Går dålig/misständer när bilen är kall (940 ltt 96)

Ricky
25 februari 2009 · 1 062 Inlägg

jag har ett problem med min bil, när bilen är kall, går den inte på alla burkar och misständer, sen när man väl fått motorn varm så går den som vanligt. bilen är har chipad både bränsle och tändninsbox. kan det ha något med att bilen är chippad?

Tottis_vbg
25 februari 2009 ·

har du kollat fördelaren? dom blir ofta dåliga på dom volvo som har dom på toppen å e den dålig så kan det också va fukt i den. så skruva loss den å kolla.... även så tändkablar å tändstift e iordning.......

Senast redigerat av Tottis_vbg (25 februari 2009)

Sharky
26 februari 2009 · 10 287 Inlägg

Som Tottis skriver: Fördelarna brukar se ut som sprängda skithus. Ofta låter man bli att kolla upp dom då dom sitter så "illa" till.
Även om det ser ok ut så tycker jag du skall byta rotor, fördelare, kablar och stift om det inte är gjort dom senaste åren.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Ricky
26 februari 2009 · 1 062 Inlägg

Sharky skrev:
Som Tottis skriver: Fördelarna brukar se ut som sprängda skithus. Ofta låter man bli att kolla upp dom då dom sitter så "illa" till.
Även om det ser ok ut så tycker jag du skall byta rotor, fördelare, kablar och stift om det inte är gjort dom senaste åren.

/Göran

okej, stiften har ja bytt för 2 veckor sedan,  men ska byta fördelare och sånt nu med..

Sharky
26 februari 2009 · 10 287 Inlägg

Köp orginal fördelare och rotor. Det finns piratdelar som inte passar som dom ska...

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Ricky
26 februari 2009 · 1 062 Inlägg

okej. samma med tändkablarna med?

Sharky
26 februari 2009 · 10 287 Inlägg

Ja. Dom blir duktigt varma på en 8v Turbo så kvalitet lönar sig där.

P.S Notera att jag inte säger att det är detta som verkligen är felet, men fräscha tänddelar är i alla fall i min värld ett måste när man har trimmat.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Ricky
26 februari 2009 · 1 062 Inlägg

Sharky skrev:
Ja. Dom blir duktigt varma på en 8v Turbo så kvalitet lönar sig där.

P.S Notera att jag inte säger att det är detta som verkligen är felet, men fräscha tänddelar är i alla fall i min värld ett måste när man har trimmat.

/Göran

ne d är sant..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang