Flygande besiktning, utan att ha stoppat mig...

gamlingen
7 mars 2009 · 5 198 Inlägg

JapMax skrev:

caromania skrev:
Jag har en kompis som åkte dit för fortkörning av en polis som inte var i tjänst. Han hade sin fru i bilen och boten skrevs på en papperspåse. Kompisen erkände ingenting, överklagade och det gick till tingsrätt. Kompisen förlorade och tvingades betala boten. Den är söt?

Att han inte är i tjänst gör väl ingen skillnad. Det ja undrar är ju hur han vet att han körde för fort? Hade han fartkameran med sig när han va civil? tongue Civil polis uppskatta med sin syn att någon körde för fort, skrev en bot på en papperspåse och det godkändes i tingsrätten, det låter för bra för o va sant.

Den påsen skulle jag vilja se innan jag tror på det.

Germax
7 mars 2009 · 12 086 Inlägg

gamlingen skrev:

JapMax skrev:

caromania skrev:
Jag har en kompis som åkte dit för fortkörning av en polis som inte var i tjänst. Han hade sin fru i bilen och boten skrevs på en papperspåse. Kompisen erkände ingenting, överklagade och det gick till tingsrätt. Kompisen förlorade och tvingades betala boten. Den är söt?

Att han inte är i tjänst gör väl ingen skillnad. Det ja undrar är ju hur han vet att han körde för fort? Hade han fartkameran med sig när han va civil? tongue Civil polis uppskatta med sin syn att någon körde för fort, skrev en bot på en papperspåse och det godkändes i tingsrätten, det låter för bra för o va sant.

Den påsen skulle jag vilja se innan jag tror på det.

Dessutom skrivs ingen bot när man nekar, då skrivs primärrapport och man som anklagad får ingenting.

Etingelholm
7 mars 2009 · 979 Inlägg

Haha,  ja hade skitit i det brevet. Ring till polisen å fråga vad som pågår igentligen. Men hade jag vart du hade jag ALDRIG skrivit under ngt, inte ens en flygade besiktning. vilket skämt..

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Stellan_Clausen
7 mars 2009 · 635 Inlägg

gamlingen skrev:

JapMax skrev:

caromania skrev:
Jag har en kompis som åkte dit för fortkörning av en polis som inte var i tjänst. Han hade sin fru i bilen och boten skrevs på en papperspåse. Kompisen erkände ingenting, överklagade och det gick till tingsrätt. Kompisen förlorade och tvingades betala boten. Den är söt?

Att han inte är i tjänst gör väl ingen skillnad. Det ja undrar är ju hur han vet att han körde för fort? Hade han fartkameran med sig när han va civil? tongue Civil polis uppskatta med sin syn att någon körde för fort, skrev en bot på en papperspåse och det godkändes i tingsrätten, det låter för bra för o va sant.

Den påsen skulle jag vilja se innan jag tror på det.

Samma här !! cool

Horizon
7 mars 2009 · 296 Inlägg

Låter ju som "FLYGANDE" besiktning fått en ny innebörd;P

caromania Forummoderator
7 mars 2009 · 9 296 Inlägg

VOLVO 240KUNGEN skrev:

gamlingen skrev:

JapMax skrev:

Att han inte är i tjänst gör väl ingen skillnad. Det ja undrar är ju hur han vet att han körde för fort? Hade han fartkameran med sig när han va civil? tongue Civil polis uppskatta med sin syn att någon körde för fort, skrev en bot på en papperspåse och det godkändes i tingsrätten, det låter för bra för o va sant.

Den påsen skulle jag vilja se innan jag tror på det.

Samma här !! cool

Jag såg påsen men jag ljuger väl?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Johnsson_T
7 mars 2009 · 156 Inlägg

jag hade ringt o frågat va de va de e för idiot till polis som hade skickat det

Instabil Med lem
7 mars 2009 · 164 Inlägg

caromania skrev:

VOLVO 240KUNGEN skrev:

gamlingen skrev:

Den påsen skulle jag vilja se innan jag tror på det.

Samma här !! cool

Jag såg påsen men jag ljuger väl?

Jag skulle vilja se tingsrättens dom , har du något Nr från den domen så att jag kan hämta ut den ?

Alla domar är ju offentliga handlingar och just denna skulle jag gärna vilja ha en kopia på ..

Assumtion is the mother of all fuckupps
Assume =ASS/U/ME = assume makes an ASS of U and ME.
Den enes Antagande blir lätt någon annans Sanning.
Plymouth Road runner "white shark" (1971)
gamlingen
7 mars 2009 · 5 198 Inlägg

jag kan oxå skriva på en påse

caromania Forummoderator
7 mars 2009 · 9 296 Inlägg

Instabil skrev:

caromania skrev:

VOLVO 240KUNGEN skrev:

Samma här !! cool

Jag såg påsen men jag ljuger väl?

Jag skulle vilja se tingsrättens dom , har du något Nr från den domen så att jag kan hämta ut den ?

Alla domar är ju offentliga handlingar och just denna skulle jag gärna vilja ha en kopia på ..

Nej tyvärr. Dessutom är det 20 år sedan. Det hela handlade nog om att polisen (som inte var i tjänst även om poliser "alltid" är i tjänst) skulle dra det hela till sin spets. Hans ord vägde  tillsammans med fruns vittnesmål tyngre. Fråga mig inte hur det gick till men så var det. Det här ju iofs inget med den här flygande besiktningen att göra, jag bara menar att ibland så ska en del individer (poliser) jävlas. Jag har lärt mig att det är bättre att vara trevlig och säga att det var ju dumt gjort.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Instabil Med lem
7 mars 2009 · 164 Inlägg

caromania skrev:

Instabil skrev:

caromania skrev:

Jag såg påsen men jag ljuger väl?

Jag skulle vilja se tingsrättens dom , har du något Nr från den domen så att jag kan hämta ut den ?

Alla domar är ju offentliga handlingar och just denna skulle jag gärna vilja ha en kopia på ..

Nej tyvärr. Dessutom är det 20 år sedan. Det hela handlade nog om att polisen (som inte var i tjänst även om poliser "alltid" är i tjänst) skulle dra det hela till sin spets. Hans ord vägde  tillsammans med fruns vittnesmål tyngre. Fråga mig inte hur det gick till men så var det. Det här ju iofs inget med den här flygande besiktningen att göra, jag bara menar att ibland så ska en del individer (poliser) jävlas. Jag har lärt mig att det är bättre att vara trevlig och säga att det var ju dumt gjort.

Ja det är väldigt sant , sällan man vinner något på att vara typig , MEN man skall dock ha rätt till en rättvis prövning. jag är paragrafryttare ut i fingerspetsen och kräver bara fakta från haffa när dom stoppat mig ., accepterar inte att dom säger "jag tycker". det finns för många tyckare så det är bara till att plocka fram bevisen för innan det är bevisat att jag är skyldig så har jag rätten att gå från platsen. Jag behöver ALDRIG skriva på nått och om jag vill vara snäll så begär jag rådrum ..

så om vi återvänder till tråden så hade jag velat se samtliga "bevis" i denna härvan . jag hade för det första ifrågasatt om det verkligen var min bil ? sen om det var jag som körde, sen besiktnings protokollet , sen platsprotokollet , sen tjänstgöringslistan sen kanske jag hade funderat på om jag skulle begära rådrum för denna förseelse som jag inte begått. !  under alla år jag haft körkort så har jag bara fått böter EN gång .. *ler* (den gången förtjänade jag dem)  annars har de oftast fallit på att polisen har tyckt för mycket ..!

Assumtion is the mother of all fuckupps
Assume =ASS/U/ME = assume makes an ASS of U and ME.
Den enes Antagande blir lätt någon annans Sanning.
Plymouth Road runner "white shark" (1971)
D_MAN ?
7 mars 2009 · 1 038 Inlägg

Du har väl regskylt bak på bilen eller va den borttagen oxå??

Är väl bara att skita i den flygande bes pappret, står det något datum när felen skulle vara åtgärda?

Hände det för 8mån sen så bordet det vara körförbud på bilen sen 7mån tbx, för man har väl 30dagar på sig och ja gissar på att du inte kör med supran under vinten så den är avställd nu och du ska väl ändå bes när du ställer på den....

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang