Inför: Vårträff Barkarby 17/4 kl. 20.00

D_MAN ?
5 april 2009 · 1 038 Inlägg

Kommer nog vara en del bilar i city denna kväll  smile



April 17 fredag  STOCKHOLM - Street Cars Fest "NIGHTSHIFT" - Blue Moon Bar, Birger Jarlsgatan 29
..........................(SCF-partykväll vid Stureplan med SCF Girls, DJ:s, liveunderhållning och galen stämning på BMB)

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
aturai88 Amatör
6 april 2009 · 320 Inlägg

Jag dyker garanterat upp med min misslyckade galant. Bakrutetoningen blev förjävlig, för att inte prata om sidorutorna. Lova att inte skratta big_smile?

Men men, jobbar jag inte så är det självklart att jag dyker upp. Tjejen hakar förmodligen också med smile


/A

Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
6 april 2009 · 1 177 Inlägg

För er som kommer från Uppsalahållet, så kan vi tvätta bilarna på OKQ8 i Kungsängen, sen därifrån kan man åka lugn dammfri tur hela vägen till Barkarby, ca 20minuter från tvättmacken, så kanske vi kan karavana dit om så önskas.. finns intresse för det får ni PMa mig så styr vi upp någonting.

Karta fram till Kunsgsängen OKQ8macken:

http://kartor.eniro.se/query?mop=aq& … &pis=0

Zoomar ni ut en aning ser ni att Enköpingsvägen ligger precis vid macken, den tar vi österut tills vi kommer till jakobsberg, sen åker vi lilla biten fram till Barkarby IKEA smile vad tror ni

Mvh Andro

Senast redigerat av Galic_Andro (6 april 2009)

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
PLindblom
6 april 2009 · 1 200 Inlägg

Galic_Andro skrev:
För er som kommer från Uppsalahållet, så kan vi tvätta bilarna på OKQ8 i Kungsängen, sen därifrån kan man åka lugn dammfri tur hela vägen till Barkarby, ca 20minuter från tvättmacken, så kanske vi kan karavana dit om så önskas.. finns intresse för det får ni PMa mig så styr vi upp någonting.

Karta fram till Kunsgsängen OKQ8macken:

http://kartor.eniro.se/query?mop=aq& … &pis=0

Zoomar ni ut en aning ser ni att Enköpingsvägen ligger precis vid macken, den tar vi österut tills vi kommer till jakobsberg, sen åker vi lilla biten fram till Barkarby IKEA smile vad tror ni

Mvh Andro

Passar mig alldeles utmärkt, då jag kommer från Enköping smile Vilken tid?

CarpeDiem German Engineering
6 april 2009 · 9 083 Inlägg

God morgon allihopa smile
Har precis vaknat, helt underbar väder ute smile Soligt och 6 plusgrader big_smile Det är skönt att vintern är slut och att det är torrt väglag smile Såg några entusiastbilar ihelgen när man tog en långpromenad ute. De var rätt fina smile

Nu kommer en uppdatering!

Som det ser ut nu så verkar det som att vi är rätt många som kommer delta på premiären av Vårträff Sthlm 2009, uppskattar att ni visar intresse för att delta i det och ser fram emot att få träffa många utav er smile Alltid kul att lära känna nytt folk från Garaget.org big_smile

Vad vi ska kunna göra på träffen är att vi tar det lugnt, spanar in varandras bilar och snacka lite osv smile Kan väl käka också tillsammans på MAX osv, vad sägs om det? Det vore trevligt smile

Om ni vill tvätta era bilar innan träffen så har ni PREEM-macken som ligger bredvid McDonalds här i Barkarby smile

Vid intresse utav er deltagare, så kan vi väl ta en gruppfoto eller nåt sånt? Vad tycker ni om förslaget smile
Eller så kanske ni vill ha era bilar fotade? Säg gärna till. Ni kan också kontakta Haxxel här på Garaget.org smile

Vi ses den 17:e wink

//CarpeDiem wink

Senast redigerat av CarpeDiem (6 april 2009)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Chevrolet_racing Fullständigt galen
6 april 2009 · 319 Inlägg

jag kommer även ta med min kamera och fota, jag kanske inte är världsbäst men jag har lyckats ta några riktigt schyssta foton big_smile

gruppfoto låter skoj big_smile

Full gas spar tid!
Loud pipes saves lives!
Full choke och öppna spjäll!
N.O.S Cruisers Stockholm
Volkswagen Beach Buggy "Badkaret" (1969)
CarpeDiem German Engineering
6 april 2009 · 9 083 Inlägg

Chevrolet_racing: Du gör rätt som tar med en kamera smile Jag kommer ta med min "lilla" digitalkamera på futtiga 1.2 megapixlar tongue Men den funkar så man kommer ju lägga upp bilder senare big_smile

Det är bara ett förslag angående gruppfoto men men vi får se hur det blir smile Diskutera gärna om det på träfftråden big_smile

//CarpeDiem wink

Senast redigerat av CarpeDiem (6 april 2009)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Chevrolet_racing Fullständigt galen
6 april 2009 · 319 Inlägg

okey, en fråga, har vi kommit fram till var cruisingen ska va??

Full gas spar tid!
Loud pipes saves lives!
Full choke och öppna spjäll!
N.O.S Cruisers Stockholm
Volkswagen Beach Buggy "Badkaret" (1969)
-Zeus- BMW
6 april 2009 · 183 Inlägg

Grupp foto?! As sjysst ide!!! big_smile
Självklart är kameran med också! wink

Born in the reacetrack to live in the street- BMW M3 GTS
CarpeDiem German Engineering
6 april 2009 · 9 083 Inlägg

Chevrolet_racing: Ska jag vara riktigt ärlig så vet jag inte om det blir nån cruising, många reagerade när jag nämnde att vi skulle köra in till stan. Några anser att det är svårt att hitta parkering utanför donken på Sveavägen och de har en poäng i det. Men jag har en annan idé/förslag:

De som vill, får köra en cruising, dock så måste det inte vara alla som är med.
Om man känner att man vill åka hem efter träffen så får man göra det. Det är ingen som är tvingad att följa med till stan och cruisa.

Vad tycks om förslaget?

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Chevrolet_racing Fullständigt galen
6 april 2009 · 319 Inlägg

de låter bra big_smile för cruising måste man ju ha i alla fall tongue

Full gas spar tid!
Loud pipes saves lives!
Full choke och öppna spjäll!
N.O.S Cruisers Stockholm
Volkswagen Beach Buggy "Badkaret" (1969)
PLindblom
6 april 2009 · 1 200 Inlägg

Jag tar med kamera, stativ och vindvinkelobjektiv för eventuellt gruppfoto smile Självklart kommer jag även att dokumentera träffen i övrigt också.

Var ute och övade mörkerfotografering i natt tongue

https://www1.garaget.org/archive/40/39955/56311/56311-1319270.jpg

Senast redigerat av Minister (6 april 2009)

CarpeDiem German Engineering
6 april 2009 · 9 083 Inlägg

Chevrolet_racing: Jag kommer alltid med bra förslag inför träffen smile

-Zeus-: Det var bara ett förslag om gruppfoto men om du är med på det så är det kul big_smile

Minister: Ta gärna med fotoutrustning, det vore kul om du kunde fota när hela gänget är på träffen smile
Riktigt bra bild du fick till på Lexusen big_smile

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
-Zeus- BMW
6 april 2009 · 183 Inlägg

Mycket fin bild må jag säga! big_smile
Fan vad kul,det här blir bara seriösare för varje dag! Det är NICEEE!

Born in the reacetrack to live in the street- BMW M3 GTS
Haxxel JDM
6 april 2009 · 593 Inlägg

Jag tar självklart också med mig kameran, funderade lite på att ta med stora filmkameran men jag tror jag bara tar med systemaren så att jag kan vara mer med på träffen smile Vi får vara noga med att lägga upp alla bra bilder i en eftersnackstråd här sen big_smile

Men jag har varit inne på att göra som en "studio" på träffen där alla vi fotografer slår oss ihop och ställer upp en plats med stora lampor och blixtar mm där vi har ett färdigt perfekt ljus där alla kan få sina bilder fotade.
Jag kanske kan få med mig tre stycken studiolampor på stativ med paraply och filter, men dessa kräver AC, så vi skulle behöva en kompressor eller nått för att det ska funka, så om någon har det så hojta till!
Även om ni fotografer är förtjusta i idén så får ni också hojta till smile

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
CarpeDiem German Engineering
6 april 2009 · 9 083 Inlägg

Haxxel: Jag hoppas att du kan fixa studiolampor och andra saker som tillhör fotoutrustningen smile Sen skulle jag vilja att nån kan filma och lägga upp en video från träffen smile Jag har ju döpt namnet till "Vårträff Sthlm 2009"


//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Sarge
6 april 2009 · 2 337 Inlägg

Många fotografer och kameror kommer det ju att bli iaf, det är kul. Då kanske man kan få lite tips och trix som nybörjare på bilfoto smile

Sen att diverse prylar i/på bilen har bestämt sig för att ge upp eller gå sönder lite lagom, det är ju en annan historia. Jag får dumpa kärran i ett mörkt hörn så jag slipper skämmas tongue Hur som helst ska det bli kul!

Chevrolet_racing Fullständigt galen
6 april 2009 · 319 Inlägg

Haxxel skrev:
Jag tar självklart också med mig kameran, funderade lite på att ta med stora filmkameran men jag tror jag bara tar med systemaren så att jag kan vara mer med på träffen smile Vi får vara noga med att lägga upp alla bra bilder i en eftersnackstråd här sen big_smile

Men jag har varit inne på att göra som en "studio" på träffen där alla vi fotografer slår oss ihop och ställer upp en plats med stora lampor och blixtar mm där vi har ett färdigt perfekt ljus där alla kan få sina bilder fotade.
Jag kanske kan få med mig tre stycken studiolampor på stativ med paraply och filter, men dessa kräver AC, så vi skulle behöva en kompressor eller nått för att det ska funka, så om någon har det så hojta till!
Även om ni fotografer är förtjusta i idén så får ni också hojta till smile

det där låter jätte skoj, och då har ju vi som inte är proffs en chans att få fråga er proffs om lite tips och trix. big_smile

Full gas spar tid!
Loud pipes saves lives!
Full choke och öppna spjäll!
N.O.S Cruisers Stockholm
Volkswagen Beach Buggy "Badkaret" (1969)
Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
6 april 2009 · 1 177 Inlägg

Minister skrev:

Galic_Andro skrev:
För er som kommer från Uppsalahållet, så kan vi tvätta bilarna på OKQ8 i Kungsängen, sen därifrån kan man åka lugn dammfri tur hela vägen till Barkarby, ca 20minuter från tvättmacken, så kanske vi kan karavana dit om så önskas.. finns intresse för det får ni PMa mig så styr vi upp någonting.

Karta fram till Kunsgsängen OKQ8macken:

http://kartor.eniro.se/query?mop=aq& … &pis=0

Zoomar ni ut en aning ser ni att Enköpingsvägen ligger precis vid macken, den tar vi österut tills vi kommer till jakobsberg, sen åker vi lilla biten fram till Barkarby IKEA smile vad tror ni

Mvh Andro

Passar mig alldeles utmärkt, då jag kommer från Enköping smile Vilken tid?

Hur lång tid tar det att tvätta en bil ungefär, om träffen börjar 20.00 och det tar ca 20 minuter att åka dit från OKQ8, ska vi säga 18.00 utanför GDS-hallen, så slipper vi stressa? smile

CarpeDiem, jag tror inte många vill tvätta sin bil i automat-tvätt på preem-macken, iaf inte jag med nytt lackskydd och nyrubbad wink

Mvh Andro

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
CarpeDiem German Engineering
6 april 2009 · 9 083 Inlägg

Galic_Andro: Ni kan ju alltid tvätta era bilar på GDS-hallen i Viksjö smile Mkt närmare men det är bara ett förslag så ni slipper åka ända från Bro/Kungsängen till träffen.

Hehe, jag var inte medveten om det förrän du skrev det tongue Men nu vet man smile

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang