Skrapad Alu-fälg

Zargon
27 februari 2009 · 25 Inlägg

Hejhej, jag har en fråga angående en fälg jag har skrapat i en trottoar (jaja, jag vet, lång historia)

Jag bor i karlstad, och efter lite forskning så har jag nog kommit på att det finns inget företag här som kan hjälpa mig.

så, först av allt, är det någon som har något bra tips på någon som kan hjälpa mig?
någon som känner någon eller liknande?

Min smått händige svär far hade någon idé om kemisk metall annars, vad säger ni om det? det skulle väl praktiskt taget fungera, men hur pallar det sandblästring och lackering? och hur svårt är det att få bra, har själv aldrig arbetat med kemisk metall överhuvudtaget, men svärfar har nog hållit på lite med det, mest i grävskopor och liknande skulle jag tro dock:P, så alla synpunkter uppskattas

bihfocus
28 februari 2009 ·
Zargon
28 februari 2009 · 25 Inlägg

Ja, men som sagt så är de en bra bil ifrån karlstad, och det känns som det är lika dyrt att skicka dom som att köpa nya... tongue

Aerocombi Xenoholic
28 februari 2009 · 2 559 Inlägg

Lägg upp en bild så vi får se.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Zargon
28 februari 2009 · 25 Inlägg

har inte fälgen hemma nu tyvärr..
men det är bara estetiskt..  lite skrapad som sagt

Aerocombi Xenoholic
28 februari 2009 · 2 559 Inlägg

Jag har faktiskt spacklat med vanligt spackel (biltema finspackel t om), efter att jag har slipat o tvättat med tinner eller liknande.
Sedan lackat som vanligt.
Inga problem med att det inte håller, Har gjort så på flera "vinterfälgar" (minst 3 upps.) med gott resultat.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Zargon
28 februari 2009 · 25 Inlägg

Kan alla lackerare lacka vanliga fälgar?

Aerocombi Xenoholic
28 februari 2009 · 2 559 Inlägg

Gäller det Aerofälgarna så borde vilken lackerare som helst kunna fixa det, annars ska de nog byta yrke. wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
cowboy outlaw
1 mars 2009 · 106 Inlägg

Aerocombi skrev:
Jag har faktiskt spacklat med vanligt spackel (biltema finspackel t om), efter att jag har slipat o tvättat med tinner eller liknande.
Sedan lackat som vanligt.
Inga problem med att det inte håller, Har gjort så på flera "vinterfälgar" (minst 3 upps.) med gott resultat.

japp det funkar fint med vanligt spackel.

bad ass boys drive bad ass toys
Volvo 745 (1988)
Nissan king cab "Generalen" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang