Avgas halterna sky höga 945 turbo!

l0las
28 februari 2009 · 28 Inlägg

hej kompisen har en 945 turbo som avgas värdenra e sky höga hcn ligger på 475 och alla andra e höga dom med kommer inte ihåg vad dom låg på bara!! har 3" efter turbon och 2.5" efter en race kat. när han körde idag så bara bilen sten dog och lambda lampan börja lysa sen så drog jag ur 1:ans säkring och satte dit den och då lös inte lampan igen, Men bilen började dra en massa bensin! bilen ryker när han ska ladda på, han laddar 1.2 kommer han över 1 så börjar den hoppa och ryka ( ja den e chippad) när han gasar upp den på tom gång så bludrar den och skuter som fan.

ni får ursäkta min stavning är rätt trött!
MVH// L0las

Senast redigerat av l0las (28 februari 2009)

volvo_1987
28 februari 2009 · 1 675 Inlägg

turbo ras.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
mrbuggy Entreprenör
28 februari 2009 · 1 784 Inlägg

l0las skrev:
hej kompisen har en 945 turbo som avgas värdenra e sky höga hcn ligger på 475 och alla andra e höga dom med kommer inte ihåg vad dom låg på bara!! har 3" efter turbon och 2.5" efter en race kat. när han körde idag så bara bilen sten dog och lambda lampan börja lysa sen så drog jag ur 1:ans säkring och satte dit den och då lös inte lampan igen, Men bilen började dra en massa bensin! bilen ryker när han ska ladda på, han laddar 1.2 kommer han över 1 så börjar den hoppa och ryka ( ja den e chippad) när han gasar upp den på tom gång så bludrar den och skuter som fan.

ni får ursäkta min stavning är rätt trött!
MVH// L0las

De där me lampan lyser å dra ur säkringen...så körde jag ett tag förut....Först lyser lampan ..sen börjar den gå pissigt...(magert) skjuter i avgaset ...då drar jag ur säkringen snabbt en halv sekund..sätter tillbaka den så går den ett tag igen...lite olika länge för varje gång...slutade med att jag kopplade ur lambdan Helt...å de konstiga är att den går Kanonfint utan den...Å inte drar nåt mer soppa heller...Plus att lampan lyser inte sen dess hellr...Tilläggas bör att jag inte har Turbo på den..De va en liten Ide bara...!

Erken rb26dett
28 februari 2009 · 136 Inlägg

kolla spridarna, kan ha hakat upp sig.
mvh/Eric

"anti antispinn"
magnat_945_turbo
1 mars 2009 · 59 Inlägg

hej det är min bil tråden handlar om. min kompis skrev iställe. nu tänds lambeda lampan hela tiden typ och dör så drar jag ut 1ans säkring en stund så släcks den och så går den et tag sen samma sak.. och den rycker inte vi gaspådrag som min polare L0las har skrivit laddar gämt och fint. och så asså. hugger inte heller längre när man trycker på. byte olja och stift idag. kan det vara lambedan som är skrot ser nämligen ut som att kabblarna till lambedan är dåliga som fan typ skavda ser ut som dom gott av lr nått

Senast redigerat av magnat_945_turbo (1 mars 2009)

Jockefors
1 mars 2009 · 961 Inlägg

testa byt lamdan då , eller om man bara kan byta kablarna ? eftersom dom va dålig så kan det nog spela stor roll

Pure DieselPower
mrbuggy Entreprenör
1 mars 2009 · 1 784 Inlägg

magnat_945_turbo skrev:
hej det är min bil tråden handlar om. min kompis skrev iställe. nu tänds lambeda lampan hela tiden typ och dör så drar jag ut 1ans säkring en stund så släcks den och så går den et tag sen samma sak.. och den rycker inte vi gaspådrag som min polare L0las har skrivit laddar gämt och fint. och så asså. hugger inte heller längre när man trycker på. byte olja och stift idag. kan det vara lambedan som är skrot ser nämligen ut som att kabblarna till lambedan är dåliga som fan typ skavda ser ut som dom gott av lr nått

LÖD dit nya kablar så kanske de räcker... ;-)

magnat_945_turbo
1 mars 2009 · 59 Inlägg

fixat satte dit en ny lambeda

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang