Låna fälg/däck till 850 till besiktning

Robi89n
1 mars 2009 · 188 Inlägg

hej undrar om någon runt hörby eller övriga skåne skulle kunna låna ut fälg/däck till mig till besiktning den 6 april? är ute efter 15-16 tums och det är 5 bults. givetvis ska däcken vara godkända. betalar så klart med för lånet:)

Torger Tok i sina bästa dar
1 mars 2009 · 386 Inlägg

haha är de inte bättre och åka på skroten o köpa nå halvpissiga men lagliga däck som du kan besikta me sen börna upp så du får lite nöjje för pengarna wink

tjooolihoo
Volvo v40 2.0 turbo "Blå faran" (2003)
Volkswagen Transporter "Skoterbil ljusbygge" (1994)
D_MAN ?
1 mars 2009 · 1 038 Inlägg

Varför inte bes med dem fälgar du har???

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Robi89n
1 mars 2009 · 188 Inlägg

de va nån här på garaget som sa att ja inte fick lov att besiktiga med 18 tums fälgarna

Ghibli
1 mars 2009 · 57 Inlägg

Robi89n skrev:
de va nån här på garaget som sa att ja inte fick lov att besiktiga med 18 tums fälgarna

för att?smile

Robi89n
1 mars 2009 · 188 Inlägg

för att de inte var orginal storlek på 850 hmm tyckte det lät lite konstigt

alain www.bimmerpower.org
1 mars 2009 · 3 995 Inlägg

Menar du att efter besiktning och efter du lämna tillbaka däck du tänker sätta på dina och köra bil med ikke godkänna däck? farligt!
Som säger torger, kolla på skroten, du kanske hitta någonting som går genom besiktningen. wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
D_MAN ?
1 mars 2009 · 1 038 Inlägg

Robi89n skrev:
de va nån här på garaget som sa att ja inte fick lov att besiktiga med 18 tums fälgarna

Bara att bes med 18" inte säger dem något om det...
'
Dessutom är väl inte din 850 helbilsgodkänd

Senast redigerat av Danne-M3 (1 mars 2009)

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
FireTraXX DFFL
1 mars 2009 · 9 020 Inlägg

alain skrev:
Menar du att efter besiktning och efter du lämna tillbaka däck du tänker sätta på dina och köra bil med ikke godkänna däck? farligt!
Som säger torger, kolla på skroten, du kanske hitta någonting som går genom besiktningen. wink

Stor skillnad på "Ikke godkänna däck" och "Ej godkänd fälgstorlek"...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
red daddy
1 mars 2009 ·

Har du varken vinterdäck eller sommardäck med godkänt mönsterdjup? Och inga polare att fråga? Ha ha ha, sorry alltså men de suger...
SBP skiter i om du rullar in i hallen för bes om du har vinterdäck på sommaren eller sommardäck på vintern... BARA du har godkänt mönster på däcken! Sen om farbror blå står 30 meter efter bes-hallen och ger dig böter skiter ju dom i. BARA mönsterdjupet är aktuellt.
Kan ju vara bra att veta...

Ghibli
1 mars 2009 · 57 Inlägg

Robi89n skrev:
för att de inte var orginal storlek på 850 hmm tyckte det lät lite konstigt

du ska ha en väldans otur om de påpekar det, jag har besiktat med 18", 50mm spacer och centrumbult och det gick utmärkt.smile lycka till!

Jensa_H
1 mars 2009 · 188 Inlägg

klart du kan besigtiga bilen med 18 tummarna !!!DEt har jag ju med min hela tiden ju wink

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech
Robi89n
1 mars 2009 · 188 Inlägg

okej då blir de till att slänga på 18 tummarna dåwink har ju lärt mig att man inte ska lita på vem som helst här smile

red daddy
1 mars 2009 ·

Ghibli skrev:

Robi89n skrev:
för att de inte var orginal storlek på 850 hmm tyckte det lät lite konstigt

du ska ha en väldans otur om de påpekar det, jag har besiktat med 18", 50mm spacer och centrumbult och det gick utmärkt.smile lycka till!

Ja de e som ett jävla lotteri de där med bes-gubbar. Allt hänger på vem man får...
Brukar beställa bes-tid "sent" på fredagar när alla vill hem och ta helg typ. O det har ju funkat fint oftast smile.

D_MAN ?
1 mars 2009 · 1 038 Inlägg

red daddy skrev:

Ghibli skrev:

Robi89n skrev:
för att de inte var orginal storlek på 850 hmm tyckte det lät lite konstigt

du ska ha en väldans otur om de påpekar det, jag har besiktat med 18", 50mm spacer och centrumbult och det gick utmärkt.smile lycka till!

Ja de e som ett jävla lotteri de där med bes-gubbar. Allt hänger på vem man får...
Brukar beställa bes-tid "sent" på fredagar när alla vill hem och ta helg typ. O det har ju funkat fint oftast smile.

Sista tiden för dagen borde funka lika bra...

Själv tar ja den första tiden så slipper man en halv grinig bes gubbe som haft en helvete att förklara för Muhammed varför hans skrothög inte blev godkänd...

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
birka76 BASS GLAD
1 mars 2009 · 1 381 Inlägg

jag bes min med 19" v70 98a

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom
Zwudda Refined
1 mars 2009 · 1 770 Inlägg

Har alltid besiktet med 18", aldrig varit ett problem för mig. smile
Kör du in som den är smile

red daddy
1 mars 2009 ·

Sista tiden för dagen borde funka lika bra...

Själv tar ja den första tiden så slipper man en halv grinig bes gubbe som haft en helvete att förklara för Muhammed varför hans skrothög inte blev godkänd...

Ha ha lol Word!

alain www.bimmerpower.org
1 mars 2009 · 3 995 Inlägg

Varför inte ringa till dom och fråga vad som gäller eller till VV?, dom är inte omöjliga för svara på frågor.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Christian S
1 mars 2009 · 4 816 Inlägg

birka76 skrev:
jag bes min med 19" v70 98a

Har jag också gjort dom sista åren men min är iof reggad med 19" och med 225/35 däck big_smile

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang