Inför: Inofficiell Garaget träff Karlstad norra fältet i2 16 maj kl 16-21

Derbi
8 mars 2009 · 1 531 Inlägg

Som sagt vill man inte komma så gör man inte det. Men så j*vla svårt kan det inte vara att låta bli alkoholen i några timmar en lördag kväll? Det kommer bli ett stort problem med alla som kommer dit i bilar som hänger ihop med eltejp och buntband och som enbart kommer för att dricka. Vi kommer att sätta upp sopsäckar som man gjorde vid biltema som folk kan slänga skräp i och vi hoppas innerligt att ni respekterar detta.

volvo_1987
8 mars 2009 · 1 675 Inlägg

Bra sagt derbi. Men som sagt vi kommer markera ut områdena och även ha funktjonärer ( dålig på stavning) som även fungerar som p vakter/ säkerhets vakter.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Larsson_Power Saabvilde!
8 mars 2009 · 1 708 Inlägg

Om det är någon som är duktig på att slipa bilar så är det inte omöjligt att jag dyker upp med min 9000. Men jag avvakter lite! wink

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
volvo_1987
8 mars 2009 · 1 675 Inlägg

Larsson_Power skrev:
Om det är någon som är duktig på att slipa bilar så är det inte omöjligt att jag dyker upp med min 9000. Men jag avvakter lite! wink

Du är så välkommen. Bara att säga till så skriver vi upp dig.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Catling Old School Ford
8 mars 2009 · 600 Inlägg

Det handlar inte om att folk inte kan låta bli alkoholen. Det handlar om att ingen lyssnar på er. det går inte att styra så många:D borde ni väll veta? tycker också det är synd om det motverkar aktiviteterna men det får man acceptera eller iallfall räkna in i planeringen. Men det är karlstad detta. ölen är svetsad i handen på folk här. så är även sletmercorna och amerikanarna. Ska ni stänga ute dom? och i så fall hur? och vilka blir kvar?

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!
Ford Capri "Mk3 3.0l Essex" (1978)
Ford Capri "ELD" (1981)
Larsson_Power Saabvilde!
8 mars 2009 · 1 708 Inlägg

volvo_1987 skrev:

Larsson_Power skrev:
Om det är någon som är duktig på att slipa bilar så är det inte omöjligt att jag dyker upp med min 9000. Men jag avvakter lite! wink

Du är så välkommen. Bara att säga till så skriver vi upp dig.

Javisst! Jag kommer på träffen helt klart, men at skriva upp sig på listan var väl just för utställningen med sin bil va? smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
volvo_1987
8 mars 2009 · 1 675 Inlägg

Larsson_Power skrev:

volvo_1987 skrev:

Larsson_Power skrev:
Om det är någon som är duktig på att slipa bilar så är det inte omöjligt att jag dyker upp med min 9000. Men jag avvakter lite! wink

Du är så välkommen. Bara att säga till så skriver vi upp dig.

Javisst! Jag kommer på träffen helt klart, men at skriva upp sig på listan var väl just för utställningen med sin bil va? smile

ja men alla bilar som vill ställs ut wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Westberg Japs :)
8 mars 2009 · 775 Inlägg

Förstör inte tråden med alkoholtjatet. helt rätt att de som håller i träffen tydligt förklarar att de är mot alkohol fast som sant är att de kan ju inte göra så mkt om ngn kmr o super på träffen, el ja kan ju leta fram ngn golfklubba el ett basebollträ.

Aronsson_Kil
8 mars 2009 · 653 Inlägg

Westberg skrev:
Förstör inte tråden med alkoholtjatet. helt rätt att de som håller i träffen tydligt förklarar att de är mot alkohol fast som sant är att de kan ju inte göra så mkt om ngn kmr o super på träffen, el ja kan ju leta fram ngn golfklubba el ett basebollträ.

Men lilla du, får man inte diskutera reglerna vad som gäller? Ifall du kommer med golfklubba så kommer jag med avsågat hagel då? lol
Så går de inte tänka, så arrangerarna tänker springa runt med basebollträn menar du? cool

Senast redigerat av Aronsson_Kil (8 mars 2009)

Kayhan
8 mars 2009 · 407 Inlägg

Catling skrev:
Det handlar inte om att folk inte kan låta bli alkoholen. Det handlar om att ingen lyssnar på er. det går inte att styra så många:D borde ni väll veta? tycker också det är synd om det motverkar aktiviteterna men det får man acceptera eller iallfall räkna in i planeringen. Men det är karlstad detta. ölen är svetsad i handen på folk här. så är även sletmercorna och amerikanarna. Ska ni stänga ute dom? och i så fall hur? och vilka blir kvar?

SNÄLLA.. kan du inte bara hålla käft och låta dom få göra sin träff som dom vill och inte som du vill.. vill du ha en träff där man ska kombinera alkohol och bilar så gör en egen jävla träff då?

Volvo_Mannen Volvoskadad
8 mars 2009 · 6 017 Inlägg

Kayhan skrev:

Catling skrev:
Det handlar inte om att folk inte kan låta bli alkoholen. Det handlar om att ingen lyssnar på er. det går inte att styra så många:D borde ni väll veta? tycker också det är synd om det motverkar aktiviteterna men det får man acceptera eller iallfall räkna in i planeringen. Men det är karlstad detta. ölen är svetsad i handen på folk här. så är även sletmercorna och amerikanarna. Ska ni stänga ute dom? och i så fall hur? och vilka blir kvar?

SNÄLLA.. kan du inte bara hålla käft och låta dom få göra sin träff som dom vill och inte som du vill.. vill du ha en träff där man ska kombinera alkohol och bilar så gör en egen jävla träff då?

Håller med, sen förstår jag inte nöjet med att vingla runt och vara full på en bilträff. För att inte nämna de som är fulla när man är på race. Akolhol och bilar går ALDRIG ihop!

Jonas
volvo_245_racing
8 mars 2009 · 667 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

Kayhan skrev:

Catling skrev:
Det handlar inte om att folk inte kan låta bli alkoholen. Det handlar om att ingen lyssnar på er. det går inte att styra så många:D borde ni väll veta? tycker också det är synd om det motverkar aktiviteterna men det får man acceptera eller iallfall räkna in i planeringen. Men det är karlstad detta. ölen är svetsad i handen på folk här. så är även sletmercorna och amerikanarna. Ska ni stänga ute dom? och i så fall hur? och vilka blir kvar?

SNÄLLA.. kan du inte bara hålla käft och låta dom få göra sin träff som dom vill och inte som du vill.. vill du ha en träff där man ska kombinera alkohol och bilar så gör en egen jävla träff då?

Håller med, sen förstår jag inte nöjet med att vingla runt och vara full på en bilträff. För att inte nämna de som är fulla när man är på race. Akolhol och bilar går ALDRIG ihop!

ja åker man på en utställning så är man där för att se på bilar och bolla ideer mellan bilägare inget annat!! och vill man då supa sig full så går det väl att ta en krogsväng efter träffen!

Mazda 6 "3000Milaren" (2006)
volvo_1987
8 mars 2009 · 1 675 Inlägg

tänk att det finns änglar på min och derbis sida i alla fall lol

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
volvo_1987
8 mars 2009 · 1 675 Inlägg

som sagt regler är till för att följas. Kan även på peka att vi ska se om vi inte kan ha nån polis på plats med.
finns väl en lag mot förbud av alkohol på almän plats wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Death_proof
8 mars 2009 · 87 Inlägg

Hej på er. Fan va najz med träff! skriv in mig.. Death_proof - Audi s2 -Hagfors

Det är inte farten som dödar det är smällen. It*s not the fart that kills It*s the smell...
Westberg Japs :)
8 mars 2009 · 775 Inlägg

Aronsson_Kil skrev:

Westberg skrev:
Förstör inte tråden med alkoholtjatet. helt rätt att de som håller i träffen tydligt förklarar att de är mot alkohol fast som sant är att de kan ju inte göra så mkt om ngn kmr o super på träffen, el ja kan ju leta fram ngn golfklubba el ett basebollträ.

Men lilla du, får man inte diskutera reglerna vad som gäller? Ifall du kommer med golfklubba så kommer jag med avsågat hagel då? lol
Så går de inte tänka, så arrangerarna tänker springa runt med basebollträn menar du? cool

öhh det sa ja inget om, sa bara att det inte ska tjatas för mkt om alkoholen så tråden förstörs, de som håller i träffen har redan sagt sitt om alkoholen o det ska räcka.
O ja har inte sagt ngt om att de ska gå runt med basebollträn men ngn biffig kille el ngt vore en ide då folk kan bli otrevliga o göra som de vill.

Nog med OT sry

Westberg Japs :)
8 mars 2009 · 775 Inlägg

volvo_1987 skrev:
som sagt regler är till för att följas. Kan även på peka att vi ska se om vi inte kan ha nån polis på plats med.
finns väl en lag mot förbud av alkohol på almän plats wink

En polis lät bra, om ni ska prata med ngn så borde ni prata med vice polischefen i karlstad, han va positiv till en bilträff när ja prata med honom och han fixade ju dit flera bilar förra träffen.
Dock kan de ju inte komma om de är på ngt larm el liknande

volvo_1987
8 mars 2009 · 1 675 Inlägg

ja polisen skulle va på mötet den 25 så jag och derbi ska lägga fram det som förslag.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Zeth_Filth
8 mars 2009 · 203 Inlägg

skriv in mig smile

ProJekt AudI A4 B5 Gets Low and Loud.
Doing it my Way! Tyskstuk.
Audi A4 b5 1,9 TDI "Caben" (1998)
_Tjuren_
9 mars 2009 · 19 Inlägg

Turbo_Christian-Volvo 940 gl

BMW 540 IA "Blackie" (1993)
Saab 9000 2.3 Turbo "Italien import" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang