Vad betalar ni i försäkring??

decib3L Körv
12 april 2008 · 3 535 Inlägg

8000 per år/helförsäkring.. sad

Truckdriving Man
Opelmadness German cars, quality and beyond
12 april 2008 · 8 197 Inlägg

lite drygt 4900:- /år, Helförsäkring hos Aktsam.
Bytte från länsförsäkringar och sparade drygt 2000:- /år. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
fiddes Grävmaskinist
12 april 2008 · 216 Inlägg

12000 kr/år halv förs. :'(

Volvo C70 "T5" (1998)
mazdalover
12 april 2008 · 542 Inlägg

betalar 669kr i månaden på sveland för min kombi hmm

Opelmadness German cars, quality and beyond
12 april 2008 · 8 197 Inlägg

fiddes skrev:
12000 kr/år halv förs. :'(

För en gammel volvo??? yikes

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Ellertz Norrlänning
12 april 2008 · 1 453 Inlägg

982 kr / månaden på mamma som är 48 år tongue

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Ellertz Norrlänning
12 april 2008 · 1 453 Inlägg

982 kr / månaden på mamma som är 48 år tongue

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
nautiqu3
12 april 2008 · 37 Inlägg

Jag är 21. Har M3an skriven på mig. TryggHansa ville ha 42000:- helförsäkring på mig. Kommer inte ihåg namnet på försäkringsbolaget, men betalar cirka 18000:- helförsäkring nu... Hade en Volvo 740 ett tag och betalade 13000:- trafik hos trygghansa då! tongue

Martin 9-3 Fisketokig
12 april 2008 · 2 997 Inlägg

Det är ju en sak med bilar men när det blir MC börjar det hända grejor i pris.

Som ex när jag ringde och kollade vad det skulle kosta att försäkra hojjen, en ny honda 600/1000rr.

If försäkringar skulle ha 74/89.000.- på helförsäkring på helår.

Nu blev det  till att halvförsäkra hos folksam vilket blev 1200:- mån den är påställd.

Det finns ju ingen anledning att helförsäkra. Halvförsäkring täcker ju stöld mm och blir jag påkörd gäller andra parts försäkring.

Krashar man sin egen bil är det bara skylla sig själv och betala det. Med vettig körning och ansvar skulle inte en enda helförsäkring säljas.

Jag tänker inte vara den ansvariga i en olycka där min bil förstörs så helförsäkring är inget att tänka på.

Lika med hojjen. Jag vet att det bara är att punga ut med 135.000:- för en ny om jag krachar den så tro inte att man leker mycket då!

Det skulle nog köras mycket lugnare och folk visste att deras nya V70 för 250lök är borta om de frontar eller att det kostar 50papp om den hämnar i diket.
Många familjers ekonomi skulle nog inte tåla ett sånt bakslag så idiotomkörningar av alla stressade jävlar skulle nog minska drastiskt...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
alain www.bimmerpower.org
12 april 2008 · 3 995 Inlägg

Jag har just nu folksamförsäkring och betalade 12.900 helt per år,
Nu, fick jag nytt premie och dom vill har 9378:- och det står att den är biligare nu på grund av att jag bor i villa eller radhus och att jag måste medela om jag använder bilen fram och tillbaka till jobbet.
Jag bor lägenhet och jag använder bilen till jobbet.
Jag ska ringa på måndag och fråga vad fan dom sysslar med dessa frågor
Jag anser det som att dom försöker att snå pengar från folk.
Kommer att ringa till ARN  och försäkringsförening.
Jag anser detta som försäkring bedregerie och kommer att byta till BMW original försäkring som är mycket biligare.
Hoppas att alla bilfabriker kommer med sina biligare egna försäkringar så att alla stora idioter tappa ner monopolet.

Senast redigerat av alain (12 april 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
roxe Jesus didn´† Tap
12 april 2008 · 1 146 Inlägg

På mig.

850 T5 kostar 26.000 helförsäkring.
Supran kommer kosta 40.000 helförsäkring.

sad

Har det på farsan istället då är det följande.


T5: 6000
Supra: 15.000

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Perrra87
12 april 2008 · 91 Inlägg

Audi a4 1.8t. 3600 året helförsäkrat med bonus.

Spethz_
12 april 2008 · 212 Inlägg

Betalar 670:-/mån ca. Då är det halvförsäkring på min gamla merca, rätt dyrt. Gölfen har jag på farsan och det blir runt 300:-/mån i helförsäkring.

Muttley
12 april 2008 ·

volvon kostar ungefär 6800 om året med hel och plus, ja jag har allt man kan tänka sig att försäkra en bil mot.

sen mcn jag köpt nu kostar endast 1644 kr om året smile

Tengu1969
12 april 2008 · 1 396 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Det är ju en sak med bilar men när det blir MC börjar det hända grejor i pris.

Som ex när jag ringde och kollade vad det skulle kosta att försäkra hojjen, en ny honda 600/1000rr.

If försäkringar skulle ha 74/89.000.- på helförsäkring på helår.

Nu blev det  till att halvförsäkra hos folksam vilket blev 1200:- mån den är påställd.

Det finns ju ingen anledning att helförsäkra. Halvförsäkring täcker ju stöld mm och blir jag påkörd gäller andra parts försäkring.

Krashar man sin egen bil är det bara skylla sig själv och betala det. Med vettig körning och ansvar skulle inte en enda helförsäkring säljas.

Jag tänker inte vara den ansvariga i en olycka där min bil förstörs så helförsäkring är inget att tänka på.


Lika med hojjen. Jag vet att det bara är att punga ut med 135.000:- för en ny om jag krachar den så tro inte att man leker mycket då!

Det skulle nog köras mycket lugnare och folk visste att deras nya V70 för 250lök är borta om de frontar eller att det kostar 50papp om den hämnar i diket.
Många familjers ekonomi skulle nog inte tåla ett sånt bakslag så idiotomkörningar av alla stressade jävlar skulle nog minska drastiskt...

Du är nog fan den dummaste idioten jag stött på.

I vartenda jävla inlägg du skriver helgonförklarar du dig själv och spyr galla över alla andra.

"Jag tänker inte vara den ansvariga ....."

Men herrejävlar...... Du tänker inte vara den ansvariga, alla gör misstag! Vi är bara människor, även du!




Jävla människa du är alltså, måste vara underbart att vara dig.

Senast redigerat av NiclasT (12 april 2008)

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
12 april 2008 · 1 290 Inlägg

roxe skrev:
På mig.

850 T5 kostar 26.000 helförsäkring.
Supran kommer kosta 40.000 helförsäkring.

sad

Har det på farsan istället då är det följande.


T5: 6000
Supra: 15.000

Då har du väl egentligen iinte råd med en bil om du måste ha på en annan???

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
12 april 2008 · 1 290 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Det är ju en sak med bilar men när det blir MC börjar det hända grejor i pris.

Som ex när jag ringde och kollade vad det skulle kosta att försäkra hojjen, en ny honda 600/1000rr.

If försäkringar skulle ha 74/89.000.- på helförsäkring på helår.

Nu blev det  till att halvförsäkra hos folksam vilket blev 1200:- mån den är påställd.

Det finns ju ingen anledning att helförsäkra. Halvförsäkring täcker ju stöld mm och blir jag påkörd gäller andra parts försäkring.

Krashar man sin egen bil är det bara skylla sig själv och betala det. Med vettig körning och ansvar skulle inte en enda helförsäkring säljas.

Jag tänker inte vara den ansvariga i en olycka där min bil förstörs så helförsäkring är inget att tänka på.

Lika med hojjen. Jag vet att det bara är att punga ut med 135.000:- för en ny om jag krachar den så tro inte att man leker mycket då!

Det skulle nog köras mycket lugnare och folk visste att deras nya V70 för 250lök är borta om de frontar eller att det kostar 50papp om den hämnar i diket.
Många familjers ekonomi skulle nog inte tåla ett sånt bakslag så idiotomkörningar av alla stressade jävlar skulle nog minska drastiskt...

Jo men de är ju jävligt smart tänkt... INTE! Skulle vara kul o åka med dig nån gång....

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Muttley
12 april 2008 ·

Martin 9-3 skrev:
Det är ju en sak med bilar men när det blir MC börjar det hända grejor i pris.

Som ex när jag ringde och kollade vad det skulle kosta att försäkra hojjen, en ny honda 600/1000rr.

If försäkringar skulle ha 74/89.000.- på helförsäkring på helår.

Nu blev det  till att halvförsäkra hos folksam vilket blev 1200:- mån den är påställd.

Det finns ju ingen anledning att helförsäkra. Halvförsäkring täcker ju stöld mm och blir jag påkörd gäller andra parts försäkring.

Krashar man sin egen bil är det bara skylla sig själv och betala det. Med vettig körning och ansvar skulle inte en enda helförsäkring säljas.

Jag tänker inte vara den ansvariga i en olycka där min bil förstörs så helförsäkring är inget att tänka på.

Lika med hojjen. Jag vet att det bara är att punga ut med 135.000:- för en ny om jag krachar den så tro inte att man leker mycket då!

Det skulle nog köras mycket lugnare och folk visste att deras nya V70 för 250lök är borta om de frontar eller att det kostar 50papp om den hämnar i diket.
Många familjers ekonomi skulle nog inte tåla ett sånt bakslag så idiotomkörningar av alla stressade jävlar skulle nog minska drastiskt...

du har inte mycket hum om försäkringar märker vi smile
varför inte helförsäkra en hoj om den kostar över 50 papp? de är dyrt som fan att reparera en motorcykel om man ramlar vilket är väldigt simpelt.

helförsäkring på en nyare bil som används dagligen som man är i behov av är ett tvång ? hade jag valt halvförsäkringen hade jag fått betala hela min viltolycka i princip själv.

"jag tänker inte vara den ansvariga i en olycka"  vad fan vet du om vad som kan hända? du kan göra tabben att köra ut framför någon, somna i bilen, något annat kan hända elelr ?

tror fan inte de skulle köras lugnare ändå.

KHRacing
12 april 2008 ·

Youngblood skrev:
Jag betalar 2665:- om året på min Corrado VR6R 3.0 Turbo.. helförsäkring. smile

Entusiastförsäkring heter det... wink

O vad säger de när du smäller med en olagligt ombyggd motor då?  För såklart vet de om denna ?

vilket bolag ?

Hallonkaka
12 april 2008 · 3 Inlägg

2100 trafik/helår på min RS2000. Står på mormor wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang