Dackonline förbluffande billiga däck?

Aerocombi Xenoholic
25 februari 2009 · 2 559 Inlägg

O vem var det som hade sagt sitt i den här tråden? 2ggr!  lol

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Bil-fantasten Avstängd
25 februari 2009 · 32 Inlägg

Mr_EmCom skrev:

Bil-fantasten skrev:
härregud vilka däck dom säljer på Däckonline. Var inne och kolla deras prisvärdaste kvalitetsdäck stog det = LINGLONG. PERFEKT RIDE. HANGKOCK. SUNNY. STAR PERFORMER. NANGANG . TRIAL . TRIANGLE . MALOYA . Allt låter som det borde vara förbjudet att ens sälja .

Å där kom fördommarna igen...

Lägg av. Om nått av dom där däcken vinner test nångång så ber jag om ursäkt. Håll du oxå till bra kvalite när det gäller väghållning. Det kan handla om ditt eller nån annans liv när vi snackar däck. Inbromsningsförmåga ,grepp vid vått väglag mm. Dom där alla är till tropiska klimatet hör jag på namnet.Inte för nordisk körning där vi kan en sommar dag ha bara 12grader och regn ute en morgon eller natt. Där i china funkar dom säkert bra i 40 graders värme. Har läst om det här och vet lite vad
som gäller nu ang däck.

Kör RS6 Audi från 2005 6900mil på mätaren just nu.
Köper bara kvalite !
Bil-fantasten Avstängd
25 februari 2009 · 32 Inlägg

Aerocombi skrev:
O vem var det som hade sagt sitt i den här tråden? 2ggr!  lol

men det är skrämmande att såna däck säljs för nodiska förhållanden, folk som inte fattar kan utsätta sig själv och andra för livsfara i nöd ! ja nu säger jag inget mer. Var rädd om er, i alla fall utsätt inte andra för fara med skit däck som man läst mkt om

Kör RS6 Audi från 2005 6900mil på mätaren just nu.
Köper bara kvalite !
Mange85
25 februari 2009 · 169 Inlägg

Nästan allt beror på hur mjukt gummit är. Ett mjukt däck är det bättre fäste i men slits fort osv.
Iom att däck blir hårdare med tiden så är jag nästan helt säker på att ett nytt "nankang" däck är bättre än ett par år gammalt lite dyrare däck ur grepp synpunkt.
Sen kan billigare däck vara exempelvis svårare att balansera men det är ju en annan sak.

Det roliga är att nån som köpt 4 dyra däck, och kör av vägen aldrig skulle skylla på däcken. Men nån som nyss köpt billiga och gör samma blunder skulle skylla på att han köpt billiga däck, och därav körde av vägen.

BMW 335xi (2008)
Andreas0
25 februari 2009 · 177 Inlägg

Jag har oxå köpt från däckonline.
Har inget att klaga på, bra priset och skönt med leverans till dörren.

Håller inte med dom som klagar på att dom säljer skit däck och dom inte är nöjda med dom.
Är ju ingen som tvingar nån att köpa just dom däcken.
Tycker det är ett bra alternativ för dom som inte kan/vill lägga så mycket pengar på däck av olika anledningar.

BMW 320d "M-Sport" (2010)
BMW 325 (1991)
Bil-fantasten Avstängd
26 februari 2009 · 32 Inlägg

VonPluring skrev:
Jag har oxå köpt från däckonline.
Har inget att klaga på, bra priset och skönt med leverans till dörren.

Håller inte med dom som klagar på att dom säljer skit däck och dom inte är nöjda med dom.
Är ju ingen som tvingar nån att köpa just dom däcken.
Tycker det är ett bra alternativ för dom som inte kan/vill lägga så mycket pengar på däck av olika anledningar.

Varför är det skönt få dom till dörren för? Har du egen proffs däckmaskin och proffs balans maskin mm ?

Nått jag tycker är skönt att min lokala handlare är stor, flera hundra däck hemma i lager. Bara åker förbi
inga samtal, inget och jag får alltid bra däck från han till bra pris, gubben har haft firman 25år . Det är underbart handla där. Ta en fika och chilla medans allt är proffs gjort . Michelin köpte jag nu 19tum

Kör RS6 Audi från 2005 6900mil på mätaren just nu.
Köper bara kvalite !
Andreas0
26 februari 2009 · 177 Inlägg

Bil-fantasten skrev:

VonPluring skrev:
Jag har oxå köpt från däckonline.
Har inget att klaga på, bra priset och skönt med leverans till dörren.

Håller inte med dom som klagar på att dom säljer skit däck och dom inte är nöjda med dom.
Är ju ingen som tvingar nån att köpa just dom däcken.
Tycker det är ett bra alternativ för dom som inte kan/vill lägga så mycket pengar på däck av olika anledningar.

Varför är det skönt få dom till dörren för? Har du egen proffs däckmaskin och proffs balans maskin mm ?

Nått jag tycker är skönt att min lokala handlare är stor, flera hundra däck hemma i lager. Bara åker förbi
inga samtal, inget och jag får alltid bra däck från han till bra pris, gubben har haft firman 25år . Det är underbart handla där. Ta en fika och chilla medans allt är proffs gjort . Michelin köpte jag nu 19tum

Jag tycker det är skönt för då slipper jag åka till mitt postutlämningsställe.
För då kan jag lägga in däcken i bilen och åka iväg och kränga dom, tjejens far har däckfirma så får det krängt och balanserat gratis.

BMW 325 (1991)
BMW 320d "M-Sport" (2010)
Bil-fantasten Avstängd
26 februari 2009 · 32 Inlägg

slutkörda gratis människor . Dom köper väll allt till pizzan och slänger i en kasse och går till nån polare som värmer och bakar gratis åt en. Jag blir så trött på sånt härt . Mamma Pappa POJKAR väx up nångång-.Ni leker med era bilar bara har jag märkt. Ingen som helst respekt för medtrafrikanterna. Plocka hem LingLong hem in i köket. ha dom där några dar. Sen utnyttja flickvännens farsas firma och be dom montera gratis. DE SJUUKT  . gott om galningar här i tråden

Borde låsas
Jag har inget mer att tillägga smile

Kör RS6 Audi från 2005 6900mil på mätaren just nu.
Köper bara kvalite !
Andreas0
26 februari 2009 · 177 Inlägg

Varför ska jag inte "utnyttja" den tjänsten om han erbjuder sej?
Klart jag kan åka till samma "proffs" som dej och få samma tjänst och betala för det, ser dock ingen anledning till det.
Tjänster och gentjänster, hört talas om det?

Sen tycker jag inte du borde kalla folk mamma och pappas pojkar, slutkörda gratis människor osv när du inte känner personen ifråga, många inklusive jag är knappast något man skulle kalla det för.
Har alltid fått slita för mina pengar och saker och har aldrig krävt något av dom.

BMW 320d "M-Sport" (2010)
BMW 325 (1991)
TurbOla Reservdansk
26 februari 2009 · 6 271 Inlägg

Bil-fantasten skrev:
slutkörda gratis människor . Dom köper väll allt till pizzan och slänger i en kasse och går till nån polare som värmer och bakar gratis åt en. Jag blir så trött på sånt härt . Mamma Pappa POJKAR väx up nångång-.Ni leker med era bilar bara har jag märkt. Ingen som helst respekt för medtrafrikanterna. Plocka hem LingLong hem in i köket. ha dom där några dar. Sen utnyttja flickvännens farsas firma och be dom montera gratis. DE SJUUKT  . gott om galningar här i tråden

Borde låsas
Jag har inget mer att tillägga smile

Inte för att vara sån, men jag känner igen den där stilen på ditt sätt att skriva.
Din Audi-fanatism.
Din nyregistrerade användare.

Det luktar TROLL lång väg...

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
bjoorniiee
26 februari 2009 · 356 Inlägg

Bil-fantasten skrev:
slutkörda gratis människor . Dom köper väll allt till pizzan och slänger i en kasse och går till nån polare som värmer och bakar gratis åt en. Jag blir så trött på sånt härt . Mamma Pappa POJKAR väx up nångång-.Ni leker med era bilar bara har jag märkt. Ingen som helst respekt för medtrafrikanterna. Plocka hem LingLong hem in i köket. ha dom där några dar. Sen utnyttja flickvännens farsas firma och be dom montera gratis. DE SJUUKT  . gott om galningar här i tråden

Borde låsas
Jag har inget mer att tillägga smile

Du borde låsas bort från alla existerande internetforum och lyssnat lite mer på svenskalektionerna. Herregud, om du ska försöka mästra alla här på forumet så kan du väl i alla fall lära dig stava lite bättre? Du ger inte ett så seriöst intryck.

Senast redigerat av bjoorniiee (26 februari 2009)

anvandare_12345
26 februari 2009 · 654 Inlägg

Bil-fantasten skrev:
Lägg av. Om nått av dom där däcken vinner test nångång så ber jag om ursäkt. Håll du oxå till bra kvalite när det gäller väghållning. Det kan handla om ditt eller nån annans liv när vi snackar däck. Inbromsningsförmåga ,grepp vid vått väglag mm. Dom där alla är till tropiska klimatet hör jag på namnet.Inte för nordisk körning där vi kan en sommar dag ha bara 12grader och regn ute en morgon eller natt. Där i china funkar dom säkert bra i 40 graders värme. Har läst om det här och vet lite vad
som gäller nu ang däck.

Det låter nästan som om du själv har ett liv på ditt samvete, stämmer detta?
Eller är du här bara för att jävlas med oss?

*Edit: Detta gör ju att man vill köra på Nankang-däck bara för att jävlas tillbaka! cool

Senast redigerat av danhild (26 februari 2009)

babyblue242 Save a horse,ride a jeep...
26 februari 2009 · 258 Inlägg

Bil-fantasten skrev:
slutkörda gratis människor . Dom köper väll allt till pizzan och slänger i en kasse och går till nån polare som värmer och bakar gratis åt en. Jag blir så trött på sånt härt . Mamma Pappa POJKAR väx up nångång-.Ni leker med era bilar bara har jag märkt. Ingen som helst respekt för medtrafrikanterna. Plocka hem LingLong hem in i köket. ha dom där några dar. Sen utnyttja flickvännens farsas firma och be dom montera gratis. DE SJUUKT  . gott om galningar här i tråden

Borde låsas
Jag har inget mer att tillägga smile

Vad är det som säger att folk BARA köper kina däck där?
Jag köpte mina Michelin Pilot Sport där och sparade 800:- per däck jämfört med min lokala däckhandlares pris wink

Skyssis Love my Godzilla!
26 februari 2009 · 289 Inlägg

Jag köpte mina sommardäck där, underbara att ha att göra med, gick bara 2-3 dagar sen hade jag dom vid dörren!!

Senast redigerat av Skyssis (26 februari 2009)

"Godzilla" R32GTR
Mr_EmCom Med.lem
26 februari 2009 · 3 759 Inlägg

TurbOla skrev:

Bil-fantasten skrev:
slutkörda gratis människor . Dom köper väll allt till pizzan och slänger i en kasse och går till nån polare som värmer och bakar gratis åt en. Jag blir så trött på sånt härt . Mamma Pappa POJKAR väx up nångång-.Ni leker med era bilar bara har jag märkt. Ingen som helst respekt för medtrafrikanterna. Plocka hem LingLong hem in i köket. ha dom där några dar. Sen utnyttja flickvännens farsas firma och be dom montera gratis. DE SJUUKT  . gott om galningar här i tråden

Borde låsas
Jag har inget mer att tillägga smile

Inte för att vara sån, men jag känner igen den där stilen på ditt sätt att skriva.
Din Audi-fanatism.
Din nyregistrerade användare.

Det luktar TROLL lång väg...

Jag röstar för bann...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Germax
26 februari 2009 · 12 086 Inlägg

Däckonline är ju skitbra om allt går som de ska uppenbarligen. Snabba leveranser och bra priser.
Men går de fel så blir de krångel, vilket jag kan förstå då de är ett stort utländskt företag. Men jag försvarar dom inte.

Jag har köpt däck därifrån 2 ggr och jag har inte haft strul. Sen att diskutera hurvida deras däck är bra lr ej känns ganska orelevant. Det är ju inte deras fel att de billigaste däcken inte är bra och att ni köper dem.

H3dlund Med lem
26 februari 2009 · 1 127 Inlägg

Haha du skulle bara veta hur löjligt det låter "bil-fantasten", kan man få grejer gjorda gratis är det klart man uttnyttjar det!? Farsans kusin driver däckfirma, givetvis köper jag och kränger däck hos honom för billigare pris..

Inte direkt så jag går till hans konkurrent och köper för högre pris?

exoop
26 februari 2009 · 469 Inlägg

Bil-fantasten skrev:
slutkörda gratis människor . Dom köper väll allt till pizzan och slänger i en kasse och går till nån polare som värmer och bakar gratis åt en. Jag blir så trött på sånt härt . Mamma Pappa POJKAR väx up nångång-.Ni leker med era bilar bara har jag märkt. Ingen som helst respekt för medtrafrikanterna. Plocka hem LingLong hem in i köket. ha dom där några dar. Sen utnyttja flickvännens farsas firma och be dom montera gratis. DE SJUUKT  . gott om galningar här i tråden

Borde låsas
Jag har inget mer att tillägga smile

haha det är ju nästa skrattretande!! jag jobbar på däckfirma som visserligen bara säljer lastbilsdäck men det är samma gummiblandnings som pb-däck, vi säljer BARA kina däck! på dem 3 åren som företaget funnits så har vi fått tillbaka 1 bara 1 däck som har skjutit och det var pga att nån tjomme monterat det utan däck pasta och skurit däcket!!!! om jag får tag på däck för under 500kr och sedan gratis montering och balansering så klart jag tar dem.

vi hade en åkare här inne som var precis som du bara snacka skit om kina däck men sen visade det sig att hans så kallade michellin var tillvärkade i KINA. och ni som säger att kina däck är utformade för tropiskt väglag så kan jag säga det att de flästa däckleverantörer såsom linglong ligger i norra kina där det råder mycket minusgrader!!! så läs på lite innan du yttrar dig för mycket!!

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"
drazen_gti
26 februari 2009 · 807 Inlägg

för att hälpa trådskaparen lite så vill jag bara förmedla följande fakta:

Kina däck är lika dåliga på däckonline som hos din lokala handlare.

Michelin, Fulda, Pirelli mm är nog bättre på däckonline än hos din lokala handlare, utav en enkel anledning. Dyra däck ligger oftast på lagret hos små företag just för att dom är så dyra här i sverige. Däckonline har ett enormt lager med däck som dom tömmer och fyller på hela tiden för att dom operar på en så enorm marknad.

Så återgå till era erfarenheter av firman och däck ni köpt, har ni köpt kinaskräp så är det knappast däckonlines fel, det är fel på er...

I'd rather die like a man, than live like a coward
H3dlund Med lem
26 februari 2009 · 1 127 Inlägg

exoop skrev:
haha det är ju nästa skrattretande!! jag jobbar på däckfirma som visserligen bara säljer lastbilsdäck men det är samma gummiblandnings som pb-däck, vi säljer BARA kina däck! på dem 3 åren som företaget funnits så har vi fått tillbaka 1 bara 1 däck som har skjutit och det var pga att nån tjomme monterat det utan däck pasta och skurit däcket!!!! om jag får tag på däck för under 500kr och sedan gratis montering och balansering så klart jag tar dem.

vi hade en åkare här inne som var precis som du bara snacka skit om kina däck men sen visade det sig att hans så kallade michellin var tillvärkade i KINA. och ni som säger att kina däck är utformade för tropiskt väglag så kan jag säga det att de flästa däckleverantörer såsom linglong ligger i norra kina där det råder mycket minusgrader!!! så läs på lite innan du yttrar dig för mycket!!

Visst är det mesta tillverkat i kina nuförtiden, men du kan knappast jämmföra ett lågprisdäck för 500kr mot ett Michelin tillverkat i samma land för kanske dubbla priset.

Det billigare däcket är ju inte tillverkat med samma gummiblandning, om det nu var samma gummi. Hur kommer det sig då att greppet är så värdelöst i dessa lågprisdäck?

Jag kommer aldrig mera köpa lågpriskinadäck till mina bilar efter ha testat det iaf. Bra däck är väl den billigaste livförsäkring man kan ha på bilen, varför snåla på en så viktig grej? Komfort (ljudnivå och vägbuller) är också skönt att ha.

Senast redigerat av H3dlund (26 februari 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang