Vilken/vilka utrustning drar ner på priset på en bil..??

trippelturbo Trucker
1 mars 2009 · 2 710 Inlägg

Hej,

Satt och snackade bil med en polare så kom utrustning in i ämnet..

Jag påstod att automatlåda, som räknas som utrustning, drar ner på bilpriset. Och han tvärtom..

Det gör väl det??

Finns det andra utrustningar som drar ner på priset?? Utrustning är ju å sin sida känd för att skjuta på priset.. men men

Skriv ner så många ni kommer på.

Mvh

Fart missbrukare
Jimmy_N Makaronborrare
1 mars 2009 · 993 Inlägg

Automatlåda drar definitivt ner priset

Mortalis VW-nörd?
1 mars 2009 · 4 332 Inlägg

Dragkrok drar ner rejält för min del iaf, även om de står avtagbar så ser de förjävligt ut å så vet ja ju inte om han bogserat jetplan eller ingenting alls med den. Klart är väl ändå att stötdämpare och koppling kan ta mkt mer stryk iaf?

dahboy
1 mars 2009 · 1 002 Inlägg

Mortalis skrev:
Dragkrok drar ner rejält för min del iaf, även om de står avtagbar så ser de förjävligt ut å så vet ja ju inte om han bogserat jetplan eller ingenting alls med den. Klart är väl ändå att stötdämpare och koppling kan ta mkt mer stryk iaf?

Antagligen är du ensam om de..

...
jocke_gronberg
1 mars 2009 · 4 586 Inlägg

Många jag pratar med som ska köpa bil så är dragkroken viktig. Men såklart ska den vara avtagbar.

Germax
1 mars 2009 · 12 086 Inlägg

Rent generellt finns de väl ingen utrustning som drar ner priset tongue
Trasig utrustning isf wink

Sen finns de givetvis vissa som hatar dragkrokar tex.
Automatlådor kan kanske dra ner priset på äldre bilar.
I regel finns de ju oftast många fler manuella alternativ av samma bil.

När jag köpte min Sierra va dragkrok ett krav då jag hela tiden behöver dra släpor när jag inte haft dragkrok tongue Körde hela sommaren med bmw o krok utan att dra nånting, sen när jag ställde av den vart de helt plötsligt ett jävla massa dragande o låna bilar tongue

Senast redigerat av JapMax (1 mars 2009)

illegal__driver
1 mars 2009 · 76 Inlägg

calibra1992 skrev:
Automatlåda drar definitivt ner priset

beror helt och hållet på köpare vissa vill ha det andra inte

Volkswagen GOLF 4 IV "DAS AUTO" (2000)
Volkswagen Touran "DAS AUTO" (2005)
Mortalis VW-nörd?
1 mars 2009 · 4 332 Inlägg

Jaså, pja då e ja nöjd med å va ensam om de tongue E väl va man själv tycker drar ner värdet antar ja man ska skriva, vissa värderar ju olika.
Ja skulle ju t.ex. inte köpa en bil som e stylad (vet ej hur bra de e gjort o tänker att han som gjort de älskar o köra mkt, o busar nog rätt bra...), chippad (igen, buskörning, vet ej hur bra skött den är?), dragkrok, när det står "tjejkörd", importbilar (ja ja ja) och bilar som gått hos budfirmor/övervakningsbolag/hyrbilar m.m.

piercing "Logistik kille"
1 mars 2009 · 20 Inlägg

Skulle nog vilja påstå att automatlåda ökar på priset lite, likaså dragkrok. "Viktiga" saker för mig iaf

Volvo S60 D5 "Tjänstebil" (2009)
Germax
1 mars 2009 · 12 086 Inlägg

piercing skrev:
Skulle nog vilja påstå att automatlåda ökar på priset lite, likaså dragkrok. "Viktiga" saker för mig iaf

På mängdbilar är de nog som du säger.

Udda sportbilar typ Supra som ett bra exempel vill ju ingen ha med automat. Där drar de ju ner priset.
Om man även kanske stylat o trimmat en bil med automat så har man ju gjort de på fel bil då ungdomar sällan vill köra automat.

trippelturbo Trucker
1 mars 2009 · 2 710 Inlägg

Mitt syfte var inte menat vad man personligen tycker ska dra ne rpå priset eller inte.. utan allmänt

Jag stör mig grovt på att tex Audi inte har elhissar bak på typ 7/10 nya bilar.. det borde vara standard på dessa lyxbilar..

Merca är bra på att lyxutrusta som standard, likaså bmw. men men..

Åkte i en Ford Focus kombi -09 igår, haha, blev första och sista gången jag åker i den bilen igen... en 09a?? kändes som en volvo 240 yikes

ni vet vad jag syftar på..

det jag vet är att automat drar ner på priset, dragkrok skjuter på priset, sen om det e avtagbar är det ju bättre.

Fyll gärna på.. med vettiga svar smile

tack

Fart missbrukare
FireTraXX DFFL
1 mars 2009 · 9 020 Inlägg

BMWgrabben skrev:
...

det jag vet är att automat drar ner på priset,

...

Beror helt på bilmodell och målgrupp.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
trippelturbo Trucker
1 mars 2009 · 2 710 Inlägg

FireTraXX skrev:

BMWgrabben skrev:
...

det jag vet är att automat drar ner på priset,

...

Beror helt på bilmodell och målgrupp.

Förklara..

Fart missbrukare
FireTraXX DFFL
1 mars 2009 · 9 020 Inlägg

BMWgrabben skrev:

FireTraXX skrev:

BMWgrabben skrev:
...

det jag vet är att automat drar ner på priset,

...

Beror helt på bilmodell och målgrupp.

Förklara..

Manuellt är bra för sportbilar och ungdomar.
Automat är bra för vanliga bilar och gubbar.

Men även om jag bara är 22 så föredrar jag automatlåda alltid.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
piercing "Logistik kille"
1 mars 2009 · 20 Inlägg

BMWgrabben skrev:
Mitt syfte var inte menat vad man personligen tycker ska dra ne rpå priset eller inte.. utan allmänt

Jag stör mig grovt på att tex Audi inte har elhissar bak på typ 7/10 nya bilar.. det borde vara standard på dessa lyxbilar..

Merca är bra på att lyxutrusta som standard, likaså bmw. men men..

Åkte i en Ford Focus kombi -09 igår, haha, blev första och sista gången jag åker i den bilen igen... en 09a?? kändes som en volvo 240 yikes

ni vet vad jag syftar på..

det jag vet är att automat drar ner på priset, dragkrok skjuter på priset, sen om det e avtagbar är det ju bättre.

Fyll gärna på.. med vettiga svar smile

tack

Intressant att du säger att du VET att automat drar ner priset. Gör jag en värdering på min kärra på tex ikanobanken så värderar dom automat 7 papp högre...?!

Volvo S60 D5 "Tjänstebil" (2009)
666_Beast
1 mars 2009 · 1 863 Inlägg

Jag värderar automatlåda väldigt högt, har en lilleman i stolen bredvid och då är det skönt att slippa bry sig om att växla.
Men rent generellt så blir det fler och fler som vill ha automat, så dom kommer att stiga i värde.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Riccardo
1 mars 2009 · 237 Inlägg

Att automat skulle dra ner på priset är helt fel. Allt beror på bil en nyare mercedes med manuel låda är klart mycket billigare en med aut.

Porsche 992 Carrera S "Bubblan" (2019)
no_fake
1 mars 2009 · 865 Inlägg

automatlåda drar ner priset på en bil...

Ekis!
1 mars 2009 · 1 210 Inlägg

Ja men om vi säger att vi ska köpa en gammal 740 som vinter bruks släde så.. tongue då vill jag ju inte ha en automat utan manuell.. jag skulle ju vilja påstå att en 740 med automat är mer svårsåld än en med manuell...

Drag är bra! men på vilken bil i såfall? jag har ju drag på min bruks bil en 318 tds touring.. de är för mig en bruks bil som jag håller snygg bara.. smile sen så lek bilen vill jag ju inte ha drag på... så de är nog upp till köparen vad som drar ner och inte gör de...

bmx
1 mars 2009 · 7 100 Inlägg

för mej så är det taklucka!
då de ofta blir fukt skador där vid dålig list

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang