Vilka är dom bästa R däcken till blandad körning?

isakare
9 mars 2009 · 272 Inlägg

Tydligen ingen som läst Tekninkens värds R-däcks test förra året.

R888 är gryma, både i grepp o hållbarhet för att vara ett R-däck, att dom dessutom tillhör dom billigare gör inte saken bättre.

Åker helst på is =)
audia4q
12 mars 2009 · 31 Inlägg

jag skulle köra toyo R888 bland dom billigaste r-däcken och bästa tongue annars är det väl Yokohamas -032 eller -036 som gäller, dom är ju dock dyrare. om du bara ska köra på bana riktigt seriöst så e det Avon däck som gäller men då blir det hål i plånboken wink
R-däck är tvärs emot vanliga däck, ju hårdare du kör med dom desto bättre fäste får du. den optimala tempen på ett par r-däck ligger på runt 90 grader, innan man har uppnått den tempen så är det som att åka runt på hockypuckar wink

jag har även kört på pirelli P Zero Nero däck och det är ingenting att rekomendera om du inte gillar att åka på ställ smile

Volvo Duett (1957)
Audi A6 3.2 Quattro "performed by fekzen" (2006)
torpis Forummoderator
16 april 2009 · 10 576 Inlägg

racefan skrev:
225 brukar va billigare än 215 för det är en ovanlig storlek
kolla ralphsdack.com..en av landets billigaste på r däck

kollade hans sida och tyckte han låg betydligt högre generellt?!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
torpis Forummoderator
16 april 2009 · 10 576 Inlägg

racefan skrev:
Hankook kommer med ett nytt semi-r cäck som ska funka för nybörjare på bana o till vardags på gatan.

Någon mer info om detta?  exakt namn tex?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang