska jag klippa ihop en liten film sen.. Dock när jag kör vääldigt lugnt smile

Fernicus Kejsare
3 april 2006 · 547 Inlägg

Väldigt lugnt? Måste fråga varför :S

Tighten it until you hear a crack, and then back off a quarter turn.
MilleN
3 april 2006 · 9 108 Inlägg

Vill inte rasa något wink Bara jag kommer till Elmia så är jag nöjd, då kan jag börja gasa.

Måste dubbel och trippelkolla så att allt lirar ihop innan jag börjar gasa, borde väl säga sig självt när man överladdat en motor.

corrado g60 komp ras
4 april 2006 · 141 Inlägg

MilleN skrev:
Vill inte rasa något wink Bara jag kommer till Elmia så är jag nöjd, då kan jag börja gasa.

Måste dubbel och trippelkolla så att allt lirar ihop innan jag börjar gasa, borde väl säga sig självt när man överladdat en motor.

De lät roligt att du har provstartat den weeee he he big_smile kan knappt bärga mig tillss man får höra de sköna ljudet !tongue
Vad kör du med för växellåda o koppling e de orginal ?
Har du satt dit IC på fronten blir de en liten elle stor IC ? wink

MilleN
4 april 2006 · 9 108 Inlägg

kör med allt original i år för att se vad det tål wink Ska bara ladda 0,5 så ingen IC behövs.

Var ute och körde förut, den gick som satan wink Tills en kylarslang sprack så det sprutade vatten och ånga ut genom mina hål i huven hehe.. Adrenalinet pumpade när jag körde och bara såg ett stort rökmoln från huven!

corrado g60 komp ras
5 april 2006 · 141 Inlägg

MilleN skrev:
kör med allt original i år för att se vad det tål wink Ska bara ladda 0,5 så ingen IC behövs.

Var ute och körde förut, den gick som satan wink Tills en kylarslang sprack så det sprutade vatten och ånga ut genom mina hål i huven hehe.. Adrenalinet pumpade när jag körde och bara såg ett stort rökmoln från huven!

He he he he kan tänka mig det he he big_smile ! Ja ha oki hoppas att den håller sen om du ska ladda mer så blir de väl en kolfiber koppling o annan låda gissar på en Corrvet låda  wink  !
Byt till silicon slangar håller väl bättre så de inte hännder igen ! Blev lite som TFTF elle ?
Min kompis hadde en 3000 24V hans låda höll inte länge den va orginal ! Hoppas att din håller ut iaf ! Det kommer väl snart en klipp på bilen ?   tongue

MilleN
5 april 2006 · 9 108 Inlägg

Här är ett litet klipp, ligger bara på halvgas så den laddar inte på så mycket.. Och så läcker avgassystemet också så kompressorn överröstas lite wink Ska fixas..

http://www.opelomega.se/Video/MilleN_testdrive.wmv

MilleN
5 april 2006 · 9 108 Inlägg

Ingen som orkat kolla? wink

Tengu1969
5 april 2006 · 1 396 Inlägg

Man hör lite vinande ljud iallafall! Gött! Du får lägga upp en film med fixat avgassystem sen så man får höra den riktigt!

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Kelan Kelan.pixbox.se
5 april 2006 · 239 Inlägg

låter fint millen.. hörde som sagt inte såå mycke av kompressorn.. men de lilla man hörde så lät de kanon smile

//Silverpilen\\
JohnnyN Rutinerad medlem
5 april 2006 · 1 938 Inlägg

Ouuh, lät som hårdporr i mina öron wink
Om man ändå kunde se den här bilen live nångång big_smile

MeloveGolf Vw trimmare
6 april 2006 · 2 995 Inlägg

mums låter gött hoppas du har långt kvar till besikting bara wink

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang